Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הערב) יום חמישי 02 במאי 2019

כותרות המהדורה מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס,  מיכה לינדנשטראוס, נפטר והוא בן 82 (חדשות)     הסלמה בדרום: חיל האוויר תקף הלילה מטרות טרור ברצועה, בתגובה: שתי רקטות שוגרו הבוקר מעזה (בטחוני)     מנהיג הג'יהאד האיסלאמי מאיים: אם ישראל תבצע חיסולים, נפגע בערים גדולות – לא יהיו לנו קווים אדומים (בטחוני)     ארגוני הטרור בעזה מאיימים: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס,  מיכה לינדנשטראוס, נפטר והוא בן 82 (חדשות)

    הסלמה בדרום: חיל האוויר תקף הלילה מטרות טרור ברצועה, בתגובה: שתי רקטות שוגרו הבוקר מעזה (בטחוני)

    מנהיג הג'יהאד האיסלאמי מאיים: אם ישראל תבצע חיסולים, נפגע בערים גדולות – לא יהיו לנו קווים אדומים (בטחוני)

    ארגוני הטרור בעזה מאיימים: ממחר שישי נחזור לבלונים, לעפיפונים ולמשטים (בטחוני)

    מחשש להסלמה: בכירים מחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי זומנו למצרים (בטחוני)

    מכון מחקר אמריקאי: התקן גרעין מדימונה אוחסן סמוך לגדרה בזמן מלחמת ששת הימים (בטחוני)

    ההפיכה בוונצואלה | ארה"ב מבהירה: אם נידרש נפעל גם באופן צבאי, על רוסיה לסיים את מעורבותה בוונצואלה (חוץ)

    סופת ציקלון קשה צפויה להכות מחר במזרח הודו; מאות אלפים פונו מבתיהם (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

התחזית: חם מהרגיל עד שרבי, ייתכן גם גשם מקומי קל

היום (חמישי) תחול ירידה קלה בטמפרטורות אך יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי ברוב חלקי הארץ. עננות גבוהה ובינונית תכסה חלקית את השמיים וכי ייתכן טפטוף או גשם קל. לקראת הערב יתחזקו הרוחות ואוויר קר ולח יותר יחדור בתחילה למישור החוף ובלילה גם לפנים הארץ.

– מחר (שישי) יהיה מעונן חלקית. תורגש התקררות ניכרת והטמפרטורות ישובו להיות נוחות ומעט נמוכות מהממוצע בעיקר בהרים.

– בשבת בבוקר ייתכן טפטוף וגשם קל. ביום שבת יהיה גם כן מעונן חלקית עד בהיר ונוח. הטמפרטורות תהיינה קרובות לממוצע לתקופה.

– ביום ראשון תחול שוב עלייה ניכרת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל ברוב אזורי הארץ. לקראת ערב יתחזקו הרוחות ואוויר קריר יותר ולח יחדור לאזור.

חדשות

מבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוסנפטר בגיל 82. לינדנשטראוס יליד 28.06.1937, ברלין – גרמניה. נשוי ואב לשלוש בנות.סיים בית ספר תיכון "גמנסיה ביאליק" בחיפה. שרת בצה"ל שרות חובה 1955-1957.  סיים את הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים ב- 1965 בתואר "מוסמך למשפטים "  ((M.J.. בתקופת הלימודים שימש כדובר מועצת פועלי ירושלים.שרת בצה"ל, בצבא הקבע, תחילה כתובע צבאי מחוזי ולאחר מכן כיועץ משפטי של צה"ל בשכם, ג'נין וטול-כרם בשנים 1965-1970. משרת במילואים כשופט, בדרגת אל"מ.בשנת 1970 הושאל מצה"ל כעוזר לשר שמעון פרס לפיתוח השטחים ולשיקום הפליטים הערבים.משנת 1970 עד 1972 שימש בשרות קבע בצה"ל כאב בית הדין הצבאי המחוזי של פקוד הדרום וגייסות השריון.כיהן כשופט  33 שנים במערכת השיפוט של המדינה ומילא את התפקידים הבאים:בשנת 1972 מונה כשופט תעבורה בחיפה.בשנת 1975 מונה כשופט שלום בחיפה.ב- 1.9.81 מונה כשופט מחוזי (בפועל) בבית המשפט המחוזי בחיפה.ב- 17.3.82 מונה כשופט בית המשפט המחוזי בנצרת וכיהן שם עד ינואר 1987.מינואר 87' כיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בחיפה.בשנת 1995 מונה כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה וראש המחלקה הפלילית שלה.בשנת 1999 מונה כנשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה.כיהן כאב בית הדין בהרכבים פליליים של ביהמ"ש המחוזי בחיפה ובערעורים על ערכאות נמוכות יותר.  ייסד ועמד בראש התנועה למען ארץ ישראל טובה, תנועת מתנדבים אל-מפלגתית, לסובלנות ולשיפור איכות החיים והחברה בישראל, מעל ל-20 שנה. התנועה קיבלה  את פרס יו"ר הכנסת לאיכות החיים לשנת התשכ"א (5.2.91) על פעולותיה לעידוד הסובלנות בחברה הישראלית.  נבחר כמבקר המדינה ע"י הכנסת ביום 25 במאי 2005 והצהיר אמונים בכנסת ביום 29 יוני 2005. החל לכהן כמבקר  המדינה ב- 4.7.05 וסיים את תפקידו, ע"פ החוק, לאחר שבע שנות כהונה, בשנת 2012.

ראש צוות חקירת פרשת החשד לשוחד במינוי שופטים: מתחרט על כך שחקרנו את הפרשה, אולם היא בוצעה בהוראה מגבוה

 רשת החשד למינוי שופטים תמורת שוחד כבר ירדה מסדר היום, לאחר שבעקבות הפרשה נאלץ יו"ר לשכת עורכי הדין לפרוש מתפקידו. בעיתון מעריב דווח כי ראש צוות חקירת הפרשה במשטרה, התבטא בשיחה פנימית במשטרה כי הוא מצטער שנאלצו לחקור את הפרשה. לדבריו ההחלטה לפתוח בחקירה לא הייתה שלו או של המשטרה, אלא הנחיה מגבוה, מפרקליט המדינה עצמו, שי ניצן. * יצוין כי מדובר בשינוי כיוון מהותי של ראש צוות החקירה ביחס לדבריו הפומביים בדיון בבקשת הארכת מעצרו של נוה עם פרוץ הפרשה. בדיון טען אז כי "התשתית הראייתית עברה את החשד הסביר".

מישהו פועל כדי לסכל את דובר חברת שטראוס ששימש בתפקיד בו עזר למשטרה לתפקיד דובר הצבא
הסערה סביב מינויו של דובר חברת שטראוס לשעבר גיל מסינג לתפקיד דובר הצבא לאחר שגורמים עלומים פרסמו כי שימש כסוכן משטרתי ופעם יחד עם עד מדינה בפרשת "ישראל ביתנו" להקליט בכירים במפלגה ובהם היו"ר אביגדור ליברמן, נמשכת, ולמרות שבתחילת השבוע אישרו ראש הממשלה והרמטכ"ל את מינוי, ייתכן והליך המינוי לא יקודם בעקבות חשיפת מעורבתו בפרשה.

– במסמכים רשמיים של הפרקליטות בהם מפורטות פעולות הקלטה והדיבוב שביצע מסינג עבור המשטרה הוא מוגדר כחוקר. ומתמלולי הדיבוב שפורסמו נראה כי מסינג ביצע לכאורה פעולות שיבוש חקירה, כשניסה להנחות חשודים אלו תגובות ישיבו במשטרה

– ע"פ הדיווח ב'הארץ', ראש הממשלה נתניהו שוחח בנושא עם אחד המוקלטים יו"ר ישראל ביתנו ליברמן, המוזכר כמועמד לתיק הביטחון והשניים הביעו הסתייגות מהמינוי. בסביבת נתניהו טענו כי הוא אמנם אישר את מינויו של מסינג, כדי לאפשר לרמטכ"ל להשלים את המינוי במהירות ולמנוע ניסיונות לסכלו, אך חשיפת מעורבותו בפרשת ישראל ביתנו משנה את התמונה. בצבא מעריכים כי התנגדות נחושה של נתניהו תאלץ את הרמטכ"ל לסגת מהמינוי. זאת, כדי שלא להיקלע לעימות עם ראש הממשלה, שלתמיכתו הוא צפוי להזדקק בעתיד בענייני תקציב ומינויים.

– העובדה שמסינג שימש כסוכן משטרתי שביצע הקלטת שיחות בסתר צפוי לפגוע קשות שאמון בינו לבין בכירי הצבאי. כשיתרה מכך האם שר הביטחון המסתמן ליברמן יסכים לעבוד עם מי שהקליט אותו בסתר?

– כזכור, מסינג שימש בעברו גם כיועצה של לבני, ובזמן ששימש בשטראוס כמנהל קשרי חוץ, נטלה החברה חלק מרכזי בקרטל פרסומות לא חוקי לכאורה יחד עם גורמים נוספים.
יתן לפרסם כעת, כי שירות בתי הסוהר ומשטרת ישראל עצרו השבוע בתום חקירה סמויה, 2 חשודים בניסיון מתן שוחד לסוהר לשם החדרת סמים לכלא.

סוכן של יחידת ״ימ״ר דרור ״ של שירות בתי הסוהר, הביא למעצרם של שני חשודים בניסיון לשחד סוהר ולהבריח סמים לבית המעצר ״קישון״.

   ראשיתה של הפרשה לפני כחודש וחצי, כאשר עצור בבית המעצר ״קישון״ הציע עפ"י החשד לסוהר שוחד בסך אלפי שקלים בתמורה להכנסת סמים לתוך בית המעצר.

בתוך כך, הסוהר עדכן מיד את פיקוד שב"ס  ובלשי ימ״ר דרור של שירות בתי הסוהר, אשר ערבו את משטרת ישראל ובהתאם לתכנית החקירה הסמויה, הוחלט להפעילו כסוכן על מנת לאסוף את הראיות הנדרשות ולחשוף את כלל שותפי העבירה,  בכלא ומחוצה לו.

כאמור, בתחילת השבוע התבצע המפגש המפוקח בין הסוהר לחשוד-תושב חיפה כבן 20 באזור העיר ובהינתן האות עברו הכוחות הסמויים לשלב החקירה הגלוי, כאשר עצרו את החשוד במקביל למעצר לחקירה של החשוד השני-תושב עראבה בשנות ה 20 לחייו הנמצא בקישון.

החשודים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה ומעצרם הוארך בבימ"ש השלום קריות עד היום (חמישי) המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם, בהתאם לצרכי החקירה.

פוליטי

על חודו של קול: מועמד 36 בליכוד דורש לקבל את המנדט השמיני של יהדוה"ת

דקה לפני המועד האחרון לערעורים: מועמד מספר 36 בליכוד עתר לביהמ"ש כשבידיו ראיות בטענה כי לאחר חישוב הסכמי עודפים מפלגת השלטון אמורה לקבל את המנדט ה-36, שיירד ממפלגת יהדות התורה, לדבריו, בוועדת הבחירות מאשרים את נכונות טענותיו. * אם עתירתו תתקבל, מפלגת יהדות התורה תרד ל-7 מנדטים.

בטחוני

הסלמה בדרום: חיל האוויר תקף הלילה מטרות טרור ברצועה, בתגובה: שתי רקטות שוגרו הבוקר מעזה

שני שיגורים משטח הרצועה לעבר שטח ישראל זוהו היום (חמישי) מעט לאחר השעה חמש וחצי בבוקר, לא דווח על נפגעים או על נזק. זאת לאחר שלקראת השעה ארבע לפנות בוקר תקפו מטוס קרב וכלי טיס נוספים מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה, בתגובה לשיגור בלוני התבערה אתמול. * אחת מהרקטות שנפלו הלילה באזור המועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה אותרה בשטח חקלאי.

– שלשום נפרסו ברחבי הארץ מערכות כיפת ברזל, מחשש שהג'יהאד האסלאמי ישגר רקטות במהלך אירועי יום העצמאות ותחרויות בינלאומיות הצפויים להתקיים בזמן הקרוב, וישגר רקטות מעזה לעבר גוש דן.

– אתמול העבירה ישראל לחמאס מסר לפיו היא מתכוונת להכיל את ירי הרקטה ששוגרה לפני שלושה ימים משטח הרצועה ונחתה מול חופי ישראל – כך לפי דיווח בעיתון אל-אחבאר. על פי הדיווח, בכירי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי סבורים כי הטלת האחריות לירי הרקטה על הארגון היא ניסיון לפגוע בו ולהתכונן לעימות צבאי.

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי מאיים: אם ישראל תבצע חיסולים, נפגע בערים גדולות – לא יהיו לנו קווים אדומים

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי בעזה, איים הבוקר (חמישי) כי ארגונו יגיב "במלוא העוצמה לכל חיסול של פעילים, ללא קשר לתפקידם או לארגון אליו הם משתייכים", "נפגע בערים גדולות בתגובה לכך בלי קשר להסכמים. לא יהיו לנו קווים אדומים". לדבריו, "אנחנו רואים במצור שמוטל על רצועת עזה כתוקפנות מתמשכת וחייבים לפעול כדי לשים לו קץ בכל הדרכים. אני מדגיש כאן שההתנגדות קשורה לקיומה של ישראל. כל עוד ישראל קיימת, אז ההתנגדות נשארת ותימשך"

ארגוני הטרור בעזה מאיימים: ממחר שישי נחזור לבלונים, לעפיפונים ולמשטים

על רקע אי יישום ההבנות עם ישראל, בחמאס מאיימים בהסלמה. בחמאס טוענים כי כעת, לאחר שהסתיימו הבחירות, זה הזמן לבצע את יישום ההבנות שכוללות את הכנסת הכספים לפרויקטים ברצועה, * העיתון הלבנוני אל־אחבאר דיווח אתמול (רביעי) כי הג'יהאד האסלאמי הודיע לישראל שכל עוד היא תתעכב בביצוע ההבנות יגבר הלחץ בגבול. מקור בוועד המארגן את תהלוכות השיבה אמר לאל-אחבאר כי גברה האפשרות להסלמה בגלל אי עמידתה של ישראל ביישום ההבנות, ואמר שאזור עוטף עזה ישוב לבעור עם בוא עונת קציר החיטה. הוא ציין כי מתקיימים מגעים אינטנסיביים עם הפלגים באמצעות מתווכים במטרה להכיל את המצב ולמנוע הידרדרות, בעוד הפלגים מתעקשים על עמדתם לגבי מתן ארכה זמנית לגיבוש ליישם את סעיפי הבנות הרגיעה.

מחשש להסלמה: בכירים מחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי זומנו למצרים

על רקע העלייה במתיחות בין ישראל לרצועת עזה והתקריות האלימות ביממה האחרונה, רשת אל-מיאדין מדווחת הבוקר (חמישי) כי משלחות של חמאס והג'יהאד האיסלמי יצאו לקהיר כדי לקיים שיחות עם מצרים, בנסיון להרגיע את הרוחות. ייתכן שלפגישות יגיעו גורמים בכירים נוספים משני הארגונים הללו – שנמצאים דרך קבע בחו"ל. יצוין כי ביום ראשון הקרוב יחל חודש הרמדאן ובאותו שבוע יצוינו בישראל יום הזיכרון ויום העצמאות. מצרים מעוניינים להגיע לשבוע רגיש זה עם הבנות חלקיות לרגיעה בין שני הצדדים.

– המשלחות של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי צפויות לדרוש שישראל תיישם את השלב השני של הבנות ההסדרה, שכולל בין היתר גם הכנסת כסף לרצועת עזה לתשלום מענקים למשפחות נזקקות.

– מנהיג הגיאהד האיסלאמי התייחס הבוקר לביקור של משלחות חמאס והג'יהאד האסלאמי במצרים ואמר כי "הביקור במצרים הוא בהתאם להזמנה של המצרים. להערכתי, הבנות הרגיעה יהיו על סדר היום ועד כמה ישראל מחויבת להבנות האלה שמיושמות באיטיות. אפשרי מאוד שהיא מנסה להתחמק מהן".

דיווח רוסי: טנקים ישראליים חדרו לאזור המפורז בגולן

סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק דיווחה כי טנקים ישראליים חדרו לשטח המפורז ברמת הגולן, סמוך לכפר ג'ובאטה אל כוכאב, בכדי לאבטח כלי עבודה הנדסיים שפעלו באזור הגבול. על פי הדיווח, הכוח חדר לעומק השטח הסורי וגרם להעלאת הכוננות של הצבא הסורי השולט באזור. עוד דווח כי משקיפי כוח אונדו"ף של האו"ם, המפקח על הפסקת האש בין ישראל וסוריה ברמת הגולן הגיעו למקום וכי המצב תחת שליטה. (ישראל היום)

מכון מחקר אמריקאי: התקן גרעין מדימונה אוחסן סמוך לגדרה בזמן מלחמת ששת הימים

במתחם משטרתי ליד גדרה שנראה כמו מבצר, מוקף חומה ומוגן בשער ברזל אוחסנה בזמן מלחמת ששת הימים, ארגז עץ מדימונה לבסיס החדש, ובתוכה היה התקן גרעיני. כך מפרסם מעון המחקר האמריקאי וודרו וילסון בוושינגטון ע"פ עדותו של ישראלי שטוען כי מונה בשעטו לפקד על המקום לצורך זה הוענקו לו דרגות קצונה, אף שלא היה קצין. * "שמנו אותו באחד החדרים בבניין המרכזי. החדר היה ריק מריהוט ובלי חלונות", סיפר. לדבריו, החדר שבו נשמר ההתקן היה נעול תמיד ורק הוא החזיק במפתח. תחתיו שירתו כ-30 לוחמים חמושים של משמר הגבול, שחלקם הוצבו במגדלי שמירה במקום וצוידו בנשק כבד. "אמרו לי ששני התקנים אחרים הונחו באתרים אחרים", אמר. מעת לעת, סיפר, דן עם אדם נוסף בהליכים להעברת ההתקן הגרעיני ל"נקודת איסוף", שם אמור היה להתחבר לחלק נוסף, לקראת שימוש אפשרי בו. (הארץ)

חוץ

ההפיכה בוונצואלה | ארה"ב מבהירה: אם נידרש נפעל גם באופן צבאי, על רוסיה לסיים את מעורבותה בוונצואלה

ברקע החרפת המהומות בוונצואלה והמאבק בין המורדים לאנשי המשטר, התייצב נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, בפני התקשורת המקומית וטען כי ניסיון ההפיכה נגדו נכשל. הוא האשים את "הכוחות האימפריאליסטיים" בניסיון להפיל את שלטונו ואמר ש"האופוזיציה הובסה". * שעות לאחר מכן העביר מנהיג האופוזיציה מסר לתושבים ובו אמר כי הנשיא המכהן ניקולס מאדורו איבד את התמיכה והגיבוי של כוחות הצבא ושל העם.

– מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר אתמול בראיון לרשת CNN כי נשיא ונצואלה ניקולס מאדורו תכנן לעזוב את המדינה לקובה, אך הרוסים מנעו ממנו לעשות זאת. "היה לו מטוס על המסלול, הוא היה מוכן לעזוב, כפי שאנו מבינים, והרוסים אמרו שהוא צריך להישאר". לדבריו, "אנחנו יודעים שיש מנהיגים בכירים בממשלת מאדורו שהיו מוכנים לעזוב, הם אמרו לנו בשבועות האחרונים, אנחנו משוכנעים שהעם בוונצואלה יחזיר לעצמו את הדמוקרטיה"

– בשיחת טלפון שקיים שר החוץ של ארצות הברית עם מקבילו הרוסי, הוא הבהיר לו כי על רוסיה לחדול ממעורבותה בוונצואלה. פומפאו אמר כי המעורבות הקובנית והרוסית מסכנת את יציבותה של ונצואלה, כמו גם את היחסים בין וושינגטון למוסקבה.

– בהמשך היום, אמר פומפאו לרשת פוקס כי ארצות הברית מעדיפה חילופי שלטון ללא אלימות בוונצואלה, אולם הזהיר כי היא מוכנה לפעולה צבאית אם היא "תידרש לכך". לדבריו, "פעולה צבאית אפשרית, אם יהיה צורך בכך, זה מה שארצות הברית תעשה".

– נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים אתמול להטיל "אמברגו מלא וסנקציות קשות" על קובה, אם הנהגתה לא תפסיק מייד את הסיוע הצבאי שהיא מעניקה לנשיא הסוציאליסטי מדורו. "אני מקווה שכל החיילים הקובנים יחזרו לאי שלהם מיד". * נשיא קובה מצידו הכחיש את הטענות של ארצות הברית לפיהן ארצו מעורבת צבאית ומודיעינית בוונצואלה.

– למרות הצהרת מנהיג האופוזיציה גוואידו על הפיכה במדינה, בפועל הוא לא הצליח להשתלט על שום נקודת מפתח, ואף כוח צבאי לא עבר אליהם. ניסיון הפלת השלטון נגמר למעשה עוד לפני שהחל וללא שפיכות דמים. ושכירי החרב הרוסים המאבטחים את מדורו המכונים 'כוח וגנר', לא נזקקו אפילו ליריה אחת. * חלק מגורמי האופוזיציה מצאו מקלט מדיני בשגרירויות צ'ילה וברזיל במדינה, כאשר גורמים אחרים באופוזיציה אומרים כי הניסיון להדיח את מדורו נמשך וקראו לתושבים לצאת ולהפגין.

סופת ציקלון קשה צפויה להכות מחר במזרח הודו; מאות אלפים פונו מבתיהם

סופת הציקלון "פאני" עושה כעת את דרכה לכיוון מדינת אוריסה במהירות של למעלה מ-200 קמ"ש, והיא צפויה להכות מחר (שישי) בקו החוף המזרחי של הודו. מומחים חוששים כי הנזקים להם היא תגרום עלולים להיות חמורים במיוחד. * בהמשך צפויה הסופה לנוע לכיוון צ'יטגונג שבבנגלדש, אם כי במהירות הרבה יותר חלשה.

– מנהל המרכז המטאורולוגי של מדינת של אוריסה אמר שהוא צופה כי לפחות 11 מחוזות ייפגעו מהסופה, וייעץ לאלו שלא התפנו שלא לצאת מבתיהם. * לבינתיים, קרוב למאה רכבות שאמורות לנסוע אל ערי החוף המזרחי וממנה כבר בוטלו, והתושבים שנותרו באזור מסתגרים בבתיהם. פעילות שני הנמלים המרכזיים בחוף המזרחי של הודו כבר הופסקה בהוראת הממשלה, ועכשיו מתרכזות הרשויות בפינוי אנשים מהאזורים הנמוכים והמסוכנים במדינת אוריסה. ולמעלה מ-200 אלף תושבים כבר פונו מהאזור.

דו"ח המעורבות הרוסית: מתיחות בין החוקר המיוחד לתובע הכללי בנוגע למסקנות הדו"ח

בעדות הראשונה שלו בפני הקונגרס מאז פרסום דו"ח החקירה לפני שבועיים, דחה התובע הכללי את הביקורת של החוקר מולר ולפיהם כי לא הציג כראוי את תקציר מסקנות החקירה וגרם בכך בלבול בקרב הציבור בנוגע לחלקים מרכזיים בחקירה. בנוסף, בר הודיע כי לא יגיע בהמשך היום לשימוע בוועדת משפט של בית הנבחרים, בעקבות כך, מחוקקים דמוקרטים אמרו שיזמנו את בר להעיד בפניהם אם לא יבוא מרצונו. * בר, האחראי על מערכת אכיפת החוק של ארה"ב, התעמת אמש כארבע שעות עם מחוקקים דמוקרטים בוועדת המשפט של הסנאט. כמה מהדמוקרטים קראו להתפטרותו של בר, שהגן בשימוע בנחישות על הנשיא.

– במקביל, החוקר מולר צפוי להעיד במהלך החודש הקרוב בתאריך שטרם נקבע, על מסקנות חקירתו בוועדת המשפט של בית הנבחרים, הנשלטת על ידי דמוקרטים

בריטניה: שר ההגנה הודח בשל הדלפת מידע מסווג לתקשורת

ראש ממשלת בריטניה פיטרה אמש (ד') את שר ההגנה בעקבות דליפת מידע מסווג מישיבת קבינט לפיה הממלכה תשתף פעולה עם חברת וואווי הסינית בהקמת רשת התקשורת האלחוטית החדשה, 5G. * ראש הממשלה טענה כי יש בידיה מידע שמספק "ראיות משכנעות" שהוא זה שאחראי להדלפת המידע. "אין גרסה אחרת, אמינה, של האירועים שיכולה להסביר את דליפת המידע". * שר ההגנה מצידו הכחיש כי הוא מעורב בהדלפה. "אני משוכנע שחקירה יסודית ורשמית הייתה מצדיקה את עמדתי".

– "וואווי", היצרנית הגדולה ביותר בעולם של ציוד טלקום, נמצאת תחת חקירה קפדנית לאחר שארצות הברית ביקשה מבנות בריתה לא להשתמש במוצריה. זאת מאחר שבוושינגטון חוששים כי בסין עושים שימוש בציוד לטובת ריגול. החברה הכחישה את ההאשמות.

סגן שר החוץ האיראני: בשל הידוק סנקציות הנפט האמריקאיות – הסכם הגרעין עם איראן קרוב לקריסה

סגן שר החוץ של איראן עבאס אראגצ'י התריע אתמול (רביעי) במאמר המערכת של העיתון אטמד, כי הסכם הגרעין עם איראן קרוב לקריסה בשל הידוק סנקציות הנפט האמריקאיות על טהראן בשבוע שעבר. לדבריו, הסנקציות האמריקאיות האחרונות והיעדר כוחן של שאר המדינות החתומות על ההסכם לעשות משהו בגינן, הותירו את איראן מיואשת וחסרת תקווה. "הסכם הגרעין מתקדם לקצו".

– בתוך כך, שר החוץ הטורקי קרא לארצות הברית לשקול מחדש את הרחבת הסנקציות נגד ייצוא הנפט האיראני

דיווח: מלכת הולנד תכננה לסייע לנאצים להימלט מאירופה בתמורה לשחרור מלך בלגיה ממעצר בית

יומנה של שרת החוץ ההולנדית חושף כי כחודשיים לפני תום מלחמת העולם השנייה, תכננה מלכת הולנד להציע לנאצים בכירים להימלט מאירופה בתמורה לכך שגרמניה תשחרר את מלך בלגיה, שהיה נתון במעצר בית באוסטריה לאחר שסירב לצאת לגלות ביחד עם ממשלתו כאשר הגרמנים פלשו למדינה ב-1940. * המלכה שהייתה אנטי-נאצית מובהקת, חשבה על העסקה לשחרורו לאחר ששוחחה עם אימו של המלך, שחששה מכך שהגרמנים ינצלו את החודש האחרון למלחמה כדי לחסל את הממלכה הבלגית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן