Skip to content

שמש נגד שמש – פתרון הצללה חדש מנצל את אנרגיית השמש

"צלוילון" הישראלית פיתחה פתרון סולארי המאפשר הצללת מרפסות וחצרות פנימיות, תוך חיסכון משמעותי בחשמל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פתרון חדש בשוק ההצללות יסייע לכם להצל את המרפסת ולחסוך בחשמל. חברת "צלוילון" הישראלית פיתחה מערכות הצללה חכמות, היכולות לפעול הן על פאנל סולארי והן על חשמל, כחלק מקונספט הבית החכם. ההפעלה הסולארית היא שידרוג מקורי של החברה.

תעשיית ההצללה העולמית גילגלה כ-36 מיליארד דולר בשנת 2017. יותר ויותר מדינות שקודם לא חשבו כלל על הצורך להתגונן בפני השמש (כגון הולנד וגרמניה), חוות שינויים אקלימיים קיצוניים, ומגלות עניין בפתרונות מפני קרינה.

צלוילון: פתרון סולארי להצללת המרפסת

מה מייחד את המערכת של "צלוילון" ממערכות הצללה אחרות הקיימות בשוק? בעיקר צריכת החשמל המועטה שלה. מכיוון שהיא נטענת על ידי אנרגיית השמש, היא מפחיתה הוצאות חשמל, חוסכת חציבות ותעלות, ומצמצמת את טביעת הרגל הסביבתית של המשפחה או החברה. לדוגמה, טעינת הפאנל במשך יומיים מאפשרת כ-500 הורדות של ההצללה.

אם אתם חובבי גאדג'טים, תוכלו גם להפעיל את מנגנון ההצללה בעזרת הסמארטפון שלכם, ולשלב אותו במערכת הבית החכם.

אך היתרון של מערכת "צלוילון" הוא לא רק בחיסכון הכספי. "מערכת ההצללה מאפשרת ליהנות מהמרפסת או הפטיו בלי לסבול מחום או מאגירת החום הנפוצה בבנייני משרדים מרובי זכוכית", אומר מארק פוסק, הבעלים של "צלוילון". "בנייני המשרדים, הנעזרים בפתרון ההצללה של 'צלוילון', מאפשרים לשוכריהם סביבת עבודה מופחתת חום, וחוסכים גם במידת הקירור של המזגן המרכזי".

יתרון נוסף של המערכת הוא בכך שהיא מגיעה עם חיישני אור ורוח. אחד הדגמים אף יכול לעמוד ברוחות במהירות של 90 קמ"ש.

לדברי החברה הבדים המשמשים לקירוי הם דוחי עובש ולכלוך, וקלים מאוד לניקוי. הבד הוא שקוף מבפנים ואטום מבחוץ והוא חוסם קרינה ב-99%.

פוסק מספר כיצד פיתח את הפתרון הסולארי למערכת: "כשבני הצעיר נולד, ניסיתי להרגיע אותו תוך שיטוט במרפסת בקומה 11. זאת מרפסת שמש, והחום היה בלתי נסבל. עשיתי סקירת שוק ולא מצאתי מוצר שיגן על התינוק שלי ועליי מפני הקרינה ועומס החום. אז הרחבתי את חיפושיי לחו"ל והגעתי אל חברה הולנדית, שאת המוצר שלה שיפרתי בעזרת פיתוח הפאנל הסולארי".

צלוילון: מערכת הניתנת להפעלה גם בעזרת הסמארטפון

ל"צלוילון" מאות לקוחות בארץ, ובימים אלה היא בוחנת אפשרות יציאה לשוק הבינלאומי. החברה מציעה שלושה מוצרים המתאימים לחלונות, מרפסות ופטיו, ללקוחות פרטיים ועסקיים, עם אחריות לכ-10 שנים. מחירים: החל מ-1,200 שקל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן