Skip to content

נחשפה מנהרת טרור בדרום הרצועה

במהלך בניית המכשול התת קרקעי חשפה היום מנהרת טרור שמקורה בדרום הרצועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהרת טרור נחשפה היום (שני) שמקורה בדרום רצועת עזה והיא חודרת לישראל.
דובר צה"ל מסר כי  במהלך "בניית המכשול התת קרקעי בגבול רצועת עזה נחשפה תוואי מנהרה נוסף בדרום הרצועה". עוד נמסר כי "בשעות אלה מבצעים לוחמי צה״ל חקר של התוואי". וכי "פרטים נוספים ימסרו בהמשך".

מהמועצה האזורית אשכול  נמסר שהמעצה עודכנה היום "כי צה״ל חשף מנהרה סמוך לגדר המערכת באזור דרום המועצה. המנהרה אותרה הודות לאמצעי ההגנה הטכנולוגיים פורצי הדרך שמופעלים לאורך גבול הרצועה כדי להגן על יישובינו. המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול צה״ל. אנו מודים לחיילי וקציני צה״ל הפועלים בנחישות ובאומץ לב בהגנה על יישובינו".

חשיפת מנהרת טרור (צילום ארכיון: דובר צה"ל)
חשיפת מנהרת טרור (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול הגיב ומסר:״מאז צוק איתן אנו זוכים למעטפת הגנתית מערכתית ומקיפה שמוכיחה את עצמה, המכשול מפני איום המנהרות וכיפת ברזל. המכשול אשר נבנה במהירות לאורך הגבול מסכל את איום מנהרות הטרור ואת אירועי החדירה. ההגנה הזאת מאפשרת לנו להשקיע בפיתוח , צמיחה וקליטה בישובים ובזה אנו עוסקים.

אנו יודעים שצה״ל פועל גם מול טרור הבלונים וסומכים שגם לכך ידע לתת פתרון מלא. אני מבקש להודות לחיילי וקציני צה״ל אשר מופקדים על משימת ההגנה עלינו יום ולילה ומאחל שיחזרו הביתה בשלום״.

מהמועצה אזורית אשכול נמסר כי הם עודכנו על-ידי צה"ל בדבר גילוי המנהרה, סמוך לגדר המערכת בדרום שטח המועצה. "המנהרה אותרה הודות לאמצעי ההגנה הטכנולוגיים פורצי הדרך שמופעלים לאורך גבול הרצועה כדי להגן על יישובינו. המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול

במאי האחרון הושמדה מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני שחדרה לשטח ישראל מדרום רצועת עזה. המנהרה הושמדה באמצעות תקיפת מטוסי קרב של צה"ל והייתה מצויה במעקב טכנולוגי עד להשמדתה וייעודה ביצוע פיגוע טרור בשטח ישראל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן