Skip to content

הפיצוי הגבוה ביותר לנפגע תאונת דרכים: כ-16 מיליון שקל לנער שהפך משותק בכל גפיו

סכום שיא נקבע כפיצוי לנער שנפצע בתאונת דרכים בהיותו ילד. חברות הביטוח נאבקו להפחית ככל האפשר בסכום הסופי אך השופט, התרשם מאוד מיכולותיו האינטלקטואליות של הנער והבין את אובדן כושר ההשתכרות הפוטנציאלי והעובדה שתוחלת חייו נאמדת ב-45 שנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סכום שיא נקבע כפיצוי לנער שנפצע בתאונת דרכים בהיותו ילד. חברות הביטוח נאבקו להפחית ככל האפשר בסכום הסופי, אך השופט התרשם מאוד מיכולותיו האינטלקטואליות של הנער והבין את אובדן כושר ההשתכרות הפוטנציאלי והעובדה שתוחלת חייו נאמדת ב-45 שנים

מאת כתבי מגפון

חברת הביטוח כלל וקרנית ישלמו כ-16 מיליון שקל, סכום הפיצוי הגבוה ביותר ששולם אי פעם בישראל לנפגע תאונת דרכים, נער בן 17 מצפון הארץ שנפגע קשה בתאונת דרכים כשהיה בן 8 בלבד. כך קבע בית משפט מחוזי בחיפה.

 הסכומים הגבוהים שנפסקו לנער משקפים את יכולותיו האינטלקטואליות ואת כושר ההשתכרות הפוטנציאלי שלו אילו היה חי חיים נורמליים, וזאת לאור הישגיו המצוינים בלימודיו על אף המגבלות הגופניות הקשות מהן הוא סובל. מצד שני,  דווקא על רקע זה ביקשה חברת הביטוח להקטין את סכומי הפיצוי,  בטענה שהישגי הנער בלימודים מוכיחים שהמגבלות מהן הוא סובל לא יקשו עליו להשתכר כפי שראוי לו למרות הפציעה. אלא שהשופט לא קיבל  טענה וזו וציין כי זו "תקוות שווא שכן  שוק העבודה אינו בשל  להעסיק עובד במצבו."

הנער סובל, כתוצאה מהתאונה, משיתוק קוודרופלגי – שיתוק של ארבע הגפיים. הוא מונשם מלאכותית באופן קבוע, נזקק לטיפול סיעודי צמוד 24 שעות ביממה ומתנייד בעזרת כסא גלגלים ממונע.

במקרה האמור, הטרגדיה של הנער כפולה.  לצד העובדה שאיבד את כושרו המוטורי כליל, הרי שמצווארו ומעלה הוא בריא לחלוטין, ויתירה מזו – הוא נער מחונן שכלית, הלומד בבית ספר רגיל , לצד בני גילו. נמצא בבית הספר עם מלווה שגם מסייע לו בכתיבה ונמצא ערב בחינות הבגרות וסיום הלימודים.

בקביעת סכום הפיצוי הכולל נאלץ בית המשפט להעריך את תוחלת חייו של הנער, שיוצג על ידי עו"ד פנחס זלצר ועו"ד גליה ליפשיץ-זלצר, בהתאם לסוג הפציעה ממנה הוא סובל והשפעתה על מערכות הגוף.

 מומחה רפואי, שמינה בית המשפט, קבע כי תוחלת החיים הצפויה לנער, על פי סטטיסטיקות עבר, היא גיל 45. לפיכך, בית המשפט המחוזי בחיפה קבע סכום פיצוי בסך כ-11.7 מיליון שקל, שישולם כסכום חד פעמי ועד הגיעו של הנער לגיל 45, ואילו  יתרת הסכום תשולם לו  במדרגות במידה ובהתאם לגיל אליו יגיע מעבר לגיל 45. כך, במידה והנער יחיה מעבר לגיל 45 ועד גיל 67  ישולם לו סכום חודשי של כ-49 אלף  שקל,  ואילו מעבר לגיל 67 ועד סוף חייו ישולם לו סכום חודשי בסך כ-32 אלף שקל.  כל הסכומים כוללים את תשלומי הביטוח הלאומי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן