Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהריים) יום שישי 03 במאי 2019

כותרות המהדורה     דרמה בירדן | על רקע דיווחים על מזימה לפגוע במשטר: מלך ירדן הדיח שורת בכירים בארמון ובצבא ביניהם את ראש המודיעין (חוץ)     סופת ציקלון קשה מכה בהודו: יותר ממיליון איש פונו מבתיהם (חוץ)     קושנר: "לאחר שתוקם ממשלה חדשה בישראל – נדון גם באפשרות של סיפוח שטחי הגדה המערבית לישראל" (מדיני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דרמה בירדן | על רקע דיווחים על מזימה לפגוע במשטר: מלך ירדן הדיח שורת בכירים בארמון ובצבא ביניהם את ראש המודיעין (חוץ)

    סופת ציקלון קשה מכה בהודו: יותר ממיליון איש פונו מבתיהם (חוץ)

    קושנר: "לאחר שתוקם ממשלה חדשה בישראל – נדון גם באפשרות של סיפוח שטחי הגדה המערבית לישראל" (מדיני)

    שוב: ישראל ניסתה להעביר לרשות הפלסטינים מאות מיליוני שקלים באופן חד צדדי – הפלסטינים דחו מייד והחזירו את הכסף (מדיני)

    סגן שר החוץ הסורי דורש מישראל לשחרר אסיר נוסף בתמורה לגופת באומל; האינדיפנדנט: מגעים על עסקה נוספת בין ישראל לסוריה על החזרת גופותיהם של המרגל הישראלי אלי כהן ושל הנווט רון ארד (מדיני)

    צעדות השיבה: בכיר בג'יאהד האיסלאמי הבהיר כי בשלב זה עדיין אין כוונה להסלים את המחאה על הגדר (בטחוני)

    נסראללה מזהיר: כל הגדודים הישראליים שייכנסו ללבנון יושמדו בשידור חי מול כל העולם (בטחוני)

    חשש בארה"ב: סין מתכננת לפרוס צוללות גרעיניות חמושות בטילים ארוכי טווח בקוטב הצפוני; בתגובה: הצבא האמריקני הרחיב את מערך "ציידי הצוללות" במימי אסיה (חוץ)

    ההפיכה בונצואלה | אחד ממנהיגי האופוזיציה מצהיר כי צפויות עוד פעולות צבאיות (חוץ)

    ביקורת קשה על הפרקליטות: הפעילו לחצים נפשיים על אזרח בכדי שישמש כסוכן משטרתי נגד חבירו; עתירה למנוע מהפרקליטות לשוחח עם הסוכן שאמור לשמש כעד הגנה (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

מזג אוויר הפכפך: שישי לח ומעונן, בסופו צפוי גשם קל; שבוע הבא צפוי להתחמם שוב.

היום (שישי) יהיה מעונן חלקית. ותחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ועליה בלחות. הטמפרטורות יעשו נמוכות מהרגיל לעונה. אחה"צ, צפוי מדי פעם גשם מקומי ויתכנו סופות רעמים יחידות בעיקר בהרי הצפון.

ליל שבת: בהיר עד מעונן חלקית

יום שבת: יהיה בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יעלו במקצת בעיקר בהרים אך עדיין יהיו נמוכות מהרגיל בעונה.

יום ראשון: מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול עליה ניכרת בטמפרטורות ויעשה חם מהרגיל בעונה.

יום שני: מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. עליה נוספת בטמפרטורות. ברוב אזורי הארץ יעשה שרבי. יתכן טפטוף עד גשם מקומי קל.

חדשות

ביקורת קשה על הפרקליטות: הפעילו לחצים נפשיים על אזרח בכדי שישמש כסוכן משטרתי נגד חבירו; עתירה למנוע מהפרקליטות לשוחח עם הסוכן שאמור לשמש כעד הגנה

פרטים נוספים על פרשיית פעילותו של דובר חברת שטראוס לשעבר כסוכן משטרתי בפרשת 'ישראל ביתנו' נחשפות, במהלכם הקליט בין היתר את חבירו יועץ התקשורת רונן משה המואשם בפרשה. ע"פ הפרטים החדשים, מכר של מסינג שהיה במצוקה נפשית קשה מאוד חתם על הסכם עד מדינה מותנה בפרשה, שיושלם רק כשרשויות האכיפה ישתכנעו שהוא משתלם ויאמתו את המידע שימסור ליברמן. בפועל הוא לא הצליח להביא תוצרים למשטרה. בעקבות כך, הגיעה המשטרה אל מסינג ולחצה עליו לסייע לחברו שנמצא במצוקה, לחץ שהביא אותו בסופו של דבר להסכים לעשות זאת גם ללא תשלום.

– בעקבות ההתפתחויות שנחשפו, הגיש רונן משה, שנאשם בפרשה שתי בקשות לבית המשפט. האחת מבקשת לאסור על הפרקליטות ליצור קשר עם מסינג משום שהוא עומד להיות עד הגנה מטעמם במשפטו. בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד רווית צמח, נכתב כי מסינג הוא עד הגנה ולפיכך, "ולמען הסדר הטוב", הפרקליטות מנועה מליצור איתו קשר "בכל דרך, ובכלל זה באמצעות הטלפון הנייד".

– בקשה נוספת מבקשת לחשוף תכתובות בין מסינג לבין מי ששימש כעד מדינה בפרשה הזו. "המשטרה באמצעות מסינג עשתה שימוש בשיטות ואמצעים פסולים", נכתב בבקשה מטעמם. "יש לראות במסינג כזרוע הארוכה של היחידה החוקרת, ולכן זכאים הנאשמים לקבל את מכלול החומרים על מנת להתחקות אחר האופן שבו 'תפרה' היחידה החוקרת עילת שיבוש חקירה לנאשמים".

עובדי מפעל חרסה הגיעו הבוקר מבאר שבע ועורכים בשעה זו "קבלת שבת" מחאתית בכפר שמריהו מול ביתו של יואב גולן, יו"ר הדירקטוריון ובעלי קבוצת "חמת" (החברה-האם של חרסה).

העובדים, המפגינים זה היום החמישי ברצף, מוחים מול ביתו של גולן כנגד החלטתו לסגור לחלוטין את מפעל הכלים הסניטריים ולהעביר את פעילותו לטורקיה, תוך פיטורם של כ-115 עובדיו. אף על פי שהעובדים במפעל הוותיק מאוגדים בהסתדרות ומועסקים תחת הסכם קיבוצי, מהלך הפיטורים והסגירה נעשו באופן חד-צדדי וללא כל הידברות עם נציגי ההסתדרות ועם העובדים, ומבלי שיוסדרו זכויותיהם.

ביום ראשון הקרוב (5.5.2019) יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בבקשת ההסתדרות במרחב הנגב וועד עובדי חרסה למנות מפרק זמני למפעל. הבקשה הוגשה בהנחייתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על ידי באי כוחה של ההסתדרות עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין. 

צעיר ישראלי שנעלם במהלך שייט באיסן בלאס בדרכו לקולומביה מפנמה, נמצא ללא רוח חיים לאחר חיפושים של למעלה מ-24 שעות.  הודעה נמסרה לבני משפחתו בישראל.

קונסולית ישראלית בפנמה, דנה ליפשיץ  סייעה בחיפושים.

מרגע קבלת ההודעה על מותו הקונסולית  והמחלקה לישראלים בחו״ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מסייעים בהשבת המנוח ארצה.

משטרת ישראל עצרה גבר תושב קלנסווה בחשד שפרץ לבית במעלות, הרכוש הגנוב נתפס ויושב לבעליו.

ביום ד 01.05.19 בשעות הערב הוגשה תלונה בגין פריצה לבית במעלות וגניבה של דרכונים, כסף ותכשיטים. עם קבלת התלונה חוקרי משטרת ישראל פתחו בחקירה מאומצת וממוקדת אשר הובילה את החוקרים למחרת היום בשעות הצהריים לדירה במעלות שם נעצר החשוד כבן 26 תושב קלנסווה.  בחיפוש שנעשה ע"י השוטרים אותר הרכוש הגנוב כשהוא מוסלק בקרבת הדירה בה נמצא החשוד.

החשוד נחקר בתחנת המשטרה ויובא הבוקר לבית משפט השלום בחיפה לדיון בבקשה להארכת מעצרו.

בטחוני

צעדות השיבה: בכיר בג'יאהד האיסלאמי הבהיר כי בשלב זה עדיין אין כוונה להסלים את המחאה על הגדר

על רקע המתיחות בדרום והאיומים של הג'יהאד האסלאמי לפגוע בהסדרה פוטנציאלית עם ישראל, בישראל נערכים לעוד יום שישי של הפרות סדר בגדר המערכת. ההערכות הן שההפגנות יהיו תחת שליטה יחסית של אנשי חמאס, בדומה לימי שישי האחרונים וברקע המשך המשא ומתן להסדרה בין ישראל לארגון הטרור ששולט ברצועה.

– על רקע יציאת משלחות חמאס והגיאהד האיסלאמי אתמול למצרים מסר בכיר הג'יהאד האסלאמי, אחמד אל-מדלל, לאתר החדשות הפלסטיני "סבק 24" כי בשלב זה אין כוונה להסלים את אופי המחאה על הגדר, וכי הוא יוסיף להיות בלתי אלים בדומה לימי שישי קודמים. לדבריו, יושקעו כל המאמצים על מנת לשמור על האופי "המפויס" לכאורה של ההפגנות.

– גורם בוועד המארגן של "צעדות השיבה" בעזה אמר אתמול (חמישי) בשיחה עם 'כאן חדשות' כי הבוקר אמנם אין כוונה להסלים את ההפגנות השבועיות על הגדר, אך האפשרות לחזור ל-"אמצעים הקשים", קרי הפרחה מסיבית של בלונים ועפיפוני תבערה וחידוש הפעילות של יחידה ההטרדה הלילית – סבירה מאוד בימים הקרובים. לדבריו, "אם ישראל לא תמלא בימים הקרובים את הבטחותיה, במסגרת ההבנות שהושגו בחסות מצרית, אז ההסלמה בפתח".

הג'יהאד האסלאמי: מעדיפים למות מאשר להיכנע לישראל

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי פרסמה אמש (יום ה') סרטון תעמולה בו איימה שלא תסכים למתכונת של רגיעה בתמורה לרגיעה. בסרטון שמסתיים במילים "ממתינים לפקודה" נאמר בעברית: "כמו שאנחנו סובלים, אנחנו מסוגלים לגרום סבל לאויב ולפגוע בכלל יושביו שבעוטף עזה. אנחנו אומרים שהטילים האלו פוגעים באופן יומיומי בתדמיתה של ישראל כפי שהיא מציגה לעולם. ישראל מחשיבה את עצמה כמעצמה. פעולות ההתנגדות פוגעות באופן יומיומי בתדמית הזו וגורמת לה להיראות כמו מדינה שאין לה חשיבות בזירה האזורית והבינלאומית. ישנו חשבון שעל האויב לשלם במערכה הזו. אנחנו לא היחידים שישלמו. לא נרשה שהעם הפלסטיני ייהרג תחת המצור. מעדיפים להיהרג במערכה שכן זה טוב יותר מאשר שילדינו ימותו מרעב או שפעילי ההתנגדות ימותו במערכה כתוצאה מהצרכים ההומניטריים".

נסראללה מזהיר: כל הגדודים הישראליים שייכנסו ללבנון יושמדו בשידור חי מול כל העולם

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר אמש (יום ה') את ישראל מפני מלחמה בלבנון: "ישראל רוצה מלחמה? שתבוא למלחמה. אין סיבה לדבר על נקודות החולשה של ישראל, על האמוניה בחיפה ועל עוד משהו שהתגלה בחיפה, עם טיל אחד אנחנו יכולים לעשות נזק גדול מהאמוניה". הדברים נאמרו במהלך באירועי יום השנה השלישי לזכר מוסטפא בדר א-דין, בכיר הארגון שנהרג בסוריה לפני ארבע שנים בפיצוץ מסתורי סמוך לשדה התעופה של דמשק.

– נסראללה הזהיר גם מפני כניסה קרקעית של ישראל ללבנון: "היכולת שלנו ללחימה קרקעית קיימת וחזקה, וישראל לוקחת זאת בחשבון. ישראל זאת שמפחדת להסתבך בעזה, למרות שעזה חשופה מכל עבר, ישראל תעז להיכנס לדרום לבנון? היחידות והחטיבות הישראליות שיעזו להיכנס לדרום לבנון יושמדו וייהרסו בשידור חי מול כל העולם. הזמן שבו להקה צבאית הייתה כובשת את לבנון חלף. יש עדיין בלבנון מי שחי במציאות של חשש מישראל והיכולת של ישראל לכבוש אותנו, אבל עלינו להאמין ביכולת שלנו להביס את האויב תבוסה היסטורית, ובזכות שלנו לא לוותר על שום גרגר אבק מלבנון".

– נסראללה התייחס גם לנושא הגבול הימי השנוי במחלוקת בין ישראל ללבנון: "נושא הגבול הימי מאוד חשוב ומאוד רגיש, וזה לא רק עניין של קו גבול אלא יש לו קשר למשאבי טבע עשירים. ויש גם את נושא חוות שבעא, לאחר שטראמפ נתן לישראל באופן לא לגיטימי את רמת הגולן. זאת הסיבה שהם מפחידים אותנו במלחמה, הם אומרים 'אם לא תוותרו על ענייני הגבול הימי, ואם לא תשכחו מחוות שבעא, ואם לא תוותרו על הנשק של חיזבאללה, ישראל תבוא למלחמה'".

מדיני

קושנר: "לאחר שתוקם ממשלה חדשה בישראל – נדון גם באפשרות של סיפוח שטחי הגדה המערבית לישראל"

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא האמריקני טראמפ, התייחס הלילה (בין חמישי לשישי) ל"עסקת המאה" שתוצג בעוד כחודש ואמר כי היא תהווה "נקודת פתיחה טובה" בטיפול בסכסוך הישראלי-פלסטיני. כמו כן, אמר קושנר כי ממשלת ארצות הברית תדון באפשרות של סיפוח התנחלויות ישראליות לאחר הרכבת הממשלה הישראלית החדשה, והדגיש כי מעולם לא דן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי הסיפוח. עוד הוסיף כי הוא מקווה שישראל לא תבצע מהלכים מהסוג הזה לפני שתוצג תכנית השלום של הממשל.

– לדברי קושנר, תוכנית השלום תיתן מענה "לשאיפות הפוליטיות של הפלסטינים" ותציע פתרונות לסוגיות כמו ירושלים והגבולות. עוד טען כי "אנשים יופתעו" כשהם יראו את פרטי התוכנית. בעניין שתי המדינות אמר קושנר: "כל אחד מהצדדים מפרש את נושא שתי המדינות בצורה אחרת, ולכן החלטנו כבר בשלב מוקדם מאוד לא להשתמש במונח הזה, ולהתמקד בפרטים של איך הפתרון אמור להיראות".

– קושנר הוסיף כי טראמפ נחשף ל"חלקים נרחבים" מהתוכנית ומחויב באופן אישי לפרסומה. עם זאת, הוא נמנע מלהשיב לשאלה כיצד ימומנו הפרויקטים הכלכליים בתוכנית. ממשל טראמפ נתקל בקשיים משמעותיים בגיוס התחייבויות כספיות של העולם הערבי לטובת התוכנית, וישנו סיכוי נמוך שהקונגרס בוושינגטון, שנמצא בשליטת הדמוקרטים, יסכים להקציב סכומים גבוהים לתוכנית אם הפלסטינים ומדינות ערב ידחו אותה.

שוב: ישראל ניסתה להעביר לרשות הפלסטינים מאות מיליוני שקלים באופן חד צדדי – הפלסטינים החזירו את הכסף

הרשות הפלסטינית החזירה אמש (חמישי) את כספי המסים המקוזזים שהועברו לבנק הפלסטיני על ידי ישראל באופן חד-צדדי. הכסף הוחזר במחאה על כך שמשכורות המחבלים הכלואים בישראל קוזזו ממנו. * בתחילת השבוע אמר שר החוץ הפלסטיני אל-מאלכי בריאיון לרדיו קול פלסטין כי בכל פעם שבה נודע לרשות על ביצוע העברות בנקאיות מצד ישראל לבנקים המקומיים הפלסטינים, הרשות החזירה את ההעברות למשרד האוצר הישראלי בצירוף הודעה רשמית שהרשות מוכנה לקבל את הכסף בתנאי שיהיה ללא שום קיזוז.

סגן שר החוץ הסורי דורש מישראל לשחרר אסיר נוסף בתמורה לגופת באומל; האינדיפנדנט: מגעים על עסקה נוספת בין ישראל לסוריה על החזרת גופותיהם של המרגל הישראלי אלי כהן ושל הנווט רון ארד

במהלך ראיון לרשת "אל-מיאדין" קרא אתמול (חמישי) סגן שר החוץ של סוריה לישראל לשחרר אסיר סורי נוסף – בנוסף לשניים שכבר שוחררו כמחווה בעקבות השבת גופת זכריה באומל הי"ד. "האסיר סדקי אלמקת הוא אחד מגיבורי סוריה ועל השלטונות הישראליים לשחררו"

– ה"אינדיפּנדנט" בערבית, שמתפרסם בלונדון, מצטט מקור מערבי בכיר שטוען שיש התקדמות במגעים על עיסקה נוספת בין ישראל לסוריה בתיווך רוסי. על פי הדיווח, מדובר בין השאר בהחזרת גופותיהם של המרגל הישראלי אלי כהן ושל הנווט רון ארד: המקור אף אמר כי בעניינו של ארד יש "התקדמות משמעותית". עוד נכתב בידיעה כי הסורים מבקשים לשחרר בתמורה אסיר מערבי שריגל למען אירן אך ישראל טרם הסכימה לכך. אמינות הדיווחים בסוריה טרם התבררה.

– מדיווח שפורסם ביום שלישי בבריטניה עולה כי מתקיימים מגעים לעסקה נוספת, במסגרתה יוחזרו גופות נוספות של ישראלים מסוריה ומלבנון, בתמורה לשחרור אסירים סורים. לפי הדיווח ב"א-שרק אל אווסט", בסוריה הבהירו כי "עסקת השבויים עם ישראל לא הסתיימה".

למרות ווטו הונגרי: פינלנד פרסמה הצהרה חריפה נגד ישראל מטעם האיחוד האירופי

שר החוץ ההונגרי תקף אתמול (חמישי) בחריפות את נציגת פינלנד לדיון במועצת הביטחון של האו"ם, לאחר שפרסמה הצהרה שמבקרת באופן חריף את ישראל תוך התעלמות מהוטו שהטילה הונגריה על ההצהרה, שר החוץ ההונגרי אמר כי זה אינו מקובל, כיוון שהצהרה שכזו דורשת (מטעם האיחוד האירופי) את הסכמת כל מדינות האיחוד האירופי. הוא הוסיף כי הונגריה תגיש תלונה לשרת החוץ של האיחוד האירופי. גורם דיפלומטי אירופי אמר כי הונגריה התנגדה להחלטה ברגע האחרון, ללא כל סיבה הנראית לעין.

– כזכור, במהלך דיון שהתקיים ביום שני במועצת הבטחון של האו"ם בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני, הקריאה נציגת פינלנד הצהרה בשם האיחוד האירופי שבה נאמר בין היתר שפתרון שתי המדינות הוא בעדיפות עליונה, גינו בה את האלימות המתמשכת, ואת הבניה הישראלית בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. "הצעדים הללו מאיימים על יישום פתרון שתי המדינות, ומפרקים אותו חלק אחר חלק"

חוץ

דרמה בירדן | על רקע דיווחים על מזימה לפגוע במשטר: מלך ירדן הדיח שורת בכירים בארמון ובצבא ביניהם את ראש המודיעין

מלך ירדן, עבדאללה השני, הדיח בשבוע האחרון שורה בעלי תפקידים בכירים ורגישים בממלכה , בשל "ניסיונות נואשים בזמן האחרון החותרים לפגוע ביסודות הלאומיים הירדניים ולפעול נגד כל מי שנפשו מתאווה לנסות ולפגוע בעקרונות החוקה". אחד השינויים המרכזיים שביצע עבדאללה הוא החלפת ראש המודיעין הכללי, אחד מבעלי התפקידים המשפיעים ביותר בממלכה הירדנית. * מלך ירדן, ציין כי החלטתו נובעת מתלונות על ליקויים בניהול מערך המודיעין, ולאחר שנודע לו שהיו מי שניצלו את מעמדם ותפקידם לקידום מטרותיהם האישיות ומהלכים שיכולים לפגוע באינטרסים של הממלכה.

– בתוך כך, יועצו של עבדאללה, פייסל אל-שובכי, התפטר, והמלך מינה יועצים חדשים. לפי עיתונים במפרץ הפרסי, הצעד מגיע לאחר שבית המלוכה חשד כי חלק מהמעגל המקורב למלך חותר תחת יציבות השלטון ומתכנן הפגנות נגד השלטון. כמו כן, כלי תקשורת בירדן דיווחו על שינויים וחילופים במערך הביטחון הכללי ובמשטרה, כולל מינוי מפקדים חדשים בכמה מחוזות.

– ברקע המהלך עומדים דיווחים בכלי תקשורת במפרץ הפרסי, לפיהם נחשפה מזימה שמטרתה פגיעה ביציבות המשטר בירדן. העיתון "אלקבס" הכוויתי דיווח מפי מקורות שהגדיר כאמינים, כי כמה אישים בכירים ובעלי השפעה בירדן פעלו להוציא המונים לרחובות, כעדות לחוסר האמון בממשלתו של ראש ממשלת ירדן, עומר א-רזאז.

סופת ציקלון קשה מכה בהודו: יותר ממיליון איש פונו מבתיהם

כ-1.2 מליון איש פונו דרך סירות, אוטובוסים ורכבות מאזורי החוף הצפון-מזרחיים של הודו לקראת הגעתה של סופת ציקלון חמורה היום (שישי) למדינה. המפונים ישוכנו במקלטים, בבתי ספר ובמבנים אחרים. * יותר מ-800 מקלטים נפתחו וכעשרת אלפים חבילות מזון יבש הוכנו להנחתה מהאוויר.

– ראש הממשלה נרנדרה מודי נפגש עם שרי הקבינט וגורמים ברשויות החירום כדי לקבל עדכון על הצעדים שננקטו לקראת סופת הענק. הרשות המטאורולוגית צופה "הרס מוחלט" של בקתות, הצפות של שטחים חקלאיים ומטעים ועקירות של קווי טלפון ממקומותיהם.

– כוח התגובה הלאומי לאסונות שיגר 54 צוותי חילוץ והצלה לאזורים שמועדים להצפות לאורך החוף, כמו גם לאיי אנדמן וניקובר השוכנים במפרץ בנגל ונמצאים במרחק של 1,300 ק"מ מזרחית להודו היבשתית. הצוותים כוללים רופאים, מהנדסים וצוללנים המצוידים בסירות, ציוד צלילה וטלפונים לווייניים.

ההפיכה בונצואלה | אחד ממנהיגי האופוזיציה מצהיר כי צפויות עוד פעולות צבאיות

אחד ממנהיגי האופוזיציה בוונצואלה, לאופולדו לופז, ששוחרר על ידי עריקים מהצבא ממעצר הבית בו שהה, אמר אמש (חמישי) כי צפויות פעולות צבאיות נוספות בדרך, לאחר ניסיון ההפיכה מוקדם יותר השבוע. לדבריו, הוא מצפה כי סוף שלטונו של נשיא המדינה ניקולס מדורו יגיע בשבועות הקרובים. לופז אף העיד כי בעת ששהה במעצר בית בשלושת השבועות האחרונים, הוא נועד בביתו עם מפקדים בצבא, טרם ניסיון ההפיכה.

– במקביל, בית המשפט בוונצואלה הוציא אתמול (חמישי) צו מעצר ללופז. זאת בהאשמה שהפר ביום שלישי את צו מעצר הבית שלו על מנת לעמוד לצד ראש האופוזיציה חוואן גוואידו בהפגנה נגד הנשיא ניקולאס מדורו.

– בנוסף, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הכחיש אתמול את דבריו של מזכיר המדינה פומפאו, שטען כי רוסיה מנעה ממדורו רה"מ וונצואלה, לעזוב את המדינה.

לקראת כניסה קרקעית?: רוסיה וסוריה מגבירות את התקיפות על שטחי המורדים באידליב

צבאות רוסיה וסוריה הגבירו את התקיפות האוויריות ואת ההפגזות במחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה, במתקפה הגדולה ביותר על האזור שבשליטת המורדים מאז ההסכם שנחתם בין רוסיה לטורקיה על הקמת אזור חיץ. לפי דיווחי מרכז המעקב הסורי, למעלה מ-151 חביות נפץ הושלכו אתמול (חמישי) על ידי מסוקי המשטר הסורי באזורים שבהם נמצאים המורדים ועד כה נהרגו לפחות 15 אזרחים ועוד עשרות נפצעו * הכפרים והעיירות שהותקפו נמצאים בצפון מחוז חמאת ובדרום מחוז אידליב. ועריק צבאי אמר לרויטרס כי ייתכן שהחרפת התקיפות מאותתת על מתקפה קרקעית אפשרית לכיבוש צפון חמאת ודרום אידליב.

הכאוס בסודן נמשך: מאות אלפים הפגינו מחוץ למשרד הביטחון

מאות אלפי בני אדם הפגינו אמש מחוץ למשרד הביטחון הסודני, על מנת ללחוץ על המועצה הצבאית להעביר את השלטון לידי האזרחים. * ארגוני האופוזיציה והפעילים השונים התאחדו למען הדחת המשטר הצבאי, וקראו לערוך מצעד המוני בבירת המדינה. (רויטרס)

חשש בארה"ב: סין מתכננת לפרוס צוללות גרעיניות חמושות בטילים ארוכי טווח בקוטב הצפוני; בתגובה: הצבא האמריקני הרחיב את מערך "ציידי הצוללות" במימי אסיה

דו"ח מיוחד של הפנטגון בארה"ב שפורסם אמש (חמישי) מזהיר מהעמקת הפעילות הסינית באזור הארקטי – במיוחד בקוטב הצפוני, שעלולה לסלול את הדרך לנוכחות צבאית סינית גדולה באזור. החשש האמריקני הוא בעיקר מהצבת צוללות גרעיניות סיניות, שישמשו כ"גורם מרתיע" נגד התקפה גרעינית, ומסוגלות אף להנחית מהלומת נגד גרעינית. * לפי הדו"ח של הפנטגון, דנמרק הביעה דאגה מהאינטרסים של סין בגרינלנד, שכוללים בין השאר הצעות להקמת תחנות מחקר, הקמת תחנת קרקע ללוויינים, שיפוץ שדות תעופה והרחבת הכרייה.

– מנגד, ארצות הברית ובעלות בריתה, מרחיבות את מערך "ציידי הצוללות" במזרח אסיה. מערך זה כולל פטרולים מוגברים של מטוסים מתקדמים הנושאים ציוד מיוחד לאיתור צוללות, שממריאים מסינגפור ומיפן.

– חיל הים הסיני מפעיל כיום ארבע צוללות גרעיניות הנושאות טילים ארוכי טווח, שש צוללות גרעיניות  ללא יכולת שיגור ארוכת טווח וכ-50 צוללות תקיפה קונבנציונליות. (ישראל היום)

חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב | יו"ר בית הנבחרים: התובע הכללי שיקר לקונגרס

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי האשימה אתמול (חמישי) את התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר במתן עדות שקר בקונגרס, מבלי לפרט את מה בדבריו היא רואה כפשע. היא אמרה כי לא התובע הכללי ולא הנשיא דונלד טראמפ נמצאים מעל החוק. * הדמוקרטים מאשימים את בר בהטעיית הקונגרס בעת עדותו בחודש שעבר, כשאמר שהוא לא יודע אם מולר הסכים עם מסקנותיו הראשוניות מהדוח – מבלי להזכיר מכתב ששלח התובע המיוחד ב-27 במרץ, שבו התלונן כי התקציר שפרסם התובע הכללי "לא עלה בקנה אחד עם ההקשר, עם האופי ועם החומר מעבודת משרדו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן