Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום שני ה-03 ביוני 2019

כותרות המהדורה     אחרי שיגור הרקטה לחרמון | בפעם השניה בתוך יממה: ישראל תקפה יעדים בסוריה – לפחות 5 הרוגים ; בתקיפה הראשונה – לפחות 10 הרוגים (בטחוני)     המתיחות בצפון | חשש: חיזבאללה ינסה לבצע פיגוע בהר דב (בטחוני)     נסראללה: "מלחמה עם איראן תבעיר את האזור, ישראל תשלם את המחיר"; "יש לנו טילים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    אחרי שיגור הרקטה לחרמון | בפעם השניה בתוך יממה: ישראל תקפה יעדים בסוריה – לפחות 5 הרוגים ; בתקיפה הראשונה – לפחות 10 הרוגים (בטחוני)

    המתיחות בצפון | חשש: חיזבאללה ינסה לבצע פיגוע בהר דב (בטחוני)

    נסראללה: "מלחמה עם איראן תבעיר את האזור, ישראל תשלם את המחיר"; "יש לנו טילים מדויקים שמגיעים לכל מקום בישראל" (בטחוני)

    מנהיג הג'יהאד האיסלאמי מאיים: "בעימות הבא – רקטות לכל ערי ישראל"; "יש לנו יכולת לשגר אלף רקטות מדי יום במשך חודש שלם"; "בידינו רקטות עם ראשי נפץ במשקל חצי טון" (בטחוני)

    סקר ישראל היום: גוש הימין 59 מנדטים בלבד; איחוד הימין, העבודה ומרץ על גבול אחוז החסימה (פוליטי)

    שר ההגנה של סין: "לא שוללים פעולה צבאית בטייוואן"; "אם ארה"ב רוצים להילחם, נילחם עד הסוף" (חוץ)

    סוכנות הידיעות הצפון קוריאני: השליח המיוחד קים היוק צ'ול ממשיך ללוות את השליט קים (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הלילה: נאה עד מעונן חלקית. ייתכנו הגבלות ראות עקב ערפילים לאורך מישור החוף, השפלה וצפון מערב הנגב.

    שלישי: ללא שינוי של ממש במזג האויר.

    רביעי: ללא שינוי של ממש במזג האויר.

    חמישי: ללא שינוי ניכר.

חדשות

חסימה במנהרות הכרמל – לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד 100 על תאונת דרכים במנהרות הכרמל מכיוון נווה שאנן לכיוון דרום, במעורבות 6 כלי רכב,  כאשר הכביש חסום לתנועה.

בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונות,  לצד הכוונת התנועה לצירים חלופיים ובטוחים,  עד הסרת המפגע. ישראל החלו בחקירת נסיבות התאונה, לצד הזרמת התנועה לצירים חלופיים.לפי שעה, מומלץ לציבור הנהגיםלנוע בצירים חלופיים לכיוון דרום,  דרך פרוייד, דרך ההגנה, נחל הגיבורים , דרך פיקא, דרך העצמאות.

הממשלה אישרה 4.5 מיליון שקלים עבור רשויות שמימנו את פינוי התושבים שבתיהם ניזוקו בשרפות ואת שהייתם לאחר שפונו

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) תכנית להעניק תקציב סיוע ליישובים שנפגעו בגל השרפות לפני כשבוע וחצי. לפי התוכנית, 4.5 מיליון שקלים יוקצו לשיקום היישובים, ובראשם מבוא מודיעים וקיבוץ הראל. * התוכנית אמורה לתת מענה ראשוני ומיידי לרשויות, שנדרשו בהוצאות כלכליות לפינוי התושבים שביתם ניזוק מהשריפות ולשהות התושבים שפונו. שאלת המשך הסיוע והצורך בו תבחן בחודש הקרוב על ידי רשות החירום הלאומית.
בפעילות מתוכננת וממוקדת ובמסגרת המאבק בעבירות החזקה ושימוש באמל"ח.

הלילה, בפעילות בלשי המשטרה וכוחות צה"ל מחטמ"ר שומרון בוצע חיפוש בכפר ביתא תחתא שבאזור שומרון.

במהלך החיפוש איתרו הכוחות אקדח מחסנית ותחמושת.חשוד בגיר תושב המקום נעצר לחקירה.

פוליטי

סקר ישראל היום: גוש הימין 59 מנדטים בלבד; איחוד הימין, העבודה ומרץ על גבול אחוז החסימה

מסקר ישראל היום שפורסם הבוקר עולה כי הליכוד ושאר מפלגות הימין שעוברות את אחוז החסימה, ללא ליברמן, מעניקות לנתניהו בסיס תמיכה של 59 מנדטים בלבד. תוצאות כאלה, לו יהיו התוצאות הסופיות בבחירות, יחזירו אותנו לאותה נקודה שבה הסתיימו הבחירות האחרונות, מה שעשוי לגרום שוב לתסבוכת פוליטית * לפי הסקר, הליכוד מתחזק קלות ל-36 מנדטים, כחול לבן נחלשת ל-34, ליברמן מזנק ל-8, ש"ס ויהדוה"ת יורדות ל-7מנדטים, הימין החדש מפציעה עם 5 מנדטים. ומפלגות איחוד הימין, מרץ והעבודה בסכנת הימחקות עם 4 מנדטים לכל אחת. זהות מתחת לאחוז החסימה * בחלוקה לפי גושים, הימין – 45, השמאל – 42, החרדים – 14, הערבים – 11, ישראל ביתנו – 8.

– לפי הסקר להלן מפת המנדטים החזויה, לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד-כולנו במקום הראשון עם 36 מנדטים (לעומת 39 מנדטים כיום); כחול לבן – 34 (35); ישראל ביתנו – 8 (5); יהדות התורה – 7 (8); ש"ס – 7 (8); חד"ש-תע"ל – 6 (6); הימין החדש – 5 (0); רע"מ-בל"ד – 5 (4); איחוד מפלגות הימין – 4 (5); העבודה – 4 (6); מרץ – 4 (4)

לקראת מערכת הבחירות: נתניהו פיטר את השרים בנט ושקד

על רקע הצורך של נתניהו להשיג רוב בקדנציה הקרובה גם ללא ליברמן, החליט אתמול ראש לפטר את שר החינוך בנט ושרת המשפטים שקד. בנוסף השניים פוטרו למעשה גם מתפקידם בקבינט. * לפני שנתניהו פיטר את השניים, הוא ביקש מהרב פרץ ומסמוטריץ' בישיבת ראשי הקואליציה שידרשו את פיטוריהם של השניים, אך השניים סירבו, ונתניהו פיטר אותם בעצמו. בתוך כך, בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי ימנה ממלאי מקום ב-48 השעות הקרובות ואין לו שום כוונה להחזיק באחד מהתיקים שהתפנו.

– המשמעות של פיטורי בנט היא גם פיטוריו המיידים של סגנו במשרד החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה. עם זאת, מלשכת סגן השר פרוש נמסר כי נתניהו שוחח עם סגן השר מאיר פרוש ועידכן אותו על פיטורי שר החינוך. במקביל שוחח מזכיר הממשלה עם סגן השר והודיע לו שלאחר 48 שעות מאז שיצאה ההודעה על פיטורי השר, ייתקיים משאל טלפוני בין השרים למנות אותו שוב כסגן שר.

– בעקבות פיטורי שקד ובנט דורשים איחוד מפלגות הימין לקבל את תיקי המשפטים והחינוך * בתוך כך, שר התיירות יריב לוין סירב להצעה לכהן כשר המשפטים במקום שקד. בשיחות סגורות הוא הסביר: "איני מוכן לכהן כשר משפטים זמני. אין בכך תועלת".

– ברקע ההתפתחויות האחרונות, הבהירו במשרד המשפטים כי "לפי חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, מינויים של שרים חדשים בעת הזו הנו בהתאם להוראת סעיף 30(ד) לחוק יסוד: הממשלה, דהיינו, הממשלה יכולה למנות שרים מבין חברי הכנסת המכהנים ללא צורך באישור הכנסת".

כחול-לבן | הרוטציה בין גנץ ללפיד תשאר בתוקף; כחול-לבן תרוץ בבחירות הקרובות באותה המתכונת

מפלגת כחול לבן הודיעה אמש (ראשון) כי תרוץ בבחירות הקרובות באותה המתכונת בה התמודדה במערכת הבחירות הראשונה של שנת 2019. כולל קיום הסכם הרוטציה שהושג בין גנץ ללפיד בבחירות הקודמות נותר בעינו.

– כעת השאלה היא האם ישנה כוונה לצרף לכחול לבן, שכבר מורכבת מ-3 מפלגות (חוסן לישראל, יש עתיד ותל"ם) מפלגות ו/או מועמדים נוספים על מנת לחזק את כוחה של כחול לבן לקראת הבחירות הבאות. * יו"ר מפלגת העבודה (עבודה) ח"כ גבאי אמר בסוף השבוע כי "צריך מיזוגים וצריך לבטל את הרוטציה המטופשת בכחול לבן. כחול לבן היא זו שצריכה להוביל את המחנה ולדאוג שהמחנה יהיה גדול". * אפשרות נוספת היא איחוד אפשרי עם מפלגת "גשר" של לוי-אבקסיס שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות.

העבודה | בקרוב ייערכו בחירות לראשות מפלגת העבודה; לא יתקיימו פריימריז

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר אתמול (ראשון) כי בכוונתו להביא להנהלת המפלגה ביום שלישי הקרוב הצעה לקיום בחירות לראשות המפלגה במועד המוקדם ביותר האפשרי, וללא עריכת בחירות נוספות לרשימה לכנסת. תחילה תעלה ההצעה בהנהלת המפלגה ביום שלישי, שם לגבאי יש רוב בפורום של 15 חברים ומשקיפים והוא עומד בראשו. ולאחמ"כ יידרש 3,300 חברי ועידת המפלגה לאשר אותה בכינוסם, שייערך ככל הנראה בשבוע הבא.

– חבר הכנסת, עמיר פרץ הכריז אמש (ראשון) על התמודדותו לתפקיד יושב ראש המפלגה. מלבדו, בורסת השמות של המועמדים הפוטנציאליים לראשות המפלגה כוללת בכירים בעבר ובהווה מבפנים ביניהם: חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר, ח"כ לשעבר איתן כבל, ראש המוסד לשעבר דני יתום. גם הח"כ החדש טל רוסו, שוקל לכאורה להתמודד על התפקיד. וכן סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (במיל') יאיר גולן.

הימין החדש | המפלגה תרוץ בבחירות הקרובות; הקמפיין ינקוט קו ממלכתי יותר מבבחירות הקודמות

יו"ר "הימין החדש" נפתלי בנט העניק אמש (ראשון) הצהרה מיוחדת והודיע כי ירוץ בראשות מפלגת "הימין החדש" בבחירות הבאות. שרת המשפטים היוצאת שקד אמרה כי היא רוצה לקחת כמה ימים לחשוב להחליט מה הדבר הנכון בשבילה לעשות. יצויין כי גורמים המעורים בפרטים טוענים כי למרות הדיבורים על צירופה לליכוד, רעיית רה"מ הטילה ווטו נגד המהלך * בבחירות האחרונות היו חסרים כ-1,400 קולות על-מנת שהימין החדש ייכנס לכנסת.

– במסגרת קמפיין הבחירות – צפויה המפלגה לנקוט קו ממלכתי הרבה יותר מהבחירות האחרונות ולהפסיק לבקר בחריפות את בג"צ. באשר לחיבורים מתוכננים עם מפלגות אחרות בימין, בנט שואף להגיע עם מומנטום למועד הסופי להרכבת הרשימות, ואז להגיע לחיבור עם עוד מפלגות ימין. * יו"ר זהות משה פייגלין אישר במוצאי שבתכי נפגש עם יו"ר הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט, ולא שלל חיבור בין מפלגתו למפלגות אחרות לקראת הבחירות

    ליברמן מאיים על נתניהו: אם יוסיף להמציא עליי שקרים, אספר עליו את האמת * על רקע המתיחות בין נתניהו וליברמן סביב כישלון הקמת הקואליציה, יו"ר ישראל ביתנו מאיים בשיחות סגורות לחשוף מידע שלילי על ראש הממשלה. המהלך שעשה ליברמן השבוע מכניס את נתניהו לפלונטר לא רק מבחינה פוליטית, אלא גם מבחינה משפטית. * לא ברור מהו המידע שליברמן מתכוון לחשוף, וגם לא ברור על אלו שקרים מדובר. לא מן הנמנע שבדבריו התכוון יושב ראש ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר בממשלת נתניהו בין היתר לדבריו של של בנו של רה"מ בשבוע שעבר, כשטען שמינויו של יהודה ויינשטיין ליועץ משפטי לממשלה היה חלק מדרישות קואליציוניות של ליברמן לכניסה לממשלה ב-2009.

    בכיר לשעבר בישראל ביתנו: שלשה מנדטים של ליברמן מגיעים מבתי אבות שהוא השתלט עליהם * שר החוץ לשעבר מטעם ישראל ביתינו דני איילון טוען בראיון שהעניק למגזין 'כל השבוע' של עיתון הפלס, כי מתוך חמשת המנדטים שקיבלה ישראל ביינו בבחירות האחרונות, "שלשה הגיעו מבתי אבות ומרכזים גריאטריים שהוא השתלט עליהם, שולח לשם אוטובוסים, נותן להם פתקים ביד וסנדוויץ".

בטחוני

אחרי שיגור הרקטה לחרמון | בפעם השניה בתוך יממה: ישראל תקפה יעדים בסוריה – לפחות 5 הרוגים ; בתקיפה הראשונה – לפחות 10 הרוגים

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שני) כי חיל האוויר הישראלי תקף את שדה התעופה הסמוך לעיר חומס, שבמערב המדינה. גורם צבאי סורי הודיע כי מערכות הנ"מ הסוריות בלמו תוקפנות ישראלית והשמידו שני טילים ששוגרו לעבר שדה התעופה. הטילים שלא ייורטו פגעו מחסן תחמושת וגרמו נזקים למבנים ולציוד במקום. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח על לפחות חמשה הרוגים ביניהם חייל מצבא אסד.

– אתמול בלילה (ראשון) תקף חיל האוויר מספר יעדים צבאיים בסוריה. בין המטרות שהותקפו בסוריה תקפו שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. * על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, שלושה מבין ההרוגים הם סורים ושבעה מבין ההרוגים הם בעלי אזרחות אחרת. עם זאת, מספר ההרוגים צפוי לעלות שכן מצבם של כמה מהם מוסיף להיות קשה. * מקורות ערביים מדווחים כי ישראל לא הסתפקה בתקיפת מטרות סוריות, אלא גם תקף מטרות איראניות. בין היתר, כך על פי הדיווחים הערביים, הופצצו גם מפקדות ומחסני נשק וטילים איראניים ושל ארגון חיזבאללה הלבנוני בתוך מחנות איראניים שהוטעמו במפקדות של דיוויזיות סוריות. על פי הדיווחים, הותקפו מפקדות איראניות בתוך מפקדת פאוג' 105 של דיוויזיית משמר הרפובליקה, ובתוך מפקדת דיוויזיה 4 שריון של מאהר אסד, אחיו של הנשיא.

– גל התקיפות הישראליות מגיע לאחר שבמוצאי שבת נורו שתי רקטות מעומק השטח הסורי לעבר החרמון. הרקטות ששוגרו מטווח של כמה עשרות ק"מ מהגבול עם ישראל, נפלו באזור קו המוצבים של ישראל בחרמון. רסיס של אחת הרקטות פגע בכבל של רכבל. ע"פ הערכות הרקטות, שככל הנראה שוגרו מפאתי דמשק, אינן רקטות גראד אלא רקטות מסוג שונה. בישראל פתחו בבדיקת איכוני הנפילות במטרה להבין האם מדובר בירי מכוון לעבר מוצבי החרמון או בזליגה של ירי מהצד הסורי. * לישראל טרם ברור מי ביצע את הירי, אך אחת ההערכות היא שמדובר במיליציות שיעיות פרו איראניות או תומכות חיזבאללה, שלא סרות למרותו של משטר אסד.

המתיחות בצפון | חשש: חיזבאללה ינסה לבצע פיגוע בהר דב

לאחר כמה שנים של שקט בגזרת הר דב, בישראל מעריכים מעריך כי יש סיכוי שחיזבאללה יחזור וינסה לפגוע בחיילים ישראלים באזור שמכונה בלבנון "חוות שבעא". כך דווח אמש (ראשון) בחדשות כאן. * במערכת הבטחון מסבירים שחיזבאללה נלחץ מהדיאלוג שמתפתח בין ישראל ללבנון בתיווך ארצות הברית, בניסיון ליישב את נקודות המחלוקת בגבול. בארגון הטרור מבינים שללא הר דב, נשללת מהם זרוע אסטרטגית, ומנסים להשיב את המקום שקיים לגביו ויכוח מדיני, לתודעה הציבורית. (כאן)

נסראללה: "מלחמה עם איראן תבעיר את האזור, ישראל תשלם את המחיר"; "יש לנו טילים מדויקים שמגיעים לכל מקום בישראל"

בנאום מיוחד לכבוד "יום אלקודס" הזהיר מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה, כי במקרה של מלחמה נגד איראן "ישראל וסעודיה ישלמו את המחיר", לדבריו, "ישראל חלשה יותר מאי פעם חרף היכולות הצבאיות שלה. היא מפחדת מטילים מלבנון, עזה, סוריה ואפילו עיראק". נסראללה הוסיף: "כן, אנחנו מודים שיש לנו טילים מדויקים שמגיעים לכל מקום בישראל והטילים האלה יכולים לשנות את פני האזור ואת המשוואה. על כל תקיפה של ישראל נגד יעד של טילים מדויקים שלנו בלבנון, חיזבאללה יגיב באופן מידי וחזק מאוד. ולכן זה שנתיים שישראל לא תקפה אותנו – לא כי הם מוסריים אלא פשוט כי הם מפחדים. מפחדים כי אנחנו חזקים ונגיב חזק כפליים".

– יצוין כי בשבוע שעבר דיווח האתר הלונדוני ה"אינדיפנדנט" בערבית כי נשיא לבנון הודיע לגורמים בישראל באמצעות שליח מיוחד, שארצו לא תהיה בסיס לתגובה איראנית על ידי חיזבאללה או כל גורם אחר, אם תפרוץ מלחמה בין איראן לארה"ב. נשיא לבנון הודיע כי "הבין מבן בריתו, חיזבאללה, שהארגון לא מתכוון לתקוף את ישראל, אם כי הוא עשוי להגיב למתקפה אמריקאית על איראן אולי בתוך המפרץ".

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי מאיים: "בעימות הבא – רקטות לכל ערי ישראל"; "יש לנו יכולת לשגר אלף רקטות מדי יום במשך חודש שלם"; "בידינו רקטות עם ראשי נפץ במשקל חצי טון"

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה מאיים כי לפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה יש יכולת לשגר אלף רקטות מדי יום במשך חודש שלם לעבר שטח מדינת ישראל. בריאיון לרשת "אל-מנאר" של חיזבאללה, ביום שישי האחרון אמר נחאלה כי הזרועות הצבאיות בעזה משפרות מדי יום את יכולותיהן – וכדי להדגים את דבריו הוא חשף כי יש בידיהן רקטות עם ראשי נפץ במשקל חצי טון. לדבריו "בסבב העימות האחרון הגבילו את עצמם הפלגים הפלסטיניים לירי לטווח בינוני בלבד", ושיגרו לעבר ישראל 700 רקטות ביומיים. עוד אמר נחאלה כי "בעימות הבא מול ישראל ישוגרו רקטות לא רק לתל אביב, אלא לכל הערים הישראליות. יהיו התוצאות אשר יהיו". (ynet)

מתיחות בהר הבית: כסאות וחפצים הושלכו לעבר ישראלים שחדרו למקום; ירדן: "הפרובוקציות יגררו את האזור למערבולת חדשה"; הג'יהאד האסלאמי: הכיבוש ישלם את המחיר

על רקע עלייתם של עשרות ישראלים להר הבית בניגוד להלכה, דבר שעורר את זעמם של המוסלמים במקום פרצו אתמול בבוקר מהומות אלימות באתר הקדוש. מאות מוסלמים יידו אבנים, השליכו כסאות וחפצים שונים לעבר הישראלים. המוסלמים נהדפו לעבר המסגד והתבצרו במקום, כוחות המשטרה פרצו פנימה תוך כדי שהמוסלמים מיידים לעברם כיסאות וחפצים שונים.

– בירדן גינו בחריפות את פריצת המשטרה להר הבית. בהודעה רשמית של משרד החוץ הירדני נאמר: "אנו מגנים בכל תוקף את המשך ההפרות הישראליות נגד אל-אקצה, על ידי פריצת קיצוניים באופן מתריס בגיבוי כוחות הביטחון". בהודעה משרד החוץ הירדני הזהירו מפני "ההשלכות המסוכנות של המדיניות הישראלית המתגרה, שעלולה להביא להסלמה חדשה של אלימות שתאיים על כל האזור".

– משרד הווקף גינה את כוחות הביטחון על הפריצה למסגד ואמר כי "הפרת קדושת אל-אקצא על ידי הכיבוש היא תקיפת רגשות המוסלמים בעולם כולו, ולא רק בפלסטין. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לעצור את המתקפה המסוכנת הזאת, ולמוסלמים להגיע למסגד ולשמור עליו מפני חילול".

– דובר ארגון חמאס, אמר כי "פינוי מסגד אל-אקצא בכוח ותקיפת המוסלמים מהווים הסלמה חמורה ופגיעה קשה במקומות הקדושים. הקהילה הבינלאומית וחכמי הדת בכל העולם האיסלאמי עומדים בעת זו במבחן".

– גם בג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני איימו: "ישראל תשלם את המחיר על הפגיעה בהר הבית מצד המתנחלים, שכן היא האחראית למצב הנוכחי בהר בירושלים. זוהי זכותו של העם הפלסטיני להגן על עצמו ועל המקומות הקדושים לו אל מול התוקפנות הישראלית".

פיגוע הדקירה ביום שישי בירושלים: שני פצועים במצב קשה ובינוני; המחבל חוסל

פיגוע דקירה כפול בעיר העתיקה בירושלים: מחבל בן 19, תושב השטחים, דקר ביום שישי בבוקר גבר כבן 50 סמוך לשער שכם בעיר, משם נמלט לכיוון רחוב דוד תוך כדי ששוטרים מנהלים אחריו מרדף. במהלך המרדף הגיע החשוד לרובע היהודי והצליח לדקור צעיר נוסף בן 16 וחצי ולפצוע אותו באורח בינוני. בשלב זה השוטרים ביצעו ירי לעבר המחבל, הוא נוטרל, ולאחר מכן מת מפצעיו.

– הצעיר בן ה-16 שנפצע בינוני בגבו בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים שחזר את רגעי האימה: "רכבתי על אופניים מכיוון החורבה לכיוון שער יפו, עצרתי לתקן משהו באופניים, ופתאום מצד ימין קפץ עליי המחבל מאחת הסמטאות והרגשתי שהוא נתן לי בוקס בגב. מיד הסתובבתי אחורה וראיתי את הסכין ביד שלו מלאה בדם. ישר התחלתי לרוץ". לדבריו, "אם הייתי עומד ולא במקרה מתקן משהו באופניים, הוא יכול היה לפגוע בי בצוואר. אחרי שדקר אותי המחבל התחיל לרדוף אחרי אח שלי ומיד ירו בו השוטרים". הוא הוסיף כי הסכין פספסה במעט את עמוד השדרה שלו. "זה היה נס, הסכין פגעה סנטימטר ליד עמוד השדרה שלי. זה היה כל כך חד שלא הרגשתי אפילו את הדקירה".

חוץ

שר ההגנה של סין: "לא שוללים פעולה צבאית בטייוואן"; "אם ארה"ב רוצים להילחם, נילחם עד הסוף"

שר ההגנה הסיני הביע אתמול (ראשון) זעם על תמיכת ארצות הברית בתרגיל ימי שביצע חיל הים הטייוואני ואמר כי ארצו לא שוללת פעולה צבאית לביצוע איחוד בין סין וטייוואן. "שום ניסיון לפצל את סין לא יצליח. כל ניסיון אמריקני להתערב בשאלת טאיוואן נידון לכישלון. בעוד שתמיד נפעל למצות את האפשרות של פתרון של שלום בכנות ופשרנות, אין אנו שוללים את האפשרות של שימוש בכוח". * שר ההגנה הסיני, וואי פנג-הא, אמר את הדברים במהלך כינוס של בכירים ביטחוניים מכל רחבי מזרח אסיה בסינגפור, הוא הבהיר כי במקרה של מלחמה עם ארצות הברית, "סין תילחם עד הסוף". * טאייואן הייתה בעבר חלק מסין כשבמהלך מלחמת האזרחים במדינה בשנות החמישים נותרה כמעוז בודד של הכוחות הלאומנים, שהובסו על ידי הקומוניסטים בסין היבשתית.

סוכנות הידיעות הצפון קוריאני: השליח המיוחד קים היוק צ'ול ממשיך ללוות את השליט קים

על רקע הדיווח ביום שישי האחרון בעיתון דרום קוריאני ולפי, צפון קוריאה הוציאה להורג את השליח המיוחד שלה לשיחות הגרעין עם ארה"ב, כחלק ממסע טיהור של בכירים שמנהלים את השיחות. זאת, בעקבות כישלון הפסגה האחרונה בין השליט קים לבין הנשיא טראמפ. סוכנות הידיעות של צפון קוריאה דיווחה כי קים היוק צ'ול, השליח המיוחד של פיונגיאנג לארצות הברית – שהוצא להורג על פי דיווח בדרום קוריאה – התלווה לשליט קים ג'ונג און לאירוע שהתקיים שלשום.

– לפי הדיווח בעיתון צ'וסון אילבו, שציטט מקור צפון קוריאני, השליח המיוחד, קים היוק צ'ול, הוצא להורג בשדה התעופה מירים בפיונגיאנג לצד ארבעה בכירים אחרים במשרד החוץ לפני שלשה חודשים, אחרי שהואשמו בריגול למען ארה"ב. לפי המקור "הוא הואשם בריגול למען ארה"ב בגלל שנכשל לדווח כראוי למנהיג על המשא ומתן ולא העביר נכונה את כוונות ארה"ב". * עוד דווח כי קים יונג צ'ול, יד ימינו של קים ג'ון און, אשר נפגש עם שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו לפני הפסגה, נשלח למחנה עבודה בכפייה וחינוך מחדש הנמצא סמוך לגבול עם סין. בכירים שעבדו עם צ'ול נעלמו אף הם מעיני הציבור מאז הפסגה הכושלת.

ארה"ב: מוכנים לקיים שיחות עם איראן ללא תנאים מוקדמים

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר אתמול (ראשון) במהלך פגישה עם מקבילו השוויצרי כי ארצות הברית מוכנה לשבת למשא ומתן עם איראן ללא תנאים מוקדמים, אך במקביל מתכוונת להמשיך בקמפיין הלחץ שהיא מפעילה על הרפובליקה האסלאמית באמצעות הסנקציות. * בשנה שעברה ציין פומפאו 12 נקודות לשינוי, כולל הפסקת התמיכה בארגונים שונים במזרח התיכון ועצירת תכנית הטילים שלה, לפני הסרת הסנקציות. הוא גם קרא לאיראן לעצור את העשרת האורניום, לא לעבד פלוטוניום ולסגור את כור המים הכבדים שלה. פומפאו אמר כי על טהראן לחשוף את כל ההיבטים הצבאיים של תכנית הגרעין שלה ולנטוש אותם לחלוטין ובדרך ברת-קיימא.

– ביום רביעי שעבר אמר נשיא איראן, חסן רוחאני כי השיחות עם ארצות הברית עשויות להיות אפשריות, אם וושינגטון תסיר את הסנקציות ותעמוד בהתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין. על פי דיווח בסוכנות הידיעות "פארס", רוחאני אמר כי יוכלו להתקיים שיחות "אם הצד השני ינהג בכבוד סביב שולחן משא ומתן ויישמע לחוק הבינלאומי". * במקביל, נשיא ארצות הברית, טראמפ, פנה לראש ממשלת יפן, וביקש ממנו לפנות להנהגת איראן במהלך ביקורו במדינה ולבקש מהם לקיים מפגש פסגה.

סקר חדש בבריטניה מפלגת הברקזיט מובילה, הלייבור במקום השני, השמרנים מתרסקים למקום השלישי

סקר חדש שהתפרסם אתמול (א') ב-Observer הבריטי מגלה שאילו הבחירות הכלליות היו נערכות היום, המפלגה הגדולה ביותר בבריטניה הייתה "מפלגת הברקזיט" של נייג'ל פרג', מפלגה שהוקמה במתכונתה הנוכחית רק לפני חודשים אחדים ותומכת בפרישה נוקשה – יהיה המחיר אשר יהיה – מהאיחוד האירופי. * במקום השני ניצבת מפלגת הלייבור בראשות ג'רמי קורבין עם 22%. מדובר בירידה של 7% בתוך שבועיים. * המפלגה השמרנית של תרזה מיי, מפלגה שמחזיקה בשלטון בתשע השנים האחרונות, ניצבת כעת רק במקום השלישי, עם 17% (ירידה של 5% מלפני שבועיים). * במקום הרביעי מתייצבת המפלגה הליברל-דמוקרטית, מפלגה פרו-אירופית, והיא זוכה ל-16% (עלייה של 5%). הירוקים במקום החמישי עם 11% (עלייה של 8%). (ynet)

– בריאיון, שהעניק טראמפ ל"סאנדיי טיימס" לקראת ביקורו בבריטניה, אמר טראמפ כי המנהיג הבא של בריטניה צריך לשלוח לשיחות עם האיחוד האירופי את נייג'ל פרג', מוביל המחנה התומך בפרישה ללא הסכם. לדבריו, אם בריטניה לא תקבל את מבוקשה במשא ומתן עם האיחוד האירופי בנושא הברקזיט, עליה לצאת ללא הסכם.

    טראמפ: יודיע בעוד שבועיים כי יתמודד על קדנציה שנייה * נשיא ארצות הברית כתב כי יתמודד לקדנציה שנייה לנשיאות ארצות הברית, לצד מייק פנס כסגנו. את ההכרזה הוא יבצע ביום שלישי בעוד שבועיים בכינוס באורלנדו שבפלורידה

    אלג'יריה: כל המועמדים נפסלו – בוטלו הבחירות שנקבעו לחודש הבא * המועצה החוקתית של אלג'יירה הודיעה על ביטול הבחירות שנקבעו לחודש הבא, לאחר שנפסלה מועמדותם של שני המתמודדים, שזהותם לא ידועה. המועצה מסרה כי כעת על הנשיא בפועל עבד אל-קאדר בן-סלאח לקבוע מועד חדש לבחירות. (AP)

    גרמניה: סקר: מפלגת הירוקים עוקפת את מפלגתה של מרקל * מסקרים חדשים שפורסמו בגרמניה בסוף השבוע עולה כי מפלגת הירוקים עשויה לעקוף את מפלגתה השמרנית של הקנצלרית אנגלה מרקל בבחירות הבאות. עם זאת, הסקרים מנבאים שפל של כל הזמנים למפלגה הסוציאל-דמוקרטית הגרמנית, השותפה האפשרית של הירוקים לקואליציה עתידית, שעוקפת בנקודה אחת בלבד את מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה". * המהפך האפשרי בגרמניה מגיע על רקע התחזוקתה של מפלגת הירוקים בבחירות לפרלמנט האירופי שהתקיימו השבוע. (רויטרס)

    רוסיה: עשרות פצועים בפיצוץ מפעל תחמושת * 38 בני אדם נפצעו בסוף השבוע בפיצוץ במפעל "קריסטל" לייצור תחמושת וחומרי נפץ לשימוש אזרחי וצבא בעיר דזרזינסק שברוסיה. על פי כמה מהדיווחים, קטע מהבניין נהרס חלק ואש פרצה במתקן בו נשמרו חומרי הנפץ והתחמושת, כולל פצצות אוויר. בנוסף לכך, הפיצוץ הוביל להרס זגוגיות ב-200 בנייני מגורים בקרבת המפעל.

בעולם

הפיליפינים החזירה לקנדה 1,500 טונות אשפה שנשלחה אליה לפני שש שנים

פיליפינים מימשה את האיומים שלה ושלחה השבוע באמצעות ספינה 69 מכולות עמוסות ב-1,500 טונות של פסולת בחזרה לקנדה, צעד ששם קץ למחלוקת שנמשכה שש שנים בין שתי המדינות. הפסולת הועברה למנילה מקנדה לצורך מיחזור, אולם בהמשך התברר כי מדובר באשפה ביתית רגילה, שתויגה בשגגה כ"חומרים הניתנים למחזור". (גרדיאן)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן