Skip to content

צלם עיתונות הוכה, הורחק ועוכב בידי מאבטחי ראש הממשלה

צלם עיתונות שהגיע לכסות את הבאים לביתו של איש יחסי הציבור המקורב לטייקונים ולראש הממשלה התבקש להפסיק לצלם ולעזוב את המקום לקראת בואו של נתניהו ורעייתו. מאחר שעמד במקום ציבורי מחוץ לביתו של היחצ"ן הוא סירב, הופל ארצה והורחק. מועצת העיתונות והתקשורת בישראל גנתה בחריפות את מעשי מאבטחי היחידה לאבטחת אישים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל גינתה היום (שלישי) בחריפות את פינוי בכוח של העיתונאי וצלם עיתון 'דה מרקר', אילן אסייג, בעת עבודתו כשכיסה אירוע של היחצ"ן רני רהב בביתו שבסביון, אליו הגיעו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו.
אסייג, הופל בידי מאבטחי ראש הממשלה ופונה כשהמתין להגעתם של אישים שונים לחגיגת יום ההולדת של רהב. המועצה הודיעה כי היא דורשת מן היחידה לאבטחת אישים "לחדול ממה שנראה כנוהל פינוי בכוח של צלמים נושאי תעודת עיתונאי משטח הגעת אח"מים כשהם פועלים במרחב ציבורי פתוח באירועים אליהם מגיעים אישים בכירים, כולל ראש הממשלה".

"צלם הממתין בפתח אירוע כשהוא עומד במרחב ציבורי סמוך לבית המארחים איננו בבחינת עובר אורח חשוד בכוונות תקיפה. הוא עיתונאי העושה את מלאכתו בשליחות הציבור. גם כוח האבטחה אמור לכבד זאת", נמסר מהמועצה.

נתניהו ורהב (צילום מסך ערוץ 13)
נתניהו ורהב (צילום מסך ערוץ 13)

על פי עדותו של צלם העיתונות. הגיע  אמש ראש הממשלה עם רעייתו שרה כדי לחגוג עם רהב את מסיבת יום הולדתו ה-55. אסייג הגיע למקום כדי לסקר את מסיבת יום ההולדת שבה כאמור נכחו דמויות בולטות במשק ובפוליטיקה הישראליים.
בשלב מסוים הגיעו למקום מאבטחי השב"כ, שדרשו מאסייג לפנות את הרחוב בשל הגעתה הצפויה של "אישיות רמת דרג" (ראש הממשלה). הצלם השיב למאבטחים כי מדובר בשטח ציבורי וברחוב מרובה דיירים. לטענתו, בשלב זה עטו עליו שלושה מאבטחים, כופפו את ידיו והפילו אותו אל הקרקע. אסייג הורחק מהמקום בטענה כי הוא מעוכב, ונאסר עליו לצלם את הבאים לאירוע החגיגי. רק לאחר שהתקשר למשטרה וטען כי הותקף – שוחרר על ידי המאבטחים. שוטרים שהגיעו אל המקום שוחחו עם מאבטחי השב"כ – וסירבו לגבות מהצלם תלונה.

מהשב"כ נמסר בתגובה ל'דה מרקר': "הערב, בעת אירוע פרטי בהשתתפות ראש הממשלה, נתבקש מר אסייג להישמע להנחיות כוח האבטחה במקום ולהימנע מלעמוד באיזור סגור מטעמי אבטחה. משסירב מר אסייג להישמע להנחיות אלה, הוא פונה מהמקום על ידי כוח האבטחה".

לאחרונה, גוברת תכיפות מעצר עיתונאים בידי רשויות החוק והביטחון.  כך נעצרו לפני כשבועיים שני עיתונאים שלוו את נאמני הר הבית שניסו לקיים העלאת קורבן מול הר הבית. השניים, כתבת "הארץ", הגר שיזף וכתב "וואלה", יותם רונן נעצרו עם פעילי הר הבית "בדרך להר הבית כשברשותם שני גדיים, בחשד שניסו להקריבם ולעורר פרובוקציה במתחם". כך דווח על ידי משטרת ישראל.
העיתונאים עוכבו במשך חמש שעות וחצי והמשטרה החרימה את ציודם לאחר שתיעדו את פעילי הר הבית כשאלו ניסו להכניס גדיים לעיר העתיקה בירושלים למטרת קורבן פסח.
מועצת העיתונות והתקשורת בישראל גינתה בחריפות את מעצרם וטענה כי "מעצר או עיכוב עיתונאים בעת שהם עושים את עבודתם, והחרמת הציוד שלהם, לרבות כרטיסי זיכרון, מהווים פגיעה חמורה בחופש העיתונות. משטרת ישראל מחויבת – על-פי פסיקת בית-המשפט העליון וגם על-פי פקודות הקבע שלה – לשמור על חיסיון עיתונאי. נטילת כרטיס זיכרון ובו חומר עיתונאי מצולם, והגדרתו כ"ראיות" היא פגיעה ישירה ומכוונת בחיסיון העיתונאי ובחופש העיתונות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן