Skip to content

סבב הלחימה הנוכחית תם – הפסקת אש – עד הסבב הבא

לאחר שהפלסטינים הודיעו על הפסקת אש החל מ 04:30 לפנות בוקר, הודיעה ישראל על חזרה לחיי השגרה מ 07:00 בבוקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר צה"ל הודיע לפני שעה קלה (שני) כי החל מהשעה 07:00 מוסרות כל המגבלות שהוטלו על הדרום וכלל מדינת ישראל בשל הלחימה מול החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה.

קודם לכן בסמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר צוטטו מקורות ברצועת עזה בכלי התקשורת הפלסטיניים ובסוכנות הידיעות רויטרס, כי הושגה הפסקת אש בין הפלגים ברצועת עזה לבין ישראל שנכנסה לתוקף מ-4:30.  בכך תמו 2 ימי לחימה שעלו לישראל ב4 הרוגים ולארגוני הטרור ברצועה  25 הרוגים כשבתוכם 4 אזרחים.  

מהמעצה האזורית שער הנגב נמסר כי "על אף הורדת ההגבלות על אזורינו, בשער הנגב לא יתקיימו הבוקר לימודים. מרבית צוותי החינוך נמצאים מחוץ לאזור. הוחלט לאפשר למערכות החינוך יממה  להתארגנות מחדש וחזרה לשגרה.

גם מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר כי היום לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך במועצה, חרף הפסקת האש שהוכרזה, על מנת להיערך בצורה נכונה מבחינת צוותי החינוך ומערך ההסעות. ההפוגות שתוכננו להיום יתקיימו כמתוכנן. מבחינת הנחיות התגוננות- הוסרו כל המגבלות על העורף.

מעיריית אשדוד נמסר  כי החזרת הלימודים בכל מערכות החינוך תתבצע הבוקר החל מהשעה 09:00.

מהמועצה האזורית באר טוביה נמסר כי במועצה נערכים לפתיחת הלימודים בשעה 9:00 בכל מוסדות החינוך, (גנים ובתי ספר) אי לכך ההסעות יתחילו שעה מאוחר יותר מהזמן הקבוע שלהן בכל ישוב. והחל מהשעה 8:15.

מהמועצה האזורית מרחבים נמסר כי גני הילדים- ייפתחו בשעה 10, הסעות לחינוך המיוחד- בשעה 09:00. הסעות לבתי ספר: 09:30  הסעות לבתי ספר יסודיים , ו מהשעה 10:00 הסעות לתיכון.

הודעת פקוד העורף
הודעת פקוד העורף

מהמועצה האזורית שער הנגב והמועצה האזורית אשכול נמסר כי במרחבי המועצות לא יתקיימו היום הלימודים כסדרם,

מעיריית באר שבע נמסר כי על פי הנחיה של פיקוד העורף וחזרה לשגרה, הלימודים בעיר באר שבע, יתקיימו היום (שני) כרגיל.
מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב נמסר כי על פי הנחיית פיקוד העורף, אוניברסיטת בן-גוריון חוזרת לשגרה. כל הפעילות האקדמית תחודש היום, יום שני, ה-6.5, החל מהשעה 12.00.

מעיריית קריית מלאכי נמסר כי בתום הערכת מצב שהסתיימה לפני זמן קצר הוחלט על חזרה לשגרה מלאה כולל במוסדות החינוך. הלימודים יפתחו בשעה 9:00.

מהמכללה לחינוך חרדי "חמדת" שליד נתיבות נמסר כי לאור הסרת ההגבלות  הלימודים, יתחדשו בשעה 10:00.

מהמועצה האזורית יואב נמסר כי המועצה נערכת להפעלת מוסדות החינוך וחזרה לשגרה. גני הילדים יחלו ללמוד בשעה 09:00, יתכנו שינויים נקודתיים לפיכך מומלץ לבדוק מול הגננת. בתי הספר היסודיים יחלו ללמוד בשעה 09:00. תיכון צפית יחל בלימודים בשעה 10:00. חינוך מיוחד – תצא הודעה נפרדת. חינוך ממלכתי דתי –  המועצה בודקת מול הרשויות הקולטות ותוציא הודעה בהקדם. הסעות יצאו מהישובים: יסודיים בשעה 08:30, תיכון בשעה 09:30, מערך ההסעות מורכב ואנו תלויים גם במפעילים חיצוניים, לפיכך יתכנו עיכובים בלוחות הזמנים בישובים. סיום יום הלימודים יהיה כרגיל, פעילות המתנ"ס וחוגים יתקיימו כרגיל – חזרה לשגרה בכל המערכות.

מעיריית אשקלון נמסר כי "למרות הסרת המגבלות באזורנו על ידי פיקוד העורף הוחלט שלא לקיים לימודים באשקלון זאת על מנת לאפשר חזרה מיטבית לשגרה בהדרגה. עדכונים נוספים בהמשך".

ממשרד החינוך נמסר כי בחינות הבגרות שאמורות להיערך היום יתקיימו במועדן אבל מי מהתלמידים שמעדיף להיבחן במועד ב' זכאי לעשות כך.

בכל הרשויות נשמעה אמרה אחת זהה "אנחנו מתורגלים. זוהי הפסקה זמנית עד הסבב הבא", אלון דוידי ראש עיריית שדרות סיכם ואמר: "עשינו טעות. היינו צריכים להמשיך ולהילחם ולא לחשוש מירי על ירושלים או תל אביב. אנחנו כעת ממתינים לסבב הבא"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן