Skip to content

שני נערים בני 13 הורשעו בגין הטרדה מינית

השנים פיתו נערה בת גילם לשחק מולם באמצעות שיחת ווידאו "אמת או חובה", הורו לה להתפשט ובאמצעות טלפון נוסף צילמו את מסך הווידאו ושלחו לחבריהם. בית המשפט לנוער חייבם במעשים אך נמנע מלהרשיע. המחוזי הפך את ההחלטה והרשיע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 בית המשפט המחוזי בתל אביב  קבל הבוקר (שלישי) את ערעור פרקליטות מחוז תל אביב והרשיע שני קטינים שהיו בני 13 בעת ביצוע העבירה, בגין הטרדה מינית.
מכתב האישום עולה כי מדובר בשני נערים שהפיקו, צילמו והפיצו סרטון מיני של קטינה בת 13, חברתם לשכבה בניגוד לחוק למניעת הטרדה מינית (חוק הסרטונים).

ערעור הפרקליטות הוגש לאחר שבית המשפט לנוער הסתפק בהאשמת הנערים במעשים המיוחסים להם לפיהם השניים תיעדו בשנת 2015 שיחת וידאו עם נערה בת גילם שבמסגרתה שיחקו איתה במשחק "אמת או חובה,,  והמתלוננת ביצעה בעצמה מעשים מיניים לבקשתם.
בעת המעשה שני הנערים שהו בבית אחד מהם ובאמצעות תוכנה המאפשרת להם שיחת ווידאו הורו לה לבצע בעצמה מעשים מיניים והיא הסכימה לכך. אך  באותה עת וללא ידיעתה צילמו השניים באמצעות טלפון נוסף את מסך הווידאו שבסלולרי שאיתו יזמו את השיחה מולה.

צילום אילוסטרציה: microstoc
צילום אילוסטרציה: microstoc

כאמור, המתלוננת, אז בת 13 גם היא, צולמה בידיהם כשהיא עירומה לחלוטין וביצעה מעשים מגונים בגופה וכאמור כל זאת בהתאם לדרישות הנאשמים. עוד באותו יום, לאחר שהסרטון היה בידיהם, הנערים שלחו את הסרטון המתעד את שיחת הווידאו לחבריהם ובו נצפית הנערה העירומה.
בית המשפט לנוער שם התבררה הפרשיה, נמנע מהרשעת השנים ולאחר שקבע כי הם ביצעו את העבירות המיוחסות, הטיל עליהם 120 שעות שירות לתועלת הציבור, התחייבות כספית להימנע מביצוע עבירה ופיצוי למתלוננת בסך 5,000 ₪ על ידי כל אחד מהנאשמים. פרקליטות המדינה ערערה על פסק הדין וכאמור, הבוקר בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות, הרשיע את הנאשמים והותיר את יתר העונשים על כנם.

בית המשפט המחוזי ציין בפסק הדין כי נחשפה תמונה קשה וקורעת לב באשר למתלוננת וכי ההשלכות עליה היו הרסניות. בית המשפט ציין את ההיבטים המדגישים את החומרה שבמעשי הנאשמים, ביניהם: "…הקלות הבלתי נסבלת של ביצוע העבירות…. מול הפיתוי לרכוש מעמד חברתי באמצעות צילום ושליחת הסרט – נדרשת הרתעה ממשית, כדי שבני נוער- ואף ילדים – יחששו מהתוצאה העונשית ומההשלכה שתהיה לכך במישור המשפטי לגביהם"

עוד קבע בית המשפט כי "..דעתנו היא כי המלחמה בתופעת הסרטונים המבזים צריכה להיות מלחמת חורמה וכי על בתי המשפט לומר את דברם בקול ברור ונחרץ. למרבה הצער, גילם של העבריינים הולך ויורד. המקרה הנוכחי הוא דוגמה לכך. אם זהו ה"ציבור" המבצע את העבירה הרי שאליו וכלפיו צריכות להיות מופנות אמירות בתי המשפט"  את הערעור מטעם פרקליטות מחוז תל אביב הגישו עורכי הדין חגי בנימין וספי ברא"ז יונג.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן