Skip to content

ארצות הברית פרסמה אזהרת מסע לאזרחיה בישראל

עקב אירועי האירוויזיון, יום הנכבה וגמר הרמדן, פרסמה ארצות הברית אזהרת מסע לאזרחיה בישראל. גם בקרב גורמי ביטחון במדינה הוגברה העירנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערב פתיחת הארוויזיון ומלאת שנה להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, גורמי הבטחון בארצות הברית מזהירים את האזרחים האמריקנים כי יש סכנה  מפני פיגועים של ארגוני הטרור הערביים מה עוד  שגם יום הנכבה בפתח.

המתיחות הביטחונית בארץ  עולה מדרגה, גורמים אמריקאים הוציאו אתמול (שני) אזהרת מסע לאזרחים האמריקנים השוהים בארץ או מתכוונים להגיע לכאן, כי יש סיכון לפעולות מחבלים בישראל. ערב הארוויזיון, כאשר כולם עסוקים בחגיגת מי יהיה ראשון, גורמי הביטחון נכנסים לכוננות גבוהה מפני אירועים אחרים שמזמינים מתיחות, כמו יום השנה להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, זאת למרות שכמעט כל פעילות מתבצעת דווקא בשלוחה בתל אביב, כך גם יום הנכבה (האסון הפלסטיני), סיום חודש הראמאדן והמתיחות בין ארצות הברית לאירן.

אזהרת מסע (צילום מעמוד השגרירות האמריקאית בישראל)
אזהרת מסע (צילום מעמוד השגרירות האמריקאית בישראל)
שגרירות ארה"ב בירושלים (צילום: מסך גוגל מפות)
שגרירות ארה"ב בירושלים (צילום: מסך גוגל מפות)

כאמור סידורי בטחון וערנות מיוחדת מבטיחה שאם יעלה רעיון כזה של פעילות חבלנית  ופגיעה בשמחה הכללית, גורמי הביטחון בישראל ימגרו את הסכנה, הן בנוכחות בשטח ולא פחות מזה בפעילות מודיעינית מרוכזת. למרות זאת האזרחים נדרשים לערנות מיוחדת לסייע לכוחות הביטחון ולהודיע למשטרה על כל תנועה חשודה. כך נוכל לצלוח את האירועים המשמחים שבדרך.

נדרשת משטרת תיירות שתסיק הפקעות מחירים מתיירים

מנהלי בתי המלון וגורמיי התיירות האחרים, אולי למדו משהו מאירועי הארוויזיון, העובדה שהמלונאים וגורמי תיירות ציפו למאות אלפי תיירים, והרצון להרוויח למעלה מהמקובל, כל אלו "חיממו" את בעלי הדירות השכורות וכך את יתר בעלי העסקים שהחליטו "לנצל את ההזדמנות" לעלות מחירי שירותי תיירות עד כדי הפקעת מחירים. כך גם המחירים הגבוהים הן במחירי כרטיסי הכניסה והן בשרותי לינה ואפילו שתייה ואוכל קיבלו תג מחיר גבוה שהרחיק את התיירים מארץ הקודש. למרות כל זאת, משרדי התיירות והכלכלה עמדו מנגד. הגיע הזמן להגדיל ולהרחיב את סמכויות משטרת התיירות כדי לתת גם לתיירים הרגשת חג ולא הרגשה שעושקים אותם..

תצויין לחיוב היא הרגשה טובה שנגרמת למשלחות כשאליהן מצרפים מתנדבים  לקבלת פנים. מתנדבים הדוברים את שפתם. אלו פוגשים במשלחות כבר בנמל התעופה בן גוריון ופועלים כדי לסייע לאותן משלחות רשמיות לעבור את כל הבדיקות  הדרושות לכניסה לארץ ועד לדאגה לאוטובוסים שיסיעו אותם לבתי המלון.

ובלי כל קשר לאירועים האלה התקיים היום תרגיל ביטחון מסוג אר"ן בנמל התעופה בחיפה ובו השתתפו כל גורמי ההצלה וכיבוי אש המשטרה ועיריית חיפה ושיתפו פעולה עם גורמי נמל התעופה, כפי שמתחייב מהוראות הביטחון והבטיחות של ארגון שדות התעופה בעולם. ואחרי התרגיל התברר שוב כי בתחום הזה של בטיחות והתארגנות של גורמי ההצלה ושיתופי הפעולה עם גורמי שדה התעופה, ישראל במקום הראשון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן