Skip to content

המשטרה נערכת לחידוש הפגנות יוצאי אתיופיה כבר היום

בעקבות פגישת משפחת סולומון טקה ז"ל עם נציגי מח"ש, בה נמסר למשפחה שהבדיקות הבליסטיות ואחרות מוכיחות כי השוטר ירה אל הריצפה, ולאחר קום המשפחה מימי אבלה, צפויות להיחדש בעוז ההפגנות. המשוטרה מזהירה ומבקשת מהמוחים לא לגלות אלימות ולא לחזור על המהומות שפרצו לפני שמונה ימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל נערכת לחידוש הפגנות יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ, לאחר שבני משפחתו של סולומון טקה, קמו משבעת ימי האבל ולאחר פגישת בני המשפחה ונציגיהם המשפטיים עם נציגי מח"ש שמסרו למשפחה  את ממצאי חקירת מותו של סולומון וביניהם כי בדיקות בליסטיות ואחרות מאוששות את גרסת השוטר כי הקליע נורה לרצפה ונתז פגע בבנם והרגו. עורכי הדין של המשפחה סיפרו כי במהלך פגישה שנערכה הבוקר (שני) עם נציגי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים נמסרו להם פרטי החקירה. עם זאת, בפגישה לא נאמר לנציגי המשפחה איזו עבירה יש בדעת מח"ש לייחס לקצין המשטרה.
נציגי מח"ש, ובראשם עו"ד קרן בן מנחם, אישרו למשפחה כי מהחקירה עלה שהירי של השוטר אכן בוצע לכיוון הרצפה וכי נתז הוא שפגע בטקה וגרם למותו. עורכי הדין שמייצגים את משפחת טקה ביקשו ממח"ש את דו"ח הנתיחה שלאחר המוות ואת תוצאות הבדיקה הבליסטית, על מנת להעבירם במידת הצורך למומחים מטעמם. בתגובה לכך נאמר לעורכי הדין שהנושא יישקל ושהם יקבלו תשובה בקרוב.

שוב פקקים באיילון? (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
שוב פקקים באיילון? (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

ממח"ש נמסר כי  "נמסר לבני המשפחה כי במהלך החקירה בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק בו בוצע הירי, ובחינת הזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי. הממצאים לעת הזו של בדיקות אלו תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, כאשר נתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו המצער".

"מסגרת הפגישה שמעו נציגי מח"ש והפרקליטות בהרחבה את טענות בני המשפחה ואת בקשותיהם. במהלך הפגישה הודגשה החשיבות הרבה בקיום שיח עם בני המשפחה, במגבלות המתחייבות לנוכח השלב בו מצויה החקירה"

"בתוך כך, נמסר לבני המשפחה כי במהלך החקירה בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק בו בוצע הירי, ובחינת הזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי. הממצאים לעת הזו של בדיקות אלו תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, כאשר נתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו המצער".

לצד זאת הובהר, כי החקירה עדיין נמשכת, וכי עדיין לא ניתן לגבש תמונת מצב ברורה וסופית באשר לנסיבות הירי ומהלך האירועים שהביאו לתוצאה הטראגית. כן הובהר כי מטבע הדברים, עדיין מוקדם לקבוע מה המשמעות המשפטית של הממצאים העובדתיים, שכן כאמור החקירה טרם הסתיימה.

"מח"ש הזמינה את המשפחה ואת באי-כוחה להמשיך לעמוד עימה בקשר".

עוד מבקשים במח"ש להבהיר כי "נבקש לעדכן כי פרסומים שונים בתקשורת אודות עברו הפלילי של המנוח הינם שגויים. בנסיבות העניין, הוחלט כי מח״ש תקיים בדיקה בנוגע לכך".

כאמור המשטרה מצידה נערכת לחידוש ההפגנות  וקוראת להפגנה ללא אלימות

צילום ארכיון: ציפי מנשה
צילום ארכיון: ציפי מנשה
צילום ארכיון: ציפי מנשה
צילום ארכיון: ציפי מנשה

ככל הידוע למגפון מתוכננת  להתקיים היום החל מהשעה 17:00 תהלוכת מחאה מאושרת מצומת עזריאלי לכיכר רבין שבסיומה תתקיים בכיכר עצרת.

 מסלול התהלוכה:

 מצומת עזריאלי על רחוב קפלן לכיוון מערב עד רחוב אבן גבירול, ימינה לרחוב אבן גבירול לכיוון צפון עד כיכר רבין.

לשם הבטחת קיומה של התהלוכה,  המשטרה צפויה לחסום לתנועה את הצירים הבאים החל מהשעה 17:00:

▪רחוב קפלן יחסם לתנועה מדרך בגין עד אבן גבירול לכיוון מערב בלבד.

▪רחוב אבן גבירול יחסם לתנועה לכיוון צפון בלבד מרחוב מרמורק עד רחוב ארלוזורוב.

▪שד' שאול המלך יחסמו לתנועה מרחוב ויצמן עד רחוב אבן גבירול.

▪ שד' דוד המלך יחסמו לתנועה מרחוב ויצמן עד רחוב אבן גבירול.

▪ רחוב בלוך יחסם לתנועה מרחוב ארלוזורוב עד רחוב אבן גבירול.

כמו כן צפויים להיחסם לתנועה כל הרחובות החוצים את ציר התהלוכה.

צירי התנועה החסומים לטובת התהלוכה, יפתחו לתנועה בהתאם להתקדמות הצועדים.
בצפון צופה המשטרה חסימות צירים  בצומת קרית אתא כי שאירע בהפגנה הקודמת.

שוטרים יפרסו בצירים המרכזיים לשם הכוונת התנועה למניעת עומסי תנועה ככל שניתן, ציבור הנהגים מתבקש להישמע להוראות השוטרים ולפעול בהתאם.

מומלץ לציבור משתמשי הדרך לעשות שימוש באפליקציית WAZE לבחירת דרכים חלופיות וכן להתעדכן באמצעות מוקד המידע של משטרת ישראל 110.

כמו כן, יש להתעדכן מול חברות התחבורה הציבורית באשר לשינויים הצפויים עקב סגירת הצירים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן