Skip to content

מה יפים לילות הקיץ בנגב

יומיים בנגב מגלים שפע של אפשרויות לחופשה משפחתית כן, גם בקיץ. לילות הקיץ הקרירים מביאים איתם אנרגיה מדהימה לנגב. זוהי התקופה בה הנגב מתעורר משנת החורף שלו ויוצא לחודשיים של פעילות תחת כיפת השמיים: מסיבות רחוב, פסטיבלים, סיורים ליליים, הופעות מוזיקה חיות ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לטייל בנגב בקיץ ? חשבתם שזה בטח לא הזמן, אז תחשבו שוב. לילות הקיץ בנגב הם פשוט הזמן האידאלי לבקר בנגב. מזג האוויר המדברי יפתיע אתכם לטובה. היובש והגובה הטופוגרפי של רמת הנגב (500-700 מטר מעל פני הים), עושים את שלהם, כשמדובר בשעות בין הערביים והערב הנעימות. לילות הקיץ הקרירים מביאים איתם אנרגיה מטורפת לנגב. זוהי התקופה בה הנגב מתעורר משנת החורף שלו ויוצא לחודשיים של טירוף חושים תחת כיפת השמיים: מסיבות רחוב, פסטיבלים, סיורים ליליים, הופעות מוזיקה חיות, טעמים וריחות וניתוק מהלחץ של היומיום. כאן אין פקקים ולחות, רק אוויר טוב, מרחבים שופעים ונופים עוצרי נשימה. מי שעוד לא ראה את הנגב בהופעה חיה, חייב לעשות זאת השנה.  אנשי הרשות לפיתוח הנגב ותיירות הר הנגב החברה הכלכלית ומינהלת העיר העתיקה בבאר שבע בחברת תיירני האזור הזמינו אותנו, קבוצה של עיתונאים לחוות זאת ואם להתחיל מהסוף. אז זה מומלץ בחום (וההמלצה היא הדבר היחיד החם באמת).

בית הקברות לחללי מחה"ע ה-1 (צילום:דן בר דוב)
המרכז להנצחת חיילי אנז"ק (צילום:דן בר דוב)
המרכז להנצחת חיילי אנז"ק (צילום:דן בר דוב)

את סיורנו התחלנו במרכז להנצחת חיילי אנז"ק, מרכז זה הוא מקום ייחודי המספר באופן חווייתי את סיפורם של חיילי אנז"ק ואת סיפור כיבוש באר שבע. רוח האנז"ק הביאה מאות פרשים מאוסטרליה וניו זילנד להילחם באומץ ובנחישות הרחק ממולדתם בארץ ישראל ובבאר שבע, סיפורם מרתק ומרגש. המרכז ממוקם בסמוך לבית הקברות לחללי מלחמת העולם הראשונה וגם בו סיפורים מרתקים ומרגשים. משם המשכנו לביקור קצר בעתיקה של באר שבע, העיר התורכית הראשונה בארץ שמתעוררת לחיים עם פאבים, מסעדות, וגם צימרים ומלונות בוטיק כמו מלון וספא אחוזת אנילביץ' והבית העות'מאני. עוד מספרים לנו שלקראת סוף השנה עתיד להסתיים הפיתוח בפארק נחל באר שבע שהולך להיות אחד הפארקים המרשימים בארץ הכולל אגם גדול לשיט, מדשאות נרחבות ושטחים מוצלים, יש למה לחכות.

העיר העתיקה בתנופת התחדשות (צילום:דן בר-דוב)

תחנתנו הבאה היא בדרך לשבטה ,בדיונת חול שם אנחנו פוגשים בספורט חדש ומלהיב ,סנדבורדינג ובאחד האנשים שהביאו את הספורט הזה לארץ דרור בן-אור. החול היא נעים ורך לא ממש כמו חול ים, חול שמגיע אלינו ממדבר סהרה דרך הנילוס וניתן למצוא אותו רק בשלושה מקומות בישראל והדיונה של דרור היא אחת מהן. מסתבר שכל אחד יכול להיות לגלוש בלי צורך בניסיון כולשהו וזה מתאים לכל גיל, פשוט עומדים (או יושבים) על הבורד ו…גולשים. תוך דקות תרגישו כמו ילדים. כיף גדול. דרור שחי את המדבר כבר שנים מארגן גם טיולי ג'יפים ופעילויות מגוונות באזור והוא ישמח לעזור לכם http://www.drorbamidbar.co.il/.

גלישה במורד הדיונה (צילום:דן בר-דוב)
הרבה חול נעים ורך (צילום:דן בר-דוב)
סנדבורדינג אצל דרור במדבר (צילום:דן בר-דוב)
סנדבורדינג אצל דרור במדבר (צילום:דן בר-דוב)

איריס בראזני, מדריכת הטיולים המקסימה לוקחת אותנו ליעד הבא, סיור שקיעה בשבטה.  שבטה היא אתר ארכיאולוג שהוכרז אתר מורשת עולמית, מציג שרידים מרשימים של עיר נבטית, שהתקיימה בלב אזור מדברי ללא  מקורות מים טבעיים בתקופת שבין המאה ה-1 למאה ה-9, עת שכנה על דרך הבשמים העתיקה . הכנסיות המפוארות, הרחובות ובתי המגורים מעוררים התפעלות גם בימינו (ואיריס מפיחה בהם חיים).

שקיעה על העיר ששקעה (צילום:דן בר-דוב)
הנבטית האחרונה בשבטה (איריס מדריכת הטיולים) (צילום:דן בר-דוב)
בעיר הנבטית שבטה (צילום:דן בר-דוב)

היעד האחרון  להיום מביא אותנו לחאן בארותיים הממוקם סמוך ליישוב עזוז. המקום מעניק אווירה שלווה ורגועה (שלא לדבר על ניתוק מהסלולאר ,כן פשוט אין קליטה במקום ומסתבר שאפשר וגם מומלץ לעזוב את הנייד בצד לכמה שעות).   בחאן בארותיים בקתות אירוח בגדלים שונים המתאימות לזוגות, משפחות וקבוצות. לכל בקתה מרפסת מוצלת, פינת ישיבה וערסלים. עוד במקום סוכת אירוח גדולה המשמשת להתכנסות ולארוחות (או ליוגה בבוקר במקרה שלנו) בלילה מואר המקום בעששיות ותאורה סולרית. הכיף האמיתי כאן הוא הנוף, המרחב ושקט שכמותו לא חוויתם הרבה זמן. האירוח במקום כולל ארוחת ערב (מנסף משובח)  וארוחת בוקר. אחד היתרונות שיש למקום הוא החושך הכמעט מוחלט המאפשר צפייה בכוכבים ולאחר הארוחה לוקח אותנו בועז שר-שלום למסע מרתק בין כוכבים. בועז מכיר לא פחות טוב את דרכי המדבר (חפשו בפייסבוק את העמוד שלו "הרפתקה במדבר"). באשר לארוח בחאן בארותיים https://beerotayim.co.il/he/

חאן בארותיים (צילום:דן בר-דוב)
חאן בארותיים (צילום:דן בר-דוב)
חאן בארותיים (צילום:דן בר-דוב)
חאן בארותיים (צילום:דן בר-דוב)

הבוקר שלמחרת נפתח לתוך הפסטורליה של המקום בסשן של יוגה עם נוגה אל מול מרחבי המדבר שרק מעצימים את חווית המקום.  ומשם לתחנתנו האחרונה, חדר הפלאות שבניצנה. ראשית מה זה "חדר פלאות" (Curiosity room)?  ובכן בתקופת הרנסנאס באירופה, אנשי אצולה, מדע וחוקרים אספו פריטים מגוונים מעולמות הטבע השונים ומתחומי האומנות ויצרו אצלם מקבץ אקלקטי שהיווה מיקרוקוסמוס מרתק של העולם החיצון. הם ייצגו את השאיפה לחקר העולם, לגילוי ולסקרנות. לימים הפכו חדרי הפלאות לאבות המוזיאונים המודרניים. חדר הפלאות שבניצנה הינו מוזיאון חוויתי אינטראקטיבי ייחודי שיצרה לירון אלעד  באהבה רבה לזכר אביה יצחק מובשוביץ, שהיה צלם טבע ואספן בלתי נלאה  של אוספים מעולמות הטבע השונים ופריטי אספנות מגוונים.   הסיור במקום כולל שימוש באפליקציה אינטראקטיבית להעצמת חווית הביקור, אבל גם המפגש עם רבים מהפריטים במקום הוא משעשע, מרגש ומעשיר (לפרטים     https://plaot.info/)

בחדר הפלאות (צילום:דן בר-דוב)
בחדר הפלאות (צילום:דן בר-דוב)
בחדר הפלאות (צילום:דן בר-דוב)
בחדר הפלאות (צילום:דן בר-דוב)

בקיצור הקיץ מזמן לכם הזדמנות לחופשה משפחתית קצת שונה ,אך נעימה ומיוחדת ברחבי הנגב. האזור משופע במקומות מעניינים  ובעיקר באנשים מקסימים. קמפיין הקיץ של הרשות לפיתוח הנגב יוצא בימים אלה לדרך עם פסטיבלים, אירועים תחת כיפת השמיים, הופעות חיות, אטרקציות ממוזגות, סדנאות אמנות ועוד המון אירועים שווים לכל הגילאים בכל רחבי הנגב. בין האירועים: לילות כוכבים ברחבי הנגב, פסטיבל כדורים פורחים, פסטיבל בית גוברין, סופ"ש אנרגטי בערבה ופסטיבל הפרינג' בבאר שבע. אז פשוט כנסו לאתר : www.gonegev.co.il או חפשו "לילות מדבר".

בחאן בארותיים (צילום:דן בר-דוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן