Skip to content

רוסיה מכחישה מעורבותה בשיבושי ה-GPS

רוסיה דוחה כל אחריות לשיבושי אותות ה-GPS אך בישראל משוכנעים באחריותה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורם רוסי הכחיש הבוקר (חמישי) את הטענות  לפיהן רוסיה אחראית לשיבושי ה-GPS בנתב"ג: "מדובר בפייק ניוז. איננו יכולים להתייחס לזה ברצינות", אמר.
הגורם ייחס דבריו לשידור בגלי צה"ל מהבוקר בהם דווח  שייתכן ששיבושי קליטת ה-GPS שמשפיעים על המטוסים שנוחתים וממריאים מנמל התעופה בן גוריון נגרמים בגלל מערכות שיבוש וחסימה שמפעיל הצבא הרוסי בבסיס חמיימים בסוריה. לפי ההערכות אלו, השיבושים הם מתקפה אלקטרונית (ל"א) שגורמת להפרעה בקליטת אותות ה-GPS באמצעות חסימה מוחלטת או זיוף הנתונים שמתקבלים במערכות. הערכות אלו לא אומתו והבדיקה לגבי מקור שיבוש ה-GPS עדיין נמשכת.

לווין GPS ׁ(צילום: וויקיפדיה)
לווין GPS ׁ(צילום: וויקיפדיה)

מזה 3 שבועות  כל המרחב האווירי בישראל חווה הפרעות בקליטת מערכת הניווט הלוויני GPS, דובר רש"ת פרסם הודעה על פיה ההפרעה גורמת לאי נוחות בקוקפיט אך בגלל לווי הפקחים בכל המראה ונחיתה לא היה אירוע בטיחותי או אי דיוק בנתיב הטיסה. עופר לפלר מסביר:

בעקבות ההפרעה בוצעו שינויים בחלק מתהליכי הכניסה לנחיתה , והנחיתה מתבצעת במערכות הבדוקות והמקצועיות אשר בשימוש יום יומי בנמלי התעופה בעולם ובישראל בפרט -נחיתה בעזרת  ILS.

ההפרעה בקליטת ה GPS מורגשת על ידי הטייסים  בעיקר באוויר כשהמטוס באוויר ולא ולא על ידי הסנסורים שבקרקע. פקחי נמל התעופה בן גוריון מבצעים כל העת  לווי מלא של מטוסים ממריאים ונוחתים ובשום שלב לא היה אירוע תעופתי הנוגע להפרעת  GPS בהקשר הניווט ונתיבי הטיסה . בנמל התעופה בן גוריון נעזרים בגורמים שונים לפתור את בעיית  GPS בשמי ישראל.

ומנכ"ל רש"ת יעקב גנות צפוי לקיים היום יום חמישי ישיבה דחופה עם כל גורמי בטיחות הטיסות. בנמל התעופה,  בעקבות הכתבות על בטיחות הטיסות ששודרה באחת מתחנות הטלביזיה הישראלית. לפיה קיימים פרצות בביטחון הטיסה. גורם בכיר בנמל התעופה בן גוריון אמר למגפון, "לא עולה עם הסדר הטוב שהקב,ט הראשי של משרד התחבורה פורש אחרי שירות של 30 שנה בתפקיד ועולה לשידור  ומציין בעיות ,שאותן הוא לא הציג בעודו בתפקיד" ראשי התעופה בישראל פועלים לילות כימים כדי לפתור את כל בעיות בטיחות הטיסות , ואין ספק שבטיסות מישראל ואליה מתקיימים בדיקות ביטחון ובטיחות  מחמירים מהטובים בעולם.

מרשות שדות התעופה נמסר בקשר לשיבושים: ״בעקבות ההפרעות בוצעו שינויים בחלק  מתהליכי הכניסה לנחיתה והוא נעשה באמצעי הבטוח והמקצועי אשר בשימוש יום יומי בשדות תעופה בעולם (הליך ה-ILS) ובישראל בפרט. פקחי נמל התעופה בן גוריון מבצעים כל העת ליווי מלא של המטוסים הממריאים והנוחתים ובשום שלב לא היה אירוע בטיחותי הנוגע להפרעת ה GPS בהקשר דיוק הניווט ונתיבי הטיסה. מהיום הראשון שהופיעה ההפרעה פועלים כלל הגורמים בישראל כדי להביא לפיתרון ההפרעה ולמצוא את מקור הבעיה״.

מצה״ל נמסר: ״מדובר באירוע בתווך האזרחי, אשר צה״ל מסייע בו באמצעים טכנולוגיים, על מנת לאפשר את חופש הפעולה במרחב האווירי של מדינת ישראל. בנקודת הזמן הנוכחית, אין לאירוע זה השפעה על פעילותו של צה״ל. צה״ל פועל כל העת לשימור חופש הפעולה והעליונות המבצעית במרחב הספקטרום״.

ובעניין אחר, בנמל התעופה בן גוריון החליטו לנקוט צעדים חמורים נגד נהגי המוניות שעושקים תיירים המבקשים להשתמש בשירותי מונית לנסיעה לבתי המלון ואו לנסיעה הביתה ודורשים מהנוסעים מחירים מופקעים. בל תונה של נוסע אמור גורם ברשות אנחנו מצליחים לאתר את הנהג והמונית ושולחים העתק התלונה לשלטונות מס הכנסה ומע"מ , בנוסף להרחקת הנהג שהמפקיע מחירים  מנמל התעופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן