Skip to content

חגיגה בלבן בחבל מודיעין

פסטיבל חקלאי באווירה כפרית - ממש במרכז הארץ. רונה קינן במופע סולו, טעימות חומוס אצל מגדל החומוס הגדול בארץ, חפירות ארכאולוגיות, סיורים מודרכים במקלט הקופים, הכנת פיתות, חגיגת ביכורים עם קציר חיטה וטחינת קמח, לחמים חמים וטריים בעבודת יד, ניווט ספורטיבי לכל המשפחה, שוק איכרים, טעימות יין וגבינות ועוד. ימים חמישי-שני, 6-10 ביוני 2019, חג […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחג השבועות המרחב הכפרי של יערות בן שמן חוגג את פסטיבל חגיגה בלבן בחבל מודיעין. הפסטיבל מתקיים זו השנה השמינית בהפקת עמותת תיירות חבל מודיעין ובו ילדים ובוגרים יכולים ליהנות מחיבור בין אדם לטבע. בפסטיבל יתקיימו מגוון פעילויות: טעימת גבינות טריות ויינות משובחים, פעילויות חקלאיות של טבע ובעלי חיים וחוויות אתגריות לכל המשפחה. הפסטיבל ייפתח בהופעה אינטימית של רונה קינן במופע סולו ביקב וילה וילהלמה, במושב בני עטרות.  עם גיטרה אקוסטית, כלי הקשה ולופר תגיע רונה קינן למופע לרגל אלבומה החדש "זמן תפוז" ותבצע את שירי האלבום לצד להיטים ותיקים כמו "מבול", "לחיות נכון", "עיניים זרות" ועוד שירים רבים. כוס יין ראשונה כלולה במחיר.

חגיגה בלבן בחבל מודיעין (צילום דודי לזר)

באווירת חג הגבינות המחלבות והיקבים של חבל מודיעין מזמינים את מבקרים לטעום מתוצרתם. במחלבת מרקוביץ המשפחתית, בה מייצרים גבינות צאן מקוריות עם שילובים מיוחדים של פירות שבעת המינים, יתארחו יצרני בוטיק ואמנים מהאזור. במחלבה ביתית דורון מן הטבע יוצעו לטעימה גבינות איכותיות ויוגורטים עשירים מחלב עיזים, כבשים ופרות הגדלות במקום.

ביקב נטוף מיקבי הבוטיק הוותיקים בארץ, תתקיים טעימה של מבחר יינות היקב, לצד גבינות, זיתים ושמן זית אורגני תוצרת המשק וברקע תתקיים הופעה של שלישיית הבוגלו שתנגן מוזיקת ג'אז, רוקנרול ובלוז. ביקב וילה וילהמה, בו מייצרים יין בוילה פסטורלית מתחילת המאה הקודמת, יתקיימו טעימות מודרכות והופעה של שלישית ג'אז. מאפיית "איש של לחם" המתמחה בהכנת לחמי מחמצת העשויים מקמחים מלאים ואורגניים ללא כל תוספת של שמרים סוכר או שמן, תציע ביקור ייחודי בשילוב טעימות ממגוון הלחמים והסבר על האפייה המקצועית ועל העבודה עם דגנים מלאים ואורגניים.

איש של לחם-צילום תמוז רחמן
מחלבת מרקוביץ -גבינה אביבית -צילום הילה פישר מרקוביץ

אלה שירצו להתחבר לטבע ולטייל בין השדות לבעלי החיים יוכלו להגיע למשק של משפחת מבורך בגבעת כח, שהם מגדלי החומוס הגדול ביותר בארץ, לטעום ולהכיר את סודות גידול החומוס, לצאת לסיור מודרך על טרקטור ולטייל בין אלפי דונמים של גרגירי חומוס. בחוות סרג'יו אורגני בכפר טרומן, המתמחה בגידול ירקות ופירות אורגנים, יצאו המטיילים לסיור מודרך, יכינו פיתות ויקטפו מתוצרת החווה. באיירפורט סיטי יתקיים שוק איכרים שוקק חיים, בו יהיו מופעי קרקס, דוכני אוכל, אמני רחוב ועוד פעילויות לכל המשפחה, בתל חדיד תתקיים חפירה ארכיאולוגית של אוניברסיטת תל אביב, בחוות ילדי הטבע יפגשו תוכים, טורפים ומיני זוחלים ועוד פעילויות רבות ומגוונות לכל המשפחה. חובבי האתגרים והאקשן מוזמנים לניווט ספורטיבי לכל המשפחה בדרגות קושי שונות, שייצא מיער בן שמן ויכלול כתב חידה בנושא שבועות שישלח את המשפחות אל האתרים השונים ביער. מי שירצה להמשיך לטייל ביער יוכל לצאת לטיול שטח על ריינג'רים או על גבי סוסים, לדלג בין מכשולים ובין נופים מדהימים. פירוט מלא של כל אירועי הפסטיבל והרשמה לפעילויות תמצאו באתר תיירות חבל מודיעין www.thm.org.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן