Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום רביעי ה-03 ביולי 2019

כותרות המהדורה     "הצוללת הסודית ביותר של רוסיה" | 14 מלחים רוסים נהרגו בשריפה מסתורית על צוללת גרעינית בצפון רוסיה; בעקבות התקרית: פוטין ביטל פגישות מתוכננות (חוץ)     סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית על מפגש טראמפ וקים בגבול – "החלטתם האמיצה והנועזת של שני המנהיגים יצרה אמון חסר תקדים בין שתי המדינות" (חוץ)     דיווח: השב"ס […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    "הצוללת הסודית ביותר של רוסיה" | 14 מלחים רוסים נהרגו בשריפה מסתורית על צוללת גרעינית בצפון רוסיה; בעקבות התקרית: פוטין ביטל פגישות מתוכננות (חוץ)

    סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית על מפגש טראמפ וקים בגבול – "החלטתם האמיצה והנועזת של שני המנהיגים יצרה אמון חסר תקדים בין שתי המדינות" (חוץ)

    דיווח: השב"ס החל להתקין טלפונים ציבוריים לאסירים ביטחוניים (חדשות)

    "יידוי אבנים, הפיכת ושריפת רכבים, בקבוקי תבערה" | מראות קשים בהפגנות העדה האתיופית נגד אלימות המשטרה; לפחות 50 פצועים ו-60 עצורים (חדשות)

קצין צה"ל התייבש ממכת חום ופונה לטיפול רפואי (בטחוני)

    תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית עד בהיר

    חמישי: נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

    שישי: נאה. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

    שבת: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

חדשות

"יידוי אבנים, הפיכת ושריפת רכבים, בקבוקי תבערה" | מראות קשים בהפגנות העדה האתיופית נגד אלימות המשטרה; לפחות 83 פצועים ו-60 עצורים

הפגנות המחאה של יוצאי אתיופיה ותומכיהם נגד אלימות המשטרה הידרדרו אמש (שלישי) בחלק ממוקדי המחאה לוונדליזם, אנרכיה ופגיעה ברכוש. ניידות משטרה נשרפו, שמשות נופצו, כל רכוש ציבורי שניתן היה להשחית הושחת בצורה אלימה וברוטלית. באחד המקרים אף הפכו מפגינים ניידת שבה היה שוטר. * רק אחרי שש שעות של מחאה שיצאה משליטה במוקדים רבים בארץ נכנסה המשטרה לפעולה ואף השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את ההפגנות במרכז תל אביב. * במהלך ההפגנות ברחבי הארץ, שבהם השתתפו בני נוער רבים שיצאו לא מזמן לחופשת הקיץ, נפצעו כ-83 שוטרים מפגינים ועוברי אורח, בהם שני שוטרים שנפצעו באורח בינוני. ונעצרו 60 מפגינים.

– באחד ממוקדי המחאה, בכביש 431 סמוך למחלף רמלה, נפצע מפגין אחד כבן 28 מרמלה באורח בינוני – לאחר שניסה לעמוד בדרכו של נהג רכב פרטי שסרב לעצור את נסיעתו. בתיעוד של רגע הפגיעה ושניות לפני כן, נראה רכב שטח בצבע שחור מתקדם בנסיעה מהירה אל תוך המפגינים. אחד מהם ככל הנראה ניסה לחסום את הרכב בגופו, אך הרכב המשיך בנסיעה מהירה – והעיף את אותו מפגין באוויר אל שולי הדרך. הנהג נמלט מהמקום והמשטרה פתחה בחיפושים לאיתורו.

– בתל אביב עלו מפגינים על מכוניות שנקלעו להפגנה, לאחר שככל הנראה פרצו לתוך המפגינים שחששו כי בכוונתם לפגוע במפגינים (כתוצאה מרשלנות משטרתית, שלא מנעה את החיכוך), ובחלק מהמקרים אף הסבו להם נזק. בתיעוד מההפגנה נראה נהג ברכב מסוג סקודה שהיה בצומת קפלן הסמוך למגדלי עזריאלי, כשבשלב מסוים נראה אחד המפגינים עולה על המכונית בעודה נוסעת, ומנתץ באלימות את שמשות הרכב. במקביל כמה מהמפגינים החלו לרדוף אחרי הנהג תוך יידוי אבנים. לטענת המפגינים הנהג דרס אותם ולכן החל האירוע. * לאחר זמן קצר האלימות במקום החריפה: רכב הוצת ומפגינים תקפו כבאית שהגיעה לכבות את הלהבות. כוחות משטרה גדולים ובכללם פרשים שהגיעו למקום הותקפו באמצעות אבנים

– בחיפה מאות מפגינים צבאו על פתחה של תחנת משטרת זבולון. המפגינים יידו אבנים, הבעירו צמיגים והתעמתו עם כוחות יס"מ, שהגיבו ברימוני הלם. לאורך הערב מפגינים הבעירו אש ליד גדר התחנה וניסו לפרוץ אותה. בשלב מסוים, שער התחנה נפתח באופן חלקי, טרם התברר אם המפגינים פרצו את השער או שהשער נפתח לצרכי המשטרה. אירוע זה הזניק את כוחות היס"מ להתייצב מול המפגינים ואלו החלו לירות רימוני הלם וגז לעברם.

– בצומת קריית אתא התפתחו עימותים קשים המפגינים הבעירו צמיגים באמצע הכביש, והשליכו אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים. לאחר מכן אף שרפו פחי אשפה ורכב נטוש שהביאו מאחד החניונים הסמוכים. כמו כן הם שיגרו זיקוקים לאוויר. המפגינים אמרו שלא יעזבו את המקום עד שעות הלילה המאוחרות, וימשיכו להגיע כל יום עד שיפטרו את השוטר. שוטר אחד איבד את הכרתו כתוצאה מאבן שפגעה בראשו. השוטרים השתמשו ברימוני הלם וגז, ונעצרו 20 מפגינים.

– במהלך מחאה במחלף פולג בנתניה, מפגינים גרמו לניידת משטרה נזק ובהמשך אף הציתו אותה. זמן קצר אחרי המפגינים הזיקו והציתו ניידת נוספת. נעצרו שני חשודים במעשי ההצתה

– באירוע חריג שהתרחש בעפולה ירה שוטר באוויר. שוטר שנפגע מאבנים בפלג גופו העליון וברגלו ונפל לקרקע, ביצע ירי לאוויר לאחר שמתפרעים רבים רצו לכיוונו. הוא חולץ על ידי שוטרים מהמקום ופונה לבית חולים.

– בירושלים מאות מפגינים חסמו את הכניסה לעיר משעות הערב ושרפו פחים. שני קציני משטרה נפגעו בראש ובגב מיידוי אבנים. בראשון לציון שוטר נפצע בינוני לאחר שנפגע מאבן בחזהו. בפתח תקווה יידו בקבוק תבערה לעבר הכוחות, בגדרה נפצעו שלושה שוטרים מידוי אבנים של מפגינים. ובחדרה שוטר נפצע בינוני במחלף אולגה בחדרה מאבן שיידו לעברו מעט אחרי חצות התפזרה ההפגנה וצרי התנועה והכבישים נפתחו לתנועה (מגפון ניוז)

דיווח: השב"ס החל להתקין טלפונים ציבוריים לאסירים ביטחוניים

הנהלת בתי הסוהר החלה בימים האחרונים לקיים את ההסכם מול האסירים הביטחונים, עליו הוחלט בתום שביתת רעב לפני שלושה חודשים. בעקבות זאת התקנו לראשונה טלפונים ציבוריים באגף של אסירים ביטחוניים. והשבוע הותקנו טלפונים ציבוריים באגף הנוער בבית הסוהר דמון. כך דווח ב'כאן חדשות' בשם מקורות פלסטינים. לפי הדיווח, מדובר בצעד ראשוני וניסיוני. ואם הוא יתנהל ללא בעיות – בהמשך יותקנו טלפונים ציבוריים נוספים גם באגף האסירות הביטחוניות באותו כלא וייתכן גם בכלא קציעות.

למרות ההמלצות לצמצם את ההטבות שניתנות לאסירים הביטחוניים – בשטח לא נרשמו שינויים

חצי שנה לאחר שוועדה מיוחדת שבחנה את תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים, המליצה לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, להחמיר את תנאיהם, הם טרם הובאו לדיון בקבינט. * מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הנושא לא טעון אישור קבינט, אלא הערכת מצב כללית לקראת אופן יישום התוכנית. הנושא נמצא בדיונים מקדימים ובהכנה לקראת דיון בקבינט". * גורם ביטחוני מסר: "בחודשים האחרונים עלו לקבינט נושאים ביטחוניים דחופים יותר. הנושא נמצא על סדר היום".

– הוועדה שערכה סיורים בעשרה בתי סוהר ונפגשה עם שלל גורמים, קיימה יותר מ־40 דיונים ובסיומם המליצה, בין היתר, להפסיק להחזיק את המחבלים באגפים לפי שיוך ארגוני, קרי אנשי חמאס לא יישבו באגף נפרד ואנשי פת"ח באגף נפרד – כך שהתנהלות האסירים לא תהיה כקולקטיב בפני שב"ס, וההתייחסות לכל אסיר תהיה באופן פרטני ככל שניתן. * בד בבד, המליצה הוועדה לבטל את מוסד "דובר" האסירים במתכונתו הנוכחית, ולקבוע פונקציה של נציג אסירים מתחלף, שיעמוד בקשר עם שלטונות בתי הסוהר אך ורק בנושאים כלליים, וכן שנציג אסירים זה לא יהיה מחבל עם דם על הידיים. * המלצה נוספת של הוועדה קבעה כי יש לקצץ משמעותית כספים המופקדים בבתי הכלא עבור מחבלים על ידי בני משפחותיהם, שבאמצעותם הם רוכשים מוצרים בקנטינה. (ישראל היום)

בגלל סגירת שדה דב: חברת התעופה השנייה בגודלה בישראל תפטר כ-250 עובדים ותמכור כמחצית מצי המטוסים שלה

בעקבות סגירת שדה דב: חברת ארקיע מתכננת לפטר שליש מעובדיה, ולמכור חמישה מטוסים מהצי. המטוסים שימכרו היו פעילים בעיקר בקו אילת, והעובדים שיפוטרו עבדו בשדה דב, וחלקם קשורים לצוות התפעולי של המטוסים שיימכרו. * בתגובה למהלך הצפוי, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה דחוף בחברת ארקיע. (ישראל היום)

אלפים הפגינו נגד מעצרו של משתמט גיוס תלמיד ישיבה בגין התנגדותו לגיוס חרדים; אחד המתפרעים החרדים נפצע

כאלף חרדים הפגינו אתמול (שלישי) אחר הצהריים בעיר ירושלים נגד מעצרו של משתמט הגיוס,  דניאל בן הדסה שהושלך לכלא הצבאי עקב השתמטותו וסירובו לשתף פעולה עם חלקים מהחוק. * הוא  נעצר בלילה שבין שני לשלישי, בעת שהפגין ברחוב הסמוך לישיבתו באשדוד ונתקל בביקורת שגרתית של המשטרה, כשבהזנת פרטיו במסוף המשטרתי הוא זוהה כמי שמתנגד לגיוס חרדים, ובשל כך הועבר לכלא הצבאי..

– ההפגנה החלה בשעה 16:30 נמשכה במשך כשלש שעות, פוזרה בסופו של דבר בכוח. תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.  מפגין אחד נפצע ובהמשך נפצע פרש משטרה לאחר שמעד עם הסוס שניהם פונו לבית החולים

– במהלך המחאה עצרה המשטרה קרוב לשלושים מהמוחים, ביניהם כמה בני עליה המוגדרים כסרבני גיוס שנעצרו בעבר בכלא הצבאי, אולם בהמשך שוחררו כל העצורים

פוליטי

הפריימריז הוכרעו כבר בסיבוב הראשון: עמיר פרץ נבחר לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה

12 שנים לאחר שסיים את כהונתו הראשונה בתפקיד: היו"ר לשעבר פרץ נבחר שוב לתפקיד עם 47% תמיכה. המתמודדים מול פרץ: שפיר, סיימה במקום השני עם 26.9% ואיציק שמולי קיבל 26.3%. * מדובר בניצחון גדול לפרץ, שחוזר לכהונה שניה בתור יו"ר מפלגת העבודה אחרי הכהונה הראשונה ב-2006, אז ניצח בהתמודדותו מול פרס, והצליח להביא את המפלגה להישג של 19 מנדטים, למרות פרישתם של בכירי העבודה דאז שערקו לקדימה. מאז ניסה פרץ את כוחו שלש פעמים נוספות אך נכשל

– ההצבעה ננהלה בשעה מאוחר מהמתוכנן וזאת בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ ופקקי התנועה הרבים, כמו גם התקלות במערכת. (בקשה של ח"כ שפיר להארכה נוספת עד 23:00 נדחתה). אולם למרות זאת אחוזי ההצבעה הפעם היו נמוכים למדי ועמדו על 45.6% בלבד (29,774 מצביעים), זאת לעומת כ-60% בממוצע בסבבי פריימריז קודמים במפלגה. הנתון הזה ככל הנראה היה זה שסייע לפרץ לנצח, כיוון שהוא זוכה לתמיכת מצביעים מאורגנים רבים.

– הניצחון של פרץ נחשבת לבינתיים מהמורה בתוכניותיו של אהוד ברק לעמוד בראשות רשימת שמאל מאוחדת עם מרצ והעבודה. פרץ אמנם קורא לאחודים וצירופים ואף נפגש בשבועות האחרונים עם אהוד ברק בדירה בתל אביב כדי לדבר על היום שאחרי הפריימריז בעבודה. בשלב זה אינו מסכים לוותר על הבכורה לברק. מצד שני, במפלגת העבודה מעריכים כי רבים ממתנגדי פרץ במפלגה עשויים לעבור לתמוך בברק כעת.

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 15 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

בנוסף, הלילה התקיימה כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף בעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון".

לוחמי צה״ל, כוחות מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של כ-3,500 מתפללים באחת מן הכניסות הגדולות השנה. התפילות התקיימו כסדרן

אמש נפצע קצין צה"ל באורח בינוני כתוצאה ממכת חום במהלך מירוץ צבאי בדרום הארץ. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים

לאחר שלושה ימים של רגיעה: שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה

לאחר שלושה ימים של רגיעה בדרום, שריפה פרצה אתמול (שלישי) סמוך לקיבוץ בארי שבעוטף עזה. כוחות הכיבוי השתלטו על האש. בחסדי שמים לא היו נפגעים באירוע. * כזכור, בסוף השבוע האחרון פרצו למעלה מ-15 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף, ומהומות אלימות נערכו לאורך גדר הרצועה – חרף הבנות הרגיעה שסוכמו עם חמאס. בעזה הסבירו למצרים כי הסיבה להמשך המתיחות נעוצה ב"מרחק הבלימה" – לוקח זמן עד שהפקודה של חמאס מתפשטת ומגיעה עד אחרון המתפרעים, המפריחים בלונים מהרצועה. ארגון הטרור הבטיח כי בתוך 24 שעות הפרחת הבלונים תיפסק, וההבנות ייכנסו לתוקף. (חדשות13)

רוסיה: "מודאגים מהתקיפה הישראלית בסוריה"

רוסיה התייחסה אתמול (שלישי) לראשונה לתקיפות הנרחבות שיוחסו לישראל בסוריה בתחילת השבוע (בלילה שבין ראשון לשני) בסוריה. בהודעת משרד החוץ במוסקבה נאמר כי היא "מודאגת מתקיפת חיל האוויר הישראלי בסוריה" וכי התקיפה "עשויה להציב איום ליציבות האזורית".

נתניהו: טראמפ עודכן לפני הפריצה לארכיון הגרעין האיראני

ראש הממשלה נתניהו חשף אמש (שלישי) כי מבצע הפריצה של המוסד לארכיון הגרעין האיראני תואם עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ – "שיתפתי את הנשיא טראמפ ברעיון המבצע – עוד לפני שהוא בוצע. אמרתי לו שאני מתכוון לשלוח את אנשינו ללב טהרן ולהביא את הארכיון. טראמפ שאל אותי האם זה מסוכן? ואמרתי לו יש בזה סיכון לא מבוטל, אבל התוצאה מצדיקה את הסיכון. לכן כאשר הבאתי לו את הממצאים העיקריים הוא כבר ידע על מה מדובר והביע את הערכתו. אין לי ספק שזה סייע לאשרר את החלטתו לסגת מהסכם הגרעין עם איראן". * לדבריו נתניהו הוא סיכן את הכוחות שביצעו את המבצע "מתוך מחשבה – שחשיפת התוכנית תסייע לשכנע את נשיא ארצות הברית לצאת מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן".

חוץ

"הצוללת הסודית ביותר של רוסיה" | 14 מלחים רוסים נהרגו בשריפה מסתורית על צוללת גרעינית בצפון רוסיה; בעקבות התקרית: פוטין ביטל פגישות מתוכננות

14 מלחים רוסים נהרגו שלשום (שני) בשריפה שפרצה על צוללת רוסית בזמן שערכה ניסוי צבאי במעמקי המים הטריטוריאליים של רוסיה. * במשרד ההגנה הרוסי לא ציינו את שמה של הצוללת שנפגעה, אולם בכלי תקשורת רוסיים דיווחו כי מדובר בצוללת המתקדמת והחשאית ביותר של רוסיה – צוללת גרעינית שיועדה למשימות חשאיות במעמקי האוקיינוס. רשת RBC הרוסית אמרה כי מדובר בצוללת הגרעינית לושריק AS-12. * בשום שלב לא נמסר מה גרם לשריפה, כמה אנשים היו על הצוללת ואם ישנם מלחים ששרדו את השריפה.

– על פי דיווחים בתקשורת הרוסית, אנשי הצוות מתו כתוצאה מהשריפה והרעלנים שהיא פלטה. במשרד ההגנה הוסיפו כי השריפה כובתה לאחר מאמץ רב ועם מסירות נפש של המלחים. הצוללת הועברה לבסיס המרכזי של הצי הרוסי בצפון המדינה בסברומורסק שלחופי ים ברנץומי שמנהל את החקירה הוא מפקד הצי.

– בעוד צוללות רגילות מגיעות בדרך כלל לעומק של עד 600 מטרים. הצוללת המתקדמת היתה מעורבת במחקר שנערך ב-2012 בעומק של 2,500 מטרים. וישנם פרשנים שהעריכו כי הצוללת לושריק מסוגלת להגיע אפילו לעומק של 6,000 מטרים. * עוד העריכו כמה פרשנים כי אחת מהמשימות של הצוללת היתה לנתק כבלי תקשורת ואינטרנט תת ימיים בקרקעית האוקיינוס.

– בעקבות התקרית, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביטל את פגישותיו המתוכננות וזימן את שר ההגנה שלו לקבלת תדריך על האירוע.

– הדיווחים על ביטול פגישותיו של פוטין הגיעו במקביל לדיווחים ולפיו סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ביטל במפתיע נסיעה מתוכננת לניו המפשייר. לאחר שנקרא בחזרה לבית הלבן. בכיר בממשל האמריקאי הבהיר כי לא מדובר במצב רפואי הקשור בפנס או בנשיא דונלד טראמפ, וזה לא קשור לביטחון הלאומי. * כמו"כ פורסמו במקביל, דיווחים לא רשמיים כי מועצת הביטחון של הנציבות האירופית נקראה לפגישה בבריסל.

הודו: עשרות הרוגים בגשמי מונסון כבדים באזור מומביי שהביאו לקריסת מבנים

לפחות 30 בני אדם נהרגו ועשרות תושבים נוספים נפצעו כשגשמי מונסון כבדים גרמו לקריסת מבנים במערב הודו. במומביי התמוטט קיר בגובה עשרה מטרים התוחם יער עירוני והביא למותם של 18 תושבים. גורמים בשירות המטאורולוגי בעיר אמרו כי מומביי קיבלה את כמות הגשם הגדולה ביותר מזה 14 שנים במשך יומיים רצופים.

– הגשמים הכבדים הציפו גם כבישים במומביי ומסילות רכבת, וחברת הרכבות המרכזית של הודו הזהירה כי "זעם הטבע" הפך את פעילותה למסוכנת בכמה אזורים. אלפי נוסעים היו תקועים בתחנות במהלך הלילה, בשל פעילותה החלקית. בנוסף לכך, בנמל התעופה בעיר כמעט שנרשם אסון, כשמטוס שהיה בטיסה פנימית החליק ממסלול ההמראה המרכזי. היום שבו הטיסות לסדרן באופן חלקי.

– בשל גשמי הזלעפות, הכריזה הממשלה המקומית על יום חופש ורק שירותי החירום יישארו פתוחים. ראש ממשלת מדינת מהאראשטרה קרא לתושבים להישאר בבתיהם אלא אם מדובר במצב חירום.

סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית על מפגש טראמפ וקים בגבול – "החלטתם האמיצה והנועזת של שני המנהיגים יצרה אמון חסר תקדים בין שתי המדינות"

סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה סיקרה בהרחבה את פגישתם של קים וטראמפ בצפון קוריאה ביום ראשון האחרון – "המנהיגים הבכירים של הרפובליקה הדמוקרטית של צפון קוריאה ושל ארה"ב חלקו לחיצת ידיים היסטורית", נכתב בדיווח. בהמשך צוין כי המפגש בכפר פאנמונג'ום שבגבול היה "אירוע מדהים" * לפי הדיווח בסוכנות, המפגש עסק באינטרסים ובחששות המשותפים של שתי המדינות ובמהלכו נידונו "סוגיית הפגת המתיחות בחצי האי הקוריאני" ואף "הובעו הבנה וסימפתיה". * בדיווח צוין כי קים תלה את הצלחת הביקור בקשר האישי הטוב שלו עם טראמפ, "החלטתם האמיצה והנועזת של שני המנהיגים יצרה אמון חסר תקדים בין שתי המדינות"

טראמפ הביעה תמיכה במפגינים בהונג קונג; סין: "אל תתערב"

הנשיא האמריקני הביע תמיכה במאות המפגינים בהונג קונג ואמר שהמפגינים "מחפשים דמוקרטיה, אבל יש כמה ממשלות שלא רוצות דמוקרטיה". * בתגובה, מסר משרד החוץ הסיני כי "אנחנו מגנים ומתנגדים בתוקף להתערבות הבוטה של המדינה הרלוונטית בענייני הונג קונג ובענייניה הפנימיים של סין". קובר המשרד הוסיף כי סין "מזהירה את אותה מדינה לדבר ולפעול בזהירות, ולהפסיק להתערב בעניינים הפנימיים של הונג קונג בכל צורה שהיא". לדבריו, לארה"ב "אסור בשום אופן לתמוך באלה הפועלים באלימות ועוברים על החוק".

    לוב: דיווח: לפחות 40 הרוגים בתקיפה אווירית על מתקן מעצר למהגרים בטריפולי * לפחות 40 בני אדם נהרגו ועוד כ-80 נפצעו במתקפה אווירית על מתקן כליאה של מהגרים בטריפולי בירת לוב. בתמונות שפורסמו בלוב נראים מהגרים אפריקנים מקבלים טיפול רפואי לאחר התקיפה. * טרם ידוע הרקע לתקיפה.

    סרי לנקה: ראש המשטרה נעצר על אי מניעת הפיגועים במדינה * משטרת סרי לנקה עצרה אתמול (שלישי) את מפכ"ל המשטרה ואת שר ההגנה לשעבר בחשד שלא מנעו את סדרת הפיגועים שארעה במדינה לפני שלשה חודשים ובהם נהרגו כ-253 בני אדם וכ-500 נפצע. מחלקת החקירות הפליליות (CID) עצרה את המפכ"ל, ואת מזכיר משרד ההגנה, בעת שקיבלו טיפול רפואי בבתי חולים ממשלתיים. (רויטרס)

    תוניסיה: מחבל פוצץ עצמו במהלך מרדף, לא היו נפגעים * מחבל פוצץ עצמו בשכונה בפאתי תוניס בתום מרדף שהתנהל עם המשטרה. לא היו נפגעים. כך מסרו הרשויות במדינה. * המחבל, איימן א-סמירי, חשוד כי נטל חלק בפיגוע הכפול שאירע בעיר הבירה של תוניסיה לפני כשבועיים, עליו לקח ארגון דאע"ש אחריות

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן