Skip to content

קטוסה: אני עם ידיים נקיות יש לי הרבה מה לומר

הפלסטיני שהואשם באונס הילדה מהישוב החרדי, שוחרר ופגש את בני משפחתו שצהלו לקראתו. קצין חקירות במשטרה (בדימוס), יצחק קרן על הפרשה: "לדעתי יש לכאורה ראיות רבות שהמשפחה ואולי מקורביה זיהמו לחלוטין את הזירה, העלימו ואולי אף הסתירו לכאורה ראיות חשובות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה שעות לאחר החלטת הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק עם נציגי הפרקליטות והמשטרה, כי אין די ראיות לביסוס כתב אישום, כנגד מחמוד קטוסה שהואשם באונס הילדה בת השבע מבנימין, שוחרר הבוקר (שלישי) קטוסה מבית הסוהר עופר. בהמשך הועבר קטוסה למחסום ביתוניא – שם קיבלו אותו קרוביו בקריאות "אללה אכבר". משם שב קטוסה לביתו בכפר הפלסטיני דיר קדיס.tכאן חדשות העבירו שידור חי ממחסום ביתוניא.
עם שחרורו אמר קטוסה כי "יש לי הרבה מה להסביר, אני עם דם נקי ומכיר את עצמי מיליון אחוז. אני לא הבן אדם הזה, שיעשו מה שהם צריכים. אם ימצאו מילה אחת ממשהו, אם חושדים בי, אני מוכן להכול. אני בטוח בעצמי".

מחמוד קטוסה (צילום מסך באדיבות חדשות כאן 11 )
מחמוד קטוסה (צילום מסך באדיבות חדשות כאן 11 )

הוא הוסיף כי "אני רוצה לומר שזה סיפור בדיוני שבני אדם יצרו – בני אדם ללא מצפון, דת או מוסר, בני אדם שלא חיים במציאות. אנשים מוסלמים לא יכולים לעשות דבר כזה". חלק ממקבלי פניו נשאו דגלי פלסטין.
הבוקר בהחלטה דרמטית החליט אלוף שרון על ביטול כתב האישום כנגד הפלסטיני שטען מאז שנעצר לפני כ-55  יום, כי אין די ראיות לביסוס כתב האישום.

 
שחרורו של מחמוד קטוסה באדיבות חדשות כאן 11

רפ"ק קרן יצחק (בדימוס): "השאלה העיקרית היא מה המניע לשיבוש החקירה כה חמור"?

רפ"ק בדימוס יצחק קרן (צילום באדיבות המצולם)
רפ"ק בדימוס יצחק קרן (צילום באדיבות המצולם)

אין ספק כי שלל פעולות החקירה שנעשו בתיק הזה, עוררו תמיהות ותהיות קשות בקרב אנשי מקצוע רבים. ביניהם רפ"ק (בדימוס) קצין חקירות וותיק ובכיר במחוז הארצי יצחק קרן, תושב ירושלים.

רפ"ק קרן טען לאחר קריאת דברי הפצ"ר "דבר הראשון שעלה בראשי הוא מדוע מקרה אונס אחד מרבים (וחלילה לי להתעלם מהפגיעה בילדה ובמשפחתה) ,מדוע חקירה זו הגיעה לדרגים הבכירים ביותר בצה"ל ובמשטרה. על זה יש לי חשדות אך לא כאן מקומן".

"סגירת התיק הזמנית נעשתה כי " התשתית הראייתית אינה עולה עד כדי סיכוי סביר להרשעה". להבנתי אין לתביעה אף ראייה וברור מאליו שאין בידה ראייה נוספת הנדרשת כחוק", הקרואה: "דבר מה נוסף ".

מנגד יש ראיות רבות לכאורה שהמשפחה ואולי מקורביה זיהמו לחלוטין את הזירה, העלימו ואולי אף הסתירו לכאורה ראיות , כמו גם ניהלו "חקירות פרטיות", בשיתוף אחרים. תמהתי מאוד מדוע רק לאחר מספר ימים מהאירוע הנורא, הם הגיעו למשטרה. מפליא אותי שלזאת אין התייחסות של הפצ"ר".

"ובכן, הפצר מציין כי "החקירה תימשך לכיוונים אחרים" . זה דבר שלא נעשה מלכתחילה ולו אני החוקר הייתי מתחיל להתמקד בחקירת הסביבה הקרובה של הילדה, כמו גם בדיקת כל "החוקרים המהוללים" מבית הספר ועד לרבנים למיניהם. והשאלה העיקרית היא מה המניע לשיבוש החקירה כה חמור לכאורה ועד לחשד להסתרת הראיות בגדי הילדה ואולי עוד מממצאים".

הפצ"ר גם אומר כי הוא נימנע מהתייחסות לפרטי החקירה כי  הוא  "חושש משיבוש החקירה". ואני אומר לכם שלעניות דעתי על פניו לא מדובר רק בשיבוש אלא בריסוק כל ראייה שהייתה מביאה, אולי לגילוי הפושע. במילות הפצ"ר: "חלק ממצאי פעולות המשטרה חידד את הקשיים הראייתיים שהיו קיימים בתיק" . בלשון העם פירוש דבריו הוא  שמאן דהו זיהם את הראיות.

ניראה לי  שהפצ"ר יודע על כך ולכן בסיכום הודעתו הוא מציין שךא תם ונשלם אלא "נמצה את כל כיווני החקירה", רמיזה ברורה לדעתי לכיווני חקירה אחרים כמו אלו שציינתי קודם לכן. .

את חוות דעתו הקשה מסיים קרן ואומר: "אני חש שלכאורה טויח  כל המעשה ושובשו הליכי חקירה עד כדי מה שנראה לי כחיפוי אפשרי על הפושע. לו הדבר היה בידיי הייתי מתחיל מייד בבדיקת פוליגרף לכל אותם  "חוקרים" מהוללים בלא יוצא מן הכלל."
"אגב", מוסיף קרן, "מעניין שלא שומעים את השר לביטחון פנים שהזדרז לדווח על חשד לאירוע לאומני. הוא השתתק לחלוטין. – מדוע?".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן