Skip to content

ארקיע הודיעה על צמצום בכח האדם

הנהלת ארקיע הודיעה לעובדי החברה כי למעלה ממאה מהם יפוטרו בקרוב לאחר שהחברה מוכרת צי מטוסים שתאם לנחיתה בשדה דב ועוברת למטוסים גולים יותר. העובדים מתנגדים וערכו היום אסיפות הסברה

150 מעובדי חברת התעופה "ארקיע" צפויים לפיטורים בעקבות סגירת שדה דב, כך הודיעה היום (רביעי)  הנהלת החברה. החברה מנמקת את הצמצום הדרסטי בכוח האדם עקב העובדה שבעקבות סגירת  שדה התעופה, שדה דב,  צי מטוסי האמבראר של החברה מיועד למכירה ובשל כך כל עובדי הצי הזה ועובדים אחרים יפוטרו בחודשים הקרובים. בתגובה לכך ערכו היום עובדי ארקיע אספת הסברה בה הם דרשו מההנהלה לבטל את כוונת הפיטורין רבים מהם נשאו שלטים ועליהם נכתב "ארקיע זה הבית שלנו" . מההסתדרות נמסר כי היא תומכת בוועד העובדים ובעובדי רקיע בכלל.   .

מטוסי האמבאר הסילוניים - עומדים למכירה (צילום מאתר החברה)
מטוסי האמבאר הסילוניים - עומדים למכירה (צילום מאתר החברה)

יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי אמר כי"התנהגות ארקיע,העומד בראשה והבעלים שלה , רחוקה מלהיות של בני אדם, יש פה אנשים עם משפחות וילדים, שיש להם התחייבויות כמו משכנתא , ככה לא מכבדים עובדים". עליזה בלאיש יו"ר ועד העובדים בארקיע הוסיפה "לא נאפשר שעובדי ארקיע המסורים יאבדו את הפרנסה שלהם בגלל החלטות אומללות של ההנהלה
מהנהלת ארקיע נמסר כי "בתקופה של שינויים מהותיים בתעופה הפנים ארצית  הכוללים את סגירת שדה תעופה משמעותי כמו שדה דב, יש לבצע ארגון מחדש -זהו מהלך טבעי. ישראל אינה מדינה זולה למחיה ולעסקים. רבים התחומים בהם עלויות חברת תעופה ישראלית יקרות בהרבה מהמתחרים המגיעים מחו"ל. לכן חובה עלינו להיות יעילים ולתת שירות איכותי במחיר תחרותי". הוא ציין כי "ארקיע" תעשה כל מה שצריך כדי להצליח במשימה הזאת". "אנו משוכנעים שעובדי ארקיע שהם גם שותפים בחברה, יהיו שותפים גם בתהליך ההתייעלות", נמסר מההנהלה.
מטוסי המאבראר של "ארקיע" נרכשו במיוחד כי הם התאימו לקו אילת שדה דב כלומר צי המטוסים תאם להמראה ונחיתה במסלול קצר והאפשרות להטיס בהם יותר ממאה נוסעים במקום מטוסי הדש שהטיסו רק 52 נוסעים. ברם, המעבר לנמל התעופה בן גוריון ושדה התעופה רמון מאפשרים לארקיע להטיס מטוסים גדולים יותר ולבצע שילוב בין אילת ליעדים נוספים בעולם. כל אלו לטענת הנהלת החברה, יאפשרו לה לפעול להגברת היעילות בתכנון  הטיסות  של החברה.

רשת דן תסיע את אורחיה בשאטלים חינם
ובעניין דומה, רשת מלונות דן הודיעה הבוקר כי הרשת נערכת לעידוד תיירות הפנים ותציע שאטלים ללא תשלום, הלוך וחזור מתל אביב למלונות התאגיד באילת וחזרה.  רשת דן ציינה תחילה כי יעמידו אוטובוס אחד בכל יציאה אך לאחר מכן גורם בכיר ברשת אמר כי הרשת תיערך לפי מספר ההזמנות והביקוש לשירות ההסעות.

גם ישרוטל בעניין עידוד הנופשים במלונתיה
גם רשת מלונות ישרוטל מרכזת את מירב מאמציה ומנסה לשמור על המשך זרימה של קהל לקוחותיה לאילת.  "אנו נמצאים בשיא עונת התיירות באילת, אליו יצאנו במהלך משותף עם חברת התעופה ארקיע במטרה לשפר, לייעל ולהוזיל את ההגעה לאילת לאלו הבוחרים לעשות זאת בטיסה, ובכך למזער את הנזק שנוצר עקב סגירת שדה דב", הודיעה הרשת הבוקר.
לפי הודעת החברה – הרוכשים חופשה ברשת מלונות ישרוטל באילת יוכלו להזמין טיסות ב-89 שקלים לאדם לכיוון, הלוך וחזור באותו מחיר. המבצע החל ב-30.6 ויהיה תקף עד 11.8.

 

תמונות נשלחו בנפרד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן