Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 12 ביוני, 2019

המדובב, גיבורות נסתרות, טרנסים בצבא, טופ שף 13, האברך מהחיזבאללה, מרתה אופה 9, קרח בלהבות, קראו לה גנדה, אובסקסיה, דדווד: הסרט, רוסיה מלמעלה, פוזה 2, בוב דילן במסע הופעות 1975, ג'ו קוי: בלי שום התראה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדובב, ערוץ Yes VOD

אסא (אור בן-מלך) – בחור מבריק ומגמגם, שלאחר 17 שנים בכלא מקבל שחרור מוקדם בתנאי שימשיך את מה שעשה בכלא הכי טוב שיש – להיות מדובב בשירות המשטרה – גם כשהוא בחוץ. אסא משתמש בכישורי הדיבוב המניפולטיביים שלו גם כשהוא חוזר הביתה לקריות, לבית אחיו דוד (עמוס תמם) ואשתו סופי (אניה בוקשטיין). חברי הילדות של דוד ואסא – שיש להם יד בכניסתו לכלא – הם עכשיו שותפיו לעסקים המפוקפקים של דוד, יזם הנדל"ן המצליח. כשאסא משתחרר הוא יוצא למסע נקמה, צעד אחר צעד הוא ממוטט את הארגון של אחיו ובמקביל ממשיך לעבוד עם המשטרה, שם לא יודעים על חבירתו לעולם העברייני, בו הוא צריך להתמודד ראשת משפחת פשע מהצפון – יהודית (ציפי שביט). במאי: אריאל בנבג'י.

גיבורות נסתרות | Quiet Heroes, ערוץ Yes VOD

ד"ר כריסטן ריס, מומחית למחלות זיהומיות, הגיעה לסולט לייק סיטי ב-5 ביוני, 1981 – באותו יום בו פרסמו המרכזים לבקרת מחלות בארצות הברית דו"ח על המחלה החדשה שתיקרא בהמשך AIDS. שנה לאחר מכן תיפגש ריס עם הפציינט הראשון שלה שחולה במחלה. בגלל הסטיגמה והפחד סביב האיידס וההומוסקסואליות, ריס והעוזרת שלה מגי סנידר הפכו במהרה לצוות המומחה היחיד ביוטה שמוכן לטפל במספר ההולך וגדל של נשאי HIV וחולי האיידס. פציינטים אלה נאלצו בדרך כלל להסתיר את מצבם מפני משפחותיהם, מקומות העבודה והקהילות הדתיות שבהם חיו. ספרי ההיסטוריה מספרים על התפשטות האיידס בעיקר באזורים העירוניים בהם הייתה אוכלוסייה נרחבת של הומוסקסואלים, כמו סן פרנסיסקו וניו יורק, אך הסרט חושף את ההשפעה של המחלה על המקומות הפחות ברורים מאליו, היותר קונסרבטיביים, ומשקף בכך את הסיפור האמיתי של התפשטות מחלת האיידס, כפי שהתחולל באותה תקופה בכל המדינה. בימוי: ג'ני מקנזי. 69 דק', ארה"ב, 2017.

טרנסים בצבא | Transmilitary, ערוץ Yes VOD

מאז מלחמת העולם השנייה, טרנסג'נדרים לא יכולים לשרת, באופן רשמי, בצבא האמריקני מ'סיבות רפואיות'. עם זאת, יש כיום בצבא ארה"ב כ-15,500 טרנסג'נדרים, מה שהופך את הצבא האמריקני למעסיק הגדול ביותר של טרנסג'נדרים בארה"ב. ב-2013 הוקם איגוד 'ספרטה' המייצג מאות חיילים טרנסים והוא פועל מול גורמים בכירים בפנטגון במטרה להפסיק את מדיניות 'Don’t Ask Don't Tell' ולתבוע את זכויותיהם. פעולתו הפכה רלוונטית עוד יותר לאחר שטראמפ הורה, לפני כחודש וחצי, על שינוי התקנות ואיסור שירות בצבא לטרנסג'נדרים, בטענה שעלויות הטיפול הרפואי בהם גבוהה מהרגיל. הסרט מלווה ארבעה חיילים טרנסג'נדרים, נשים וגברים, במהלך שירותם הצבאי באפגניסטן ובארצות הברית בעודם נלחמים הן למען המדינה והן למען זכויותיהם. בימוי: גבריאל סילברמן, פייונה דוסון. 92 דקות, ארה"ב, 2018.

20:45 טופ שף 13 | 13 Top Chef, ערוץ Hot3

הריאליטי הפופולארי חוזר לעונה נוספת, שמתרחשת הפעם בקליפורניה. אל השף ואושיית הקולינריה טום קוליקיו, עיתונאית הבישול גייל סימונס, זוכה עונת האול-סטארס ריצ'ארד בלאיס והמנחה פדמה לקשמי מצטרף העונה המסעדן והשף אמריל לגאסי ("הנסיכה והצפרדע").

21:00 האברך מהחיזבאללה | The Rabbi from Hezbollah, ערוץ Yes דוקו + ערוץ Yes VOD

איברהים יאסין נולד בכפר קטן בלבנון ונועד ללכת בדרכו של אביו ולהיות איש אדמה ורועה צאן, אבל החיים זימנו לו גורל אחר. כשעלילת חייו מסתבכת ומתהפכת עליו, הוא מתקשה לשאת בעול ומבקש את מותו. אך בדיוק כשנדמה שכאן מסתיים הסיפור, מתחיל סיפור חדש שנשמע כמו עלילת מתח בדיונית, הממקמת את יאסין במרכזן של פעולות חשאיות, מהנועזות והמסוכנות שביצעה ישראל בשנות ה-80 וה-90 בלבנון. כששוב רועדת הקרקע מתחת לרגליו, הוא נאלץ להתחיל הכל מחדש. הסרט משרטט דיוקן אינטימי של מי שתלאות חייו, יד המקרה והבחירה, הביאו אותו להיות לאחד מבכירי הסוכנים והמרגלים שהפעילה ישראל בעולם. בימוי: איתמר חן. ישראל, 2019.

22:00 מרתה אופה 9 | Martha Bakes 9, ערוץ האוכל

עונה חדשה לסדרת האפייה המצליחה בכיכובה של כוהנת הבישול מרתה סטיוארט, בה היא שבה להגשים פנטזיה ישנה: יצירת קורס ויזואלי עם המתכונים הטובים ביותר לאפיה ביתית. התכנית מתבססת על שנים של התנסויות, הוראה ומחקר על מנת להביא אליכם מבוא בהיר ומפורט לאמנות האפייה. העונה החדשה תוקדש כולה לאפיית עוגיות מרחבי העולם: עוגיות חמאה דניות, שטרופוואפל הולנדי ממולא בקרמל, עוגיות סאבלה ברטון צרפתיות וגם מעמולים.

22:00 קרח בלהבות | Ice on Fire, ערוץ Yes דוקו + סלקום TV

סרט מבית HBO , בהפקתו של לאונרדו דיקפריו, יוצא למסע בין-יבשתי, מהקוטב הצפוני דרך חורשות מנגרובים ועד יערות הגשם וממחיש בפנינו את הסכנה הסביבתית החמורה שניצבת בפנינו. בעזרת מומחים אקולוגיים, מדענים ותיקים וצעירים ופוליטיקאים דן הסרט בפתרונות אפשריים למצב בתחומי המדע, הטכנולוגיה, החקלאות ומנסה לתת תקווה לגבי האופן בו נוכל להתרחק מהתהום שאליה אנו צועדים. בימוי: לילה קונורס. 90 דקות, ארה"ב, 2019.

22:00 קראו לה גנדה | Call Her Ganda, ערוץ Yes דוקו + ערוץ Yes VOD

הרצח האלים של הטרנסית הפיליפינית, ג'ניפר לאוד ("גנדה"), בת ה-26, על ידי חייל המארינס ג'וזף סקוט פמברטון במוטל באולונגפו סיטי הצית סערה תקשורתית נרחבת והביא להפגנות רחוב סוערות. החוק שמסדיר את הנוכחות הצבאית האמריקנית בפיליפינים ודואג לחסינות של החיילים מפני עונשים, מאפשר ל'טורפים' האמריקנים להתחמק מתוצאות פליליות. הסרט, שהוא סוג של סיפור דוד וגוליית מודרני, מציג חקירה גאו-פוליטית רגישה, שראשיתה בסיפור טרגי אישי אך המשכה בהעלאת נושאים של אלימות מגדרית, אפליה טרנסג'נדרית והסכמים היסטוריים מעוותים בין הפיליפינים לארצות הברית, שהגיע הזמן לעשות בהם שינוי. בימוי: פ. ג'י. רוואל. 93 דקות, ארה"ב, 2018.

22:30 אובסקסיה | Pure, ערוץ Yes Edge + ערוץ Yes VOD + בשעה 23:00 בערוץ Hot HBO + ערוץ Hot VOD

דרמה-קומית. מארני (צ'ארלי קלייב) בת ה-24 עוזבת את העיירה הסקוטית הקטנה בה חיה משפחתה כדי לנסות את מזלה בלונדון. היא נאבקת במחשבות אובססיביות טורדניות הקשורות לעירום ומין, שאין לה שליטה עליהן, ומנסה לנווט את חייה בעיר הגדולה על ידי מציאת חברים חדשים במקומות לא צפויים. זו ככל הנראה אחת סדרות הראשונות שנכנסות לעומק החוויה של מי שסובל ממחשבות טורדניות, סימפטום של מחלת OCD – שבמקרה של מארני אינו כולל ריטואלים כפייתיים ולכן מכונה Pure O. אצל מארני המחשבות האלו מתבטאות בכך שהיא רואה בעיני רוחה את כולם מסביבה במערומיהם מקיימים יחסי מין. כל סוגי יחסי המין. כל הזמן.

22:45 דדווד – הסרט | Deadwood: The Movie, ערוץ Yes Action

לפרטים נוספים, ראו יום יום שבת, 01 ביוני, 2019, בשעה 23:00 בערוץ Hot HBO + ערוץ Hot VOD + ערוץ Yes VOD + סלקום TV

22:50 רוסיה מלמעלה | Russia from Above, ערוץ הטיולים

הפקה חסרת תקדים, בעלות 3 מיליון פאונד, הסוקרת את נופיה של רוסיה מהאוויר. בין האתרים: רכס הרים מרהיב שהוא אחד משבעת פלאי המדינה, שמורת אריות הים המרוחקת, שטרם צולמה, קרחוני קווקז המופלאים ועוד. 90 דקות, 2018.

23:00 פוזה 2 | Pose 2, ערוץ Yes Edge + ערוץ Yes VOD

הסדרה של FX חוזרת בעונה חדשה שתעסוק הפעם בסצינה הרוחשת והגועשת בניו יורק של שנות ה-90, ותתחיל ביום בו שוחרר לראשונה הלהיט 'ווג' של מדונה שהציג את תרבות עולם הנשפים הקווירי למיינסטרים. השיר וההשלכות של הוצאתו לאוויר על יהוו תפקיד חשוב בעלילה של העונה, שפרט לכך תמשיך לעקוב אחר ביאנקה לאחר שאובחנה כנשאית HIV ומספר דמויות נוספות שיחלו באיידס.

בוב דילן במסע הופעות 1975 | Rolling Thunder Revue: A Bob Dylan Story, נטפליקס | Netflix

סרט ביוגרפי תיעודי. באלכימיה של מציאות ודימיון, מרטין סקורסזה נזכר במסע ההופעות של בוב דילן ב-1975, ובמדינה ששיוועה לשינוי.

ג'ו קוי: בלי שום התראה | Jo Koy: Comin' In Hot, נטפליקס | Netflix

מופע סטנד-אפ. הקומיקאי ג'ו קוי עולה על הבמה בהוואי ומדבר בכנות מרעננת ובלי פילטרים על סטריאטיפים תרבותיים, על אבהות ועוד.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן