Skip to content

פרשת הצוללות – בוטל הסכם עד המדינה עם מיקי גנור

לאחר שחזר בו מגרסאות העדות השונות שמסר למשטרה, החליטה הפרקליטות לבטל את הסכם עד המדינה לפיו ישלם קנס בן 10 מיליון שקלים וירצה שנת מאסר אחת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה (מיסוי וכלכלה), הודיעה היום (שני) לפרקליטיו של מיכאל גנור כי לאחר שחזר בו מגרסאותיו כפי שהעיד במשטרה ושינה אותן באופן מהותי, הסכם עד המדינה שנחתם איתו, בטל ומבוטל.

במכתב שנשלח לעורכי הדין בועז בן צור ומאיר ארנפלדבאי,  הודיעה פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, עורכת הדין ליאת בן ארי שוויקי, כי גנור הפר את הסכם עד המדינה שנחתם עמו. זאת בשל מסירת גרסאות השונות באופן מהותי מגרסאות קודמות שמסר בסמוך ולאחר חתימת ההסכם ובשל הפגיעה במהימנותו הנגזרת ממסירת גרסה חדשה זו. בנוסף, החל מיום 23.3.2019 ועד לשחרורו של גנור למעצר בית, החליט גנור להפסיק לשתף פעולה עם חוקריו והחל לשמור על זכות השתיקה – פעולה שאף היא כשלעצמה מהווה הפרה של התחייבויותיו לפי ההסכם. 

"לאחר שנשקלו טענותיהם של באי כוחו של גנור, הוחלט לבטל את הסכם עד המדינה איתו על כל המשמעויות הנגזרות מכך, לרבות היכולת לעשות שימוש בכל ראיה שנאספה לפני חתימת ההסכם, לאחריו או כתוצאה ממנו. בכלל זה, להשתמש גם בהודעותיו של גנור עצמו כנגדו וכנגד אחרים ובכל המסמכים שמסר", נמסר לפרקליטי גנור.

במסגרת החתימה על הסכם עד מדינה, הפליל גנור בעדויותיו כמה מעורבים בפרשה ובכללם מפקד חיל הים לשעבר אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, בן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עו"ד דוד שמרון, ראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף וכן את דוד שרן, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה.

צילומי מסך מסרטון ישראל היום
צילומי מסך מסרטון ישראל היום

בנובמבר בשנה שעברה הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד אלוף במיל' מרום, עו"ד שמרון, בר יוסף, שרן וכן נגד יו"ר קרן היסוד, השר לשעבר מודי זנדברג ונגד תא"ל במיל' שייקה ברוש.גנור היה אמור לשלם במסגרת ההסכם קנס של 10 מיליון שקלים ולרצות שנת מאסר אחת בגין עבירות של מתן שוחד על מנת לזכות בייצוג המספנה הגרמנית טיסנקרופ מול משרד הביטחון. נתמורה לכך, במסגרת ההסכם שנחתם איתו בחודש יולי 2017, התחייב גנור למסור הודעות אמת מפורטות על כל הידוע לו בנוגע לפרשה של רכישת ציוד לחימה ימי.
גנור נעצר במרץ השנה לאחר שפרקליטיו הודיעו כי הוא מבקש לחזור בו מהדברים שמסר במשטרה. מאז הוא נחקר שבע פעמים, ובמהלך חקירותיו שינה פרטים עובדתיים מהותיים שנוגעים לעבירות המעורבים בפרשה עד שהחליט לשמור על זכות השתיקה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן