Skip to content

פלסידו דומינגו ואנה נטרבקו, באופרה "מקבת" בניצוחו של בארנבוים – בבתי הקולנוע בארץ

פלסידו דומינגו ואנה נטרבקו, באופרה "מקבת" מאת ג'וזפה ורדי על פי המחזה מאת וויליאם שקספיר ובניצוחו של דניאל ברנבוים. ההפקה המפוארת אשר צולמה בבית האופרה הממלכתי של ברלין תוקרן בסינמטקים ובתי הקולנוע בארץ במסגרת הסדרה המצליחה "רואים משם – שומעים מכאן". הקרנה ראשונה ב- 1 ליוני 2019 בסינמה מעלות. הקרנה אחרונה 15 ליולי בתיאטרון ירושלים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 החמישייה הפותחת בבית האופרה של ברלין בבתי הקולנוע בארץ

הכוכבים פלסידו דומינגו  ואנה נטרבקו, באופרה "מקבת" מאת ג'וזפה ורדי על פי המחזה מאת וויליאם שקספיר ובניצוחו של דניאל ברנבוים.

יוני-יולי  2019

חמישה מטאורים בתחומם, בהפקה המפוארת של האופרה "מקבת", אשר צולמה בבית האופרה הממלכתי של ברלין ותוקרן בבתי הקולנוע במסגרת סדרת האופרות המוקרנות בבתי הקולנוע "רואים משם – שומעים מכאן".

פלסידו דומינגו ואנה נטרבקו ב"מקבת" של שייקספיר, במסגרת רואים משם – שומעים מכאן אופרה על מסכי הקולנוע ברחבי הארץ. קרדיט צילום: אלה קום

מקבת מאת ורדי

בית האופרה הממלכתי של ברלין (השטאצאופר) נפתח מחדש בעונת 2017-2018 לאחר 7 שנים של שיפוצים. ההפקה הבולטת של עונת הפתיחה היתה "מקבת" מאת ורדי, אשר עלילתה מבוססת על המחזה הידוע מאת וויליאם שקספיר.

דניאל ברנבוים, המנצח הישראלי – ארגנטינאי, אשר מכהן כמנהל המוזיקלי של בית האופרה הממלכתי של ברלין מאז 1992, מנצח בהפקה זו על שני כוכבי האופרה המובילים של תקופתנו. בתפקיד מקבת, זמר האופרה הותיק, פלסידו דומינגו, ולצידו בתפקיד המאתגר של ליידי מקבת, זמרת הסופרן אנה נטרבקו.

דניאל ברנבוים

פסנתרן ומנצח, מהמובילים בעולם, נולד בארגנטינה ועלה לישראל עם הוריו כשהיה בן 10. ברנבוים התפרסם מילדות כפסנתרן מחונן והופיע בכל רחבי העולם. כשהיה בן 14, סרב אביו להזמנה להופיע בברלין בטענה שכילד ישראלי הוא לא יוכל להרשות לעצמו להופיע בגרמניה.

לימים נעשה ברנבוים למנהל בית האופרה הממלכתי של ברלין וכן לפסנתרן ומנצח אשר מופיע באופן תדיר עם התזמורת הפילהרמונית של ברלין. ברנבוים כיהן כמנהל המוזיקלי של בית האופרה לה סקאלה מילאנו, התזמורת הסימפונית של שיקגו, וכן היה מנצח קבוע בפסטיבל ביירוית (פסטיבל ואגנר) בגרמניה. בשנת 1999 ייסד יחד עם אדוארד סעיד את תזמורת דיוואן מזרח מערב, אשר מקבצת מוזיקאים צעירים מוכשרים מישראל ומארצות ערב במטרה לקדם קירוב לבבות ושיתוף פעולה בין העמים.

דניאל בארנבוים מנצח על האופרה מקבת בבית האופרה של ברלין. מקור צילום: ויקיפדיה

ברנבוים עורר לא פעם תגובות עוינות מחד ואוהדות מנגד, סביב שתי סוגיות המלוות את העשייה המוזיקלית שלו בישראל. האחת היא ביצוע או אי ביצוע יצירות מאת ריכרד ואגנר בישראל והשנייה היא העמדה הנחרצת והגלויה שלו, כנגד שליטת ישראל בפלסטינים.

פלסידו דומינגו

דומינגו התחיל את הקריירה האופראית המפוארת שלו בישראל, בימים בהם עמד בית האופרה של תל אביב על שפת הים (במקום שבו עומד כיום מגדל האופרה). אז ניהלה את בית האופרה הגברת אדיס דה פיליפ. החל משנת 1962 ובמשך שנתיים וחצי גר דומינגו עם אשתו מרתה בתל אביב וברמת גן והוא שר במאות הופעות. דומינגו מעיד שהוא זוכר הפקה מיוחדת מאד של האופרה "לה טרוויאטה" שבה הוא שר את התפקיד באיטלקית, הבריטון שר בהונגרית, הסופרן בגרמנית והמקהלה בעברית… משכורתו הראשונה של דומינגו עמדה על כ16.50 דולר להופעה…

פלאסידו דומינגו כמקבת. מקור הצילום: ויקפדיה

שמונה חודשים אחרי שעזב את תל אביב לטובת חוזה בניו יורק, הוא כבר נעשה לסלבריטי, אחרי שכיכב בניו יורק סיטי אופרה. מאז הקריירה של דומינגו רצופה הצלחות מסחררות. דומינגו הקליט למעלה מ100 אופרות מלאות ועוד מאות רבות של אריות ודואטים, תועד בעשרות סרטי אופרה, ביצע על במות האופרה הנחשבות בעולם כמאה וחמישים תפקידים שונים. בשנת 1990 הופיע יחד עם חוזה קררס ולוצ'יאנו פברוטי בקונצרט שלושת הטנורים ברומא (בניצוחו של זובין מהטה). הקונצרט זכה להצלחה חסרת תקדים ונעשה לקונצרט הקלאסי המצליח בכל הזמנים.

בשנת 1996 החל לעסוק בניהול מוזיקלי וניהל את בתי האופרה של וושינגטון ולוס אנג'לס. בשנת 2009 החל במפנה חשוב בקריירה ועבר לשיר תפקידי בריטון. מאז הוא מככב על בימות האופרה בעולם הן כמנצח והן כזמר בריטון (בעיקר באופרות מאת ורדי). הופעת הבכורה שלו כבריטון היתה באופרה "סימון בוקנגרה" מאת ורדי, בניצוחו של דניאל ברנבוים בבית האופרה הממלכתי של ברלין.

אנה נטרבקו

זמרת סופרן, אשר נולדה ברוסיה. היא אחת הדיוות הגדולות של עולם האופרה בזמננו. נטרבקו מופיעה בבתי האופרה והפסטיבלים המובילים בעולם, בעיקר במטרופוליטן אופרה ניו יורק, בית האופרה הממלכתי של וינה, פסטיבל זלצבורג, תיאטרון מרינסקי בסנט פטרסבורג (שם החלה הקריירה שלה) ובית האופרה המלכותי בלונדון. מאות מעריצים "עוקבים" אחריה ברחבי העולם ורוכשים כרטיסים להופעותיה בסכומי עתק.

מקבת – אופרה בארבע מערכות

על פי הארי קופפר, הבמאי של הפקה זו, מקבת היא יצירה נצחית על רוע, שחיתות, כוח, שררה ותאוות שלטון חסרת מוסר ומעצורים. קופפר מנצל את האמצעים הטכנולוגיים החדשים של בית האופרה ויוצר במה שנעה מעלה ומטה, תוך שילוב דימויים של הרס וחורבן אשר מוקרנים על מסכי ענק המשמשים כתפאורה נעה ודינמית.

מוסיקה: ג'וזפה ורדי, על פי המחזה מקבת מאת ויליאם שקספיר

ניצוח: דניאל ברנבוים

בימוי: הארי קופפר

משתתפים

מקבת: פלסידו דומינגו

ליידי מקבת: אנה נטרבקו

קרדיט צילום: אלה קום

 בהמשך הסדרה יוקרנו הפקות אופרה נוספות בהן: חליל הקסם מאת מוצרט, בהפקה צבעונית ועשירה של פסטיבל זלצבורג. טורנדוט מאת פוצ'יני, אחד ממופעי האופרה המדוברים בעולם, יצירתו המיתית והקולוסאלית של פוצ'יני בהפקה מהממת בעוצמתה מבית היוצר של האמן האיטלקי הרב תחומי סטפנו פודה, אשר ההפקה שלו לאופרה זו נעשתה ל"שיחת היום" בקרב שוחרי האופרה בעולם, מאז הוצגה בבית האופרה של טורינו – איטליה. מנצח: ג'יאן-אנדריאה נוזדה.

לצפייה בטריילר של מקבת: https://www.youtube.com/watch?v=0Yy1QFGTKYs

רואים משם שומעים מכאן

סדרת מופעי אופרה מצולמים בביצוע הגדולים והטובים שבמוסיקאי האופרה הפועלים היום, זמרים, מנצחים במאים ומעצבים. יצירות שצולמו על הבמות הנחשבות בעולם , באיכות הקרנה וסאונד מהמעלה הראשונה, עם תמונה באיכות 4K, אשר מעניקה תחושה של לשבת ממש מול הבמה,  עם תרגום וכתוביות בעברית ואנגלית.

חברת EllaComm השיקה בחודש מרץ סדרה חדשה "רואים משם שומעים מכאן". סדרה של מופעי אופרה מצולמים בביצוע הגדולים והטובים שבמוסיקאי האופרה הפועלים היום, זמרים, מנצחים במאים ומעצבים. יצירות שצולמו על הבמות הנחשבות בעולם ובאיכות הקרנה מעולה. עורכת הסדרה מרב ברק, היועצת האמנותית של הפרויקט.

הסדרה נפתחה בהקרנה של הפקת האופרה "אאידה"/ורדי מפסטיבל זלצבורג והמשיכה עם הקרנת האופרה "כרמן"/ביזה מפסטיבל ברגנץ. לאור ההצלחה תמשיך הסדרה עם הקרנה זו של "מקבת"/ורדי מבית האופרה הממלכתי – ברלין.

לצפייה בטריילר של הסדרה: https://youtu.be/UPbDsMg38iI

מועדי ההקרנות של מקבת:

1.6.19   סינמה מעלות בשעה 11:00

3.6.19   סינמטק תל אביב (עם הרצאה מקדימה) בשעות 19:00/18:15

10.6.19 סינמטק חיפה בשעה 19:00

13.6.19 היכל התרבות סביון בשעה 20:30

17.6.19  סינמטק הרצליה בשעה 19:00

17.6.19   סינמטק חולון בשעה 19:00

28.6.19   סינמטק תל אביב בשעה 14:00

15.7.19  תיאטרון ירושלים (עם הרצאה מקדימה) בשעה 18:30

17.6.19 רשת יס פלנט בשעה 19:00 בבתי הקולנוע הבאים:

קניון איילון – רמת גן

מתחם ישפרו – באר שבע

מול זיכרון – זיכרון יעקב

לב המפרץ – חיפה

מרכז שרובר לקולנוע – ירושלים

מתחם יס פלנט – מערב ראשל"צ

קרדיט צילום: אלה קום

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן