Skip to content

"ג'ון וויק 3": יש מכות לכולם

ביקורת סרט: "ג'ון וויק 3" מביא אסופה מרשימה של קטעי פעולה מרגשים וכוריאוגרפיית קרב מסנוורת, שמותירים את הצופים נפעמים ועם חשק לעוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עבור רבים מבאי בתי הקולנוע, "ג'ון וויק" (2014) היה משב של אוויר צח – שילוב של פעולה ברוטלית מסוגננת עם יקום קומיקס מתוחכם, שהחזיר ל-קיאנו ריבס את הקריירה הקולנועית שלו. בשנת 2017, "ג'ון וויק 2" הכפיל אלמנטים אלה והרוויח אף יותר בקופות בתי הקולנוע – תוך שהוא מבטיח כבר אז, ש-"ג'ון וויק 3" ייצא לקולנוע קצת לאחריו. ובעוד החלק השלישי החדש והטרי מביא את הלחם והחמאה, הוא אשם גם ביצירת קטעי פעולה נפלאים על חשבון הליבה הרגשית של הסרט. אם כי, כדי להיות חד-משמעי – עובדה זו רחוקה מלהפר את העסקה. "ג'ון וויק 3" מביא אסופה מרשימה של קטעי פעולה מרגשים וכוריאוגרפיית קרב מסנוורת שמותירים את הצופים נפעמים ועם חשק לעוד.

"ג'ון וויק 3": 130 דקות של בידור מלא קרבות

בדיוק כמו קודמו בסדרה, גם "ג'ון וויק 3" ממשיך מיד לאחר סיום הסרט הקודם. 30 הדקות הראשונות של הסרט מנצלות את האווירה כדי לספק חלק מקטעי הפעולה הטובים ביותר שהיו עד כה בקולנוע, עם מבחר קטטות מבוימות בדיוק קפדני. כמו בסרטים הקודמים, "ג'ון וויק 3" הוא ממתק קולנועי לחובבי קולנוע המתעניינים באמנויות לחימה, אך גם כהומאז' לסרטי הפעולה ההונג-קונגיים של שנות השמונים והתשעים. הסרט גם מציע מספר תובנות על הרקע של הגיבור בסרט, אבל קופץ קדימה לאחר הקדמה דקה, וזאת כדי לא לצלול עמוק יותר ולהתכתש עם אירועי העבר.

בכך, התסריטאים של "ג'ון וויק 3", ובהם דרק קולסטד ("ג'ון וויק" ו-"ג'ון וויק 2"), מארק אברמס ("הפמליה"), כריס קולינס ("מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים") והתסריטאי הטרי, שי האטן – עושים עבודה מכובדת בהרחבת המיתולוגיה של ג'ון וויק, ותוך כדי מציגים במיומנות סדרה חדשה של דמויות. בין השחקנים החוזרים אפשר למצוא את איאן מקשיין (וינסטון) ו-לאנס רדיק (צ'ארון) בתפקידים בשרניים למדי, וזאת לצד האלי ברי כתוספת טרייה בתפקיד סופיה: יעילה, קטלנית ומחבבת כלבים. גם דמויותיהם של אסיה קייט דילון וכן מארק דקסקוס בלתי נשכחים כאן, בהתאמה, כמגשרת בשולחן הגבוה, וכן כרוצח מנוסה – אשר בטוויסט מצחיק – מתברר כמעריץ ענק של ג'ון וויק.

בסרט צפוף ועמוס כמו זה, זה לא מפתיע כי דמויות מסוימות (כמו של לורנס פישבורן, אנג'ליקה יוסטון ו-ג'ייסון מנצוקס) לא מקבלים את זמן החשיפה הנדרש. ובכל זאת, הבמאי של "ג'ון וויק" ו-"ג'ון וויק 2", צ'אד סטהלסקי, עושה עבודה איתנה הכוללת מציאת מקום לכל השחקנים הרבים כאן, בין כל התפתחויות העלילה ומבחר התפאורות המרשים. כמומחה לפעלולים (סדרת "המטריקס" בין השאר), סטהלסקי הפך ליוצר האמיתי של סרט פעולה זה, ושוב מעמיד את ניסיונו בתקריבים של קרבות (בין אם אתם חובבים, אקדחים, אגרופים או חרבות). הסרט אף מצולם באופן חינני, תוך שימוש בצבעי ניאו-נואר (לדוגמה במערכה השנייה, המתרחשת לכאורה במרוקו המדברית) על ידי הצלם המוכשר דן לאוסטן. לאורך כל הקרבות ובינם, הפסקול של המלחינים טיילר בייטס ו-ג'ואל ג'יי. ריצ'ארד, מספקים את הסחורה – כמו אגרוף בבטן.

כאחרית דבר, "ג'ון וויק 3" הוא המשך טוב מאוד שיכול היה להיות מעולה, לו היה מוצא דרך להתמודד עם המסע האישי של ג'ון, באותה אהבה רכה שהשקיע בחשיפת המיתולוגיה ויצירת סצינות הפעולה. עם זאת, אוהדי הסוגה וג'ון וויקים בפרט ירצו לבדוק זאת על המסך הגדול (שם הוא נראה ונשמע נהדר), ובהחלט יש הרבה דברים שניתן ליהנות ולצחוק מהם כאן. ובאשר לעתיד הסדרה… טוב, בלי ליצור ספוילר, בואו נגיד שאפשר לצפות לעוד.

XXXXX

___
ג'ון וויק 3 | John Wick: Chapter 3 – Parabellum
בימוי: צ'אד סטהלסקי
תסריט: דרק קולסטד, מארק אברמס, כריס קולינס, שי האטן
שחקנים: קיאנו ריבס, לורנס פישבורן, איאן מקשיין
מקור: ארצות הברית
שפה: אנגלית
באקרנים בישראל: 16.05.19
הפצה בישראל: מסחרית
זמן: 130 דקות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן