Skip to content

אלפי רוכבים במרוץ האופניים הבינלאומי בירושלים

מרתון אופני הכביש היוקרתי ה-GFNY (גראן פונדו ניו-יורק) הסתיים בירושלים, במרוץ נטלו חלק כ-1,800 רוכבים מהארץ וכ-400 רוכבים מחו"ל שהתחרו השנה בשלושה מקצים שונים – מקצה 130 ק"מ, מקצה 70 ק"מ, ולראשונה מקצה לצעירים ורוכבים מתחילים באורך של 28 ק"מ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרתון אופני הכביש היוקרתי והגדול בעולם לחובבנים ולמקצוענים, מרוץ ה-GFNY (גראן פונדו ניו-יורק), הגיע לסיומו היום (ו', 3.5) בירושלים. במרוץ השתתפו כ-1,800 רוכבים מהארץ וכ-400 רוכבים שהגיעו מ-35 מדינות בעולם. לאחר ירושלים, היעד הבא של המרוץ, בעוד כשבועיים, הוא ניו-יורק, שם החלה המסורת.

מרוץ GFNY ירושלים (צילום באדיבות כפיים אקטיב)

אלפי המשתתפים במרוץ התחרו השנה בשלושה מקצים שונים – מקצה 130 ק"מ, מקצה 70 ק"מ, ולראשונה מקצה לצעירים ורוכבים מתחילים באורך של 28 ק"מ. מסלול המרוץ עבר בתוך רחובות העיר ולאורך אתרים היסטוריים גדולים כמו חומות העיר העתיקה ושער יפו, בריכת השולטן, רחובות יצחק קריב והמלך דוד, קריית הממשלה, מוזיאון ישראל, עין כרם ועוד. לאחר מכן המשיכו הרוכבים במקצים הארוכים אל כבישי הגישה לעיר שם נסעו בין נופי יערות ירושלים.

מרוץ GFNY ירושלים (צילום באדיבות כפיים אקטיב)

אילנית מלכיאור, הממונה על פיתוח התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, מסרה: "זוהי חגיגה אמיתית למשתתפים וכמובן לעיר. הגיעו אלינו רוכבים מכל העולם ואלפי רוכבים מישראל. התחלנו בשנה שעברה עם 200 רוכבים מחו"ל והשנה הצלחנו להכפיל את זה. האירוע הזה הוא ההוכחה שנושאים כמו ספורט, תיירות ורכיבה הולכים יחד. בשנים האחרונות ירושלים הצליחה להפוך אירועי תרבות ספורט לאירועים תיירותיים בינלאומיים ולייצב עצמה כיעד תיירותי מוביל בעולם".

שון גד, מנכ"ל מרוצי GFNY העולמיים, הגיע למרוץ מניו-יורק והתרגש לראות את כמות המשתתפים שגדלה משנה שעברה: "עיריית ירושלים פנתה אלינו לפני שלוש שנים כדי להביא את המרוץ לישראל. לאחר שהצלחנו להפיק את המרוץ בישראל לראשונה בשנה שעברה בצורה מוצלחת ביותר, אני שמח לראות את אלפי הרוכבים שהגיעו השנה למרוץ השני. אנו עומדים כאן היום עם כמעט 2000 רוכבים ונדהמים מההיענות והרצון לקחת חלק במרוץ. אני מאחל שבשנים הקרובות נגדל עוד ועוד ונמשיך לפתח את תרבות הרכיבה בישראל ובכל העולם".  ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, בירך: "ירושלים מהווה מוקד משיכה לאירועי ספורט בינלאומיים חשובים רבים, ביניהם גם מרוץ האופניים GFNY  היוקרתי. הרוכבים שהשתתפו נהנו מחוויה יוצאת דופן מהעיר ומנופייה הייחודיים. נתראה גם בשנה הבאה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן