Skip to content

לוחצים על הדוושה לקראת הבחירות

המחאה נוגעת לכל, ההגנה על בעלי חיים שמינים רבים מהם על סף השמדה מוחלטת, הגנה על הימים והאוקיינוסים המוצפים בפסולת אדם, השימוש באנרגיה מזהמת לעומת אנרגיה מתחדשת, חיסול הכורים הגרעיניים המהווים פצצת זמן. ועוד...
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום, ה-26 במאי, הוא יום הבחירות לפרלמנט האירופי. אין ספור נושאים עולים על הפרק. אבל שני נושאים בעיקר. האקלים והצורך המיידי לטפל בנושא בצורה משמעותית ולא רק על שולחן הדיונים, שם אין אף פעם הסכמה. וכמובן הנושא החברתי, הפערים הגדלים בין עשירים לעניים, המצוקה, וחיסול המגמה  האולטרא קפיטליסטית שכבר גרמה לנזק בלתי הפיך למדינות רבות באירופה.

סמל ה- extinction rebellion - צילום: עמית מנדלזון

ביום שישי האחרון שבתו הצעירים, בתי הספר נסגרו וילדים ובני נוער יצאו לרחובות להסביר את חשיבות הנושא האקולוגי, ומדוע מדובר במלחמה שאסור לנו להפסיד בה.

סדנה להכנת שלטים - צילום: עמית מנדלזון

דוכני הסברה נפתחו בינהם דוכן של ההתארגנות שנקראת extinction rebellion הקורא להפעלת לחץ (לא אלים כמובן) באמצעים של מרי אזרחי כדי למנוע הכחדות בעלי חיים והמין האנושי בכלל.

ארון הקבורה הסמלי של האנושות - צילום: עמית מנדלזון

בשבת כבר יצאו כל האקולוגיסטים לרחוב והצטרפו לצהובי האפודים בחלק מהמצעד השבועי. מבוגרים וצעירים כאחד, אם כי מן הראוי לציין שהצעירים מהווים רוב בהפגנות הללו.

שלום ו"תודה" על החיסול - צילום: עמית מנדלזון

המחאה נוגעת לכל, ההגנה על בעלי חיים שמינים רבים מהם על סף השמדה מוחלטת, הגנה על הימים והאוקיינוסים המוצפים בפסולת אדם, השימוש באנרגיה מזהמת לעומת אנרגיה מתחדשת, חיסול הכורים הגרעיניים המהווים פצצת זמן. ועוד…

באיזה עולם אתה רוצתה לגדל את הילדים שלך - צילום: עמית מנדלזון

בהפגנה השתתפו כ-500 איש והיא צעדה ללא הפרעה במסלול מוכתב מראש.

האקולוגיסטים ברחוב - צילום: עמית מנדלזון

וכמובן צהובי האפודים – החרב המתהפכת מעל ראשו של מקרון – שיצאו לרחוב לשבת ה-28 במספר. אחרי שנסיון התיעול של המפגינים בשבת הקודמת נכשל והסתיים במתקפה אלימה של שוטרי היחידה לפיזור הפגנות. הפעם הוצבו כמויות אדירות של שוטרים שכל תפקידם היה למנוע גישה וחסימה של מרכזי הקניות. מה שגורם נזק פיננסי אדיר לסוחרים הגדולים בעיקר.

חסימת גישה למלון יוקרתי בו שובתות החדרניות מזה חודש וחצי - צילום: עמית מנדלזון

מספר השוטרים המוצבים בעיר למטרה זו הוא מגוחך והנסיון מוכיח שככל שהשוטרים שומרים על איפוק כך פוחת רמת האלימות. הבעיה עם שוטרי יחידת ה-CRS היא… שזה הדבר היחיד אליו אומנו, טקטיקה ואלימות.

חסימה טקטית - צילום: עמית מנדלזון

בהפגנה השתתפו כ-2000 איש מכל שכבות האוכלוסיה, כשהם מעודדים על ידי מכוניות (למרות הפקק שנוצר עקב ההפגנה) ודיירי הרחובות בהן עברה הפגנה שיצאו למרפסות ונופפו באפודים שלהם.

הנמל הישן של מארסיי - מגרש חניה ענק של המשטרה - צילום: עמית מנדלזון

כאמור בשבת הקודמת הסתיימה גיחת צהובי האפודים אל תחנת הרכבת בהתקפה רבתי של שוטרי היחידה לפיזור הפגנות שהיכו כל מה שרק היה בטווח ידם בין אם מדובר במפגינים או נוסעים תמימים.

נוסע תמים מוכה על ידי שוטר חרש (המגנה מה-18 במאי) - צילום: עמית מנדלזון

איכות התמונות מאירועי השבת הקודמת נובעת מהעובדה שגם אני הוכיתי ונדחפתי וכל התמונות נלקחו תוך כדי תנועה בלי להסתכל כשכל הסובבים אותי במרוצה גם הם.

כאמור היום יום הבחירות וזו ההזדמנות לומר למקרון כמו לשאר מנהיגי אירופה. מה דעת הציבור על מדיניותם. אם כי מן הסתם דבר לא ישתנה ואחוזי ההעדרות יהיו כרגיל גבוהים ויכריעו את גורל הבחירות הללו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן