Skip to content

מופע ענק – מאסטרו זובין מהטה בפארק הירקון

עשרות אלפים התרגשו אמש בפארק. זובין מהטה האגדי נתן להם סיבה לכך. רון חולדאי: "זובין ריגש אותנו לא רק כאמן. הוא ריגש אותנו כאדם - בדרך שבה דבק בנו, מתעקש להיות איתנו בשעותינו הקשות. במלחמת ששת הימים הגיע לארץ במטוס תובלה של אל על, כשהוא יושב על ארגזי תחמושת ומתפלל שלא יתפוצצו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מ 35 אלף בני אדם גדשו אמש (מוצאי שבת) את פארק הירקון באירוע הפרידה לכבודו של המאסטרו זובין מהטה, עם תום חמישים שנות ניצוח על הפילהרמונית הישראלית. האיש והאגדה שהפכו את התזמורת הישראלית לשגרירת התרבות ברחבי העולם, נפרד מהתזמורת והקהל התרגש אתו באירוע המרשים שערכה לכבודו עיריית תל אביב.
טל מוסרי שהנחה את הערב, שזר בהנחייתו סיפורים מובילים מהקריירה האלמותית של המאסטרו והרפרטואר שנבחר לקונצרט, הציג קטעים מסיפורים אלו. ברגע מרגש אחד, עלה לבמה ראש העיר רון חולדאי, אשר הגיש למאסטרו יצירת אמנות פיסולית המשקפת את הוקרתו לעשייה המוסיקלית הבלתי נלאית של זובין מהטה. הקהל עמד דקות ארוכות עם מחיאות כפיים נרגשות למאסטרו שלא הכביר מילים ורק אמר ײתודה, התחלתי את דרכי לפני 50 שנה, כל הנגנים היו כפליים מגילי, היום – כולם צעירים ממני בשני שלישיםײ.
המופע כלל אריות מפורסמות מתוך האופרות האהובות, טוסקה, הספר מסביליה, כרמן, טורנדוט, דון קרלו, פאוסט ופורגי ובס. כמו כן, מארחת התזמורת זמרים בינלאומיים, שהופיעו עם זובין מהטה במהלך השנים. מארי אליזבת' ווילאמס – סופרן, אולסיה פטרובה – מצו סופרן, גרגורי קונדה – טנור, אולג טסיבולקו – באס.
הפילהרמונית בפארק הוא אירוע קיץ המתקיים שנים רבות בתל אביב והמנגיש את המוסיקה הקלאסית לציבור הרחב, בכניסה חופשית. היצירות המנוגנות פופולריות וידועות, הסאונד בקונכיה האקוסטית מעולה, על כן, אין אפשרות שלא להנות. מזג האויר הנעים שליווה את הערב המרגש הזה, העצים את ההנאה. בקונצרט התארחו ארבעה זמרים מרשימים: מארי אליזבת' ווילאמס, אולסיה פטרובה, גרגורי קונדה ואולג טסיבולקו אשר שרו אריות מפורסמות מתוך כרמן, הספר מסביליה, טוסקה, פורגי ובס, ועוד. הקונצרט נחתם בפתיחה 1812 מאת צ'ייקובסקי, בליווי זיקוקים. היה מרהיב.

התזמורת הפילהרמונית הישראלית מינתה את זובין מהטה כיועץ מוזיקלי ב-1969 וכמנהל מוזיקלי בשנת 1977, והאריכה את כהונתו בתפקיד זה לכל ימי חייו ב-1981. מאסטרו מהטה ניצח על התזמורת הפילהרמונית הישראלית באלפי קונצרטים, הקלטות וסיורים בחמש יבשות. בתחילת העונה הבאה של התזמורת ינצח מאסטרו מהטה על סדרת קונצרטים חגיגית ולאחריה יסיים את תפקידו. למאסטרו זובין מהטה הוענק תואר אזרח כבוד של העיר תל אביב-יפו בשנת 1986. ראש העירייה, רון חולדאי, נוהג להעניק תואר זה לאנשים בולטים בעלי הישגים מרשימים ותרומה מיוחדת למדינה או לעיר
17 שנים מאז עלתה לראשונה האופרה "לה טרוויאטה" בכיכר רבין בהפקה פתוחה לקהל הרחב, ומאז ועד היום מגיעים מדי שנה רבבות צופים לצפות בהפקות אופרה גדולות מימדים אלה, והשנה בתזמורת הפילהרמונית הישראלית, הפתוחות לקהל הרחב ללא תשלום.
חולדאי אמר בפתיחת האירוע כי" הערב הזה הוא ערב של הצדעה של כולנו לאמן שהוא אלוף – אלוף המוזיקה והתרבות. ששבר אינספור שיאים של איכות ושל קריירה. את השיא האחרון הוא רשם השנה – זובין מהטה כבר 50 שנה המנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית. שיא חסר תקדים במועדון התזמורות הגדולות בעולם".
"המאסטרו זובין מהטה. זובין ריגש אותנו לא רק כאמן. הוא ריגש אותנו כאדם – בדרך שבה דבק בנו, מתעקש להיות איתנו בשעותינו הקשות. במלחמת ששת הימים הגיע לארץ במטוס תובלה של אל על, כשהוא יושב על ארגזי תחמושת ומתפלל שלא יתפוצצו. בימי מלחמת לבנון הראשונה לקח את הפילהרמונית והופיע איתה בדרום לבנון, בשדה טבק. ובמלחמת המפרץ קיים קונצרט עם מסכות אב"כ", סיפר ראש העירייה.

צילום: חנוך גריזיצקי
צילום: חנוך גריזיצקי

צילם: חנוך גריזיצקי

צילמה: שרה פלד

צילום: חנוך גריזיצקי
צילום: חנוך גריזיצקי
צילום: חנוך גריזיצקי
צילומים: חנוך גריזיצקי
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן