Skip to content

"חורשות את הלילה": קומדיה שנונה – בדיוק לסיום התיכון

ביקורת סרט: "חורשות את הלילה" מכניס עוצמה נשית מרעננת לז'אנר קומדיות התיכון, בסיפור התבגרות מרגש ומצחיק, הנהנה משחקניות שנונות ויוצאות דופן באיכותן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קומדיות העוסקות בבית הספר התיכון הן תת-סוגה בפני עצמה, כשכל עשור לערך מספק סרטים שהפכו לקלאסיקות קולנועיות, כמו "אמריקן גרפיטי", "נעורים בקצב מהיר", "שמתי ברז למורה", "אמריקן פאי", "סופרבאד", וגם כמה סרטים חדשים יותר, כמו "כמעט 18" ואף "ליידי בירד". עכשיו מגיע סרט הביכורים של השחקנית שהפכה במאית, אוליביה ויילד: "חורשות את הלילה", שעוקב אחר שתי תלמידות תיכון, שהחליטו להיכנס לכל המסיבות שהן החמיצו במהלך שנות הלימודים, בלילה שלפני סיום התיכון. בהרפתקאות סוערות ובסיפור מתוק של ידידות, "חורשות את הלילה" משלב את כל הכאבים הרגשיים הקשורים בהתבגרות בתוך קומדיה משעשעת ויצירתית במיוחד. הסרט מכניס עוצמה נשית מרעננת לקומדיות התיכון, ונהנה משחקניות שנונות ויוצאות דופן באיכותן.

משחק נהדר של קייטלין דבר ו-ביני פלדשטיין

לא רק שהסרט מציב שתי דמויות נשיות בחזית ובמרכז, תוך שהוא מאיר את ידידותן, הסרט מבוים על ידי ויילד מתסריט של יוצרי הסרט "אישה לראווה": אמילי הלפרן ו-שרה הסקינס, יחד עם סוזנה פוגל ("המרגל שזרק אותי") ו-קייט סילברמן ("כמה רומנטי"). יש לציין, ש-"חורשות את הלילה" הוא סיפור מקורי על שתי נשים צעירות, בכיכובן של נשים צעירות ומסופר ידי צוות שכולו נשים. אותנטיות זו נוכחת במיוחד בתסריט, שכתוב חד ומצחיק, ומצליח להוציא את המיטב מן הדמויות של מולי (ביני פלדשטיין) וחברתה הטובה, איימי (קייטלין דבר), תוך פיתוח יעיל של ידידותן כגרעין הרגשי של הסרט. "חורשות את הלילה" מצליח לאזן את הרגעים הקומיים ביותר, ולפעמים גם המטורפים עד כדי הגזמה, עם פעימות דרמטיות נוגעות ללב. בסך הכל, ויילד וצוות התסריטאיות משתפות פעולה באופן מוצלח ביותר ומביאות משהו חדש לז'אנר סוגת התיכון.

מול המצלמה, קל להתאהב בפלדשטיין וב-דבר המגלמות את מולי ואיימי, בהתאמה. הצלחתו של "חורשות את הלילה" נשען על כתפיהן, ושתי השחקניות מוכיחות כי הן מצליחות להחזיק את הסרט, תוך הבאת אמפתיה והומור לדמויותיהן. אף על פי שמולי נתפסת כקריקטורה של תלמידה חרשנית, הביצועים של פלדשטיין מוסיפים עומק רב לדמותה, במיוחד במחצית השנייה של הסרט. אבל לאורך כל הסרט, לפלדשטיין ול-דבר יש כימיה מקסימה כחברות מלאות אנרגיה ובתכונות מעוררות קנאה. בנוסף לשתי דמויות המפתח, השחקנים הצעירים של הסרט משונים – ועל כן מהנים גם כן. יש גם כמה הופעות אורח מבדרות מן השחקנים הבוגרים, כולל ליסה קודרוויל פורטהג'ייסון סודקיס כמנהל הבית הספר האומלל של הבנות, ו-ג'סיקה וויליאמס כמורה המגניבה ביותר שלהן, גברת פיין. בסך הכל, ליהוק צוות איכותי שמסייע לנשב רוח צבעונית ב-"חורשות את הלילה".

בז'אנר כה צפוף, כמו קומדיית התבגרות בבית הספר התיכון, קשה לסרטים חדשים להתבלט ולהציע פרספקטיבה חדשה על תקופה מסוימת בחייו של אדם צעיר, אבל "חורשות את הלילה" עושה בדיוק את זה. אין ספק, יש הרבה קווי דמיון בין סרט זה לסרטים קודמים בסוגה: מולי היא גרסה מפותחת יותר של נשיאת הכיתה שראינו באינספור גרסאות, המבוגרים מנותקים מהמציאות העכשווית ועוד. אבל "חורשות את הלילה" דואג לחדד כל אחד מהאלמנטים האלה, ועוקב אחר זוג הבנות, מפתח את הדמויות הספציפיות שלהן ואת עולם בית-הספר התיכון, וכך הסרט מרגיש שונה ומיוחד ביחס לאחרים. כמו קומדיות קודמות של בתי ספר תיכוניים שהפכו לקלאסיקות בזכות עצמן, "חורשות את הלילה" מספר סיפור דרמטי, מוצק ושלם, שעטוף היטב כקומדיה.

"חורשות את הלילה" שווה לצפייה לכל מי שמעוניין בקומדיה טובה, ובעיקר לכאלו שמסיימים את בית הספר התיכון בימים אלו. גם הצופים שהתרחקו שנות אור מימי הלימודים שלהם, ימצאו משהו שיש להתייחס אליו בחייהן של מולי, איימי וחבריהם לכיתה (או, לכל הפחות, במבוגרים המאכלסים את עולמם). האבולוציה לבגרות היא נושא נצחי שנחקר הרבה פעמים בהוליווד, וימשיך להיחקר על ידי הדורות הבאים של יוצרי סרטים. עם "חורשות את הלילה", ויילד וצוות התסריטאיות טווות סיפור שמתחבר אל תוך הרגע הנוכחי, בעודן הופכות את הסרט לחסר גיל – כך שישעשע את הצופים הצעירים והמבוגרים יחד. קשה לנחש אם הסרט יצטרף לשורות קומדיות התיכון הקלאסיות, אבל הוא בהחלט חוויה קולנועית משעשע ביותר.

XXXXX

___
חורשות את הלילה | Booksmart
בימוי: אוליביה ויילד
תסריט: אמילי הלפרן, שרה הסקינס, סוזנה פוגל, קייט סילברמן
שחקנים: ליסה קודרו, ביני פלדשטיין, קייטליין דבר
מקור: ארצות הברית
שפה: אנגלית
באקרנים בישראל: 30.05.19
הפצה בישראל: מסחרית
זמן: 84 דקות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן