Skip to content

ירי רקטות כבד מרצועת עזה לישראל – החמאס: "אם ישראל תגיב קשות יורחב הטווח לתל אביב"

ירי של למעלה ממאה רקטות נורו לעבר ישראל מהרצועה החל מעשר בבוקר. ישראל מגיבה במתינות עד כה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משעות בוקר נורו מרצועת עזה כמאה רקטות. למעט נפילה בחצר בית ורקטה נוספת על כביש 4 בסמוך לאשקלון, לא נפגע איש.בחמאס מודאגים מתקיפה ישראלי מסיבית ומזהירים: נרחיב את הירי לעבר תל אביב. בשעה זו ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מקיים הערכת מצב בהשתתפות ראש השב״כ, סגן הרמטכ״ל, מפקד פיקוד הדרום, ראש אגף המודיעין, ראש אגף המבצעים, מפקד חיל -האוויר, מפקד פיקוד העורף, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובכירים נוספים.

תושבים רצים למקלט בשדרות (צילום: קבוצת גלובל - טלגרם)
תושבים רצים למקלט בשדרות (צילום: קבוצת גלובל - טלגרם)
צילום: קבוצת גלובל בטלגרם
צילום: קבוצת גלובל בטלגרם

סבב ההסלמה החל בירי כבד של 90 עד 100 רקטות לפחות, נורו במהלך הבוקר (שבת) מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה והנגב.  לאור הערכת המצב הוחלט בצה״ל על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת.  האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה מערבה מכביש 232. הכניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, גבעת הפעמונים, אתר ״חץ שחור״, גבעת נזמית וגבעת הפרש הבודד.  בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים. מצה"ל נמסר כי יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו ע״י צה״ל ככל שיידרש.


במועצה האזורית אשכול מסרו לתושבים את הסיכום הבא: "לאור ההסלמה באזורנו אנו מסכמים את האירועים עד כה. כתוצאה מירי של צלפים מעזה נפצעו שני חיילים (קל עד בינוני). עקב כך, בוצעה תקיפה של צה"ל ברצועה ואנו חווים מהבוקר את התגובה של החמאס.

מבחינת הנחיות מיוחדות בעקבות המצב, ישנן חסימות דרכים וכבישים באזור. אנא עקבו אחר הודעות צוות החירום בנושא. אנו נמצאים תחת הנחיות התגוננות של שהייה בסמיכות למרחבים מוגנים בכלל יישובי שער הנגב. אנא הקפידו על כך לביטחונכם האישי.

צוותי החירום והמועצה טיפלו היום במספר אירועים: 2 פגיעות של רסיסי כיפת ברזל בשניים מישובי המועצה וכן טופלו מספר נפגעי חרדה ביישובים אלה.

המצב יכול לעורר חרדה וחששות. אם אתם או קרוביכם זקוקים לסיוע, ניתן לפנות לצח"י ביישוב, לעובדות הסוציאליות והפסיכולוגים החינוכיים היישוביים או להתקשר לקו החם במספר  077-9802704"

החל מ – 09:58 נשמעו הבוקר (שבת) יותר מ-50 אזעקות צבע אדום באשדוד, אשקלון, אזור רחובות, שדרות, ויישובי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול. באחד מחצרות בתי המועצה האזורית אשכול נפלה רקטה מבלי שתגרום לפגיעה בנפש כלשהי. חבלני המשטרה הוזעקו אל זירת נפילת רקטה בשולי כביש 4 סמוך לאשקלון. במקום נמצא כי נזק קל בצד הדרך וללא נפגעים בנפש. התנועה במקום מתנהלת כסדרה. מאוחר יותר הודיע דובר צה"ל מסר כי זוהו יותר מ-90 שיגורים לעבר ישראל – ולוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות מהן. עדיין לא ידוע על נפגעים או על נזק כתוצאה מהשיגורים.
נכון לעכשיו צה"ל הגיב בירי טנקים בלבד לעבר עמדות חמאס, כשבחיל האוויר מנסים ליירט רק חוליות משגרי רקטות אך ללא הצלחה יתרה. כל הצדדים, ארגוני הטרור בעזה והחמאס, כמו גם בישראל, ממתינים לתגובת חיל האוויר הישראלי. דובר חמאס ברצועת עזה הגיב ואמר: ההתנגדות תישאר נוכחת להגיב על פשעי ישראל ולא תאפשר לה לשפוך דם על עמנו, ולהתחייב להגן עליו ולהגן על צעדיו השלווים".  בחמאס גם הזהירו כי "אם ההפצצות הישראליות על רצועת עזה יימשכו, נרחיב את טווח השיגורים גם לעבר תל אביב".

פלסטינים נמלטים מהפצצות צה"ל (צילום: מקורות פלסטינים)
פלסטינים נמלטים מהפצצות צה"ל (צילום: מקורות פלסטינים)

במשטרה שבו והזכירו לציבור כי יש להישמע להנחיות מצילות חיים:

– במקרה של אזעקה יש להיכנס ללא שהות למרחב מוגן ולנהוג על פי הנחיות פיקוד העורף.

– בכל מקרה של איתור פריט אמל״ח לסוגיו, לרבות שרידים, יש להתרחק מהמקום ולדווח למוקד 100 של משטרת ישראל.

– כל טיפול בחפצים חשודים וחלקי רקטות יעשה על ידי חבלני משטרת ישראל בלבד המיומנים לכך.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן