Skip to content

השיבה הבייתה

לאחר כמעט 2,600 שנות גלות, חוזרת "נבוקו" לירושלים: האופרה האהובה של ורדי תועלה ביום חמישי, 20.6.2019 בבריכת הסולטן,  בניצוחו של יובל צורן ובבימויו של גדי שכטר על במת ענק שתוקם במיוחד לרגל העלאת האופרה, ועל רקע תפאורה גדולת ממדים ישתתפו למעלה ממאה חמישים זמרים, שחקנים ורקדנים בהפקה ייחודית של "נבוקו";  את ההפקה המרהיבה יביים גדי שכטר, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר כמעט 2,600 שנות גלות, חוזרת "נבוקו" לירושלים: האופרה האהובה של ורדי תועלה ביום חמישי, 20.6.2019 בבריכת הסולטן,  בניצוחו של יובל צורן ובבימויו של גדי שכטר

על במת ענק שתוקם במיוחד לרגל העלאת האופרה, ועל רקע תפאורה גדולת ממדים ישתתפו למעלה ממאה חמישים זמרים, שחקנים ורקדנים בהפקה ייחודית של "נבוקו";  את ההפקה המרהיבה יביים גדי שכטר, וינצח עליה יובל צורן – המנצח הישראלי הזכור לטובה מניצוחו באופרה הישראלית על "ורתר" (2018), "מקבת'" (2016) "מפיסטופלה" (2008) ו"דון קרלו" (2006).

 נבוקו - קרדיט צילום יוסי צבקר
נבוקו - קרדיט צילום יוסי צבקר

עם בעיית הסאונד בחלל עצום כמו בריכת הסולטן יתמודד יובל זילברשטיין. תפאורה: ניב מנור; תלבושות: אולה שבצ'וב; תאורה: קרן גרנק.

 נבוקו, תמונה של יוסי צבקר
נבוקו, תמונה של יוסי צבקר

"נבוקו", המכונה האופרה ה"יהודית" של ורדי, עוסקת בחורבן ירושלים ובית המקדש הראשון על ידי נבוכדנצר מלך בבל (נבוקו), ועוקבת אחר שאיפתם של בני ישראל בגלות בבל לחזור אל מולדתם ולחיות בה חיי חירות.

שירת  מקהלת העבדים העבריים באופרה הייתה עד מהרה לסמל לשאיפה לחירות לאומית. שירת העבדים ליוותה במחצית המאה ה-19 את מאבקם של האיטלקים לעצמאות, ועד היום היא נחשבת להמנון הבלתי רשמי של איטליה.

 נבוקו - תמונה של יוסי צבקר
נבוקו - תמונה של יוסי צבקר

זוהי הפקת האופרה החמישית שהאופרה הישראלית מעלה בבריכת הסולטן בירושלים. למעלה מ-4,000 איש צפויים להגיע ולצפות בהפקת הענק שמתוכננת השנה.

כל שנותר הוא להתפלל שהפעם לא יצטרפו למקהלת האופרה צופרי אמבולנסים ומכוניות, ושמשב הרוח בעיר הקודש יהיה נעים ולא מקפיא מדי.

למכורים לדרמטיות הסוחפת של ורדי צפויה הנאה רבתי

1 Comment

  1. גידי
    16 במאי 2019 @ 0:12

    מי שכתב את דברי ההלל לאופרה הזו -נבוקו , עשה כאן דבר נפלא.וואו .
    אופרה מדהימה והצגת הסיפור בצורה יפה !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן