Skip to content

מהפנט ומחשמל

ביום רביעי הקרוב תחזור לארץ להקת המחול של סאשה וולץ ואורחים כשהפעם יעלו את המחולContinuo, לארבעה מופעים בישראל, החל מ- 15 במאי 2019 בבית האופרה בתל אביב     הכוריאוגרפית סשה וולץ ולהקתה, סשה וולץ ואורחים, חוזרים לתל אביב. לאחר שני ביקורים בהם הרשימה מאד את הקהל הישראלי. בביקור הראשון העלתה להקתה את היצירה "גוף", שהותירה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום רביעי הקרוב תחזור לארץ להקת המחול של סאשה וולץ ואורחים כשהפעם יעלו את המחולContinuo, לארבעה מופעים בישראל, החל מ- 15 במאי 2019 בבית האופרה בתל אביב

 

 

הכוריאוגרפית סשה וולץ ולהקתה, סשה וולץ ואורחים, חוזרים לתל אביב. לאחר שני ביקורים בהם הרשימה מאד את הקהל הישראלי. בביקור הראשון העלתה להקתה את היצירה "גוף", שהותירה את הקהל נפעם וביצירה השנייה העלתה באופרה הישראלית את גרסתה ל"דידו ואניאס" שהתרחשה באקווריום ענק וקסום.

עתה היא באה עם יצירה חדשה שנוצרה בשיתוף 24 הרקדנים הנוטלים בה חלק קוֹנְטִינוּ Continu . ביצירה המרתקת הזו בוחנת וולץ עם הרקדנים את המתח הנוצר בשילוב בין האמנויות השונות כוריאוגרפיה, מוסיקה  ועיצוב הבמה. בחיבור בין השלושה נוצרת אנרגיה מיוחדת. ושמה היצירה מעיד על המשכיות ועל הפעילות הבלתי פוסקת של כוחות הטבע.

היצירה התפתחה משורה של עבודות גדולות אותן יצרה וולץ לאירועי פתיחה של כמה מוזיאונים בולטים ב- 2009. בפתיחה המחודשת של נוייס מוזיאון בברלין שעבר שיקום על ידי האדריכל דייויד צ'יפרפילד, וגם בפתיחת המוזיאון לאמנות בת זמננו שתכננה זהא חדיד ברומא. את היצירה רחבת ההיקף הזו מלווה מוסיקה מגוונת והמוטיב הבולט הוא יצירתו של המלחין אדגר וארזה "ארקאנה". יצירה זו היא לב ליבה של העבודה אליה מצטרפים קטעים מוסיקליים נוספים בהם הקונצ'רטו לאבוב מאת מוצרט, מוסיקה מאת קלוד ויוויה ויצירתו של המלחין היווני יאניס קסנאקיס.

וארזה מלחין עם חזון כפי שלא היה לפניו, יצר לפני 90 שנה את "ארקאנה". וחיבר בין תכנים אמנותיים ומדעיים. ניתן לומר שהיצירה מעבירה תחושות של שינוים, טרנספורמציות, של התחדשות. ובעיקר מעבירה תחושה של התפרצות וולקנית לילית. תיאור של הפיתוי הפרומתאי לשלוט על היקום באמצעות קול ומוסיקה.

מאז הבכורה של היצירה בשאופילהאוס ציריך ב-2010, סשה וולץ וחברים עבדו על קונטינו, שכללו אותה וערכו בה שינויים ובשנת 2011 הציגו בזלצבורג את הגרסה הסופית. בתחילת העבודה בגרסתה הסופית מנגנת יצירתו של יאניס קסנאקיס לכלי הקשה המבוצעת חי על הבמה על די נגנית כלי ההקשה רובין שולקובסקי.

 אודות היוצרת סשה וולץ

נולדה בקרלסרוהה במערב גרמניה, למדה מחול וכוריאוגרפיה באמסטרדם ובניו יורק. בשנת 1993 יסדה את להקתה סשה וולץ וחברים בשיתוף יוכן סנדיק. ב- 1996 פתחה את סופי סאל, המקום שזכה לביקורות נלהבות שם הקימה עם יוכן סנדיק את התיאטרון. ב- 2000 נבחרה לאחד מן המנהלים האמנותיים של תיאטרון השאובינה בברלין. היא יצרה את הטרילוגיה "גוף" ואת המיצב inside out .

ב- 2004 הפכה שוב סשה וולץ וחברים ללהקה עצמאית בניהולו האמנותי של יוכן סנדיק. ב- 2005 התקיימה הצגת הבכורה של האופרה הראשונה שביימה "דידו ואניאס" בבית האופרה, השטאטס אופר אונטר דן לינדן בברלין. ב- 2007 הציגה שתי יצירות תיאטרון עם מוסיקה, האחת "מדיאה" עם מוסיקה של פסקל סופן שבכורתה התקיימה בלוקסמבורג ובאותה שנה הציגה האופרה של פריז את גרסתה של וולץ לסיפור רומאו ויוליה לפי המוסיקה של ברליוז.

וולץ ממשיכה לצור עם להקתה ומרבה לשלב בין מחול, תיאטרון, אופרה ומיצבים אמנותיים. מקיימת דיאלוג יצירתי פורה עם מוסיקאים. יצירה משלה נעשתה בשיתוף פעולה עם אנסמבל מודרן האנסמבל הברלינאי למוסיקה בת זמננו. הוזמנה על ידי הפילהרמונית של ברלין לצור עבודה למחלקה החינוכית שלהם והרקידה מאות ילדים ונערים לביצוע כרמן על פי המוסיקה של סוויטת כרמן של רודיון שצ'דרין.

ב- 2013 יצרה שיתוף פעולה בין להקתה לבין בלט בית האופרה מרינסקי בסנט פטרבורג בהעלאת גרסתה ל"פולחן האביב" של סטרווינסקי ושנה אחר כך הועלתה היצירה בניצוחו של דניאל בארנבוים. בברלין. תערוכה מיוחדת על עבודתה ועל יצירתה הוצגה במוזיאון ומשכה קהל גדול של למעלה משישים אלף איש.

ב- 2014 המשיך שיתוף הפעולה שלה עם מאסטרו דניאל בארנבוים כשיצרה את הכוריאוגרפיה ל"טנהויזר" האופרה של של ואגנר בניצוחו. בנוסף להעלאת עבודותיה מארחת הלהקה אירועים שונים מוסיקליים ופוליטיים וגם סדרה של מפגשים עם אמנים ויוצרים ואנשי רוח.

ב- 2017 להקתה נטלה חלק באירועי הפתיחה של אולם המוסיקה החדש והמרשים בהמבורג.

היא זכתה לפרסים רבים בגרמניה ובעולם, כולל ממשלת צרפת. וממשלת גרמניה משנת 2013 היא גם חברה באקדמיה לאמנויות בברלין וב- 2013 הוענק ללהקה התואר שגרירת תרבות של אירופה.

החל מעונת 2019-2020 נבחרה סשה וולץ ביחד עם יוהנס אומן, מנהל הבלט השוודי להיות מנהלת אמנותית שותפה של שטאטס בלט ברלין (Staatsballett הבלט הלאומי). במקביל תמשיך סשה וולץ בעבודתה בלהקה שלה.

 בלהקה רקדנים המגיעים מכל קצווי העולם וכמו בביקור הקודם גם הפעם יש ישראלים בלהקה: מיכל מועלם, עידן יואב ויעל שנל שהיא ממנהלות החזרות בלהקה וכוריאוגרפית בזכות עצמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן