Skip to content

סכסוכי גירושין: גם כלב וחתול זה לא חוט מאריך

מספר סכסוכי הגירושין סביב השאלה מי יקבל את הכלב או את החתול נמצא בסימן עלייה בארצות הברית. מאת שרית פרקול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר סכסוכי הגירושין סביב השאלה מי יקבל את הכלב או את החתול נמצא בסימן עלייה בארצות הברית. אם לזוג המתגרש יש גם ילד, שופטים רבים נוטים להשאיר את חיית המחמד יחד עם הילד

מאת שרית פרקול

עוד לא פתרנו את סוגיית המשמורת המשותפת על הילדים במקרה של גירושין, והנה עוד סוגיה שעולה מעבר לים ואולי תגיע גם אלינו – המשמורת על חיית המחמד.

עטיפת הספר "ומה עם וולי?"
עטיפת הספר "ומה עם וולי?"

מספר סכסוכי הגירושין סביב השאלה מי יקבל את הכלב או את החתול נמצא בסימן עלייה בארצות הברית. בסקר שנערך ב-2006 בקרב 1,600 חברי האקדמיה האמריקאית לעורכי דין לענייני משפחה, רבע מהמשיבים אמרו שסכסוכים בענייני חיות מחמד הולכים וגוברים מאז 2001.

סו מנינג מסוכנות אסושיאייטד פרס, המדווחת על כך, מוסרת בנוסף, כי במקרים בהם לזוג המתגרש יש גם ילד, שופטים רבים נוטים להשאיר את חיית המחמד יחד עם הילד.

לדברי קן אלטשולר, נשיא האקדמיה האמריקאית לעורכי דין לענייני משפחה, פרידות של בני זוג מאותו מין, בריתות נישואין וצורות אחרות של זוגיות הן בין הסיבות לכך שמאבקי משמורת על חיות המחמד הופכים שכיחים יותר.

סטיבן מיי, יועץ לענייני בעלי חיים, חבר לעו"ד דייויד פיסארה, ויחד הם פרסמו את הספר "ומה עם וולי?", העוסק בזוגות גרושים המקיימים "הורות משותפת" של חיית מחמד.

בכל מדינות ארצות הברית נחשבים בעלי החיים רכוש משותף. במשך שנים חילקו אותם יחד עם הרהיטים ושאר הנכסים בזמן הגירושין, אבל המצב משתנה. "השופטים מבינים שהילדים קשורים לבעלי החיים יותר מאשר לרהיטי פינת האוכל", אומר אלטשולר.

בינתיים אין חוקים המסדירים את זכויות הביקור אצל חיות המחמד, והזוגות צריכים להגיע ביניהם להסדרי ראייה.

קריאה נוספת:

כתב אישום חמור על התעללות בכלבה 

הנאשמת: "זה לא הקקי של הכלבה שלי!"

כתב אישום ראשון בישראל בגין נטישת כלב

קמפיין "כלבי הסגר אינם הפקר"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן