Skip to content

נתניהו תוקף את וועדת ההיתרים: מונעים ממני מימון, מדליפים ותוקפים כדי להפיל ראש ממשלה

אתמול הודיעה וועדת ההיתרים לנתניהו שעליו לחשוף את הונו וקשריו עם מקורבו כדי שתדון פעם נוספת בבקשתו לקבלת תרומה למימון פרקליטיו. בסמוך להודעת הוועדה, התלונן נתניהו בפני היועה"מ על הדלפות מחקירותיו. הבוקר קשר הכול בחבילה אחת ותקף את הוועדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל זועם על הדרישה לחשוף את הונו האישי  וקשריו עם תורמיו שלגביה התחייב בבג"צ. אמש (ראשון) שגרה וועדת ההיתרים בראשות השופט בדימוס שלום ברנר מכתב  לפרקליטו של ראש הממשלה, נבות תל-צור, שלמרות הודעתו שאינו עובד יותר עבור נתניהו, טרם התפטר רשמית,  והודיעה לו כי אם דרישתם של חברי הוועדה לקבל מידע, בהתאם להחלטת בג"ץ, לא תיענה עד יום שישי הקרוב, בקשתו של נתניהו לגייס מימון פרטי להגנתו המשפטית תידחה סופית.
כזכור, הוועדה מבקשת לקבל מנתניהו מידע על רכושו בארץ ובחו"ל, "מכל סוג ומין שהוא, ללא יוצא מן הכלל (מזומנים, אג"ח, נדל"ן וכדומה)" וכן מידע מפורט על טיב הקשר עם איל ההון ספנסר פרטרידג', היקף חובות שכר הטרחה לעורכי דינו, פירוט הכספים ששולמו עד כה ומדוע נדרשת עזרה של אנשים חיצוניים למימון הגנתו המשפטית.

רוצים להפיל אותי - נתניהו (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
רוצים להפיל אותי - נתניהו (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

היום (שני) תקף נתניהו את הוועדה בכל הסופרלטיבים המוכרים:  "זכותו של ראש הממשלה להתגונן מכתב אישום שמטרתו להפיל ראש ממשלה ולהחליף שלטון שלא בהליך דמוקרטי", מתלונן שוב רה"מ וטוען כי "בניגוד לאנשי ציבור אחרים שקיבלו סיוע למימון הגנתם. כל מידע שנמסר לוועדה הודלף מייד באופן מגמתי ופוגעני תוך פגיעה אנושה בזכות לפרטיות שעומדת גם לראש הממשלה". אכן בהקשר לטענות אלו, שלח אתמול מכתב תלונה במהלך  שנראה היום כמהלך יחסי ציבור מתוכנן, עורך הדין עמית חדד מכתב תלונה רשמי בשמו של נתניהו אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו דרישה לחקור הדלפות של חומרי חקירה לתקשורת.
 היום תקף ראש ההמשלה את הוועדה והכניס לתגובתו את עניין הדלפות ששגם אם היו, הרי שאינן קשורות לדרישות הוועדה לחשוף את הונו. "
בלי הסיוע הזה אין לראש הממשלה יכולת להתגונן אל מול המשאבים העצומים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שהמדינה משקיעה בהגשת כתב חשדות חסר בסיס וחסר תקדים נגדו", נמסר מטעמו של נתניהו שמסרב בתוקף לחשוף את הונו האישי ולהסביר אחרי כן מדוע אם כך הוא נזקק לתרומות ממקורבים.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן