Skip to content

סקסיזם בעיריית ירושלים: "רק גברים פה מדברים, אם את אישה, אז תשתקי"

נשות הארגון ללוחמה בטרור מגדרי, הגיעו לבושות כמעודדות לישיבת מועצת העיר ושרו במחאה בעקבות התבטאויות סקסיסטיות של משה לאון וסגנו אלישע פלג בישיבת מועצת העיר שנערכה לפני כחודש. פלג: אמרתי: 'אולי במקום להקת מעודדים תביאו להקת מעודדות שיהיה יותר מעניין - אני לא מתכוון להתנצל, זו דעתי ואני תומך בה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפתח ישיבת מועצת עיריית ירושלים שנערכה שלשום בעירייה שרו קבוצת נשים הלבושות כמעודדות: "בעירייה כולם יודעים שרק גברים פה מדברים, אם את אישה – אז תשתקי, טוב תדברי רק אל תבכי, תקשיבו טוב כל הגברים, נשארות פה הנשים, ואם המסר לא ברור – אנחנו נבחרות ציבור". ה'מעודדות', נשות ה'ארגון למלחמה בטרור מגדרי' – לוט"ם, הגיעו לישיבת מועצת העיר בעקבות התבטאויות סקסיסטיות של ראש עיריית ירושלים וסגנו חבר הליכוד וסיעת ירושלים ביתנו" במועצת העירייה.

"המעודדות" בפתח ישיבת המועצה (צילום מסך מסרטון ווידאו)
"המעודדות" בפתח ישיבת המועצה (צילום מסך מסרטון ווידאו)

זעמן של התעורר הנשים כאשר לפני קצת יותר מחודש ימים, במהלך ישיבת המועצה החודשית פנה ראש העירייה משה ליאון, אל חברת מועצת העיר מטעם סיעת "התעוררות", הגיב והשיב על טענותיה כי בנושא מסוים הוא נותן לה כעת תשובה שונה לגמרי ממה שנתן לכלי התקשורת בעיר. ליאון אמר כי בעניין המדובר "הוא פועל על פי חוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה".

עינב בר כהן (צילום יח"צ)
עינב בר כהן (צילום יח"צ)

לאון לא לא רצה להרחיב  את הנושא, ביקש לסיים את השיח ולעבור לסעיף הבא באותה ישיבה, אלא שחברת המועצה, עינב בר כהן, התעקשה ודרשה לדעת מדוע הוא משיב לה בתגובה שונה לחלוטין מזו שנתן לכלי התקשורת. ליאון חזר על דבריו ואמר לה נכון, לך אני מגיב ככה ולכלי התקשורת אחרת.
כשהיא המשיכה להתעקש, וסירבה לקבל את דבריו הגיב ראש העיר: "אתן לך לדבר, שלא תבכי".
כהן זעמה על  דבריו והגיבה בחריפות: "משה, אני לא אומרת לך שאתה לא מירושלים ואני לא מעליבה אותך, אתה לא תדבר אלי כך. הבנת? יופי". חברי סיעתה שנכחו בישיבה מחאו כפים.
בשלב זה הגיב סגנו, אלישע פלג למחיאות הכף ואמר לה: "בפעם הבאה תביאי מעודדות שיהיה מעניין".

"אני פשוט מתביישת. מתביישת להיות היום חברת מועצת העיר ירושלים. אני מתביישת לחזור הבייתה לבת הקטנה שלי ולהסתכל לה בעיניים עם המחשבה שכך מדברים לנשים במועצת העיר ירושלים בשנת 2019. זה מה שקורה בעיר שלי, הבית שלי", הגיבה כהן בדף הפייסבוק שלה.

בהמשך לאותה ישיבת מועצה שנערכה בסוף חודש מרץ האחרון,  הגיבו בעירייה ואמרו כי "ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון, ידוע בבריות, גם בקרב מתנגדיו הפוליטיים, כאיש מכבד, מנומס, מאיר פנים שכבוד האדם רם בעיניו מכל. בתחילת כהונתו חידש ראש העיר את פתיחת דיוני המועצה לציבור, כשנה לאחר שנסגרו, בגין פרובוקציות של אותה סיעת התעוררות ושוב הדבר מנוצל לרעה. ההתרחשות הפרועה והמיותרת בישיבת מועצת העיר האחרונה, ארעה ביוזמת סיעת התעוררות במטרה ברורה לפוצץ את הישיבה".

משה ליאון (מימין) ואלישע פלג (צילום מדף הפייסבוק של פלג)
משה ליאון (מימין) ואלישע פלג (צילום מדף הפייסבוק של פלג)

מארגון לוט"ם נמסר אתמול:"המנהיגים המקומיים של בירת ישראל לא יטרחו להקשיב לאשה, שנבחרה למועצת העירייה, אלא אם כן היא לבושה בחצאית קצרה ומחזיקה פונפונים. המסר הזה הועבר בצורה חד משמעית בישיבת המועצה הקודמת, והם לא השאירו לנו הרבה ברירות. אולי עכשיו, יהיה לגברים בשלטון קצת יותר מעניין לשמוע מה יש לקולגות שלהם, שותפות בניהול והנהגת העיר, לומר. אם צמרת עיריית ירושלים מאפשרת לעצמה להשפיל ולהחפיץ נשים, איך תוכל אי פעם להיות כאן חברה שוויונית ומתוקנת בה נשים לא ירגישו מאוימות במוקדי כוח פוליטיים בפרט ובמרחב הציבורי בכלל?".

 מטעמו של סגן ראש העיריה פלג נמסר כי “לא התייחסתי לעינב באופן אישי. אלו המילים המדויקות שאמרתי: 'אולי במקום להקת מעודדים תביאו להקת מעודדות שיהיה יותר מעניין'. היא דחפה עצמה לתוך האמירה שלי. אני לא מתכוון להתנצל, זו דעתי ואני תומך בה.

 "מתחילת הקדנציה הנוכחית חברי רשימת התעוררות מבזים את ישיבות מועצת העירייה ומפריעים בשיטתיות לקיום דיונים והחלטות לטובת העיר ירושלים ותושביה, בכך שמביאים להקות מעודדים תומכי רשימתם, שמרעישים בצעקות ובמחיאות כפיים לאחר כל משפט של נציגיהם במועצה. ראש העיר מגלה סובלנות אדירה להתנהגותם הפרחחית ולא מגרש אותם מהאולם, כפי שנהגו קודמיו. ההתנהגות המבישה והכוחנית הזו, החוזרת על עצמה בכל ישיבה והמעשית בהנהגתו של ראש הסיעה והמבוישת שמעודדת את הפרת הסדר ושנבוכה ממשפט כזה או אחר, אבל עומדת בראש חבורת המתפרעים, היא שראויה לכל גינוי", לשון התגובה
תגובה מטעם ראש העירייה  הנוגעת לישיבה האחרונה מתחילת השבוע, לא הגיעה עד לפרסום ידיעה זו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן