Skip to content

מנדלבליט משיב לנתניהו: אל תשווה את החשדות החמורים נגדך מול עבירת בניה ברף הנמוך

הבוקר דחה היועץ המשפטי לממשלה את בקשת נתניהו לדחות שוב את השימוע שנקבע לתחילת אוקטובר השנה. נתניהו תקף את ההחלטה: "לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת. פורסם מקרה שבו היועמ״ש הודיע כבר לפני שנתיים על העמדה לדין של שופט, בכפוף לשימוע בעבירות בניה-והשימוע עדיין לא התקיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, דחה הבוקר  (חמישי) את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות פעם נוספת את מועד השימוע של נתניהו בתיקים 1000, 2000 ו-4000. והודיע לנתניהו כי תאריכי השימוע יוותרו כפי ששהם וייערכו ב-2 וב-3 באוקטובר 2019, ולא ב-10 ביולי כפי שנקבע במקור, ובמידת הצורך ייקבע יום דיונים נוסף בשבוע שלאחר מכן ולא יאוחר מכך. כשתוך  הורה היועמ"ש לסנגורי נתניהו להעביר לידיו את עיקרי הטיעון בכתב לא יאוחר משבועיים לפני 2 באוקטובר.  היועמ"ש דחה את בקשת נתניהו לדחות את השימוע בשנה תמימה, בנימוק שדחייה משמעותית כל-כך מנוגדת לאינטרס הציבורי. עו"ד עמית חדד טען בשמו של נתניהו כי חומרי החקירה בתיקים הם רבים וחסרי תקדים בהיקפם, ולכן דרושה שנה להתכונן לשימוע כיאות. מנדלבליט השיב לעו"ד חדד, במכתב ששלח היום (ה') באמצעות עוזרו, עו"ד גיל לימון: "היועמ"ש שקל את מכלול האינטרסים בשים לב להיקף חומרי החקירה ולצורך לאפשר לראש הממשלה להיערך לשימוע בקשר לתיקי החקירה בעניינו".

נתניהו ומנדלבליט (צילום: עמוס בן גרשום-לע"מ)
נתניהו ומנדלבליט (צילום: עמוס בן גרשום-לע"מ)

נתניהו זעם ותקף היום את ההחלטה ומטעמו נמסר כי "הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע. לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת. רק היום פורסם מקרה שבו היועמ״ש הודיע כבר לפני שנתיים על העמדה לדין של שופט, בכפוף לשימוע בעבירות בניה-והשימוע עדיין לא התקיים. שנתיים! (נתניהו מכוון לתיק שנפח כנגד שופט בית משפט השלום בחיפה, השופט שיאד פלאח א.מ) אז בתיק פעוט של עבירות תכנון ובניה דוחים שימוע בלמעלה משנתיים ובמקרה של שלושה תיקים נגד ראש הממשלה, תוך תקופת בחירות, מסרבים לדחות אפילו במספר חודשים. זאת ההגדרה של אי-צדק. זה בוודאי מעורר תמיהה".
היועץ המשפטי לא נותר חייב. הערב הגיבו במשרד המשפטים לטענת נתניהו שרמזה על שיהוי בן שנתיים בתיקו של השופט פלאח ועונה כי מדובר בעבירה קלת ערך מול העבירות המיוחסות לראש הממשלה. "
ההליכים בתיק אכן התארכו , עקב עומסי עבודה בפרקליטות, ובהתחשב ברף החומרה הנמוך  יחסית של החשדות,  כאשר בינתיים ניתן היתר בדיעבד לבניה ולשימוש במבנה", מסבירים במשרד משפטים.

"בהמשך לטענה שפורסמה היום כאילו היועמ"ש לממשלה הודיע על הגשת כתב אישום נגד שופט מכהן בעבירות בנייה לפני כשנתיים ועד היום השימוע לא קוים,נמסר ממשרד המשפטים, הרינו להבהיר את העובדות:

לפני כשנתיים אכן נשלחה הודעה לשופט זאיד פלאח ולרעייתו כי נשקלת העמדתם לדין  בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות בנייה במבנה תעשייתי בעיר עכו שחלק ממנו נמצא בבעלותם, והדברים פורסמו ברבים  .

בניגוד לנטען, השימוע באותו עניין כבר נעשה,  בדרך של טיעונים בכתב, שהועברו מטעמם של בני הזוג פלאח בתוך כחודש ימים  ממועד ההודעה על הזימון לשימוע.

היות שמדובר בעבירת בנייה, המשך הטיפול בתיק נעשה באמצעות המחלקה להנחיית תובעים בפרקליטות (לשעבר המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין).

ההליכים בתיק אכן התארכו , עקב עומסי עבודה בפרקליטות, ובהתחשב ברף החומרה הנמוך  יחסית של החשדות,  כאשר בינתיים ניתן היתר בדיעבד לבניה ולשימוש במבנה.

מכל מקום חוות הדעת בעניין כבר הועברה לדרגים הבכירים ביותר בפרקליטות  והחלטה סופית בתיק תימסר בקרוב".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן