Skip to content

אסון קשה: 4 פועלי בניין נהרגו מהתמוטטות מנוף

עובד אחד נלכד על המנוף שהתמוטט ושלושה אחרים נהרגו מחלקי המנוף שנפלו עליהם - עד כה נהרגו השנה 58 עובדי בניין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

ארבעה פועלים נהרגו היום (ראשון) בקריסת מנוף בשדרות ז'בוטינסקי בעיר. מותו של פועל אחד שנלכד על המנוף נקבע על ידי צוות מד"א לאחר שחולץ באמצעות חבל על ידי מכבי האש ומותם של שלושה פועלים ששהו על הקרקע נקבע לאחר שנהרגו מפגיעת חלקי המנוף.
הפעולות לחילוץ הפועל מהמנוף נמשכו כשעה ארוכה ובוצע לאחר שהסתבר שהבאת מנוף חילוץ תואם תיקח זמן רב עקב נסיעתו האיטית.  כוחות משטרה וכוחות כיבוי בפיקודו של נציב כבאות והצלה דדי שמחי נמצאים במקום ונסיבות האירוע נבדקות.
פראמדיק מד"א אלון מלמה סיפר: "מדובר באתר בניה גדול עם 2 בנייני מגורים שבמרכזם עומד מנוף, חלקו האחורי של המנוף התפרק וקרס על הקרקע. 3 פועלים שהיו בסמוך נפגעו באורח קשה מאוד בכל חלקי גופם, תוך כדי פעולות החילוץ שלהם ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם. פועל נוסף, שנלכד על המנוף בגובה של עשרות מטרים מחולץ ברגעים אלו ע"י כוחות הכיבוי שהגיעו למקום."

חילוץ עם חבלים (צילום: דוברות כיבוי האש)
חילוץ עם חבלים (צילום: דוברות כיבוי האש)
צילום: דוברות כיבוי האש רחובות
צילום: דוברות כיבוי האש רחובות
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

אריאל הלר, דובר עיריית יבנה מסר:  "התאונה הטרגית התרחשה בשטח תחום ומגודר באתר לבניית שכונה חדשה בדרום העיר. בשעה 10.00 התקבל דיווח ראשוני על קריסת חלק ממנוף ונפגעים במקום. יצוין כי אתר הבנייה והעבודות הינם באחריות היזם ואנשי המקצוע אשר אחראים על ביצוע פירוק המנוף. נסיבות האירוע יבדקו על ידי הגורמים המקצועיים והמוסמכים. אנו משתתפים בצערם של בני המשפחות".

 מהמשטרה נמסר כי חקירת תאונת העבודה הקטלנית במהלכה קרסו חלקי מנוף צריח שהתרחשה היום באתר הועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ).  וכי "המפלג לחקירת תאונות עבודה ימשיך לעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים והעובדים".

לפני שלושה ימים נהרגו שני פועלים באתר בנייה ובסך הכול נהרגו בשנה וחצי האחרונות 58 עובדים באתרי בנייה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן