Skip to content

שבוע העיצוב 2019 ייפתח הערב בבית הנסן ירושלים

לא רק גאוגרפיה: הנושא המרכזי של שבוע העיצוב שייפתח הערב פעם תשיעית, יעסוק במושג "מזרח". המזרח הוא כיוון סובייקטיבי ביחס למיקום בו אנחנו נמצאים ועל כן למיקומים שונים בעולם יש הבדל בהתייחסות אליו בהבט פוליטי, תרבותי, כלכלי, רוחני, אמנותי, עיצובי. מזרח מול מערב, מזרח של מה? המזרח האחר, הבטחות מזרחיות, המזרח המוחלט? כל אלה, בתערוכות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע העיצוב בירושלים יתקיים השנה ביוני ויארח כ-150 מעצבים ומעצבות מכל העולם אשר יציגו את עבודותיהם ביותר מ-40 מיצגים, פרויקטים ותערוכות. התערוכות והמיצגים השונים יוצגו בבית הנסן, ותערוכות לווין שלו מתקיימות בגלריית "המקלט", במוזיאון לאמנות האיסלאם ובמרחב הציבורי. בנוסף לתערוכות יתקיימו סרטים, הרצאות וסדנאות שבהן תוכלו לפגוש אוצרים, אדריכלים ומעצבים גרפיים.

החוט המקשר פרויקט "החוט המקשר", תוצר מחקר משותף בן שנה של המתמטיקאי איתי בלומנטל והמעצב אמיר צובל, מפנה זרקור לעבר עובדי בית הנסן הערבים ממזרח ירושלים וחיבורם למקום, דרך עבודת אמנות וקראפט המשלבת אלגוריתמיקה, פבריקציה דיגיטלית ומתודות מעולם ההאקינג והמייקינג.

שבוע העיצוב ירושלים בוחן השנה את המונח "מזרח" ומנסה לענות על השאלות מה רואים כשמתבוננים אל המזרח? והמזרח של מי הוא? שלל מיצגים, מיצבים, תערוכות ופרויקטים מציעים פרשנויות ותשובות שונות ומגוונות לשאלות המרתקות הללו. בנוסף, מוזמנים המבקרים ליהנות מתכנית אירועים עשירה ומעניינת, ממתחם אוכל ומשקאות שיארח מוסדות קולינריים מקומיים מוכרים כמו פיצה פלורה, בית הקפה של משק עפאים ובר "הדיר", ומחנות הפופ-אפ לעיצוב ישראלי של "אסופה".

SATOYAMA - Yuri Himuro photo by Masahiro Muramatsu

ערב הפתיחה

בערב הפתיחה החגיגי יתקיימו בפביליון החדש, שבחצר בית הנסן הופעות חיות של רקדנים, די.ג'ייז וראפרים ירושלמיים. חלל התערוכה Club All ישנה את פניו ויציע למבקרים אוירה של מועדון לילה סיני, כולל הופעות, בר וסלון אירוח וטיפוח מיוחד במינו, בו תעניק קבוצה של מעצבים ואמנים טיפולי ציפורניים, קעקועים שיער ועוד.

הטראסות של בית הנסן, יהפכו ל"שוק זריחות", שיציג את מרכולתם של בוגרים ומרצים מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ואת פרשנותם האמנותית לשאלת המזרח. בין היתר, יתקיים כאן אירוע מיוחד בו אמנים מנהלים דיאלוג אמנותי עם רחפן מצייר בזמן אמת.

כמיטב המסורת, גם השנה תנעל את ערב הפתיחה "הופעה בהפתעה".

בית הנסן משנה את פניו

לכבוד שבוע העיצוב יצרו HQ אדריכלים את הפרויקט "90 מעלות", שהוא מערכת פיגומים אלכסונית, העולה ממערב למזרח ויוצרת מעל גג הבניין מרפסת תצפית חדשה, המשקיפה מזרחה. הגישה לבניין תתבצע דרך גרם המדרגות האלכסוני שבחזית, והכניסה אליו תתאפשר דרך פתחים חדשים ומפתיעים.

פרויקטים רב שנתיים של שבוע העיצוב במהדורה חדשה:

  • האדריכלים דניאל זרחי ולילך שטיאט ואמנית הפרפורמנס דפנה קרון, אחראים השנה לפרויקט הפביליון "ממזרח השמש",שיפעל בחצר בית הנסן כשעון שמש. הוא ישתנה בהתאם לשעה ביממה ולימות השבוע ומידי יום יערכו בו אירועים, מיצגים ועבודות סאונד ווידאו, המתבוננות בתפיסה הדיכוטומית של מזרח מול מערב ומפרקות אותה. בערב הפתיחה יופיעו כאן דיג'יי רמזי וראפרים ממזרח ירושלים: (Saz , Muzi Raps, Read Bassam,Adnan Ahmad) ויוצג מופע מחול של האמנים שירה אביתר ואביתר סעיד.
  • "מעבר למזרח" – טל ארז וענת ספרן אצרו את התערוכה המרכזית של שבוע העיצוב, המתמקדת הפעם בהשפעה הדו כיוונית של המזרח והמערב זה על זה, תוך התייחסות למיקומו של המזרח התיכון ולמעגליות כדור הארץ. התערוכה מציגה 25 מיזמים מהארץ ומהעולם, ביניהם עבודות של מעצבים מטורקיה, אנגליה בלגיה ויפן.

בנוסף, יוצג בתערוכה פרויקט הדגל של שבוע העיצוב "תכנית הצוותים הבינלאומית", המתקיימת השנה בפעם השלישית, ובמסגרתה יוצגו ארבעה פרויקטים המחברים בין מעצבים מישראל ומרחבי העולם, אשר מגיעים השנה מאוסטריה, אנגליה, ארצות הברית והולנד.

  • תכנית העסקים הקטנים השנתית משדכת השנה בין שמונה מעצבים צעירים ובעלי מלאכה וותיקים ממזרח ירושלים, חברון ובית לחם, שיצרו ביחד פרויקטים חדשים, במיוחד לכבוד שבוע העיצוב ירושלים. אדריכלית, מעצב תעשייתי, אמן, מעצב גרפי ומעצבת טקסטיל משתפים פעולה עם נפח זכוכית, רוקמות, בונה כלי נגינה עתיקים, מומחה לבמבוק ועוד. את פרויקט "השדכן" מובילים דניאל נחמיאס וטארק נאסר.
  • השנה תתקיים התערוכה "גמלים פורחים באוויר", שאצרו גלעד רייך והדס זמר בן-ארי. התערוכה מתחקה אחר תהליך עיצוב המרחב החזותי המקומי לפני שהתקבע. נקודת המוצא של התערוכה הוא סמל "הגמל המעופף", שעיצב אריה אלחנני עבור "יריד המזרח הקרוב", אשר נוסד בתל אביב בשנת 1932. בתערוכה יוצגו עבודות אינטראקטיביות וכן יתקיים במסגרתה ערב עיון עם אנשי אקדמיה מתחום מחקר המזרח התיכון.
little private gardens credit idan sidi gal sharir

כל הפרטים, התכניי, המיקומים והאירועים באתר האינטרנט של שבוע העיצוב


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן