Skip to content

תערוכת ההר – מסע מצולם אל הר הבית 2019-1839 דרך משקפי תלת מימד

לפני שנתיים הוקמה במגדל דוד מעבדת חדשנות דיגיטלית ייחודית ופורצת דרך - TOD Innovation Lab. כחלק מהתערוכה החדשה "ההר - מסע מצולם אל הר הבית", הושקו בימים אלו 3 חוויות בשילוב Virtual Reality - הראשונים מסוגם בישראל, המספקים למבקרי התערוכה הצצה נדירה וחד פעמית על הר הבית וכיפת הסלע, כפי שלא ראו מעולם.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת "ההר" מציגה את סיפורו של הר הבית, דרך צילומי מחקר מקיף ומעמיק,של ההיסטוריה המודרנית של העיר: מהמבט המונומנטלי-ארכיטקטוני ועד ל"חבית חומר הנפץ" של המזרח התיכון – המקום שהפך לבמה המרכזית של הסכסוך הלאומי-דתי בארץ ישראל. זוהי אחת מתערוכות הצילום ההיסטוריות המעמיקות בעידן המודרני, המספקת מבט בהיר ומפוכח, אך עם זאת מלא השראה ותקווה, על המתחם הדתי והפוליטי המקודש והחשוב ביותר במזרח התיכון. בין התצלומים המוצגים בתערוכה ניתן לראות את צילומי ההר הראשונים מהמאה התשע-עשרה, את תצלומי האופנה של הצלם מולה עשת משנות השבעים של המאה העשרים עבור "גוטקס"  על רקע כיפת הסלע, צילום של המלך חוסיין  בתא הטייס בעת טיסה מעל הר הבית, מתוך כתבה שכתב המלך עצמו בשנת 1964 עבור הנשיונל ג'יאוגרפיק, הצילומים הראשונים מהפריצה להר הבית במלחמת ששת הימים, שצילם הצלם עמוס צוקר ועוד.

לצפייה בסרטון תערוכת ההר

בנוסף, מציע מגדל דוד את 'חלון לירושלים' – סיור מודרך המשלב טכנולוגיית VR – מוצר חדש מבית מעבדת החדשנות של מוזיאון מגדל דוד,  בשיתוף חברת LITHODOMOS טכנולוגיה האוסטרלית. הסיור מאפשר מבט על ירושלים בתקופת בית המקדש השני וכן בימינו אנו, דרך ביקור במוזיאון מגדל דוד והמצודה, וכן יציאה אל סמטאות העיר העתיקה והרובע היהודי, תוך שימוש בטכנולוגיית מציאות וירטואלית.

לפני שנתיים הוקמה במוזיאון מגדל דוד מעבדת חדשנות TOD Innovation Lab לפיתוח טכנולוגיות ייחודיות. המעבדה מפגישה בין אנשי סטארט-אפ, יזמים וחברות היי טק, במטרה לפתח אמצעי הדמיה והמחשה חדשים שישמשו את המבקרים הרבים הפוקדים את המוזיאון ואת אתרי התיירות והמורשת. הכלים המפותחים במעבדה מאפשרים להציג את סיפורה של ירושלים באמצעים אינטראקטיביים המתקדמים בעולם, ולשדרג את חוויית המבקרים במוזיאון. זוהי מעבדת החדשנות המוזיאלית היחידה בארץ, המספקת פתרונות טכנולוגיים ודיגיטליים מעולמות המציאות המדומה (Virtual Reality) המציאות הרבודה (Augmented reality) והמשחוק  (Gaming) לצורך שדרוג והעשרת חוויית המבקר.

מוזיאון מגדל דוד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן