Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הערב) יום שני ה-15 ביולי 2019

כותרות המהדורה     פעילי חמאס הצליחו להשיג מסמכים צבאיים מסווגים (בטחוני)     "מעקב אחרי חמקנים, והעברת מידע לאיראן" | חשש בישראל: משלוח נוסף של מערכת ההגנה האווירית הרוסית S400 הועבר לטורקיה (בטחוני)     "מרכזים גרעיניים, שדות תעופה, תחנות כח, בורסה, קניונים" | נסראללה מאיים: "כל ישראל נמצאת תחת טווח הטילים שלנו"; טיל אחד על מכל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    פעילי חמאס הצליחו להשיג מסמכים צבאיים מסווגים (בטחוני)

    "מעקב אחרי חמקנים, והעברת מידע לאיראן" | חשש בישראל: משלוח נוסף של מערכת ההגנה האווירית הרוסית S400 הועבר לטורקיה (בטחוני)

    "מרכזים גרעיניים, שדות תעופה, תחנות כח, בורסה, קניונים" | נסראללה מאיים: "כל ישראל נמצאת תחת טווח הטילים שלנו"; טיל אחד על מכל האמוניה בחיפה יביא לעשרות אלפי הרוגים ישראלים (בטחוני)

    התקדמות בהסדרה בין ישראל לעזה: בית חולים חדש יוקם בעזה בתוך שלשה שבועות (מדיני)

    השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון: "לא נחייב את הפלסטינים והישראלים לקבל את עסקת המאה"; "תוכנית השלום פרוסה על 60 עמודים, והיא כוללת סוגיות שעד כה לא התייחסו אליהן" (מדיני)

    דיווח: ארה"ב העבירה דרישה לחיזבאללה לא להתערב אם יהיה עימות עם איראן, בתמורה להסרת סנקציות (חוץ)

    בחודשיים הקרובים, בין השעות 07:00-20:00 | לראשונה בישראל: תיאסר הדלקת אש בשטחים פתוחים בהם יש סכנת התפשטות שריפות (חדשות)

תחזית מזג אוויר

    היום: מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר והן רגילות לעונה.

    שלישי: בהיר ותחול עליה קלה בטמפרטורות.

    רביעי: תחול עליה ניכרת בטמפרטורות וירידה בלחות, יתפתח שרב כבד בכל חלקי הארץ, במשך היום הרוחות יתחזקו וייתכן אובך. במשך היום השרב יחל להישבר בהדרגה, אך הלחות תעלה, תחילה במישור החוף ובשעות אחה"צ והערב בפנים הארץ ובהרים.

    חמישי: מעונן חלקית עד נאה. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והן ישובו להיות רגילות לעונה. בשעות הבוקר ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ.

חדשות

זעם בעקבות שחרור השוטר שירה בסלומון טקה: "זכה ליחס סלחני"

עשרות בני אדם מחו בירושלים על ההחלטה לשחרר את קצין המשטרה ממעצר בית בתנאים מגבילים, ושבעה מהמפגינים נעצרו. פרקליטי משפחת הנער טענו כי השוטר היורה קיבל יחס מיוחד ורואים בשחרורו כהמשך ישיר "להתנהלות מצערת". לדבריהם, המשפחה מבקשת את גילוי האמת ועשיית הצדק

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בב"ש כתבי אישום נגד 12 נאשמים מכל רחבי הארץ, בפרשיית פדופיליה ברשת האינטרנט באמצעות סוכנת משטרתית שהציגה את עצמה כקטינה בת 13.

על פי עובדות כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד שאול ציון, במסגרת מאבק בתופעת עבריינות המין ברשת האינטרנט נגד קטינים, ביצעה משטרת ישראל במהלך החודשים פברואר 2019 ועד יוני 2019 מבצע לאיתור חשודים אשר יוצרים קשר מיני באינטרנט עם קטינים. לצורך כך,  התחזתה שוטרת לקטינה בת 13 שלומדת בבית הספר והציגה את עצמה בכינויים שונים בצא'טים ובווטסאפ.

כעולה מכתב האישום, הנאשמים יצרו קשר עם  הסוכנת, ניהלו איתה התכתבויות בעלות אופי מיני, שלחו לה תמונות אינטימיות וכן ביקשו לשלוח להם את תמונתה, הציעו לה הצעות חוזרות ונשנות להיפגש, כל זאת כשהסוכנת חוזרת בהתכתבות על כך שהיא קטינה בת 13.

לבקשת המשטרה הוארך מעצרו של החשוד תושב שטחים בעבירות מין ומעשים מגונים בקטינה (13). חקירת המשטרה נמשכת.לפני זמן קצר הוארך מעצרו של חשוד תושב שטחים (איו״ש) שנעצר שבוע שעבר בחשד שביצע עבירות מין ומעשים מגונים בקטינה בעיר אשדוד.

בית המשפט נעתר לבקשת נציג המשטרה והאריך את מעצרו בשבעה (7) ימים נוספים, עד יום א׳ הקרוב 21.7.19. כמו כן, האריך השופט בדיון את איסור פרסום פרטיו של החשוד וקיום הדיון בעניינו של החשוד ב״דלתיים סגורות״.

בחודשיים הקרובים, בין השעות 07:00-20:00 | לראשונה בישראל: תיאסר הדלקת אש בשטחים פתוחים בהם יש סכנת התפשטות שריפות

בצעד תקדימי, הכבאות צפויה לאסור הדלקת אש בשטחים פתוחים בשמורות טבע, ביערות וגם בתוך יישובים למשך חודשיים. הסיבה היא חשש לשריפות ענק בגלל חורף עשיר בגשמים שהביא לצמחיה רבה וגבוהה. הצו ייכנס לתוקף בין התאריכים 21/7- 26/9 ויחול בין השעות 07:00-20:00 בכל רחבי הארץ. הצו יחול על כל השטחים בהם יש צמחייה דליקה כמו שמורות טבע, חורשים, יערות, תחומי יישובים וכל שטח שנצמא עד 500 מטרים מהם. בנוסף הצו יאסור על ביצוע עבודות ריתוך או אש גלויה במרחק של עד 20 מטרים מיערות, חורשים, שמורות טבע וצמחייה דליקה.

החל מאתמול: רחובות בכניסה לירושלים ייסגרו לתנועת כלי רכב פרטיים

החל מאתמול (ראשון) בשעה 10:00 בבוקר ולמשך שלוש שנים יסגרו לתנועת רכבים פרטיים רחובות בכניסה לעיר למשך שלוש שנים. לאורך כל תקופת העבודות תתאפשר תנועת תחבורה ציבורית סדירה בשדרות שז״ר. למשך חמישה ימים תופסק פעילות הרמזורים באזור והתנועה תוכוון על ידי שוטרים ופקחים.

– במסגרת הפרויקט יבנו אלפי מ"ר של מגורים, מסחר ושטחי ציבור, ובכלל זה יוקם המרכז התחבורתי המשולב הגדול בישראל. שיכלול תחנת רכבת מהירה עד למרכז הארץ, שני קווי רכבת קלה, אוטובוסים ושבילי אופניים.

לקראת הדחה: ראש עיריית טבריה זומן לשימוע במשרד הפנים – אם יוחלט שהוא אחראי לאי העברת התקציב הוא יודח מתפקידו

ראש העיר טבריה רון קובי נכשל אמש (ראשון) בניסיון האחרון להעביר את תקציב העייריה, והוא יזומן בעוד שבועיים לשימוע לפני פיטורים במשרד הפנים. במשרד הפנים תוקם ועדה שתבחן את חלקו בכישלון. במידה ותחליט כי הוא אשם – הוא יודח מתפקידו. * בתום הישיבה אמש, תשעה מחברי מועצת העיר הצביעו נגד התקציב, לעומת שישה שהצביעו בעד, ולמעשה גרמו לפיזור המועצה.

פוליטי

עוד תרגיל הונאה? נתניהו הציג חברי ליכוד לשעבר כפעילים שערקו מישראל ביתנו

ראש הממשלה נפגש עם מטה המגזר הרוסי במסגרת ניסיונותיו לפורר את בסיס התמיכה בליברמן – אלא שבדיקת ynet מעלה כי מרבית המוזמנים עזבו את ישראל ביתנו הרבה לפני הסכסוך בין השניים. נתניהו: "ליברמן יודע רק לתת רק סיסמאות". ישראל ביתנו תקפה: "מציף את פליטי המפלגה בהצעות עבודה" (Ynet)

"חלוקת קולות, וזיופים ברישומי התוצאות" | המשטרה חוקרת חשד לזיופים בבחירות האחרונות

המשטרה פתחה בחקירה בחשד לזיופים בבחירות לכנסת שהתקיימו לפני שלשה חודשים, בעקבות חשד על חלוקת קולות בין מפלגות בתום ההצבעה וזיופים ברישומי התוצאות. על פי הפרסום, היחידה הארצית לחקירות הונאה החלה בגביית עדויות מבעלי תפקידים בוועדות הקלפי, כשהחשד המרכזי הוא חלוקת קולות שבוצעה בין מפלגות עם סיום ההצבעה ביום הבחירות – וזיופים ברישומי התוצאות.

פרשת אפשטיין: נתניהו מחפש להוציא המיץ מהקש – הנחה לבחון את ההתקשרויות עם קרן וקסנר

על רקע שאלת יחסיו העסקיים של ברק, העלה שר המשפטים בישיבת הממשלה את קשריה של הקרן עם עבריין המין ג'פרי אפשטיין, שלפי הדיווחים המשיך לממן אותה גם אחרי הרשעתו. ראש הממשלה ביקש ממנכ"ל משרדו לבחון את עקרונות ההתקשרות של המדינה עם עמותות דומות אליה בעולם

– מה שהעלה את החשד לפיהן התוצאות מזויפות הוא אופן החלוקה שלהן: בקלפי במועצה המקומית כסרא-סמיע שבגליל העליון, למשל, נרשמו 600 קולות – שחולקו באופן "עגול" בין מפלגות: 350 קולות לליכוד, 100 לכחול לבן, 50 לש"ס ולישראל ביתנו, 30 לימין החדש ו-20 למרצ. על פי החשד, הקלפיות הללו לא נספרו כלל באופן פרטני, וחלוקת קולות ההצבעה בוצעה, לכאורה, על ידי חברי ועדת הקלפי באותן קלפיות. * מקרה נוסף שהעלה את החשד הוא קלפי בעפולה בו קיים אי הלימה בין רישום התוצאות בקלפי לפרוטוקול שהועבר לוועדת הבחירות המרכזית בתום יום הבחירות.

בטחוני

פעילי חמאס הצליחו להשיג מסמכים צבאיים מסווגים

פעילי חמאס ניסו בימים האחרונים לנסות ולהשיג מידע רגיש וקריטי על פעולות של כוחות צבא ישראליים באמצעות תוכנת הוואטסאפ. לפי המסרונים התברר כי החמאס הצליח אף להשיג בחל מהמקרים מידע, כשבאחד המקרים הוכיח איש חמאס את זהותו על ידי הצגת לוח זמנים של גדוד צנחנים שהתאמן בלחימה בעזה. * חייל המשרת בגדוד 890 של הצנחנים קיבל הודעה בווטסאפ ממספר לא מוכר. הפונה הציג עצמו בעברית כחייל מגדוד אחר וביקש לקבל מידע על גרף האימונים והתעסוקות המבצעיות של גדוד 890. מידע שכזה עלול להיות בעל ערך רב לכל אויב, ובין השאר הוא כולל את המועדים שבהם עוזב הגדוד את הגזרה שעליה היה אחראי ומוחלף בגדוד חדש. החייל מהצנחנים חשד מיד בגורם שפנה אליו וסירב למסור לו את המידע שביקש, אף שהכותב מהצד השני הציג לו את לוחות הזמנים מאימוני היחידה שהוקדשו ללחימה בעזה. וכעת מתחקרים בצבא כיצד הגיע לידי חמאס מסמך סודי זה, ובו פירוט בסיסי אך עדיין רגיש על תוכני האימון שהוביל פיקוד הדרום.

"מעקב אחרי חמקנים, והעברת מידע לאיראן" | חשש בישראל: משלוח נוסף של מערכת ההגנה האווירית הרוסית S400 הועבר לטורקיה

משלוח נוסף של חלקי מערכת ההגנה האווירית מתוצרת רוסית S-400 הגיע בסוף השבוע האחרון לבסיס חיל האוויר הטורקי "מורטד" שבמחוז אנקרה. לאחר שחלקים ראשונים של המערכת כבר הגיעו ביום שישי בשעות הבוקר לטורקיה. בישראל חוששים כי מערכת הS-400 תוכל לעקוב אחר המטוסים החמקניים שבידי ישראל, חשש נוסף הוא שבעזרת הסוללות הטורקיות, אנקרה תעביר לאויבי ישראל מידע אודותיה, בין היתר לאיראן. * בד בבד סוכנות הידיעות הרוסית TASS ציטטה אתמול מקור דיפלומטי אנונימי שהודיע כי משלוח נוסף – של 120 טילים מונחים, יגיע לאנקרה בדרך הים עד סוף הקיץ. יש לציין, כי ה-S-400 מסוגלים להפיל כלי טיס ממרחק של 240 קילומטרים, וליירט טילים בליסטיים ממרחק של 61 קילומטרים.

– ע"פ הדיווח בסוכנות הידיעות "בלומברג" ארצות הברית מתכננת להכריז השבוע על סנקציות נגד טורקיה. ארה"ב חוששת כי על רקע צירוף הטילים למערך ההגנה של טורקיה, ידלוף מידע מסווג אודות מטוס החמקן האמריקני, ה-"F-35", ויגיע לידי הרוסים. * נשיא טורקיה טוען כי "בסמכותו של טראמפ לדחות את הטלתן או לוותר עליהן. הוא יצטרך למצוא את שביל הביניים בעניין". ארדואן הוסיף כי ארצו "לא מתכננת מלחמה אלא מנסה להבטיח את ביטחונה הלאומי".

– טורקיה טוענת שמערכות ה-S-400 הן למטרות הגנה בלבד, ובפרט של אבטחת הגבולות הדרומיים של המדינה, הגובלים בסוריה ובעיראק. לטענת אנקרה, כשחתמה על העסקה מול מוסקבה, ארצות הברית לא הציגה לה חלופה הניתנת ליישום.

"מרכזים גרעיניים, שדות תעופה, תחנות כח, בורסה, קניונים" | נסראללה מאיים: "כל ישראל נמצאת תחת טווח הטילים שלנו"; טיל אחד על מכל האמוניה בחיפה יביא לעשרות אלפי הרוגים ישראלים

בריאיון שהעניק מזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני חסן נסראללה לציון 13 שנה למלחמת לבנון השנייה, הוא איים לפגוע בכל ישראל ממטולה עד אילת, לדבריו, "אנחנו לא צריכים נשק גרעיני, אלא טיל אחד על מאגר האמוניה בחיפה מספיק. כמה הרוגים? עשרות אלפים. כמה פצועים? עשרות אלפים". נסראללה הוסיף: "זה בלי כניסה קרקעית לאדמת פלסטין, ובלי ירי של כוחות רגליים. ישנם מתקנים גרעיניים ומתקני אנרגיה (בישראל), שכולם תחת טווח הטילים שלנו. ההתנגדות יכולה לפגוע לא רק מעבר לתל אביב, אלא גם מעבר לאילת". * הנאום, ששודר בערוץ אל-מנאר של חיזבאללה, הועבר בשידור ישיר במעוז חיזבאללה ברובע הדאחייה בפני אלפי פעילים ותומכים של ארגון הטרור השיעי.

– במהלך הריאיון הציג נסראללה הציג מפה של שטח ישראל, והצביע על יעדים אפשריים לפגיעת הטילים שבידי ארגונו: משרדי הממשלה העיקריים, נתב"ג, מפקדת הצבא, הבורסה, תחנות הכוח המרכזיות ותחנות טיהור מים. – "הכי חשוב זה מישור החוף, מנתניה עד אשדוד. מדובר בקטע של כ-70 ק"מ. יש מקומות שהרוחב, עד הגדה, זה 14 עד 20 ק"מ. ויש לנו את המפה הזאת בחדר המבצעים שלנו. איזה מטרות יש לנו פה? דבר ראשון חלק גדול מתושבי ישראל נמצאים בחלק הזה, יותר מחצי. בתוך הריבוע הזה יש כ-1,200 מ"ר, שטח קטן, לא שדה קרב גדול. בתוכו יש את כל מרכזי המדינה המרכזיים – פיקוד הצבא, משרדי ממשלה, שדות תעופה פנימיים, שדה התעופה בן גוריון, בסיסים צבאיים שמכילים נשקים בלתי קונבנציונליים, מרכזים גרעיניים, שני נמלים, הבורסה של ישראל, קניונים, תחנות כוח מרכזיות, תחנות הזרמת גז, מפעלי נפט".

– במהלך הראיון אמר נסראללה: "אני ממליץ לישראלים לא להאמין לסיפורים שלבנון תחזור לתקופת האבן. הסיפורים האלה הם זלזול בלבנון. אם יש לחיזבאללה עשרות אלפי רקטות שמסוגלות להגיע לישראל, האם היא יכולה לספוג את זה? מי יחזיר את מי לתקופת האבן? בגלל ההרתעה לא סביר שהישראלים ילכו למלחמה, כל מלחמה אחרת תשים את ישראל על פי תהום".

– על שאלת המראיין האם לארגון יש יכולת הגנה אווירית ופגיעה במטוסי האויב, השיב נסראללה: "מי אמר שאין לנו? אולי יש, אולי אין. נשאיר את זה כמסתורין, לא נגלה".

– לבסוף נסראללה הגיב לאפשרות שבה ישראל תחסל אותו: "חזבאללה אינו נסמך על אדם יחיד כלשהו, מוות של פעילים ואפילו של מזכ"לים קודמים הוא אירוע קשה אבל הוא לא הפיל ולא יפיל את ההתנגדות בלבנון. ישראל לא תצליח לנצח אותנו גם אם תפגע בי באופן אישי".

המתיחות בדרום: שני רקטות שוגרו בליל שבת מרצועת עזה לעוטף

שתי רקטות שוגרו בליל שבת מרצועת עזה לכיוון ישראל. הרקטה הראשונה, ששוגרה באזור 22:00, נפלה בשטח פתוח. כתוצאה מהשיגור הופעלה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה. לאחר שעה קלה זוהה שיגור נוסף, אולם לעבר שטח פתוח. לא הופעלה התרעה ביישובים מכיוון שלא נשקפה להם סכנה. תושבים באזור המועצה האזורית אשקלון דיווחו על שמיעת פיצוצים. * על רקע המתיחות, נפרסה בימים האחרונים סוללת כיפת ברזל, והפריסה הושלמה אתמול. מדובר בסוללה אחת נוספת, מעבר לסוללות המוצבות באורח קבע באזור.

– מוקדם יותר ביום שישי הפגינו יותר מ-6,000 פלסטינים בכמה מוקדים בגבול, במסגרת קמפיין צעדות השיבה. הם יידו אבנים לעבר הגדר וחלקם ניסו לחבל בה. חלק מהם יידו גם מטעני חבלה לעבר הגבול. כמה חשודים חצו את הגדר בדרום הרצועה וחזרו לשטח העזתי כעבור זמן קצר. * משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 55 נפגעים בעימותים, בהם אחד קשה.

דיווח: ספינה של חיל הים הישראלי חדרה למים הטריטוריאליים של לבנון

ספינה של חיל הים הישראלי ישראלית חדרה אל המים הטריטוריאליים של לבנון, כך דווח בערוץ הלבנוני LBC. על פי הדיווח, חדירת הספינה התבצעה מול ראש הנקרה, כמאה מטרים לתוך השטח הימי של לבנון ולמשך כארבע דקות. ממשלת לבנון העלתה את נושא חדירת הספינה לתחומה בנון בפני יוניפי"ל.

מדיני

התקדמות בהסדרה בין ישראל לעזה: בית חולים חדש יוקם בעזה בתוך שלשה שבועות

בצל ירי הרקטות לעוטף עזה, קיימה המשלחת הביטחונית המצרית פגישות עם בכירי חמאס, בהם גם איסמעיל הנייה ויחיא סינוואר. והעבירו מסר מישראל על שורת הטבות לעזה אם המצב לא ידרדר. על פי גורמים פלסטיניים, מאמצי המצרים נשאו פרי והצליחו להוריד את המתח בין עזה לישראל. * בעיתון אל-חיאת דווח כי מצרים הודיעה לחמאס שהיא דרשה מישראל להתנצל על הירי בפעיל כוח הריסון, מחמוד אל-אדהם. ההתנצלות תפסה כותרות ברחבי העולם הערבי כ"תקדים", ובחמאס ראו בה הישג אדיר "להרתעה".

– בנוסף, העיתון אל-חיאת דיווח אתמול (ראשון) כי בתום פגישות המשלחת המצרית עם חמאס בימים האחרונים הוסכם כי בעוד שלושה שבועות יסתיים השלב הראשון בבנייתו של בית חולים בצפון הרצועה במימון בין־לאומי, ובתוך עשרה שבועות יוכל בית החולים לקבל 500 מטופלים. משלחת של רופאים מעזה אף תגיע לבית החולים סורוקה בסוף החודש כדי לבחון את הציוד הרפואי הדרוש לבית החולים בעזה.

– באתר החדשות הפלסטיני "אמד" דווח כי בפגישה בין משלחת המודיעין המצרית להנהגת הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה, הגיעו הצדדים להסכמה על מספר נקודות הקשורות לסוגיית הרגיעה עם ישראל.לאחר מכן עזבה המשלחת את הרצועה לעבר רמאללה, דרך מחסום ארז.

– בכיר בחזית העממית אמר בריאיון לאתר "אל-קודס", כי המצרים ציינו כי "הכיבוש מבטיח העברת תרופות וסיוע רפואי". לטענתו ישראל התחייבה גם להחזיר סירות דייגים שהוחרמו לאחר שהפרו את תנאי ישראל, מתן סירות חדשות ומתקנים כפיצוי לדייגי עזה והעלאת מספר אישור העבודה לעזתים מ-3,500 ל-5,000. בנוסף הבטיחה ישראל גם שיוכנסו לעזה עוד משאיות עם ציוד וגם הוספת פריטים דו-שימושיים לרשימת הציוד המותר.

על רקע מאמצי ההסדרה, בכיר בג'יהאד האסלאמי מאיים: "הסבלנות שלנו פוקעת"

הסדרה שברירית: ח'דר חביב, בכיר בהנהגת הג'יהאד האסלאמי, התייחס אתמול (ראשון) למאמצי מצרים להביא להפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, ואיים על ישראל כי אם לא תפסיק לגרור רגליה בביצוע ההבנות בין הצדדים, הפסקת האש בין הצדדים תקרוס. בנוסף לכך, הפלסטינים ברצועה דיווחו על הפרחות בלוני נפץ ותבערה, ואף על שיגור טיסן נפץ מאולתר לעבר עוטף רצועת עזה. (מעריב)

השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון: "לא נחייב את הפלסטינים והישראלים לקבל את עסקת המאה"; "תוכנית השלום פרוסה על 60 עמודים, והיא כוללת סוגיות שעד כה לא התייחסו אליהן"

השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט אמר בראיון שפורסם בסוף השבוע בעיתון "אשרק אל-אווסט" הסעודי היוצא בלונדון כי "עסקת המאה לא כוללת התייחסות לביטוי שתי מדינות ותהיה ריאלית ועשויה לפתור את הקונפלקט הערבי-ישראלי". הוא הוסיף: "לא נחייב את הצדדים הפלסטיני והישראלי לקבל אותה". הוא סיפר לעיתון כי אורך המסמך בו מפורטת התוכנית הוא "60 עמודים" וציין כי עוסקת גם בסוגיות שעד כה לא התייחסו אליהן, כמו הפתרון למצב בעזה וכן הפלגים הפלסטינים הנמצאים בה – כמו חמאס והג'יהאד האיסאלמי".

חוץ

דיווח: ארה"ב העבירה דרישה לחיזבאללה לא להתערב אם יהיה עימות עם איראן, בתמורה להסרת סנקציות

הערוץ הלבנוני LBC דיווח אמש (ראשון) שארצות הברית העבירה מסר לחיזבאללה דרך מתווך גרמני, בניסיון לגרום לארגון הטרור שלא להתערב אם יפרוץ עימות בין ארצות הברית לאיראן באזור. לפי הדיווח, שמתבסס על מקורות דיפלומטיים, ארצות הברית התחייבה בתמורה לאי ההתערבות של הארגון, לשחרר את טבעת החנק הכלכלית שלופתת אותו.

אחרי התקרית עם איראן: בריטניה שולחת ספינת קרב נוספת למפרץ

לאחר שסירות קרב של משמרות המהפכה של איראן ניסו להשתלט על מכלית נפט בריטית במפרץ הפרסי, בריטניה שולחת ספינת קרב שנייה למפרץ הפרסי, כך דווח בסוף השבוע ברשת "סקיי ניוז". * הספינה, HMS דונקאן, תצטרף לספינת הקרב הבריטית HMS מונטרוז, אך לא תהיה חלק מהקואליציה הימית הבינלאומית שהציעה לגבש ארצות הברית.

4 חברי הצוות שנתפסו על המכלית האיראנית שוחררו; בריטניה: המכלית תשוחרר רק במידה שאיננה מיועדת לסוריה

משטרת גיברלטר הודיעה כי ארבעת אנשי צוותה של מכלית הנפט האיראנית "גרייס 1" שוחררו בערבות וכי לא הוגשו נגדם אישומים כלשהם. הארבעה נעצרו בימים האחרונים לאחר שהמכלית נתפסה במצר שעליו חולשת הטריטוריה הבריטית, בחשד שבכוונתה להעביר מיליוני חביות נפט לסוריה – תוך הפרת הסנקציות האירופיות על משטרו של בשאר אסד. במקביל, שר החוץ בבריטניה ג'רמי האנט שוחח אתמול עם מקבילו באיראן, מוחמד ג'וואד זריף, בנוגע לעצירת המכלית האיראנית בגיברלטר ואמר כי היא תשוחרר רק אם יקבל ערבויות כי היא איננה מיועדת לסוריה.

איראן: הכוח ההתקפי שלנו עלול להיות הרסני, אם ארה"ב תסיר את הסקציות – נסכים למו"מ מידי

איראן הודיעה אתמול (ראשון) כי לא מתנהלים מגעים בינה לבין ארצות הברית. "אין מו"מ עם אמריקה באף דרג". * נשיא איראן אמר כי איראן מוכנה לקיים שיחות עם ארצות הברית, אם וושינגטון תסיר את הסנקציות ותחזור להסכם הגרעין מ-2015, לדבריו, "תמיד האמנו בשיחות. אם הם יסירו את הסנקציות ויחזרו להסכם הגרעין נסכים לקיים שיחות עם אמריקה היום, עכשיו ובכל מקום".

– במקביל, מפקד צבא איראן, גנרל עבד א-רחים מוסאווי, אמר כי לצבא ארצו "כוח התקפי הרסני, ולא נסתפק רק בהגנה". בקורס סיום של גדוד 25 של הכוחות המיוחדים בתבריז, בצפון מערב המדינה, הדגיש הקצין האיראני הבכיר כי טהרן לא תתחיל במלחמה. "התנאים הנוכחיים באזור ובעולם דורשים מאיתנו כוננות יותר מאשר בעבר", אמר מוסאווי. "האויבים היהירים שנפגעו מהמהפכה, מתכננים מזימות שטניות, ולכן נדרשת מוכנות לאומית וצבאית כדי לסכל את התוכניות שלהם". לדברי מפקד צבא איראן, "נגן על עצמנו עם תחילת המתקפה הראשונה, אך הכוח ההתקפי שלנו עלול להיות הרסני ותגרום להם להתחרט".

– בתוך כך, הדיילי מייל חשף אתמול (ראשון) מברק נוסף של שגריר בריטניה בארה"ב הפורש בוא הוא כותב כי טראמפ פרש מהסכם הגרעין עם איראן "כדי לעצבן את ברק אובמה". לפי הדיווח, המברק נכתב כששר החוץ דאז בוריס ג'ונסון הפציר בארצות הברית ב-2018 להישאר בהסכם הגרעין, לאחר שובו מביקור בוושינגטון. השגריר כתב כי נראה שטראמפ פורש מההסכם "מסיבות אישיות". השגריר תיאר מחלוקות בתוך הממשל וכתב כי לבית הלבן אין אסטרטגיה ליום שאחרי הפרישה מההסכם. "התוצאה ממחישה את הפרדוקס של הבית הלבן: אתה מקבל גישה יוצאת דופן, רואה כל אחד פרט לנשיא, אבל במהות, הממשל הזה עומד לעשות מהלך של ונדליזם דיפלומטי, ממה שנראה כמו סיבות אידיאולוגיות ואישיות – זה היה ההסכם של אובמה". * עוד כתב השגריר: "יתרה מכך, הם לא יכולים לפרט שום אסטרטגיה של 'היום שאחרי', והמגעים עם מחלקת המדינה הבוקר מראים שאין שום תכנית לפנות לשותפות ולבעלות הברית (של ארצות הברית), בין אם באירופה או באזור".

איראן מאיימת: "אם אירופה לא תעמוד בהסכם, נפרוש לגמרי מהסכם הגרעין"

דובר הסוכנות לאנרגיה גרעינית באיראן אמר היום (שני) כי "אם אירופה לא תעמוד בהתחייבויותיה בהסכם הגרעין שנחתם ב-2015, אז טהראן תחזור למצב לפני ההסכם". זאת, לאחר נטישתה של ארצות הברית מההסכם והמתיחות סביב הגרעין באיראן. בנוסף לכך, אמר הדובר כי "הפחתנו את מחוייבותינו בהסכם, כדי שאלו שלא חתמו על ההסכם ימלאו את חובתם".

– שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, אמר היום (שני) בבריסל כי אירופה חייבת להישאר מאוחדת לגבי איראן.

– אתמול פרסמו צרפת, בריטניה וגרמניה – המעצמות האירופאיות החתומות על הסכם הגרעין מול טהרן – קריאה לדיאלוג בין הצדדים. בהצהרה מסרו המדינות כי הן מוטרדות מההסלמה באזור המפרץ ומהסיכון כתוצאה מהתמוטטות הסכם הגרעין. "אנו מאמינים שהגיע הזמן לפעול באחריות ולחפש דרכים לעצור את ההסלמה ולחדש את הדיאלוג"

בקרוב: שביתת ענק בשדה התעופה הית'רו

שדה התעופה הית'רו בלונדון שנחשב לאחד העמוסים באירופה צפוי להיסגר שלשה פעמים למשך יומיים בחודש הקרוב, וזאת בשל שביתת ענק של כ-4000 עובדים. השביתה צפויה להתקיים כאמור בעוד כשבועיים. ונכון לעכשיו, השביתה אמורה להתקיים בתאריכים 26,27 ביולי, 5,6 באוגוסט ו-23,24 באוגוסט. * מי שצפויים לקחת חלק בשביתה הם אנשי האבטחה, מהנדסים, נהגים, אנשי שירות וכלל עובדי נמל התעופה הגדול בבריטניה. * מקור השביתה בחילוקי דעות בין העובדים להנהלה בנוגע לנושאים כספיים. (ישראל היום)

ארה"ב: הפסקת חשמל נרחבת פקדה את העיר ניו יורק

כ-45 אלף בתי אב לאורך 30 רחובות נותקו בסוף השבוע מחשמל בניו יורק למשך שעות, בשל תקלה שמקורה כנראה בשריפה בשנאי. רק יותר מארבע שעות לאחר הדיווחים הראשוניים על הפסקת חשמל הודיעו בניו יורק על חידוש אספקת החשמל לכל הצרכנים. שירותי הכבאות במנהטן מסרו כי הפסקות החשמל נגרמו ככל הנראה בשל שריפה בשנאי המרכזי * בעקבות ההפסקה נגרמו שיבושים בתחנות שונות של הרכבת התחתית וגרמו להפסקתה. כמו כן, בתקשורת המקומית דווח כי כמה בני אדם נתקעו במעליות שפסקו לפעול. * הפסקת החשמל אירעה בדיוק ביום בו מציינת ניו יורק 42 שנים לתקלת החשמל הגדולה ששיתקה את העיר ב-1977 והובילה לגל פשיעה.

בתנאים מגבילים: שר החוץ האיראני מבקר בניו יורק, מורשה לנוע בשלשה יעדים בלבד

ארצות הברית הנפיקה אשרת כניסה עבור שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, לקראת הגעתו לניו יורק בשבוע הבא לפגישה באו"ם. על פי תנאי הוויזה של הדיפלומט מספר אחת של טהרן, התנועה שלו ברחבי ניו יורק, תהייה מוגבלת באזור מטה האו"ם בלבד, שר החוץ האיראני יכול לנוע בין מטה האו"ם לשגרירות האיראנית ולמגורים הסמוכים של השגריר.- מרחק של שישה רחובות משם. * בשיחה עם ה'וושינגטון פוסט' הסביר מזכיר המדינה האמריקני את הצעד החריג. "הדיפלומטים האמריקנים לא מסתובבים ברחבי טהראן, ולכן אנחנו לא רואים שום סיבה לכך שדיפלומטים איראנים יסתובבו בחופשיות ברחבי ניו יורק".

צרפת: מחאות אלימות בחגיגות יום העצמאות

הפגנות מחאה אלימות בצרפת: בפאריס התקיימו אתמול (ראשון) התנגשויות אלימות בין כוחות המשטרה לקבוצות מפגינים בשדרת שאנז אליזה וברחובות הסמוכים, עם סיומו של המצעד הצבאי המסורתי לרגל חגיגות יום העצמאות. המפגינים השתמשו במחסומי המשטרה ובפחי אשפה שהציתו כדי להקים מתרסים לאורך השדרה ואף הציתו חנויות. * המוחים גם יידו רימוני עשן, אבנים ובקבוקים אל השוטרים ואלה הגיבו בירי רימוני הלם וגז מדמיע. * במהלך המצעד הצבאי שרקו מפגינים שהיו בקהל שריקות בוז לנשיא המדינה עמנואל מקרון שסקר את משמר הכבוד ונסע בכלי רכב צבאי לאורך השדרה, וקראו לו להתפטר. * המשטרה עצרה 175 מוחים, בהם כמה מראשי תנועת "האפודים הצהובים"

    ארה"ב: דיווח: טראמפ שוקל לפטר את שר המסחר * נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לעוזריו ובעלי בריתו כי הוא שוקל לפטר את שא המסחר ווילבור רוס, זאת בעקבות תבוסה בבית המשפט העליון שאסר להוסיף סעיף אזרחות למפקד האוכלוסין. (רויטרס)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן