Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שני ה-17 ביוני 2019

כותרות המהדורה     "דרך שער סודי, לעומק של 100 מטרים" | תקרית ביטחונית חמורה: כח צבאי סודי חדר לחאן יונס, נתקל בירי ונאלץ לסגת (בטחוני)     דיווח: השליח הקטארי הכניס 15 מיליון דולר לרצועת עזה; החלוקה היום; 10 מיליון דולר נוספים הועברו לישראל (מדיני)     הערכה: נתניהו ימנה היום את פרץ וסמוטריץ' לשרי החינוך והתחבורה; […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    "דרך שער סודי, לעומק של 100 מטרים" | תקרית ביטחונית חמורה: כח צבאי סודי חדר לחאן יונס, נתקל בירי ונאלץ לסגת (בטחוני)

    דיווח: השליח הקטארי הכניס 15 מיליון דולר לרצועת עזה; החלוקה היום; 10 מיליון דולר נוספים הועברו לישראל (מדיני)

    הערכה: נתניהו ימנה היום את פרץ וסמוטריץ' לשרי החינוך והתחבורה; השניים צפויים להיות חברים בקבינט (פוליטי)

    למרות השעיית חוקי ההסגרה לסין: למעלה ממיליון מפגינים בהונג קונג (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    שני: מעונן חלקית עד נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות. עד שעות הצהרים ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בעיקר בצפון הארץ.

    שלישי: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

    רביעי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    חמישי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

חדשות

מתקרב להדחה: ראש עיריית טבריה לא מצליח להעביר את התקציב

הערב צפויה להתכנס מועצת העיר טבריה לאישור התקציב, זאת לאחר שפעמיים חברי המועצה לא אישרו את תקציב העירייה, בעקבות החלטתו של ראש העיר לנצל את התקציב העירוני לפעילויות אנטי יהודיות. * בישיבה צפוי להשתתף מנהל מחוז צפון של משרד הפנים, שיסביר לחברי המועצה ולראש העיר את משמעות אי העברת התקציב. אז עלול משרד הפנים להתחיל בהליך למינוי ועדה קרואה אשר בתחילתו יודחו כל חברי מועצת העיר ובהמשך, בכפוף לשימוע, גם את ראש העיר רון קובי.

ספרי התורה שנשדדו מבית כנסת בבני ברק  נמצאו בדיר כבשים

ארבעה ספרי תורה שנגנבו ביום שלישי האחרון מבית הכנסת "תפארת שמעון" ברחוב רבי עקיבא בבני ברק אותרו בדיר כבשים בכפר עקרבה בשומרון. חמישה חשודים מירושלים, שכם ומעקרבה נעצרו

פוליטי

הערכה: נתניהו ימנה היום את פרץ וסמוטריץ' לשרי החינוך והתחבורה; השניים צפויים להיות חברים בקבינט

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש היום(שני) עם ראשי איחוד מפלגות הימין, פרץ וסמוטריץ', במשרד רה"מ בירושלים. ועל פי הערכות, נתניהו ימנה את יו"ר הבית היהודי לשר החינוך ואת יו"ר האיחוד הלאומי לשר התחבורה. כמו כן, הם צפויים להיות חברים בקבינט המדיני-ביטחוני.

    הפריימריז לראשות מרץ: בעוד עשרה ימים * לאחר שאף אחת מההצעות שעלו להכרעת וועידת מרץ לא קיבלה רוב מוחלט, הוחלט כי אלף חברי ועידת מרצ יבחרו בעוד עשרה ימים את יו"ר המפלגה ושבועיים לאחר מכן יבחרו את הרשימה. * נכון להיום, המועמדים לתפקיד יו"ר המפלגה הם היו"ר הנוכחית תמר זנדברג, ח"כ לשעבר ניצן הורוביץ וחבר הכנסת עיסאוי פריג' וחבר הכנסת לשעבר מוסי רז שהודיעו שירוצו במשותף בבחירות הקרובות. * הבוקר מתכוונים זנדברג, פריג' ומוסי רז למסור הצהרה לתקשורת.

בטחוני

"דרך שער סודי, לעומק של 100 מטרים" | תקרית ביטחונית חמורה: כח צבאי סודי חדר לחאן יונס, נתקל בירי ונאלץ לסגת

דיווחים פלסטינים: כוח סודי שכלל 20 חיילים חצו הלילה (שבין ראשון לשני) לשטח עזה בדרום הרצועה, באזור אבו רידה ממזרח לחוזאעה, באזור חאן יונס, ונתקלו בירי מנשק קל ובינוני מצד חמושים של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס מה שאילץ אותם לסגת בחזרה לשטח ישראל. * ע"פ הדיווחים הפלסטיניים, החיילים נכנסו דרך שער סודי לעומק של 100 מטרים. * טרם נמסרו פרטים נוספים על נסיבות האירוע.

סוכנות שיהאב הפלסטינית מדווחת על נפילת כלי טיס ישראלי (מזלט או רחפן) במחנה ג'ילזון צפונית לרמאללה. אין לכך אימות מצד מקורות ביטחוניים ישראלים.
חגיגה אווירית מעל דרום לבנון.

אמש דווח כי בשעות הליל המוקדמות התרבו הדיווחים על טיסות חיל האוויר מעל גזרת דרום לבנון על מרחביה השונים.

הדווח סיפר כי  כי 2 מטוסי קרב ככל הנראה ישראליים חגים בגובה נמוך מעל נבטייה והאזור.

דיווחים אחריםה לימדו על מטוסי קרב מעל העיר צור בגובה רב ובינוני.

יש לציין כי בחודש וחצי האחרונים שורץ חיל האוויר הישראלי ביתר שאת מעל שמי לבנון ומבצע תמרונים נרחבים בדרומה, מזרחה ומרכזה של המדינ (301 העולם הערבי)

מדיני

דיווח: השליח הקטארי הכניס 15 מיליון דולר לרצועת עזה; החלוקה היום; 10 מיליון דולר נוספים הועברו לישראל

אתר החדשות הפלסטיני "דניא אל-וטן" מדווח מפי מקור מיוחד, כי סגן השגריר הקטארי, חאלד אל-חרדאן, שנכנס אמש (ראשון) לרצועת עזה, הביא באמתחתו 15 מיליון דולר, לחלוקה ברצועה. כשעוד 10 מיליון הועברו לישראל לצורך רכישת דלקים לתחנת הכוח בעזה. * הכסף מקטאר ישמש ברובו לטובת מענק כספי בסך 100 דולר למשפחה לכ־100 אלף משפחות נזקקות ברצועת עזה. הכספים יחולקו היום משעה 08:00 עד 7:00. בסניפי בנק הדואר ברצועה, לפי מנגנון זיהוי מוסכם בין ישראל לקטאר שבמסגרתו יידרשו מקבלי הכספים להזדהות באמצעות תעודת זהות וטביעת אצבע.

חוץ

למרות השעיית חוקי ההסגרה לסין: למעלה ממיליון מפגינים בהונג קונג

למרות הקפאת חוק ההסגרה לסין, מאות אלפי מפגינים לבושים בשחורים הפגינו אתמול (ראשון) בהונג קונג בדרישה שהמנהיגה קארי לאם תתפטר בשל התנהלותה עם חוקי ההסגרה לסין, שעוררו את ההפגנות האלימות ביותר זה כמה עשורים. * ההמונים יצרו "ים שחור" לאורך כבישים, מדרכות ותחנות רכבת במרכז הכלכלי של הונג קונג כדי להביע את זעמם. קולות תרועות חזקים נשמעו כשהמפגינים קראו באמצעות מגפונים ללאם להתפטר. הקריאות הדהדו לאורך הרחובות, והמפגינים גם קראו "לרדוף אחרי המשטרה השחורה", שלטענתם פעלה בצורה מוגזמת בהפגנות האחרונות, שבהן נפצעו יותר מ-70 בני אדם.

לראשונה מאז ההפיכה: כתב אישום הוגש נגד רודן סודאן לשעבר

עומר אל-באשיר, הרודן ששלט בסודן 30 שנה והודח, הואשם אתמול (ראשון) בעבירות שחיתות. אחרי מעצרו נמצא בארמונו סכום אדיר של כסף מזומן בשקי גרעינים: 351 אלף דולר, שישה מיליון אירו וחמישה מיליון פאונד סודני. * אל-באשיר, שנעצר אחרי ההפיכה ונלקח לכלא בצפון חרטום, בצד השני של נהר הנילוס שחוצה את בירת סודן, התייצב בלשכת התובע בחרטום כשהוא מלווה בשומרים. הוא נכנס ללשכת התובע ויצא משם אחרי דקות ספורות, כשהתביעה סיימה להקריא את האישומים נגדו.

ארגנטינה: חודשה אספקת החשמל לכ-90% משטחי המדינה

רשת החשמל בארגנטינה שבה לפעולה בכ-90% משטחי המדינה. וגם למרבית האזורים שנפגעו באורוגוואי. זאת, לאחר שהפסקת חשמל נרחבת שהחלה בבוקר – ופגעה גם בשכנה אורוגוואי ולפי דיווחים גם במדינות נוספות באמריקה הדרומית – הותירה מיליוני בני אדם ללא חשמל.

בפעם השלישית בתוך פחות משבוע: החות'ים תקפו פעם נוספת שדה תעופה בסעודיה

החות'ים תקפו הלילה (שני) פעם נוספת בשדה התעופה אבהה שבדרום ערב הסעודית באמצעות רחפנים * גורמים סעודים רשמיים לא אישרו עד כה את הדיווח.

דיווח: מנהיג וונצואלה חתם בחודש שעבר עם רוסיה על הסכם הגנה בשווי 209 מיליון דולר

היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, ג'ון בולטון, טוען כי מנהיג ונצואלה ניקולאס מדורו חתם בחודש שעבר עם רוסיה על הסכם הגנה בסכום של 209 מיליון דולר – "מדורו היה מאוד לא יעיל בניהול המשאבים של ונצואלה. במאי, כאשר מאות אלפי תושבי ונצואלה גוועו ברעב, שילם מדורו 209 מיליון דולר לרוסיה תמורת הסכם הגנה כדי לקבל ממנה תמיכה צבאית קבועה"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן