Skip to content

למעלה מ-50 אלף איש בהפגנת ענק כנגד נתניהו: "אתה לא מעל החוק"

הפגנה ראשונה של האופוזציה נערכה בתל אביב. המארגנים, מלגת כחול לבן ויתר מפלגות האטפוזיציה הבטיחו שזו הראשנה בסדרת הפגנות ברחוב בכיכרות העיר, ברשתות החברתיות בנוסף למאבק בכנסת. יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה: אני נמצא כאן היום כי אני מבין היטב את המשוואה שאנחנו האזרחים הערבים לבד לא יכולים אבל בלעדינו זה בלתי אפשרי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

למעלה מ 50 אלף בני אדם הפגינו אמש ברחבת מוזיאון תל אביב בהפגנה ראשונה 'למען הדמוקרטיה' תחת הכותרת "חומת מגן", שהובילה מפלגת כחול לבן, בה השתתפו כל ראשי מפלגות האופוזיציהמפלגת העבודה, מרצ, וחד"ש-תע"ל, וארגונים אזרחיים נוספים. על פי הערכת המארגנים נכחו בהפגנה 100 אלף בני אדם. משטרת ישראל נאלצה לחסום את רחובות שד' שאול המלך בקטע שבין רח' לאונרדו דה וינצ'י ועד לרח' ויצמן בשני הכיוונים. המשתתפים מחו נגד כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבקש מהכנסת חסינות מפני כתב אישום ולחוקק פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ להפוך את ההחלטה, במטרה לדחות את ההליכים המשפטיים נגדו ולמסמסם ככל האפשר.
ראשי כחול לבן שהתראיינו לפני ההפגנה אמרו פה אחד כי מדובר בהפגנה ראשונה מתוך סדרת הפגנות ומחאות שיערכו ברחוב, בכיכרות וברשתות החברתיות בנוסף לכנסת.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: אביבה רוזן
צילום: אביבה רוזן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


בני גנץ

 יו"ר האופוזיציה ח"כ בני גנץ אמר כי "כולנו מרגישים בכאב. החלום הולך ונשבר לנגד עיניי, החלום הולך ומנתפץ לנגד עינינו. יש מי שמנסה להחליף את שלטון העם בשלטון יחיד בפועל ולשעבד אומה שלמה לאינטרסים האישיים שלו. המאבק הוא בבית הוא על הבית הוא על דמותה וצלמה של מדינת ישראל". גנץ פנה לנתניהו ואמר: "במהלך מערכת הבחירות דיבר על ביטחון ישראל היום אתה עוסק בעיקר בביטחונך. במהלך מערכת הבחירות הבטחת שלא לעסוק החסינות. שנים התגאית בכל שאתה בולם פסקאות ההתגברות בצורות השונות שלהם והערב אתה קורע את הבחירות שלך לגזרים".

היו"ר חד"ש של מפלגות חדש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, שהצטרף רק בשעות האחרונות לרשימת הנואמים אמר כי "אני נמצא כאן היום כי אני מאמין בשותפות יהודית ערבית. אני נמצא כאן היום כי אני מאמין שותפות יהודית ערבית היא הדרך היחידה לתקווה ושינוי בארץ ובמדינה. אני נמצא כאן היום כי אני מבין היטב את המשוואה שאנחנו האזרחים הערבים לבד לא יכולים אבל בלעדינו זה בלתי אפשרי. זוהי המשוואה". עודה הוסיף כי "נאמר לי שעצם העובדה שאני עומד כאן זה הישג אבל אני לא מסתפק בזה אני רוצה להיות חלק לגיטימי מהשינוי במדינה".


תא"ל אמל אסעד

מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד פנה אף הוא לנתניהו ואמר: "לא ניתן לך להיות ארדואן. לא יהיה פה רודן טורקי. הם כל הזמן אומרים, "העם אמר את דברו. גם אנחנו העם. גם אנחנו אומרים את דברנו. לא ניתן לך להרוס את המדינה. זו גם המדינה שלנו. אנחנו לא נתינים שלך, לא ניתן לך להרוס את בית המשפט העליון. אתה לא מעל החוק". לפיד פנה בסוף נאומו ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ושאל אותו: "מדוע דחית את השימוע? כמה זמן עוד תיתן לו?".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

תמר זנדברג יו"ר מרץ אמרה בנאומה "שוחד מרמה והפרת אמונים הן שלוש הסיבות היחידות לרסק את בתי המשפט – כדי שלא יעשו צדק עם עבריין נמלט. ראש הממשלה חשוד בשוחד. סביבו סמרטוטים משת"פים. אם הם חושבים שזה יעבור בשקט – הם לא מכירים אותנו. הם לא מבינים שעוד לא התחלנו. הערב אנחנו יוצאים למאבק".
יו"ר מפלגת העבודה גבאי אמר בנאומו "קם לנו דור צעיר שעבורו הדמוקרטיה לא מובנת מאליה שצריך להילחם כדי שהדמוקרטיה תהיה חלק מחייו. זה מאבק אמיתי על חוקי המשחק. אנחנו רואים בכנסת פוליטקאים לא מאמינים בדמוקרטיה לא מאמינים בשוויון". עוד אמר גבאי כי "אנחנו חייבים לשכנע ביחד שחסינות לפוליטיקאים היא מדרון חלקלק, שאחרי חסינות לנתניהו תגיע גם חסינות לטייקונים החובה שלנו היא לשכנע את כל עםישראל שתרבות של חסינות היא תרבות של שחיתות שפוגעת ביכולת של כל אחד מאיתנו."

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן