Skip to content

מזכ"ל ועדות הההתנגדות העממית חוסל בתקיפת צה"ל בעזה

ישראל באה חשבון עם האחראי לפיגוע בכביש ישראל מצרים, בו נהרגו שמונה ישראלים. זוהיר אל קיסי מזכ"ל ועדות ההתנגדות ופעיל טרור נוסף חוסלו בתקיפה מהאוויר, שנועדה למנוע מהם להוציא לפועל פיגוע דומה שעמד להתבצע. התגובה בירי קאסמים לא אחרה להגיע וישובי עוטף עזה בכוננות ספיגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל באה חשבון עם האחראי לפיגוע בכביש 12, בגבול ישראל מצרים, בו נהרגו שמונה ישראלים. זוהייר אל קיסי מזכ"ל ועדות ההתנגדות ופעיל טרור נוסף חוסלו בתקיפה מהאוויר, שנועדה למנוע מהם להוציא לפועל פיגוע דומה שעמד להתבצע בקרוב מאוד. התגובה בירי קאסמים לא איחרה להגיע וישובי עוטף עזה בכוננות ספיגה

מאת אליק מאור

הפגיעה באל-קייסי ממעוף מזל"ט (דו"צ)
הפגיעה באל-קייסי ממעוף מזל"ט (דו"צ)

מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית בעזה חוסל היום (שישי) אחה"צ. כלי טיס של חיל האוויר תקפו מכונית מסוג אופל, בה נסע זוהייר אל-קייסי (אבו אברהים), יחד עם  מוחמד אחמד אל-חנני, גם הוא פעיל ועדות ההתנגדות . מצה"ל נמסר כי המזכ"ל שחוסל תכנן והוביל בימים האחרונים פיגוע טרור חמור נגד ישראלים, שאמור היה לצאת לפועל בקרוב בגבול ישראל מצרים. אלוף פיקוד הדרום הורה על סגירת כביש 12 לתנועת אזרחים.

חוסל במזל"ט. זוהיר אל-קייסי
חוסל במזל"ט. זוהיר אל-קייסי

המזכ"ל, אל-קייסי ((49), שימש כמפקדו הצבאי של הארגון. מקורות פלסטינים טוענים כי אדם נוסף נפצע קשה בפיצוץ המכונית. זהותו לא ידועה. לדברי צה"ל, הפיגוע שתוכנן על ידי המזכ"ל, היה בשלבי הכנה סופיים לקראת מימושו. אל-קייסי היה מעורב בפיגוע הרצחני בכביש 12 בו נהרגו שמונה ישראלים וכן בפיגוע החדירה למסוף הדלקים בנחל עוז השנת 2008. חמאס פירסם מודעת אבל באתרו רשמי.

 אל-חנני, המחוסל השני, היה ראש חולית המחבלים של ועדות ההתנגדות העממית שפעלה תחת פיקודו והכינה שתי חגורות נפץ כשאחת מהן התגלתה בשנת 2006, בעת שהמחבל שנשא אותה נחשף בדרכו לבצע פיגוע בירושלים. אל-חנני, תושב בית פוריק שליד שכם, שוחרר בעסקת שליט וגורש לעזה.

התקיפה הגיעה היום לאחר ירי שתי  פצצות מרגמה לעבר ישובי מועצה אזורית אשכול, דבר שבכירים בצה"ל הבטיחו כבר שצה"ל לא יעבור לסדר היום. שעה קלה לאחר מכך, בוצע החיסול. בצה"ל רואים בחמאס כריבון האחראי ברצועת עזה והוא למעשה הגורם שחייב למנוע ירי, גם אם הוא מגיע מארגוני טרור קטנים אחרים.

 

אחרי הפיגוע. האוטובוס בכביש 12 (צילום: דו"צ)
אחרי הפיגוע. האוטובוס בכביש 12 (צילום: דו"צ)

בעקבות החיסול והמידע על הפיגוע שבדרך, הורה אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, על סגירת כביש 12 לתנועת אזרחים, ממחר (שבת) בבוקר. ביישובי עוטף עזה הוגברה הכוננות והתגובה לא איחרה להגיע. ירי של חמישה  טילי קאסם לעבר ישובי עטף עזה ואשקלון ציינו את ההתחלה. כל אירועי פורים, פסטיבלים ומסיבות בעוטף עזה הערב ומחר, בוטלו, בעקבות הערכות מצב של פיקוד דרום ופיקוד העורף.  

 
חלק מקורבנות הפיגוע. כביש 12 (צילום: דו"צ)
חלק מקורבנות הפיגוע. כביש 12 (צילום: דו"צ)

 "צה"ל אינו מעוניין בהסלמה", מסר דובר צה"ל, "אך ערוך ומוכן להגן על אזרחי מדינת ישראל  ולהגיב בעוצמה ובמחישות נגד כל ניסיון להוצאת פעילות טרור. החמאס, אשר מנצל את ארגוני הטרור האחרים לביצוע פעולות טרור נגד מדינת ישראל, יישא באחריות לכל פעולה עתידית בה יבחר צה"ל לנקוט על מנת להסיר את איום הטרור ולהשיב את השקט היחסי לאזור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן