Skip to content

מטוס "כפיר" תוצרת ישראל, התרסק בארה"ב וטייסו נהרג

נגד כל הסיכויים. במזג אוויר סוער, לאחר ניסיונות נחיתה כושלים, המשיך הטייס לשדה חלופי. שם, השלגים הגבילו את הראות, הדלק אזל, והמטוס סטה וירד ממסלול, פגע במבנה והתרסק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נגד כל הסיכויים. במזג אוויר סוער, לאחר ניסיונות נחיתה כושלים, המשיך הטייס לשדה חלופי. שם, השלגים הגבילו את הראות, הדלק אזל והמטוס סטה וירד ממסלול, פגע במבנה והתרסק

מאת עמי אטינגר

מטוס "כפיר", מתוצרת התעשייה האווירית של ישראל, התרסק ביום ג', 6 במרס 2012, במדינת נבדה שבארצות הברית. הטייס נהרג והמטוס נהרס. כך מדווח יצחק רז, החוקר הראשי לתאונות אוויר, כפי שמתחייב על פי אמנות התעופה החתומות, בהיות המטוס מתוצרת ישראל.

המטוס הופעל על ידי חברה אזרחית בשם  ATAC –  Aircraft Tactical Advantage Company עבור הזרוע האווירית של חיל הים האמריקאי.

התרסק לתוך מבנה. הכפיר
התרסק לתוך מבנה. הכפיר

מהשתלשלות האירועים, נראה, כי בשל בעיית מזג אוויר, לא הצליח הטייס לנחות בשדה היעד. הוא ביצע שני ניסיונות נחיתה ומשלא עלה הדבר בידו, פנה לשדה תעופה חלופי ליד העיר רינו שבנבדה. בשדה התעופה שבחר לנחות בו הייתה ראות מוגבלת בשל ירידת שלגים. במהלך הגישה לנחיתה אזל הדלק במכלי המטוס. בנחיתה, ירד המטוס מהמסלול, פגע במבנה והתרסק. הטייס נהרג.

מאחר שמדובר במטוס,שהופעל ע"י חברה אזרחית, מתבצעת החקירה על ידי הרשות החוקרת של ארה"ב (NTSB), בהשתתפות חוקרי חיל הים האמריקאי (USN) ונציגי מנהל התעופה הפדרלי (FAA). על פי אמנת התעופה האזרחית נשלח דיווח רשמי מטעם ה– NTSB  לחוקר הראשי הישראלי, כנציג מדינת התכנון והייצור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן