Skip to content

מועצת העיתונות והתקשורת לממשלה: הסירו ידיכם מתאגיד השידור

מועצת העיתונות יצאה בקריאה של דאגה קשה עקב התבטאויות שונות בליכוד על קיצוץ נוסף בתקציב תאגיד השידור עקב רצונו של ראש הממשלה לבוא חשבון עם התאגיד אותו הוא יזם להקימו. "המועצה קוראת לממשלה לא ליזום מהלך כזה ולמפלגות לפעול בכל כוחן כדי לסכלו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

אור לפרסומים השונים לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לפגוע שוב בתאגיד השידור הישראלי, יצאה אמש (רביעי) מועצת העיתונות והתקשורת בישראל בקריאה לממשלה שלא לפגוע בתאגיד השידור הציבורי. מועצת העיתונות הביעה דאגה לנוכח הפרסומים השונים, והאיומים המרומזים והגלויים בדבר כוונת הממשלה לקצץ כשני שלישים מתקציב תאגיד השידור הציבורי, ובכך לפגוע פגיעה אנושה בתאגיד בפרט ובשידור הציבורי בכלל.  נמסר מהמועצה. "המועצה מייחסת חשיבות עליונה לקיום שידור ציבורי חזק ובריא שיהווה משקל נגד לערוצים המסחריים. המועצה קוראת לממשלה לא ליזום מהלך כזה ולמפלגות לפעול בכל כוחן כדי לסכלו", לשון ההודעה.

צילום: דוברות התאגיד
צילום: דוברות התאגיד

מדובר בפרסומים שונים לפיהן בליכוד בוחנים אפשרות לשלב בהסכמים הקואליציוניים דרישה לקיצוץ במאות מיליוני שקלים מתקציב תאגיד השידור הציבורי "כאן". ברור שזוהי דרישה חריגה, מפני שזו אינה סוגיה עקרונית ומהותית עבור מצביעי מפלגת השלטון.

מאחורי הרצון להכניס את הסעיף בהסכמים הקואליציוניים עומד הלקח שלמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכהונתו הקודמת. בממשלתו הקודמת, כשרצה לטרפד את הקמת תאגיד השידור או לצמצם את קוטר צינור החמצן של הכספים המוזרמים אליו – הוא נתקל בהתנגדות מתוך הקואליציה בדמות שר האוצר, משה כחלון. האחרון סירב לתמוך בפניית הפרסה של נתניהו בכל הנוגע להקמת התאגיד, והתעקש שיוקם.

במקרה אחר שאירע לפני שלושה ימים (שני), נחשפה תכתובת בין שדרן הרדיו הוותיק אריה גולן בכאן רשת ב' עם חבר צוות המו"מ של הליכוד נתן אשל, ובה נזף אשל באיש התקשורת על כך שהוא מכנה את נתניהו ביבי בשידור. בתכתובת ביניהם הזכיר גולן לאשל את הפרשה שבמסגרתה הורחק מתפקידו כראש הסגל בלשכת ראש הממשלה ב-2012, לאחר שנחשף כי הטריד את אחת העובדות בלשכה כשצילם מתחת לחצאיתה. אשל השיב לו: "תמשיך לאכול את הלב בזמן שנשאר לך". אם תקציב התאגיד אכן יקוצץ – ניתן יהיה להבין מה עמד מאחורי המסר הזה לאריה גולן.

התכתובת בין אשל לגולן
התכתובת בין אשל לגולן

אשל עצמו הוחזר לבימה הפוליטית, שבע שנים לאחר שנזרק משירות המדינה לצמיתות, עם מינויו לחבר בצוות המשא ומתן של הליכוד על ידי ראש הממשלה. זו אינה הפעם הראשונה. כבר ב-2013, שנה בלבד לאחר שנתפס מצלם מתחת לחצאיתה של עובדת במשרדו, מונה אשל לחבר בצוות המשא ומתן של הליכוד. את הרעש הציבורי שנוצר אז, ניסה להשתיק באיומים בתביעת דיבה נגד ח"כ תמר זנדברג ונשים אחרות, שיצאו נגדו. הוא טען: "אין עלי טענה להטרדה, בוודאי שלא מינית, ואין הגבלה על פעילות ציבורית".

אשל טען ובצדק מבחינתו כי על אף מעשיו המביזים, זכה ראש הסגל לשעבר בעסקת טיעון שנעשתה עם נציבות שירות המדינה ובחסות משרד המשפטים, שעל פניו נראתה לא פשוטה, אך מעשית הייתה מבחינתו עסקת חלומות.

עסקת הטיעון סיכמה כי אשל יסיים את תפקידו בתוך שבועיים ויעזוב את שירות המדינה עם נזיפה חמורה, לצמיתות. כאמור לכאורה עונש חמור, אלא שבפועל היתה זו עסקת טיעון מבית מדרשו של היועה"מ דאז יהודה וינשטיין, שכיבסה היטב את הכתם – בהסכמתה המלאה של נציבות שירות המדינה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן