Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שני ה-27 במאי 2019

כותרות המהדורה     נשיא לבנון במסר לישראל: חיזבאללה לא מתכוון לתקוף את ישראל – גם במצב של מלחמה בין איראן לארה"ב (בטחוני)     מחשש שהרכבת הקואליציה תוטל על ח"כ אחר: נתניהו מתכנן להעביר חוק לפיזור הכנסת; ליברמן, וכחלון צפויים לתמוך; ההצבעה המכרעת ביום רביעי (פוליטי)     אחרי שעות של חיפושים: אותרו חמישה נעדרים בכנרת, מצבו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    נשיא לבנון במסר לישראל: חיזבאללה לא מתכוון לתקוף את ישראל – גם במצב של מלחמה בין איראן לארה"ב (בטחוני)

    מחשש שהרכבת הקואליציה תוטל על ח"כ אחר: נתניהו מתכנן להעביר חוק לפיזור הכנסת; ליברמן, וכחלון צפויים לתמוך; ההצבעה המכרעת ביום רביעי (פוליטי)

    אחרי שעות של חיפושים: אותרו חמישה נעדרים בכנרת, מצבו של אחד בינוני והיתר קל (חדשות)

    מסתמן: השריפה במבוא מודיעים נגרמה מהצתה; המשמעות: תושבי היישוב שניזוק יפוצו על ידי מס רכוש (חדשות)

    מתווה הגיוס של הליכוד: החרדים יחויבו במכסות ויעדים לצבא; אם לא יסופקו מספיק ראשים יוטלו סנקציות נגד החרדים (דת ומדינה)

תחזית מזג אוויר

    היום (שני): בהיר, תחול עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

    שלישי: נאה עם עליה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים, שם ייעשה חם מהרגיל לעונה.

    רביעי: נאה. תחול עלייה נוספת של הטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ ובהרים, שם ייעשה חם מהרגיל עד שרבי. באיזור החוף יעשה מעט חם מהרגיל ומעט הביל

    חמישי: נאה עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב. בהרים ובפנים הארץ יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי.

חדשות

אחרי שעות של חיפושים: אותרו חמישה נעדרים בכנרת, מצבו של אחד בינוני והיתר קל

חמישה בני אדם אותרו הלילה (שני) במרחק של כ-7 קילומטרים מהחוף בכנרת, לאחר שנעדרו מאז אתמול בשעות הצהריים. החמישה, אב ושני בניו וכן שני חבריהם, תושבי כוכב יעקב, יצאו לשוט עם סירת מפרש מחוף הקל, אך הסירה התהפכה, חברי הקבוצה שלא ידעו לשחות נצמדו אליה וחיכו לאיתורם. שלושה מהם היו על הסירה שהתהפכה, ושניים היו סמוך לה, בתוך המים. * החמשה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים פוריה בטבריה, כשאחד מהם במצב בינוני וסובל מהיפותרמיה והיתר במצב קל.

מסתמן: השריפה במבוא מודיעים נגרמה מהצתה; המשמעות: תושבי היישוב שניזוק יפוצו על ידי מס רכוש

השריפה במבוא מודיעים: אתמול (ראשון) החלו להיאסף עדויות לכך שייתכן כי מדובר בהצתות – דבר המשנה את המצב הביטוחי של התושבים שנפגעו, שיהיו זכאים לפיצויים ממס רכוש, זאת בניגוד לדליקות בעקבות מזג האוויר בלבד שלא הוכרזו על ידי המדינה כ"אסון לאומי" שלא מפוצים. * במסגרת החקירה בכבאות והצלה העלו לאוויר רחפן ובצילומים התגלו ארבעה מוקדי שריפה שונים בקטע כביש צר המוביל לבית העלמין, מוקדים שאינם קשורים אחד לשני. הממצא חיזק מאוד את הסבירות שמדובר בהצתה, אחרי שבתחילה נבדק אם עובדים שביצעו ריתוך גרמו לשריפה ברשלנות. בעקבות זאת הובאו כלבנים שמטרתם לאתר שרידי חומר דליק והממצאים נשלחו למז"פ.

– המשמעות עבור תושבי מבוא מודיעים, שם נשרפו 40 בתים, היא אדירה משום שבמקרה שיוכרז שהאירוע הוא תוצאה של הצתה הם יקבלו פיצויים ממס רכוש. ההערכה היא שבגלל הממצאים שנאספו עד כה הדוח שיועבר למס רכוש יקבע כי בסבירות גבוהה מדובר בהצתה וזה יביא לכך שעשרות בעלי הבתים יפוצו.

– בעיתון 'ישראל היום' דווח הבוקר כי גורם במשרד האוצר מסר להם באופן לא רשמי, מבנים לא חוקיים או תוספות בניה בלתי חוקיות ג"כ יפוצו.
אמש, במהלך פעילות אכיפה של שוטרי אגף התנועה בסמוך למחלף רעננה על כביש 4, הבחין השוטר בנהג רכב פרטי עושה שימוש בנייד בזמן נהיגה. במטרה לאכוף נגדו נעצר הנהג, בזמן השיח עם הנהג נדף ריח חזק של חומר החשוד כסם מתוך הרכב.

בחיפוש נתפסה שקית ובתוכה חומר החשוד כסם מסוג קנאביס בכמות גדולה המחולקת למנות, וכן נתפס סכום כסף מזומן. ברכב נכחו שני צעירים, הנהג בן 22 נהג חדש ממגדל העמק, האמור להיות במעצר בית עוכב לחקירה יחד עם הנוסע לתחנת המשטרה.

פוליטי

מחשש שהרכבת הקואליציה תוטל על ח"כ אחר: נתניהו מתכנן להעביר חוק לפיזור הכנסת; ליברמן, וכחלון צפויים לתמוך; ההצבעה המכרעת ביום רביעי

בפעם הראשונה בתולדות המדינה לא תוקם ממשלה לאחר בחירות? מחרתיים (רביעי), זהו המועד האחרון בו חוק מאפשר לראש הממשלה נתניהו להרכיב ממשלה חדשה, אך עד כה הוא טרם הצליח לחתום על הסכם קואליציוני ולו עם מפלגה אחת. ע"פ החוק על נתניהו להצהיר ביום רביעי האם הצליח להרכיב ממשלה, אך יש לו זמן עד ליום שלישי בשבוע הבא בכדי להציג את הרכב הקואליציה לציבור. במידה והוא נכשל בהקמת הממשלה, המנדט חוזר לנשיא שיכול להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על כל ח"כ אחר מלבד נתניהו. * בעקבות החשש ממימוש אופציה זו, צפוי נתניהו להגיש כבר היום הצעת חוק לפיזור הכנסת, כשההצבעה המכרעת על פיזור הכנסת תהיה ביום רביעי. חברי כנסת בליכוד קיבלו אמש (ראשון) הודעה ובה התבשרו כי הצבעה לפיזור הכנסת תתקיים היום (שני) ב-16:00. – "הנוכחות חובה אין קיזוזים ואין היעדרויות"

– בישיבת שרי הליכוד עם ראש הממשלה שהתקיימה אתמול (ראשון) הוחלט שח"כ זוהר יניח היום (שני) את הצעת החוק לפיזור הכנסת ומחר היא תעלה להצבעה בקריאה טרומית. ביום שלישי תעלה להצבעה בקריאה ראשונה וביום רביעי בקריאה שנייה ושלישית.

– לצורך העברת החוק לפיזור הכנסת נדרשים 61 קולות. אם אכן הוא יעלה להצבעה היום במליאת הכנסת בקריאה טרומית, יתמכו בו פרט לליכוד גם כולנו, ש"ס, יהדות התורה, וישראל ביתנו

– במפלגות איחוד הימין יקבלו החלטה היום בישיבת הסיעה. כך גם במפלגות רע"מ-בל"ד, וחד"ש-תע"ל. גם במרצ הודיעו כי החלטה סופית תתקבל היום. היום בשעה 13:00 יקיימו ראשי סיעות האופוזיציה פגישה וידונו בסוגיה, כשהמטרה היא לנסות להגיע להחלטה משותפת. נכון לעכשיו סיעת כחול לבן צפויה להצביע נגד הצעת החוק וזו גם הכוונה של מפלגת העבודה, אך החלטה סופית תתקבל היום בפגישה.

סקר: איחוד בין ליברמן לשקד ינפיק למפלגה המשותפת עשרה מנדטים

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ושרת המשפטים היוצאת שקד מהימין החדש נפגשו פעמיים בשבועות האחרונים ודנו בנושאים פוליטיים – כך לפי שני מקורות שמעורים בתכני הפגישה. גורמים בסביבת שקד אישרו את דבר הפגישות, אך הוסיפו כי בכל מקרה פניה לליכוד. גורם בישראל ביתנו אמר כי הפגישות בין שקד לליברמן הן אחת הסיבות לכך שהאחרון אינו חושש ללכת לבחירות. * סקר שנערך אתמול ביוזמת גורם פוליטי כבר בחן את התרחיש של ריצה משותפת של ליברמן ושקד בבחירות הבאות. לפי הסקר, בתרחיש הזה יכפיל ליברמן את כוחו הפוליטי מחמישה לעשרה מנדטים.

בשל המשבר הקואליציוני: החוק להגדלת מספר השרים לא יובא לאישור הכנסת

למרות הרוב הצפוי: ראש הממשלה נתניהו הורה אתמול (ראשון) ליו"ר הועדה המסדרת של הכנסת, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שלא להביא לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק יסוד הממשלה שנועד לאפשר להרחיב את הממשלה ולהגדיל את מספר השרים וסגני השרים ללא הגבלה. נתניהו הגיע למסקנה שבשל המשבר הקואליציוני והחשש שהכנסת תפוזר והבחירות יוקדמו אין מקום לאשר את הצעת החוק הזו כרגע .

בכפוף לאישור כולנו ומוסדות הליכוד: בליכוד הציעו ריצה משותפת עם כולנו במידה ויהיו בחירות חוזרות

בליכוד העבירו ליו"ר כולנו, משה כחלון, הצעה לריצה משותפת אם יהיו בחירות חוזרות. גורמים במפלגת השלטון מסרו כי הסיכוי שהצעד יקרה הוא גבוה, וכי כחלון שוקל את ההצעה וטרם החליט. * בישיבת שרי הליכוד עם ראש הממשלה שהתקיימה אתמול (ראשון) הוחלט לשבץ את ארבעת חברי מפלגת כולנו ברשימה המאוחדת של הליכוד וכולנו בבחירות הבאות, בהנחה שבכולנו יסכימו לכך ובהנחה שהדבר יאושר במוסדות הליכוד

    ח"כ לשעבר באסל גטאס צפוי להשתחרר היום מהכלא, לאחר שנתיים מאסר בשל הברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים. במפלגת בל"ד מארגנים מסיבה לכבודו שתתקיים מחר בראמה שבגליל

בטחוני

אתמול (א׳), ביקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי בבסיס חיל-האוויר ״רמון״ ובסוללת כיפת ברזל. את הרמטכ״ל ליווה מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין. הביקור עסק בין היתר בפעילות הענפה של חיל האוויר בימי הקרב בעזה, במב״ם ובפעילות השוטפת בהתקפה ובהגנה על שמי המדינה.

במהלך הביקור בבסיס "רמון" נפגש הרמטכ״ל עם מפקדי הטייסות, שוחח עם צוות אוויר ועם המערך הטכני על פעילותם המבצעית בכלל הגזרות וטס ביחד עם מפקד הבסיס, אלוף-משנה ג', במטוס ה״סופה״ מסוג f16. לאחר מכן המשיך לביקור בסוללת כיפת ברזל ונפגש עם לוחמי ההגנה האווירית, מפקדי הגדודים ומפקדי הסוללות.

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי במהלך הביקור: ״העבודה שלכם מסביב לשעון, כדי להבטיח את ביצוע המשימה, היא חלק בלתי נפרד מהעשיה המבצעית. חיל האוויר הוא זרוע אסטרטגית בעלת עוצמה רבה של מדינת ישראל, ואתם שותפים לכך. יש לכם, לכל אחד מכם, חלק בהבטחת ביטחון ישראל. תודה רבה לכם".

–        נשיא לבנון במסר לישראל: חיזבאללה לא מתכוון לתקוף את ישראל – גם במצב של מלחמה בין איראן לארה"ב

אתר הלונדוני ה"אינדיפנדנט" בערבית מדווח כי נשיא לבנון הודיע לגורמים בישראל באמצעות שליח מיוחד, שארצו לא תהיה בסיס לתגובה איראנית על ידי חיזבאללה או כל גורם אחר, אם תפרוץ מלחמה בין איראן לארה"ב. נשיא לבנון הודיע כי "הבין מבן בריתו, חיזבאללה, שהארגון לא מתכוון לתקוף את ישראל, אם כי הוא עשוי להגיב למתקפה אמריקאית על איראן אולי בתוך המפרץ".

חוץ

המשבר בוונצואלה: נציגי הצדדים יערכו בשבוע הבא שיחות שלום באוסלו

ממשלת נורווגיה הודיעה אתמול (ראשון) כי היא תקיים במהלך שבוע הבא שיחות שלום בבירתה, אוסלו, בין נציגי האופוזיציה למשטר הנוכחי במטרה למצוא פיתרון למשבר במדינה הדרום אמריקנית שיוסכם על שני הצדדים. * שני הצדדים הביעו נכונות לקיום השיחות, זאת לאחר שמוקדם יותר החודש נציגיהם כבר קיימו שיחות בנורווגיה. ראש האופוזיציה, חואן גואידו, התייחס לשיחות הצפויות: "נדבר עם הממשלה הנורווגית ועם נציגי המשטר". גם יריבו הפוליטי, הנשיא ניקולאס מדורו, אמר כי הוא מוכן לעבוד על חתימת הסכמים. * מדורו וגואידו לא יגיעו בעצמם לאוסלו ובמקומם יישלחו משלחות שייצגו את שני הצדדים. מטעמה של האופוזיציה יוביל את השיחות סטאלין גוזנאלס, ראש עיריית קראקס לשעבר. ואילו את המשלחת הממשלתית יוביל שר התקשורת, הקטור רודריגז. (החדשות13)

דיווח: טורקיה מזרימה נשק לארגוני מורדים בסוריה במטרה לבלום את המתקפה של אסד ורוסיה באידליב

מפקדים וגורמי אופוזיציה בכירים אמרו בסוף השבוע לסוכנות הידיעות רויטרס כי טורקיה שלחה כלי נשק לכמה ארגוני מורדים בסוריה כדי לתמוך בהם בהדיפת המתקפה הנרחבת של המשטר בתמיכת רוסיה במחוז אידליב, המעוז האחרון של מתנגדיו של בשאר אסד. לפי הדיווח ברויטרס, שיירה צבאית של טורקיה הגיעה לבסיס בצפון מחוז חמאת ליד ג'באל א-זוואיה שבשליטת המורדים. הם העבירו להם כלי רכב משוריינים, משגרי רקטות וטילים נגד טנקים, כולל טילי TOW אמריקניים. אלו שימשו לבלימת צבא סוריה ולכיבושה מחדש של העיירה האסטרטגית כפר נבודה.

הודו: 233 מתוך 543 חברי הפרלמנט החדש מתמודדים עם כתבי אישום; נגד חבר פרלמנט אחד מתנהלים 204 תיקים

'ההתאחדות לרפורמות דמוקרטיות', ארגון הפועל לשינוי הפוליטיקה ההודית מדווח כי, לפחות 233 מ-543 הפוליטיקאים שזכו במושבים בפרלמנט כשהתוצאות הוכרזו ביום חמישי האחרון ניצבים בפני הליכים פליליים, וחלקם אף מואשמים בעבירות חמורות כמו רצח. חבר אחד בפרלמנט, מטעם "מפלגת הקונגרס" שיושבת באופוזיציה ושנחלה תבוסה בבחירות, מתמודד עם 204 תיקים, בכלל זה תיקי רצח ושוד. * חוקי הודו אוסרים על מועמדים לרוץ בבחירות אם הם הורשעו בעודם בתפקיד בעבירות שבגינן יש לרצות מאסר של שנתיים לפחות, אך החוקים כוללים כמה חריגות שהפעלתן תלויה בסוג הפשע וחומרתו. מועמדים העומדים לבחירה בפעם הראשונה רשאים לרוץ גם אם הורשעו בעבר. איש מבין 185 חברי הפרלמנט הקודם המתמודדים עם תיקים פליליים לא הורשע עדיין, ורבים מהם חוזרים כעת לכהונה נוספת. (AFP)

טורקיה: הבידוד המוחלט על מנהיג המורדים הכורדים הופסק: אלפי אסירים בטורקיה סיימו לשבות רעב

לראשונה מזה שמונה שנים, מנהיג המורדים הכורדים, עבדוללה אוצ'לאן, המוחזק בבידוד בכלא הטורקי, זכה לביקור מצד עורכי דינו, כשבמהלך הפגישה הוא ביקשם להעביר מסר לאלפי אסירים כורדים להפסיק את שביתת הרעב בו הם נוקטים מזה 200 ימים. כשלדבריו שביתת הרעב "השיגה את מטרותיה". * מחוקקת כורדית ממפלגת העמים הדמוקרטית (HDP) החלה בשביתת הרעב בנובמבר אחרי שנעצרה, במטרה ללחוץ על הרשויות לסיים את הבידוד שבו שרוי מנהיג ה-PKK דרך מתן גישה קבועה למשפחתו ולעורכי דינו לבקר אותו. שלושה חברי פרלמנט נוספים מה-HDP ועוד כ-3,000 אסירים מעשרות בתי כלא ברחבי טורקיה ופעילים מכמה מדינות הצטרפו למחאה שלה (רויטרס)

הבחירות לפרלמנט האירופי | מדגמים: מפלגות הימין הקיצוני והירוקים התחזקו; בבריטניה סיעת הברקזיט מובילה

בתום ארבעה ימי הצבעה, הבחירות לפרלמנט האירופי הסתיימו, ולפי תוצאות חלקיות, המפלגות הלאומניות מצד אחד והמפלגות הסביבתיות מצד שני התחזקו על חשבון המפלגות המסורתיות, אם כי הפרו-אירופים ימשיכו להחזיק ברוב 751 המושבים. שיעור ההצבעה בבחירות עומד על 50.5% – מדובר בשיעור הצבעה הגבוה ביותר בשני העשורים האחרונים * בבריטניה, מובילה מפלגת הברקזיט של נייג'ל פרג' – המפלגה שדגלה היחיד הוא פרישה מן האיחוד האירופי, זכתה על פי תוצאות חלקיות ביותר מ־31% מקולות הבריטים. השמרנים, מפלגת השלטון של רה"מ המתפטרת, קיבלו רק כ-10% מן הקולות, לעומת 24% בבחירות הקודמות. * מפלגת החזית הלאומית הצרפתית, מפלגתה הימנית קיצונית של מרין לה פן, ניצחה בבחירות לפרלמנט האירופי עם 24% מן הקולות, לעומת 22% מן הקולות בהם זכתה מפלגת "התחייה" של נשיא צרפת עמנואל מקרון. * בגרמניה, המדינה הגדולה באיחוד, ההישג המרשים הוא של הירוקים – הם הכפילו את כוחם ל־21% אחוזים, והפכו למפלגה השניה בגודלה לאחר מפלגת השלטון של מרקל, שנחלשה. מפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה" התחזקה מעט וזכתה ב־10% מן הקולות.

    דובר משרד החוץ האיראני מכחיש דיווחים שהופיעו מפי גורם בכוויית לפיו מתנהל מו"מ בין איראן לארה"ב. "אין שום שיחות ישירות או בלתי ישירות בין איראן לארצות הברית"

    נשיא ארה"ב טראמפ נפגש עם קיסר יפן * נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש עם קיסר יפן החדש נרוהיטו, והוא המנהיג הזר הראשון לקיים עמו מפגש רשמי לאחר כניסתו לתפקיד בעקבות פרישת אביו, הקיסר איקהיטו. טראמפ הגיע בסוף השבוע לביקור בן ארבע ימים ביפן על רקע המתח בין שתי המדינות בנושא הסחר. בהמשך צפוי טראמפ להיפגש גם עם ראש הממשלה היפני, שינזו אבה, השניים צפויים לשוחח גם בנוגע לקוריאה הצפונית. (AP)

    ברזיל: לפחות 15 בני אדם נהרגו במהלך עימות בין אסירים בבית כלא במדינת אמזונאס שבצפון ברזיל. (AFP).

    יוון: לאור הפסד מפלגתו של ראש הממשלה בבחירות לפרלמנט האירופי, צפוי ראש ממשלת יוון להודיע על בחירות בזק.

    מקסיקו: 6 הרוגים בהתרסקות מסוק צבאי * 6 בני אדם נהרגו במהלך התרסקות מסוק צבאי בצפון מקסיקו. המסוק התרסק צפונית לעיירה ג'לפאן דה-סיירה, במהלך פעולות כיבוי אש באזור.

    נפאל: שני פיצוצים בבירה קטמנדו;שלושה בני אדם נהרגו * שלושה בני אדם נהרגו חמישה אחרים נפצעו בשני פיצוצים שאירעו בקטמנדו בירת נפאל. השטחים סביב שני אתרי הפיצוץ נסגרו על ידי המשטרה והפצועים נלקחו לבתי חולים לטיפול. * המשטרה המקומית סבורה כי ארגון מחתרת קומוניסטי עומד מאחורי הפיצוצים. * בעקבות הפיצוצים, כוחות הביטחון נערכים בכוננות גבוהה וקצינים באזורי מפתח בקטמנדו.

    עיראק: חמישה הרוגים בפיצוץ רכב בצפון-מערב המדינה * חמישה בני אדם נהרגו ושמונה נפצעו בפיצוץ רכב בעיירה אווינת שבצפון-מערב עיראק, סמוך לגבול סוריה. כך נמסר מהצבא העיראקי. האזור בו אירע הפיצוץ היה בעבר תחת שליטת ארגון דאעש, שממשיך לפעול בעיראק מאז שהובס במדינה ב-2017 באמצעות תאי טרור רדומים.

    קונגו: 30 הרוגים ו-200 נעדרים בעקבות טביעת ספינה באגם

האוצר מסר להם באופן לא רשמי, מבנים לא חוקיים או תוספות בניה בלתי חוקיות ג"כ יפוצו.

דת ומדינה

מתווה הגיוס של הליכוד: החרדים יחויבו במכסות ויעדים לצבא; אם לא יסופקו מספיק חיילים יוטלו סנקציות נגד החרדים

במסגרת המגעים להרכבת הממשלה, חשפו בליכוד את חוק גיוס החרדים אותם ברצונם לקדם, מדובר בחוק שמתבסס על חוק הגיוס שאושר בקריאה ראשונה בקדנציה הקודמת, והוא כולל מכסות ויעדים אותם אמורים במגזר החרדי לספק לצבא. ע"פ המתווה של הליכוד, היקף המכסות והיעדים יישארו כפי שהם בהצעת החוק של משרד הביטחון, דהיינו שבתוך עשור 60% מבני כל שנתון במגזר החרדי ייאלצו ללכת לצבא, כשטבלת היעדים תקובע באמצעות החלטת ממשלה. בנוסף בחוק עצמו יעוגן, שבאי עמידה בשיעור מסויים מיעדי הגיוס יוטלו נגד החרדים סנקציות כלכליות. ובאי עמידה ביעדי הגיוס בשיעור גבוה יותר במשך שלשה שנים ברציפות, תטיל הממשלה סנקציות פליליות נגד המגזר החרדי, או לחילופין תחוקק חוק גיוס חדש, מה שהיה אפשרי גם בחוק הקודם. * יצויין כי בחוות הדעת של היועמ"ש על החוק שאושר בקריאה ראשונה הוא מציין כי העובדה שיעד החקיקה היא ש-60% מכל שנתון במגזר החרדי יגוייסו לצבא, לא יספק את בג"ץ שדורש שוויון מלא. בהקשר לזה יש לציין כי בהצעת החוק הנוכחי ישנם סיכויים גבוהים עוד יותר לפסילתו ע"י בג"ץ, מה גם, שכל חקיקה שכזו תהווה נקודת ההתחלה בחקיקה הבא * יצוין, כי בניגוד לטענות כי העובדה שהחוק נוסד ביסודו על ידי משרד הבטחון, אמור לקבל אישרור של הבג"ץ. בג"ץ לא פסל את החוק הקודם מנימוקים ביטחוניים, אלא מנימוקים חברתיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן