Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהריים) יום שלישי ה-02 ביולי 2019

  כותרות המהדורה     כלי תקשורת לבנוני: בתקיפה הישראלית בסוריה השתתפו חמשה מטוסי קרב; אנשי המיליציות והחיילים האיראנים הספיקו להימלט מהמתקנים לפני הפגיעה; סוריה מאיימת: "אל תהיו רגועים" (בטחוני)     מסתמן: ישראל לא תגבה מהרשות הפלסטינית 200 מיליון שקלים בחודש עבור מס הבלו (מדיני)     אחרי ההלוויה: ההפגנות בעקבות מותו של צעיר אתיופי מירי שביצע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    כלי תקשורת לבנוני: בתקיפה הישראלית בסוריה השתתפו חמשה מטוסי קרב; אנשי המיליציות והחיילים האיראנים הספיקו להימלט מהמתקנים לפני הפגיעה; סוריה מאיימת: "אל תהיו רגועים" (בטחוני)

    מסתמן: ישראל לא תגבה מהרשות הפלסטינית 200 מיליון שקלים בחודש עבור מס הבלו (מדיני)

    אחרי ההלוויה: ההפגנות בעקבות מותו של צעיר אתיופי מירי שביצע קצין משטרה מתרחבות; המשטרה צפויה לאפשר את קיום ההפגנות (חדשות)

שני נערים בני 13הורשעו בהטרדה מיינית (חדשות)

חדשות

שני נערים בני 13 הורשעו בגין הטרדה מינית

השנים פיתו נערה בת גילם לשחק מולם באמצעות שיחת ווידאו במצלמת הסלולרי "אמת או חובה", שם הורו לה להתפשט ובאמצעות טלפון נוסף צילמו את מסך הווידאו ושלחו לחבריהם. בית המשפט לנוער חייבם במעשים אך נמנע מלהרשיע. המחוזי הפך את ההחלטה והרשיע (מגפון ניוז)

אחרי ההלוויה: ההפגנות בעקבות מותו של צעיר אתיופי מירי שביצע קצין משטרה מתרחבות; המשטרה צפויה לאפשר את קיום ההפגנות

המחאה בעקבות מותו של הנער סלומון טקה מתחדשת היום (שלישי) כאשר בשעות אחר הצהריים צפויות הפגנות בכמה מקומות מרכזיים. בשעה חמש צפויה להתקיים הפגנה בפתח תקווה, כאשר הם יתקבצו מול בניין העירייה ומשם יצעדו לאורך כביש ז'בוטינסקי עד לצומת גהה. הפגנה נוספת תתקיים בתל אביב ב-17:00 באזור צומת עזריאלי, ואחת נוספת תתקיים באותה השעה בנתניה, ובכביש החוף בין פולג לאיקאה. בנוסף, בשעה 16:30 צפויה הפנה בכיכר העצמאות בעפולה, ושעה וחצי מאוחר יותר באשקלון, מול היכל הספורט העירוני. ביום ראשון צפויה   הפגנת אוהלים בשדה התעופה בשעה 10:00 בבוקר. * במשטרה מעריכים כי ההפגנות יימשכו במהלך הערב ובמשך כל ימי השבעה.

– בשל העובדה כי לא מדובר בהפגנות חרדים, מסרו במשטרה כי הם לא מתכוונים למנוע חסימות כבישים או הפגנות מרכזיות, אך הזהירו מפני כל ניסיון לפגוע בשוטרים, באזרחים, בסמלי שלטון או בבנייני ממשל ובכלל זה תחנות משטרה. * מוקדם יותר ניהלה המשטרה מגעים עם ראשי העדה האתיופית. במשטרה לא מזהים הנהגת אחת לכלל המחאות, ומעריכים כי הן מאורגנות באופן ספונטני על ידי הקהילות המקומיות ברחבי הארץ.

– יוזכר, כי בהפגנה שהתקיימה אמש סמוך למשטרת זבולון ניסו המפגינים לטפס מעל הגדרות, תוך שהם משליכים אבנים, נפצים וחזיזים, מוקדם יותר הוצתה אש בשדה קוצים הגובל בתחנה. כוחות יס"מ התעמתו עם המפגינים שניסו לחדור לתחנת המשטרה, שלושה שוטרים נחבלו, והמשטרה פיזרה את המפגינים באמצעות רימוני הלם.

לתשומת לב הרוחצים בים: נחיל מדוזות ענקי באורך של מאות קילומטרים עושה את דרכו לחופי הארץ

אחרי שבשנה שעברה היצורים הימיים הצורבים פסחו על חופי ישראל ולא הגיעו בהמוניהם, נחיל מדוזות ענקי באורך של מאות קילומטרים עושה את דרכו לחופי הארץ. יש שכבר חשו בהן בחופי הדרום, והן נצפו אפילו במרכז, עד הרצליה. הן עדיין מרוחקות, אבל בימים הקרובים הן צפויות להתקרב לחוף. * אורך הנחיל מגיע למאות קילומטרים, ועל כן, משמעות הגעתן לצפון היא שהן אינן עומדות לעזוב בקרוב את אזור הדרום, וצפויות להישאר שם כחודש. * המדוזות שעושות דרכן אל החופים הן ממין חוטית נודדת, והן אלה שנפוצות באזורנו. הן מאופיינות בצריבה חזקה וכואבת, אך אינם קטלניים

– במידה ונפגעים ממדוזה יש לשטוף היטב את האזור הנגוע במי ים בלבד כי מים מתוקים עלולים לגרום לפיצוץ תאי ארס שנותרו על העור. אם נותרו זרועות ציד על העור יש להסירן בזהירות. אין לשפשף את העור הנגוע בחול. * במקרים של הופעת סימפטומים רציניים כגון הקאות, התכווצויות שרירים או קשיי נשימה יש לפנות את הנפגע לבית החולים בהקדם. מספר הטלפון של מרכז ההרעלות הארצי ברמב"ם בראשות ד"ר ידידיה בנטור הינו 04-8542725. (וואלה)

דיווח: איראן ביצעה מתקפה רחבה לשאיבת מידע ממכשירים סלולריים בישראל

חוקרים מצוות המחקר הגלובלי של קספרסקי, חשפו בימים האחרונים את ViceLeaker, תקיפה ממוקדת על מכשירים סלולריים של משתמשים ברחבי המזרח התיכון, עם התמקדות במשתמשים ישראלים, שאפשרה לתוקפים גישה ליומן שיחות, מסרונים, אפליקציות מסרים, הקלטות נפח (הקלטות אודיו של סביבת המכשיר) ומידע כללי על המכשיר. * התקיפה בוצעה בעיקר באמצעות שיתוף אפליקציות מזויפות שהתקין על המכשיר אפליקציות עם "דלת אחורית", מה שאפשר לתוקף לקבל שליטה על המכשיר ועל המידע שעובר באפליקציות של המשתמש. * לעת עתה, Viceleaker איננו פעיל עוד, אולם הרושם הוא שהתוקפים מחפשים דרכי פעולה חדשות. * בקספרסקי חוקרים כעת האם הקבוצה המדוברת עשויה להיות גם מאחורי תקיפה בקנה מידה גדול יותר על אתרי אינטרנט, באמצעות הזרקת קוד SQL והתקנת תוכנות שליטה. (ישראל היום)

בסיכום עם ועידת התביעות: גרמניה תגדיל את הפיצויים לניצולי שואה ב־50 מיליון דולרים

בתום משא ומתן: ועידת התביעות סיכמה עם ממשלת גרמניה על הגדלת הקצבאות החודשיות של ניצולי השואה ב-46%. מי שייהנה מהעלייה בקצבאות הם 50,957 ניצולי שואה, מתוכם 14,079 שחיים בישראל.

– החל מהחודש יעלו הקצבאות מ-352 יורו לחודש ל-446 יורו וישולמו רטרואקטיבית מה-1 בינואר 2019. החל מינואר 2020, סכום הקצבה יעמוד על 513 יורו ובינואר 2021 יעלה ל-580 אירו. * בנוסף, החל מ-1 בינואר 2020 בן או בת זוג של ניצול שואה שמקבל שילומים מגרמניה יקבל לראשונה קצבאות למשך תקופה של תשעה חודשים, שיעזרו להם להתמודד בין היתר עם הוצאות מחייה וצרכים פיננסיים נוספים. זאת בניגוד למצב כיום שבו בני הזוג של ניצולי שואה לא קיבלו כל קצבה לאחר הפטירה.

– לראשונה גם הוסכם כי משרד החוץ הגרמני ישלם קצבה חודשית לאנשים נזקקים שהוכרו כחסידי אומות העולם על ידי יד ושם. גיבורים אלה, אשר סיכנו את חייהם כדי להציל יהודים, הוכרו לראשונה באמצעות תוכנית תמיכה של ועידת התביעות בשנת 1963. פרטי ההסכם יוגדרו בהמשך.

בטחוני

כלי תקשורת לבנוני: בתקיפה הישראלית בסוריה השתתפו חמשה מטוסי קרב; אנשי המיליציות והחיילים האיראנים הספיקו להימלט מהמתקנים לפני הפגיעה; סוריה מאיימת: "אל תהיו רגועים"

יממה לאחר סדרת התקיפות האוויריות בסוריה פרסם היומון הלבנוני "אל אחבר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה, את השתלשלות התקיפה שהתמקדה בעיקר באזורים שבהם פרוסים כוחות איראנים ובמחסן אמל"ח של הכוחות בסוריה. לפי העיתון, מדובר בתקיפה המשמעותית ביותר במדינה בשלושת החודשים האחרונים וכי היא מהווה "ציון דרך" ביכולת של ישראל להתמודד עם מערכת הנ"מ הסורית. * במקביל, סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, התייחס לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה, והזהיר את ישראל "אל תהיו רגועים. סוריה עשויה לשנות את אופן התגובה שלה בעתיד".

– לפי המתואר ב"אל אחבר", מערכת הנ"מ הסורית לא צלחה התמודדות עם גל התקיפה, שכלל חמישה מטוסי קרב שחדרו לשטחה האווירי של סוריה דרך לבנון וירו כמה טילי שיוט מדגם "דלילה". על פי הנטען, רק טיל אחד שירו המטוסים לא הגיע ליעדו ונחת בפרברי דמשק, גורם אבידות בנפש בקרב אזרחים. יתר הטילים, פגעו בעשר מטרות שונות ברחבי סוריה. עוד דווח כי אנשי המיליציות והחיילים האיראנים הספיקו להימלט מהמתקנים לפני הפגיעה.

אחרי סיכול המנהרות: בחיזבאללה עדיין מתכננים להשתלט על יישובי הגליל

מערך המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה אמנם הושמד, אך בנאומו האחרון איים נסראללה כי יש לו יכולת לחדור לשטח ישראל בקלות. יתכן כי ישנם מנהרות טרור שעדיין לא נתגלו, אולם גם בהיעדרן אנשי הקומנדו של הארגון ינסו להסתער בחשאי ולפשוט על ישובי ומוצבי הצפון. בחיזבאללה יודעים שלמהלך יהיה מחיר כבד, אולם ההישג התודעתי יהיה קריטי * יחידת רדואן שאמורה לבצע את החדירה לישראל זוכים לתעדוף מכל הבחינות כמעט: תקציב, ציוד, משאבים, לוגיסטיקה, והם נחשבים לאנשי הקומנדו של חיזבאללה

– בהיעדר מנהרות, התפקיד של אנשי רדואן יהיה ככל הנראה, לנסות להסתער בחשאי לתוך ישראל, או במונח הצבאי – פשיטה. כלומר, הגעה מהירה לאחד היישובים או המוצבים שעל הגבול, עם ניסיון להכניס מסה של אלפי לוחמים מכמה כיוונים ומקומות, תוך הנחה שהצבא הישראלי יתקשה להתמודד עם פעולה שכזו שתתרחש בכמה נקודות על הגבול.

– התקווה כעת של חיזבאללה היא שלפחות אחד מהניסיונות הללו יצליח, וזאת תוך שימוש במטריה ארטילרית כבדה, שתכלול הרעשה של כל אזור הגבול, תוך שימוש ברקטות עתירות משקל (רע"מ) שיכולות להשמיד מטרות כמו מוצבים צבאיים. לארגון יש כיום יכולת אש של ממש, לקראת יום פעולה, שכוללת ירי שעשוי להרוס את כל קו המגע בצד הישראלי בהינתן פקודה. כל מוצב, כל אנטנה. זו תכנית גרנדיוזית של חיזבאללה, לא פחות, שמתיימרת לייצר מכת אש כל כך קשה, שלא יתאפשר לשום כוח ישראלי לפעול בקו הגבול.

– תכנית התקיפה של חיזבאללה, עשויה לכלול מלבד "תכנית האש" (שנועדה לחפות על החדירה לשטח ישראל), מערך לוגיסטי ומודיעיני שלם, כולל שימוש במזל"טים שיעבירו מודיעין בזמן אמת ויוכלו גם להתאבד על מטרות בצד הישראלי. לתכנית יש גם מערך פיקוד ושליטה שאמור לנהל את הפעולה הנרחבת לכל אורך הגבול – מאזור ראש הנקרה ועד הנקודה המזרחית ביותר בגבול בין לבנון וישראל. המכשול הקרקעי שבנתה ישראל בשנים האחרונות, יקשה מאוד על ביצוע של פעולה שכזו, ועדיין, ההנחה של מקבלי ההחלטות של חיזבאללה היא שלפחות חלק מהכוח התוקף יצליח לחדור לצד הישראלי. (וואלה)

מדיני

מסתמן: ישראל לא תגבה מהרשות הפלסטינית 200 מיליון שקלים בחודש עבור מס הבלו

ישראל שוקלת לוותר לרשות הפלסטינית על 200 מיליון שקלים בחודש – מס שהיא משלמת עבור הדלקים שהיא רוכשת מישראל. מס הבלו נכלל במסגרת כספי המסים שאמורים לחזור לרשות. ואולם מזה חמישה חודשים הרשות מסרבת לקבלם בגלל הקיזוז הישראלי של משכורות המחבלים מהם. אם יאושר המתווה, יואט בשליש קצב גידול הגירעון התקציבי של הרשות הנובע ממשבר כספי המסים ויקטן מ-600 מיליון שקלים בחודש ל-400 מיליון. * ההצעה נדונה בפגישת שרי האוצר של ישראל והרשות ביום רביעי שעבר בירושלים ולדברי מקור פלסטיני הצדדים הסכימו לכך עקרונית. ואולם לדברי בכירים ברשות, רמאללה עדיין ממתינה לאישור סופי מישראל בעניין זה בשבועות הקרובים. (כאן)

הבית הלבן פרסם את החלק הכלכלי בתכנית המאה בתרגום לערבית

הבית הלבן הודיע היום (שלישי) כי התכנית הכללית בעסקת המאה – "שלום לשגשוג" פורסם בתרגום לערבית. לפי הודעת הבית הלבן "בעוד המנהיגות הפלסטינית החרימה וניסתה (ללא הצלחה) לערער את הסדנה שלנו, לפלסטינים ולאזור מגיעה האפשרות לשפוט את התוכנית הכלכלית שלנו בעצמם. שמחים לחלוק את חזון השלום שלנו לשגשוג בערבית".

אחרי ועידת בחריין: שר החוץ הישראלי השתתף בועידת האו"ם לענייני סביבה באבו דאבי

שר החוץ ישראל כ"ץ ביקר באבו דאבי במסגרת ועידת האו"ם לענייני סביבה. שם הוא הציג את יוזמת "המסילות לשלום אזורי" לחיבור כלכלי ואסטרטגי של סעודיה ומדינות המפרץ, דרך ירדן, לרשת הרכבות הישראלית ולנמלי חיפה בים התיכון * מדובר בנסיעה ראשונה של שר בכיר ישראלי בכיר למדינה ערבית מיד לאחר ועידת בחריין. * באבו דאבי פגש כץ את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש והעלה בפניו את נושא השבויים והנעדרים הישראלים. בנוסף, קיים השר כ"ץ פגישה עם גורם בכיר באיחוד האמירויות.

חוץ

המעצמות האירופיות על חריגת איראן מהסכם הגרעין: בשלב זה נימנע מהטלת סנקציות על איראן

בריטניה, צרפת וגרמניה יימנעו בשלב זה מהפעלת מנגנון שמעוגן בהסכם הגרעין ומאפשר להן להוביל להטלת סנקציות מחודשות של האו"ם על איראן. כך מסרו דיפלומטים אירופים. זאת, למרות שטהרן הפרה את הסכם הגרעין לאחר שהודיעה כי מאגר האורניום המועשר שברשותה חצה את רף 300 הקילוגרמים.

– סין אמרה היום (שלישי) כי היא מצרה על הפרת סעיפי עסקת הגרעין על ידי איראן, אך וושינגטון אשמה גם היא בלחץ אותו היא מפעילה על טהראן, שגורר למתחים באזור. * רוסיה אמרה היום (שלישי) לאיראן כי עליה "לא להיכנע לרגשות" במשבר הגרעיני עם ארצות הברית.

– במקביל, יו"ר הפרלמנט האירני עלי לאריג'ני האשים היום (שלישי) את ממשל טראמפ בבריונות והבהיר כי על הנשיא להבין שההתנהגות שלו רק תמשיך לאחד עם העם הפרסי. בנוסף, הוא הזהיר את ארה"ב מפעולה צבאית ופגיעה בגבולות הרפובליקה האסלאמית. לדבריו "תגובת אירן תמשיך להיות חזקה בייחוד אם ארה"ב תמשיך בטעות של להפר את את ריבונותנו ותחדור לשטחנו".

דיווח: חברות בעולם סוחרות עם איראן בסתר – כדי להימנע מעיצומים

העיתון 'ניו יורק טיימס' מדווח היום (שלישי) כי בשל העיצומים שמטיל הממשל האמריקני על ייצוא הנפט האיראני, חברות ספנות רבות ברחבי העולם מנסות להסתיר את העובדה שהן מטעינות חומרים מנמלים איראניים – כדי לחמוק מתחת לרדאר ולא להיות נתונות לסנקציות אמריקניות. הנתונים הללו מגיעים ממומחים המנטרים מעקב של ספינות משא וגם מחומרי מודיעין בישראל. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית סירבה להגיב לפרסום. (כאן)

התקשורת הממלכתית בסין: יש להתייחס באפס סובלנות למפגינים בהונג קונג

לאחר שמפגינים פשטו אמש על בית המחוקקים המקומי בהונג קונג כחלק מהמחאה נגד חוק ההסגרה לסין: קראה היום (שלישי) התקשורת הממלכתית בסין להתייחס ב"אפס סובלנות" למפגינים בהונג קונג. במאמר המערכת של הגלובל טיימס, עיתון שמפרסמת מפלגת השלטון הקומוניסטית נכתב, כי "מתוך יהירות עיוורת וכעס, המפגינים הראו כי הם מתעלמים לחלוטין מהחוק והסדר". עוד נכתב כי "החברה הסינית מודעת היטב לכך שמדיניות של אפס סובלנות היא הפתרון היחיד להתנהגות הרסנית זו. אחרת יהיה הדבר דומה לפתיחת תיבת פנדורה". * בנוסף, התקשורת הממלכתית בסין דיווחה כי בייג'ין רואה בפעולות האלימות של חלק מהמפגינים בהונג קונג "קריאת תיגר ישירה", על נוסחת ה"מדינה אחת, שתי שיטות", שעל פיה נשלטה העיר עד כה. (גרדיאן)

    הודו: לפחות 15 הרוגים מקריסת קיר במומבאי * לפחות 15 בני אדם נהרגו ועוד 66 נפצעו מקריסת קיר על צריף במומבאי שבהודו. למקום הגיעו צוותי חילוץ והצלה. משטרת הודו ציינה כי הקריסה אירעה בעקבות גשמים עזים שפקדו את העיר מומבאי. (AP)

    ניגריה: לפחות 50 הרוגים בשריפת מכלית נפט * לפחות 50 בני אדם נהרגו במרכז ניגריה לאחר שניסו לאסוף דלק ממכלית נפט שעלתה באש. * עדי ראיה סיפרו כי נהג המכלית איבד שליטה על כלי הרכב כשניסה להתחמק מבור בכביש. לאחר שהתהפכה המכלית, התנגש בה אוטובוס עם 18 מושבים שגם הוא עלה באש. * דוברו של מושל מדינת המחוז בנוואה שבמרכז המדינה מסר כי "מכלית עמוסה בדלק נפלה אתמול ואנשים אספו ממנה דלק כשהיא התלקחה, והרגה יותר מ-50 איש", הוא הוסיף כי אחרים נפצעו קשה ופונו לבית חולים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן