Skip to content

עיקר החדשות ׁ(מהדורת הבוקר) יום שלישי 28 במאי 2018

כותרות המהדורה     אושר בקריאה ראשונה: הכנסת תפוזר; הבחירות בי"ז באלול תשע"ט (פוליטי)     נתניהו לליברמן: יש 48 שעות למנוע בחירות – חוק הגיוס שהצענו כולל יעדי גיוס וסנקציות נגד החרדים, השינויים שבוצעו קוסמטיים בלבד (פוליטי)     ירי נ"ט זוהה לעבר מטוס קרב ישראלי שהיה במהלך טיסה שגרתית, בצפון הארץ; בתגובה ישראל תקפה בסוריה; לפחות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    אושר בקריאה ראשונה: הכנסת תפוזר; הבחירות בי"ז באלול תשע"ט (פוליטי)

    נתניהו לליברמן: יש 48 שעות למנוע בחירות – חוק הגיוס שהצענו כולל יעדי גיוס וסנקציות נגד החרדים, השינויים שבוצעו קוסמטיים בלבד (פוליטי)

    ירי נ"ט זוהה לעבר מטוס קרב ישראלי שהיה במהלך טיסה שגרתית, בצפון הארץ; בתגובה ישראל תקפה בסוריה; לפחות 2 הרוגים סורים (בטחוני)

    דיווח: ישראל השמידה מתקן ריגול בדרום לבנון; בלבנון סורקים אחר מתקן ריגול נוסף (בטחוני)

    התדרדרות ביחסים בין כוחות רוסיה לאיראן; בתקופה האחרונה נעצרו פעילים סורים פרו־איראניים בהוראת רוסיה (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית. בדרום מישור החוף וצפון מערב הנגב ייתכנו הגבלות ראות עקב אד.

    רביעי: נאה עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ יעשה חם מהרגיל עד שרבי.

    חמישי: נאה עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב. בהרים ובפנים הארץ יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי.

    שישי: מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול ירידה בטמפרטורות, אך בהרים ובפנים הארץ עדיין יהיה חם מהרגיל עד שרבי.

חדשות
אתמול ביצעה משטרת ישראל מבצע אכיפה ממוקד ומשולב נגד ליקויי בטיחות באתרי בנייה בראש העין. המבצע נערך בשיתוף עם נציגי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה ובמהלכו נבדקו סידורי הבטיחות באתרי הבנייה השונים ברחבי העיר.

במהלך המבצע בוצעה ביקורת ב-28 אתרי בנייה בראש העין, מתוכם הוצאו צווי בטיחות ל-3 אתרי בנייה בגין ליקויי בטיחות חמורים שהתגלו בהם, לרבות עבודה ללא רתמה ללא קסדות וללא ציוד מתאים, עבודה על פיגום ללא סולמות, עבודה על בסיס שאינו תקין, עבודה ללא אישור של בונה פיגומים, עבודה ללא אישורי עבודה בגובה וחוסר בהדרכות בפנקס הדרכות.

בהמשך השוטרים ונציגי מנהל הבטיחות איתרו באתר בנייה בעיר מפעיל עגורן כשהוא ללא רישיון כחוק וברשותו רישיון הפעלה החשוד כמזוייף. מפעיל העגורן הציג לשוטרים תעודת מפעיל לפיה הוא רשאי לעבוד על עגורן בעל דרגת עומס עד 12 טון, בעוד עפ"י המופיע במרשמי משרד התחבורה, מפעיל העגורן מופיע כמי שיכול להפעיל עגורן בעל דרגת עומס שאינה עולה על 9 טון. התנהלותו של מפעיל העגורן חשפה אותו ואת הסובבים אותו לסיכון של ממש ולאפשרות של אירוע בטיחות חמור. מפעיל העגורן עוכב לחקירה בתחנת המשטרה ובסיומה, שוחרר בתנאים מגבילים.

מפעיל עגורן נוסף נמצא כשהוא ללא רישיון הפעלת עגורן בתוקף והוא הורחק מאתר הבנייה וזומן לדין.

ראש הראש לאיסור הלבנת הון בכנס אילת הפכה את הסניגורים למטרה ויו"ר הועדה לעניינים פליליים בלשכה מתכוון להאבק בה

יו"ר הועדה לעניינים פליליים בלשכת עורכי הדין עו"ד אייל בסרגליק מגיב בחריפות להאשמה שהעלתה ד"ר וגמן אתמול בכנס באילת.

"לכנות סניגורים מלביני הון מקצוענים מעיד יותר על אופי הרשות מאשר על פעילות עורכי הדין הפליליים" הדברים שנשאה ד"ר וגמן אתמול (ב) בפאנל באילת הם לא פחות מהכפשה בעיני.

עו"ד בסרגליק מתייחס לדברים האלו: "עורכי דין מהווים מבחינתנו מלביני הון מקצועיים. אנחנו רואים עורכי דין שמנהלים את רשת הלבנת הון והם בגדר מלביני הון מקצוענים לכל דבר ועניין. זו אמירה קשה, היא לא מכוונת לציבור שלם, אבל יש לנו עשרות עורכי דין כאלו. הרשות גילתה עורכי דין שחצו את הקווים".

"הגדרת עורכי הדין כיעד מודיעיני של הרשות לאיסור הלבנת הון היא התפתחות מדאיגה, ודרושה פעילות אינטנסיבית כדי לסכל אותה", הגיב על כך עו"ד אייל בסרגליק

"מדובר בהדבקת סטיגמה כלפי ציבור עורכי הדין כאשר הרשות ואחרים אמרו בעבר שלא יפעלו כנגד שומרי הסף וכעת עברו לפעילות אקטיבית נגדם. מדובר בחציית גבול. אין האמור מהווה הסכמה חלילה לביצוע עבירות על ידי עורך דין וכאשר יש חשד סביר ומתקבלים מלוא האישורים לכך יש לפעול במלוא החומרה כלפי עורך דין שמעל" מסכם עו"ד בסרגליק ומוסיף "הועדה לעניינים פליליים תתכנס בהקדם ותבחן את האפשרויות העומדות לצידה כדי להלחם הן בתעמולה המרושעת הזו והן בתופעת סימון כלל עורכי הדין"

פוליטי

אושר בקריאה ראשונה: הכנסת תפוזר; הבחירות בי"ז באלול תשע"ט

לקראת השעה 02:00 לפנות בוקר: ברוב של 66 תומכים 44 מתנגדים וחמשה נמנעים, אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק לפיזור הכנסת, תאריך הבחירות אשר נקבע הוא ביום שלישי, י"ז באלול תשע"ט. הבוקר צפויה להתכנס הוועדה המיוחדת שהוקמה כדי להכין את החוק לקראת קריאה שנייה ושלישית. * יצויין כי במפלגות החרדיות מתנגדים לתאריך זה, בגלל שבתקופה זו נמצאים בני הישיבות בעיצומו של זמן אלול, ולכן ייתכן כי הוא עוד ישונה.

– מוקדם יותר בשעות הערב, אישרה הכנסת בקריאה טרומית את ההצעה לפיזור הכנסת ברוב של 65 תומכים לעומת 43 מתנגדים ושישה נמנעים.

נתניהו לליברמן: יש 48 שעות למנוע בחירות – חוק הגיוס שהצענו כולל יעדי גיוס וסנקציות נגד החרדים, השינויים שבוצעו קוסמטיים בלבד

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא אמש (שני) ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לשקול שוב את צעדיו לקראת המועד האחרון להרכבת הממשלה. כשלטענתו "הוויכוח בנושא חוק הגיוס הוא קוסמטי וסמנטי", נתניהו אמר כי הפתרון המדובר כולל את גיוס החרדים בדיוק כמו החוק שגיבש הצבא "בדיוק לפי המספרים של צה"ל, בדיוק לפי התנאים של החוק, כולל הסנקציות, הכל יש שם. הויכוח כאן הוא רק קוסמטי וסמנטי". נתניהו הוסיף כי "בגלל קוסמטיקה לא הולכים לבחירות. יש פתרונות מצוינים ואם יש רצון ונכונות אפשר לפתור את הכול תוך שתי דקות. לצערי, עד לרגע זה לא הצלחתי לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות. אבל כול מי שמסתכל על המציאות, מבין שאנחנו צריכים לגלות אחריות ולהקים ממשלה מיד". * במקביל, גורמים בקואליציה דיווחו על הצעת פשרה חדשה שהוצגה בפגישה המתוכננת בין בנימין נתניהו לליברמן – נושא מכסות הגיוס יוצאו מחוק הגיוס אבל לא יועברו להחלטת ממשלה, אלא יהיו חלק מההסכמים הקואליציוניים.

פרשנות: נתניהו לא יודע להפסיד. או אמצעי לחץ על ליברמן

אף אחד לא אוהב להפסיד, אבל יש כאלו שעבורם הפסד הוא סוף העולם. לעיתים ניתן לראות ילדים שמשחקים יפה, אבל זה רק עד שההפסד שלהם מגיע, אז, כל העולם יתהפך והם יהרסו בעוצמה את המשך המשחק.

– בעבור נתניהו המשחק הפוליטי הוא מאבק על המשך חייו בזירה הציבורית, חסינותו כלפי התיקים הפלילים שהוא מואשם בהם, נובעים בעיקר בשל היותו ראש ממשלה, אשר לו חסינות ברף גבוה יותר משר וחבר כנסת. נתניהו מבחינתו חושש כי במידה והמנדט להקמת הממשלה תוטל על מישהו אחר, זה עשוי להיות סופו הפוליטי, ובשל כך הוא מוכן לפרק את כל הכלים.

– לראשונה מאז פרוץ המדינה, מתכנן נתניהו להוביל את המדינה לבחירות חדשות, עוד בטרם מוצו ההליכים בניסיון להרכיב ממשלה. בעוד ע"פ חוק במידה ונתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה המנדט חוזר לנשיא, שיכול להטיל את זה על כל חבר כנסת אחר שיראה לנכון, כשיש לציין כי לולא נתניהו בראשות הממשלה, קיים סיכוי לממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן. בחר נתניהו להשתמש עם האופציה לפיזור הכנסת, לפגוע במיצוי ההליכים בניסיון ליישם את רצון הבוחר. ולא מן הנמנע, שגם אם תפוזר הכנסת הסיפור עוד יגיע לבג"ץ.

– יש לזכור, כי למרות שהצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה ראשונה, כשבהצבעה זו היה די ברוב רגיל, ההצבעה בקריאה שניה ושלישית צריכה להשיג רוב של 61 חברי כנסת (ולא די ברוב), כשהמשמעות, שגם בפיזור הכנסת, תלוי נתניהו בליברמן.

– כמו כן, לא מן הנמנע שכל הטררם סביב הליכה לבחירות אינו אלא בניסיון להפעיל לחץ על ליברמן. בפועל ביום רביעי בלילה יודיע ראש הממשלה שיש לו קואליציה, ולו של 60 מנדטים, כשישארו לו שבוע ימים נוספים למגעים עם ליברמן לפני שיצטרך להציג לציבור את ממשלתו.

בטחוני

ירי נ"ט זוהה לעבר מטוס קרב ישראלי שהיה במהלך טיסה שגרתית, בצפון הארץ; בתגובה ישראל תקפה בסוריה; לפחות 2 הרוגים סורים

נ"מ סורי נורה אמש (שני) לעבר מטוס קרב ישראלי שהיה במהלך טיסה שגרתית בצפון הארץ. הפגז לא פגע בכלי הטיס ונפל בשטח סוריה. בתגובה לכך, תקף חיל האוויר את המשגר ממנו בוצע הירי. בצבא הדגישו כי מטוס הקרב של חיל האוויר לא חצה את הגבול לסוריה. לפי הדיווחים בסוריה רכב צבאי הותקף מהאוויר באזור תל שאער בקונייטרה, סמוך לגבול ברמת הגולן. * בתוך כך, המשטר בסוריה הודיע כי חייל סורי נהרג ושניים נוספים נפצעו בתקיפת ישראל במוצב צבאי מזרחית לחאן ארנבה במחוז קוניטרה.

דיווח: ישראל השמידה מתקן ריגול בדרום לבנון; בלבנון סורקים אחר מתקן ריגול נוסף

רשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דיווחה אמש (שני) כי כלי טיס בלתי מאויש של ישראל תקף והשמיד מתקן ריגול שנמצא בין ואדי זפתא לעיירה תמיריה שבדרום במדינה. לפי הדיווח קיים חשד להימצאותו של מתקן ריגול ישראלי נוסף וכוחות הביטחון הלבנוניים פועלים לאיתורו.

מדיני

עסקת השלום של טראמפ | סין ורוסיה יחרימו את הסדנה הכלכלית בבחריין

שגריר סין בארץ, קואה ווי, הודיע אתמול (שני) כי סין ורוסיה לא ישתתפו בסדנה הכלכלית בבחריין, המתוכננת לחודש הבא. השגריר הסיני אמר כי רוסיה וסין הסכימו יחדיו שלא להשתתף בסדנה הכלכלית. * בשבוע שעבר הודיעה הרשות הפלסטינית באופן רשמי שלא תשתתף בוועידה. * מנגד, סעודיה, איחוד האמירויות וקטאר הודיעו כי ישתתפו בכינוס חרף העמדה הפלסטינית.

חוץ

התדרדרות ביחסים בין כוחות רוסיה לאיראן; בתקופה האחרונה נעצרו פעילים סורים פרו־איראניים בהוראת רוסיה

בישראל מזהים בתקופה האחרונה התדרדרות במערכת היחסים בין רוסיה לבין הכוחות האיראניים שפועלים בסוריה. הפעילות של הכוחות הרוסיים שמוצבים בסוריה השתנתה, ואלו הפכו להיות תקיפים יותר כלפי האיראניים. זאת עקב חילופי מפקדים בצבא רוסיה, האחראיים על הכוחות המוצבים בסוריה. * בתקופה האחרונה היו גם דיווחים על מעצרים שביצעו במערכת הביטחון הסורית, בהוראה רוסית ולעתים גם בהשתתפות של אנשי משטרה צבאית רוסית, של פעילים סוריים הנחשבים לפרו־איראניים. (כאן)

קונגו: עשרות מורים וילדים טבעו למוות, 200 נעדרים

לפחות 45 בני אדם טבעו למוות לאחר שסירה עמוסה במאות נוסעים התהפכה באגם ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, כ-200 מהנוסעים עדיין מוגדרים נעדרים. * הסירה התהפכה ביום ראשון באגם מאי-נדומבה שבמערב המדינה המרכז-אפריקנית, בעקבות גלים גבוהים ומזג אוויר סוער. ראש העיירה אינונגו שלחופי האגם, סיימון מבו וומבה, אמר לרשת BBC כי רבים מההרוגים הם מורים, שהיו בדרכם לאסוף את המשכורת שלהם. 11 מההרוגים הם ילדים. * ראש העיירה הוסיף כי במסמכים שנמסרו לרשויות נכתב שהיו בסירה רק 113 נוסעים. הניצולים שחולצו, כ-180 איש, טענו לדבריו שהיו בה בין 350 ל-400 נוסעים. (ynet)

המשבר הפוליטי באוסטריה נמשך: הקנצלר קורץ הודח בהצבעת אי-אמון

יממה לאחר שמפלגתו השמרנית זכתה בתוצאה הטובה ביותר בתולדותיה בבחירות לפרלמנט האירופי: הפרלמנט באוסטריה הדיח אמש (שני) את הקנצלר סבסטיאן קורץ, בהצבעת אי אמון בפרלמנט. הצבעת אי האמון נתמכה על ידי מחוקקים סוציאל-דמוקרטים ומפלגת החירות, שהייתה עם קורץ בקואליציה עד לשבוע שעבר * תוצאות ההצבעה היו צפויות שכן קורץ איבד את הרוב בפרלמנט לאחר שמנהיג הימין הקיצוני ושותפו לקואליציה הסתבך בפרשת "השוחד הרוסי" ונאלץ להתפטר מתפקיד סגן הקאנצלר. * כעת יצטרך למנות נשיא אוסטריה ממשלת מעבר שתכהן עד לבחירות הבזק שצפויות בעוד ארבע חודשים. הוא יכול תיאורטית למנות את קורץ להוביל את הממשלה הזמנית – אך תרחיש כזה אינו סביר. * ע"פ הדווחים בתקשורת האירופית, קורץ, הוא המנהיג הראשון באוסטריה שמודח באופן זה מאז מלחמת העולם השנייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן