Skip to content

פסטיבל הפרינג' הבינלאומי ה-9 בבאר שבע

הצגות ומופעי רחוב מהארץ ומהעולם, קרקס להטוטים אקרובטיים, תהלוכה זוהרת, הצגות בהשתתפות הקהל ועוד הרבה מופעים שונים בעיר העתיקה בבאר שבע. בימים שלישי - חמישי, 23-25 ביולי, מהשעה 17:30
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל הפרינג' הבינלאומי בבאר שבע יוצא לדרך זו השנה התשיעית. שלושה ימים של חגיגה אמנותית רב תחומית החוצה קהלים וגילאים ומהווה במה איכותית למיטב היוצרים מהארץ ומהעולם מתחומי התאטרון, המחול, המוסיקה ואמנות הרחוב.

תיאטרון אספלט-תזמורת הטבחים (צילום:קובי בכר)

השנה התכנית האמנותית בפסטיבל תתמקד בנושא "פריפריה" במובן הרחב שלו, פריפריה מגדרית ופריפריה גיאוגרפית חברתית. גולת הכותרת של הפסטיבל היא בכורה חגיגית של הפקת המקור החדשה של אנסמבל 'עיט', להקת הבית של תאטרון הפרינג', "חבק אותי לנצח, פטריסיו", קומדיה מטורפת ועם זאת נוגעת ללב, המאירה באור ייחודי את הבעיות והמציאות בפריפריה הדרומית של ישראל ומעבר לכך נוגעת במוסר הכפול שלנו כחברה. המנהל האמנותי יואב מיכאלי: "פסטיבל הפרינג' הבינלאומי בבאר שבע נחשב לאחד מאירועי הפרינג' המרכזיים בישראל ומאירועי התרבות הגדולים והמובילים בדרום, הוא מהווה פלטפורמה יחידה במינה לאמנות ישראלית ובינלאומית". השנה יתארחו כ-30 מופעים ומעל 100 אמנים מהארץ ומחו"ל, עם יצירות אמנותיות מגוונות, מסוגננות וצבעוניות. במקביל להצגות באולם תתקיים פעילות חוצות ססגונית וסוחפת, עם שלל מופעי ותיאטרוני רחוב שיצבעו את העיר העתיקה של באר שבע בצבע ובצליל ויעניקו מימד חווייתי ייחודי ומסקרן לאירוע כולו.

חבק אותי לנצח פטריסיו (צילום סלי פטל)

התכנית האמנותית מציגה קו ייחודי של יצירה מקורית ביקורתית ומגוונת, המשלבת הפקות מקור, מיטב יצירות הפרינג' בישראל, הצגות ילדים ומבחר מופעים בינלאומיים המעניקים תמונה עכשווית ומרתקת של אמנות עצמאית. תיאטרון יפו יעלה עם ההצגה "פאפעג'ינה" הנוגעת בסיפורה של אישה בתרבות המרוקאית, תיאטרון אנסמבל 'כאן' יציגו את "אשכנזי הוא שם מזרחי" וגם משחק ילדים, אירוע רחוב בהשתתפות הצופים, חוויה של תיאטרון, תנועה ומשחק, ילדי בית העץ מופע מוזיקלי חדש לכל המשפחה, עליו גם מבוססת סדרה טלוויזיה, אינדי ילד – שרים גידי גוב מופע חדש לילדים ולכל המשפחה המבוסס על שיריו של אחד מגדולי היוצרים במוזיקה הישראלית – גידי גוב, עלי באבא וארבעים השודדים הצגה של תיאטרון אורנה פורת, המציגה סיפור על צניעות לעומת חמדנות, ועל הרווח העצום של הנתינה, שבשעת אמת מתגמלת ואפילו מצילה חיים ועוד הרבה מופעים והצגות.

עלי באבא וארבעים השודדים (צילום כפיר בולוטין)

לצד מופעי האיכות של האמנים הישראלים יהיו גם מופעים ומגוון הצגות מהעולם. מאיטליה, יתארח המופע "CLOWN IN LEBERTA" קרקס ליצנות עכשווי המלווה באקרובטיקה ומוסיקה חיה, מאוסטריה, "PRETTY UGLY" תהלוכה זוהרת ומהפנטת, הישר מצרפת, יגיעו ההרכב ""LAZUZ עם קרקס להטוטים אקרובטיים מרהיב, מפולין תגיע יצירה מיוחדת במינה, HISTORY OF UGLINESS"" מופע פנטומימה מודרנית ועוד מופעים והצגות מהעולם. בימים שלישי – חמישי, 23-25 ביולי. לפרטים נוספים: 08-6466657 www.iffb7.com

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן