Skip to content

נבחנת הפעלה מחודשת שלשדה התעופה הישן באילת

מיעוט השימוש בשדה התעופה החדש ועלויות הנסיעה ובזבוז זמן רב עד להגעת הנוסע למחוז חפצו באילת, מחאות תושבי ובעלי עסקים באילת, גרמו לבחינה מחודשת להשבת שדה התעופה הישן לפעולה

האם טעה משרד התחבורה כשהחליט להסיט את שדה התעופה מהעיר אילת לתמנע, או מה השתבש בתכנית משרד התחבורה , לבנות את שדה התעופה בתמנע. למגפון נודע היום (ראשון) כי גורמי ממשלה בוחנים בימים האחרונים את האפשרות לפתוח מחדש את שדה התעופה באילת, במטרה להקל על תושבי העיר להגיע לאזור המרכז עם סגירתו הצפויה של שדה דב הצפויה בעוד שבועיים. כך גם פורסם היום (ב"כלכליסט". ברשות שדות התעופה הסבירו כי הכשרתו מחדש של השדה תארך לפחות כשנה, מאחר והמערכות החיוניות כבר פורקו, ובנוסף יש צורך בשיקומו של המסלול הישן.

כזכור, פרסם משרד התחבורה כי העתקת שדה התעופה באילת ממרכז העיר אל אזור תמנע, תאפשר פיתוח העיר אילת מצד אחד והעברת שדה התעופה לתמנע מצד שני, תביא לעיר פריחה גדולה. ותיתן אפשרות למטוסים רכבי גוף לנחות שם ולא רק.

שדה התעופה רמון הוכרז כשדה תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג . במקרים בהם נתב"ג לא יתפקד, בין אם בגלל מזג האוויר ובין סיבות אחרות וביטחוניות.

משרד התיירות מיהר וסגר עם התאחדות בתי המלון באילת, עסקה משותפת לסבסד את חברות התעופה הנוחתות באילת תוך גידור מספר הנוסעים בכל טיסה.

צילום ארכיון: רשות שדה תעופה הישן באילת
צילום ארכיון: רשות שדה תעופה הישן באילת

בינתיים, במאבק על פינוי שדה דוב בתל אביב וניסיון תושבים וראש העיר אילת למנוע את הסגירה עלה כי  לא  הרבה נוסעים משתמשים בשדה התעופה רמון, בגלל ריחוקו מהעיר ובתי המלון, רבים העדיפו לנסוע ברכבם במקום לטוס כי "נשבר" החיסכון בזמן ההגעה בטיסה על פני ההגעה במכונית, כולל המתנה בנמלי התעופה לבידוק הביטחוני. בממשלה הועלתה הצעה להחזיר חלקית את השימוש במרכז העיר, כדי לסייע לחברות התעופה הפנים ארצית, אבל אז הבהירו מנהלי רשות שדות התעופה ,שמאוחר מידי ו"לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור"  סמנכ"ל ודובר רשות שדות התעופה  עופר  לפלר ,כי כל המכשירים הטכנולוגיים משדה התעופה הישן באילת פורקו ממקומם והחזרת השדה לכשרות תעופתית תימשך להערכתם כשנתיים. נראה שהמאבק על השירות לאזרח והטיסות של חברות ישראליות לאילת וממנה יימשך גם בימים הבאים, ופתרון הבעיות הרבות סביב  הנושא הזה רחוקות מסיומן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן