Skip to content

נתניהו מודה: הוצאתי כספים בתחבולה לטובת ארוחות שחיתות

למרות שפרקליטה של נתניהו עורך הדין יוסי כהן ממשיך עם מנטרת ה"חמגשיות", היום רעיית ראש הממשלה הודתה בקולה בקבלת ארוחות פאר ושחיתות משפים ומלצרים שלא כדין. היא תשלם 55 אלף שקלים על ארוחות שאותן הוציאה מקופת המדינה בתחבולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (ראשון) את שרה נתניהו לפי הודאתה בקולה, בניצול מכוון של טעות הזולת במסגרת פרשת המעונות. זאת, בהמשך לחתימתה על הסדר טיעון והגשת כתב האישום המתוקן נגדה ביום רביעי האחרון. נשיא בית משפט השלום, השופט אביטל חן, אישר את העונש עליו הסכימו נתניהו והפרקליטות במסגרת העסקה והיא תשלם קנס בגובה 10 אלף שקלים ופיצוי לקופת המדינה בגובה 45 אלף שקלים.
בתום המשפט העיר השופט לנתניהו על כך
שלא נכחה והיתה בכל הישיבות ולכן לא "סבלה" כמו עורכי הדין. בתגובה השיבה הסובלת: "סבלתי מספיק".
לפי החלטת השופט, את התשלום בגובה 55 אלף שקלים תעביר נתניהו בעשרה תשלומים.

באדיבות ישראל היום / צילום: מרים צח
באדיבות ישראל היום / צילום: מרים צח

בכתב האישום המתוקן ירד הסכום שהוציאה נתניהו מקופת המדינה ל-175 אלף שקלים, לעומת 250 אלף ₪  במקור. בנוסף לכך, הוסרו ממנו החלקים המייחסים לנתניהו פעולות אקטיביות שנעשו כדי להסתיר מחשבות משרד ראש הממשלה את העובדה שבמעון הועסקה מבשלת. מסיבות אלו  הופחת סעיף האישום ממרמה בנסיבות מחמירות לניצול מכוון של טעות הזולת, ללא מרמה. שזו הודעה בפלילים וגם הרשעה פלילית אך נמוכה בחומרתה.

רגע של התייעצות - (באדיבות ישראל היום / צילום: מרים צח)
רגע של התייעצות - (באדיבות ישראל היום / צילום: מרים צח)

"אנחנו מכבדים את הסדר הטיעון. בעיניי התיק הזה היה בעיקר תיק של פרופורציות, ויש לראות אותו כתיק של פרופורציות", כתב השופט חן בנימוק להרשעה ולקבלת הסדר הטיעון בין הצדדים. "לחומרא – היה שימוש לא ראוי בכספי ציבור. לקולא, בשתי הישיבות טענו שבעיות משפטיות לא פשוטות מלוות את התיק. השפים הוזמנו בעיקר לבשל לאורחיהם של רה"מ ורעייתו, באירועים רשמיים". השופט חן ציין גם את הזמן השיפוטי הרב שנחסך בעקבות ההסדר. הוא הודה לשני הצדדים על "הניהול ההוגן של התיק ועל הרוח הטובה". כאן המקום לציין כי אזרח מהשורה לא היה מקבלו הקלות אלו והיה מוצא את עצמו מן הסתם מרצה מצוי בגזר דין שגוזר עליו לפחות חצי שנת מאסר שיומרו לעבודות שרות לתועלת הציבור.

כהן מנשק את הרעייה האמיצה: "עברת את זה". (רגע של התייעצות - (באדיבות ישראל היום / צילום: מרים צח)
כהן מנשק את הרעייה האמיצה: "עברת את זה". (רגע של התייעצות - (באדיבות ישראל היום / צילום: מרים צח)

 

התובע, עו"ד ארז פדן התייחס גם כן להרשעה ואמר כי "תוצאה של הרשעה פלילית היא תוצאה טובה. השגנו את ההרשעה הזו בלי להעלות אפילו עד אחד, על בסיס הודאה ובה לקיחת אחריות של הנאשמת, וזה חשוב מאוד. אם היינו מנהלים משפט במשך שלוש שנים, הייתם שואלים אותנו בסוף איך לא עשיתם הסדר טיעון. אנחנו חושבים שהתוצאה היא טובה. המסר הוא שמי שעבר עבירה, בכיר ככל שיהיה, יעמוד לדין".

פדן אמר כי "הודאת הנאשמת בעובדות כתב האישום המתוקן ובביצועה של עבירה פלילית, הסכמתה להיות מורשעת בה ללא צורך בשמיעת ראיות, מבטאת לקיחת אחריות שהיא בעלת משקל רב ביותר. יש לה משמעות רבה הן כלפי הנאשמת עצמה והן כלפי הציבור. ההסדר מביא מבחינתנו בחשבון שמדובר בתיק שאינו נטול קשיים ראייתיים וניהולו צפוי היה להיות מורכב. רשימת העדים כוללת למעלה מ-80 עדים שהיו צריכים להעיד על אירועים שקרו לפני שנים רבות. זה לא תיק חף מסיכונים עבור התביעה".

הפרקליט הוסיף והסביר כי בתיק "יש בו אלמנט של קנס כספי ופיצוי למדינה, שקופתה היא הנפגעת במקרה הזה. אנו מודעים לכך שאין מתאם מלא בין הסכום הכולל שיוחזר, לסכום העבירה. אולם, במסגרת ההליך הפלילי זה דבר מתקבל על הדעת, ואין הכרח שיהיה מתאם מלא בין הסכום שמשולם בגזר הדין לסכום הנזק או העבירה. לאור כל זאת, המאשימה תבקש לכבד את הסדר הטיעון ולגזור על הנאשמת את העונש המוסכם".

כהן משיך עם המנטרה של בלפור: ארבע שנים של הדלפות מכוערות, מגמתיות, משמיצות, ששפכו את דמה של גברתי

מנגד סנגורה של נתניהו עו"ד כהן אמר לשופט כי הוא מצטרף להצהרת הפרקליטות, אולם ביקש להתייחס לעונש שייגזר על נתניהו.
דבריו של הפרקליט הופנו יותר לאוזני הציבור מאשר לבית המשפט: "לגבי העונש, יש עונשים כתובים ויש עונשים בלתי כתובים. ופה אני אתקשה, אפילו אם אעמוד פה שעות, לומר לאדוני מה אני חשבתי בקשר לעונש הבלתי כתוב שקיבלה מרשתי. זה מסוג העונשים החמורים, הקשים והכואבים ביותר שאדם שאני מכיר קיבל. זו תולדה של ארבע שנים של הדלפות מכוערות, מגמתיות, משמיצות, ששפכו את דמה של גברתי".

כהן המשיך את המנטרה של בלפור לפיה הפגיעה במרשתו הייתה כדי לפגוע בבנימין נתניהו:
"לא רק זה, שכחו שהיא גם אם, גם רעיה, יש לה ילדים ובעל. אני קראתי ועמדתי והשתוממתי עד לאן החברה שלנו מוכנה ללכת כדי לפגוע באדם. וכמובן שאף אחד לא רצה לפגוע בגברת נתניהו. המטרה הייתה לפגוע בבעלה, להפיל את הממשלה", אמר כהן.

כהן תאר כי לאורך כל הדיונים בבית המשפט (בהם לא נכחה כאמור לעיל) ספגה נתניהו הכפשות וכי החלטת מבקר המדינה לערוך בפבואר 2015 באופן חריג לערוך דוח ביניים על מעונות ראש הממשלה היווה את אות הפתיחה לטענתו למסע הציד נגד נתניהו.
כהן: "טובי החוקרים של מדינת ישראל – עשרות חוקרים – גויסו לאחת החקירות הגדולות ביותר שידענו. מאות פרקליטים, ציוד, רכבים. המנגנון התגייס כאילו מדובר בארגון פשע. 24 שבע, בדקו וחקרו את מעשיה בזכוכית מגדלת. 20 מיליון שקלים נשפכו על החקירה הזו. מה מצאו בסוף? בכמה חמגשיות בשווי 175 אלף שקלים", טען ושכח לציין כי ה"חמגשיות" הגיעו בתצורת שפים, מלצרים וארוחת פאר ושחיתות.

הפרקליט המשיך להלל את נתניהו באזני התקשורת: "הגברת הזו עשויה מפלדה מאוד מיוחדת", אמר כהן, "היא ספגה הכפשות ושקרים מכוערים. היום, אחר שכל אחד מאנשי התקשורת פה כתבו עליה, מישהו התנצל על העמודים שנכתבו, על הבקבוקים, על הגלידה, אפילו לא כתבו שהיועמ"ש אחרי בדיקה ארוכה החליט לבטל את זה. זה עונש בלתי כתוב אדוני, שאתה קורא כל יום באמצעי התקשורת כמה אתה רע ואיזה דברים איומים ביצעת. וכמה הסת יש נגדך. אדוני, זה רע מאד. זה עונש כבד מנשוא".

הכהן אף הדגיש כי הודאתה של נתניהו תחסוך כסף לקופת המדינה. "לא יכולה להיות מחלוקת שההודאה של מרשתי הביאה לחיסכון ענק למדינה. שהיא לא תבוא לכאן יותר. הכתיבו לעדים את התשובות, ויש לנו ראיות לזה". בתגובה לכך אמר עו"ד פדן, מפרקליטות המדינה כי "אני מכיר שהסנגור מציג ראיות לעונש, לא מעיד. חברי (פרקליט התביעה) אומר פה דברים חסרי בסיס".

כהן המשיך והילל את מרשתו וכצפוי העיד את דף המסרים הידוע לפיו "מרשתי מבצעת פעילויות ציבוריות ראשונות במעלה, כולל אירוח של ראשי מדינות. זה לאחר שהיא עובדת בשירות הציבורי מדי יום, בעבודה לא קלה, ומבצעת משימות מדיניות בחו"ל. למשל, משלחת מדינית לגוואטמלה במסגרת הידוק הקשרים, שבגוואטמלה אמרו שהם לא ראו דבר כזה. מרשתי עוסקת בסיוע לניצולי שואה. היא תומכת בילדים חולי סרטן ובילדים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. היא תומכת בנשים מוכות. בשנים האחרונות היא הצטרפה למעגל התומכים בפעילויות שנוגעות לבעלי חיים. כל דקה של הגברת נתניהו נתונה או למדינה בתפקידה כרעיית רה"מ, או לצרכים ציבוריים אחרים, שזה הכל עניין התנדבותי".
כאמור השופט אביטל חן קיבלת את עסקת הטיעון ואת העונש שהוצע כי יוטל על שרה נתניהו.
ולמרות שנתניהו הודתה שהוציאה מהמדינה בתחבולה מרמה ארוחות בשווי 175 אלף שקלים, היא תשיב לקופת המדינה רק 45 אלף. עם זאת, לא מן הנמנע כי המדינה תגיש נגדה תביעה אזרחית על יתרת הסכום. ועליה להגיש אם כן את תביעה תוך זמן קצר במסגרת הליך ארחי.

בכל הנוגע לסמנכ"ל הבית לשעבר, עזרא סיידוף שכיהן באותה כסמנכ"ל מבצעים ונכסים בבית ראש הממשלה, הרי שבימים הקרובים צפוי להיחתם סופית הסדר הטיעון גם אתו וכמוה, הוא צפוי להודות בניצול מכוון של טעות הזולת, ללא מרמה. הדיון בעניינו באולמו של השופט חן נקבע לשבוע הבא.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן