Skip to content

תוניסיה: תיגרה בין סטודנטים אסלאמיסטים ותומכי שמאל על רקע הדרישה לעטות רעלות בקמפוסים

בתיזמון מעניין, על רקע ציון יום האישה הבינלאומי, פרצה תיגרה בין סטודנטים אסלאמיסטים וליברלים באוניברסיטה תוניסאית על רקע הדרישה להתיר לסטודנטיות לעטות רעלות בתחומי הקמפוס. עם עליית הממשלה האסלאמית במדינה, נראה שעימותים אלה רק ילכו ויגברו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתיזמון מעניין, על רקע ציון יום האישה הבינלאומי, פרצה תיגרה בין סטודנטים אסלאמיסטים וליברלים באוניברסיטה תוניסאית על רקע הדרישה להתיר לסטודנטיות לעטות רעלות בתחומי הקמפוס. עם עליית הממשלה האסלאמית במדינה, נראה שעימותים אלה רק ילכו ויגברו

מאת יצחק קמחי-זוארץ

דיקאן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת מנובּה,
עדיין סובל מחבלות בעקבות המפגש עם הסטודנטיות עוטות הרעלה. דיקאן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת מנובּה, חבּיבּ קאזדאג'לי

בעוד היום חוגגים את יום האישה הבינלאומי ברחבי העולם, ניראה כי בתוניסיה, חרף היותה המקור להתפשטות אירועי "אביב העמים הערבי", שהביאו לנפילתם של רודנים ותקווה לעתיד שוויוני יותר לעמים המדוכאים, נמשך המאבק לשיוויון בין המינים.

למעלה משנה לאחר הפלתו של הנשיא זיין אל-עאבדין בן-עלי, שנודע כבעל דעות פלורליסטיות, לפחות בעניין מעמד הנשים, הגיע המאבק לשימור חוק המעמד האישי משנת 56' המקבע שוויון זכויות בין גברים ונשים בפני החוק, עד בינות לכתלי אוניברסיטת "מנובה" הממוקמת בפרבר של תוניס, בירת המדינה. באוניברסיטה אירעו אתמול (ד') חילופי מהלומות בין סטודנטים תומכי השמאל הפלורליסטי לבין סטודנטים תומכי התנועה הסלפית הרפורמיסטית האסלאמית.

התיגרה פרצה לאחר שתומכי התנועה הסלפית קרעו את דגל המדינה המתנוסס בכניסה לאוניברסיטה והחליפו אותו בדגל שחור המזוהה עם תנועתם. סוכנות הידיעות הממשלתית בתוניסיה מדווחת על חמישה סטודנטים שנפצעו בתיגרה שפרצה ועל שלושה שנזקקו לטיפול בבתי החולים.

הסטודנטים הסלפים, ביקשו במחאת הדגל שאירגנו לצאת כנגד מדיניותה של הממשלה התוניסאית, המונעת באופן שיטתי מקיומו של כל אלמנט אסלאמי במרחב הציבורי. ראשית, דרשו הסלפים פתיחת חדר תפילה בקמפוס וכן היתר רשמי לסטודנטיות אדוקות לעטות רעלות (ניקאב) בשטח הקמפוס ובכיתות במתחם, שכן תוניסיה אוסרת זאת כעת, דבר שלטענת הסלפים הפוך מן המתרחש במדינות מערביות כמו ארה"ב ובריטניה, המאפשרות זאת.

מוחמד באכאתי, דובר הסטודנטים מטעם המפלגה הסלפית, אמר לסוכנות הידיעות AP: "הדיקטטורים קידמו בעבר דעות חילוניות ושברו כל מרחב של צניעות ופרטיות, המתבטאות לדוגמה בעטיית רעלה אצל האישה ומאז שנפל בן עלי, הנשיא הקודם של תוניסיה לפני כשנה, דעות המזוהות כדתיות ושמרניות יותר מעוררות מאבקים עם תומכי מפלגות השמאל".

יחד עם זאת טען באכאתי כי מחאתם ביום ד' באה לאחר שדיקאן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה, חבּיבּ קאזדאג'לי, תקף במתחם הקמפוס שתי סטודנטיות שעטו רעלות. הדיקאן, מצידו, הכחיש את טענתם מכל וכל ואמר כי ההפך הוא הנכון: מאחר ששתי הסטודנטיות תקפו אותו הוא נאלץ להתגונן והוא עדיין סובל מחבלות בעקבות המפגש הקשה איתן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן