Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הערב) יום רביעי ה-17 ביולי

כותרות המהדורה שריפות ממשיכות להשתולל היום ברחבי הארץ, וכ-200 בתים פונו ביישובים ערערה, ברטעה וקציר שבוואדי ערה. באזור בית שמש משתוללת שריפה גדולה ותושבי המושבים רוגלית ואדרת פונו מבתיהם. בקציר מסייעים מטוסי כיבוי לצוותים הפועלים על הקרקע. בשל שריפה באזור הצ'ק פוסט ונשר החל פונה חלק הטכניון בחיפה, כמו גם של בניין ברחוב הטכניון 48. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

שריפות ממשיכות להשתולל היום ברחבי הארץ, וכ-200 בתים פונו ביישובים ערערה, ברטעה וקציר שבוואדי ערה. באזור בית שמש משתוללת שריפה גדולה ותושבי המושבים רוגלית ואדרת פונו מבתיהם. בקציר מסייעים מטוסי כיבוי לצוותים הפועלים על הקרקע.

בשל שריפה באזור הצ'ק פוסט ונשר החל פונה חלק הטכניון בחיפה, כמו גם של בניין ברחוב הטכניון 48. בשכונת נווה יוסף פונתה ישיבה. לוחמי האש השיגו שליטה על השריפה (חדשות)

    "עומס חום כבד בתל-אביב, עומס חום בינוני בירושלים" | זהירות, שרב: גל חום כבד ברחבי הארץ; צפויים עיכובים בטיסות (תחזית מזג אוויר)

קפריסין: 12 נערים ישראלים נעצרו בחשד לאונס קבוצתי של בת 19 (חדשות)

    בישראל יש כור גרעיני ולא פעם התרחשו בו תקלות ותאונות. האם ישראל יכולה להתמודד עם השלכות של אסון גרעיני? (חדשות)

    איראן מאשרת: הספינה שנעלמה במפרץ הפרסי בשליטתנו "נענינו לקריאת מצוקה ממכלית נפט זרה. המכלית נגררה למים האיראניים במטרה לטפל בתקלה" (חוץ)

    טראמפ: הושגה התקדמות רבה מול איראן; מזכיר המדינה האמריקני: איראן הסכימה לדון על תוכנית הטילים; אירן: תוכנית הטילים לא נתונה למו"מ בשום תנאי (חוץ)

    דיווח: ארה"ב מחזיקה נשק גרעיני בבלגיה, בגרמניה, באיטליה, בהולנד ובטורקיה (חוץ)

    סקר: לא ניתן יהיה להרכיב ממשלה ביום שלאחר הבחירות – אלא אם כן מדובר בממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן; בתרחיש של איחוד בשמאל ישראל-ביתנו מקבלת 11 מנדטים (פוליטי)

    התקדמות במגעים לאיחוד בין מרצ לעבודה – "ייתכן איחוד עד סוף השבוע"; הסיכוי לחיבור עם ברק הולך ופוחת (פוליטי)

    בעבודה קוראים לברק לפרוש מהמרוץ – "לא רק שהוא לא תורם לגוש, הוא אף מחליש אותו" (פוליטי)

    כדי למנוע פגיעת טילי נ"ט: במערכת הביטחון מתכוונים לשתול בזמן הקרוב עצים סמוך לבתים ביישובי עוטף עזה (בטחוני)

תחזית מזג אוויר

"עומס חום כבד בתל-אביב, עומס חום בינוני בירושלים" | זהירות, שרב: גל חום כבד ברחבי הארץ; צפויים עיכובים בטיסות

עומסי חום כבדים צפויים היום (רביעי) בכל רחבי הארץ, עם טמפרטורות שעשויות להגיע עד 46 מעלות בחלק מהאזורים. השרב צפוי להישבר כבר בשעות אחר הצהריים, כאשר בלילה אף ייתכן טפטוף באזור הצפון. בחמישי ובשישי תורגש הקלה נוספת במידות החום, והטמפרטורות יחזרו להיות רגילות לעונה. * השירות המטאורולוגי מזהיר מפני עומס חום קיצוני בתל אביב, קצרין, טבריה, נצרת, עפולה, בית שאן, לוד, אשדוד, עין גדי, באר שבע ואילת. בחיפה ומצפה רמון צפוי להיות עומס חום כבד. בירושלים וצפת צפוי להיות עומס חום בינוני. בנוסף לכך, מדד קרינת השמש המרבי יהיה גבוה מאוד עד קיצוני. * במשרד הבריאות פרסמו אזהרה וקראו לציבור לשהות ככל האפשר במקומות ממוזגים ולהימנע מחשיפה לחום ולשמש.

– מידות החום הצפויות היום והלילה: בירושלים מ-27 מעלות ביום ועד 22 מעלות בלילה; בתל אביב מ- 39 מעלות ביום עד 26 הלילה; בחיפה 36 היום עד 24 הלילה; צפת 24-35; קצרין 23-38; טבריה 26-44 נצרת 23-37; עפולה 23-41; בית שאן 26-44; לוד 26-41; אשדוד 27-36; עין גדי 31-46; באר שבע 24-42; מצפה רמון 23-40; אילת 29-43.

– רשות שדות התעופה שלחה אתמול (שלישי) אזהרה לחברות התעופה על עיכובים הצפויים מחר בשל עומס החום הגבוה, שעלול להקשות על ההמראות. בנתב"ג ובנמל התעופה רמון החום הגבוה נספג באספלט של המסלולים, והאוויר החם העולה מהם, במידה ויהיה בטמפרטורה של מעל 50 מעלות, יהיה דליל מדיי ויקשה על יצירת מספיק לחץ אוויר לעילוי של המטוס בהמראה. * במדינות חמות כמו אריזונה בדרום ארה"ב נוהגים בימים חמים להקטין את העומס של המטוסים על ידי הקטנת מספר הנוסעים והגבלת משקל המטען. בשבוע שעבר בוטלו יותר מ-40 טיסות מהעיר פיניקס שבאריזונה, בגלל טמפרטורת הקרקע שהגיעה ליותר מ-50 מעלות צלזיוס.

– גם ברכבת ישראל מתכוננים לשרב הצפוי היום. ברכבת בודקים בין היתר את מערכות המיזוג בתחנות ובקרונות, מציבים מלאי בקבוקי מים לחלוקה ונערכים לשינויים אפשריים בלו"ז הרכבות בעקבות החום עשויה להצטמצם פעילות הרכבות בשל חשש מליקויים במסילה כתוצאה מהתחממות.

חדשות

בושה: משטרת קפריסין עצרה 12 נערים ישראלים בני 17-16 בחשד לאונס קבוצתי של תיירת בת 19 במלון באיה נאפה. בקונסוליה הישראלית בניקוסיה יצרו קשר עם העצורים ומשפחותיהם
המשטרה עצרה 12 נערים מישראל בני 17-16 בחשד לאונס קבוצתי של תיירת בת 19 במלון באיה נאפה. במשרד החוץ מודעים למעצרים ועוקבים אחרי האירוע. הקונסול הישראלי בניקוסיה יוסי וורמברנד נמצא בקשר עם העצורים ומשפחותיהם.
לפי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים, העצורים יובאו בפני שופט מחר והצעירה תעבור בדיקה כנהוג במקרים דומים. החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגישה התיירת בתחנת המשטרה המקומית והיא נמצאת בשלביה הראשונים.

מצב השריפות נכון לשעה 17:20:
צ'ק פוסט – צוותי כיבוי והצלה פועלים להשתלטות על שריפת חורש המתפשטת לכיוון הטכניון.
ואדי ערה – בוצע פינוי של היישובים קציר וערערה, צוותי כיבוי בסיוע מטוסים פועלים להשגת שליטה בשריפה. כביש 6513 חסום לתנועה מצומת קציר למזרח. התנועה מופנית לכביש 65.
אדרת – בוצע פינוי תושבים מהיישוב אדרת ונווה מיכאל, צוותי כיבוי והצלה בסיוע מטוסים פועלים להשגת שליטה בשריפה.
תומר – צוותי כיבוי והצלה השיגו שליטה על השריפה, כביש 90 נפתח לתנועה.
מתקן אדם ויישוב נאות קדומים – בוצע פינוי של המתקן, צוותי כיבוי והצלה השיגו שליטה על השריפה.
שבי שומרון – בוצע פינוי של היישוב, צוותי כיבוי והצלה השיגו שליטה על השריפה (Ynet)

כפיה דתית אנטי חילונית – ממלא מקום ראש עיריית רמת גן, ליעד אילני, התעורר בבוקר וגילה כי מחבלים אלמונים רעיססו כתובת נאצה ואזהרה על גדר ביתו. בכתובת נאמר: אילני מחלל השבת, אילני השבת תשלם
בתגובה לכתובת הנאצה שרוססו על ביתו הלילה סיפר אילני:
 "התעוררנו אשתי ואני הבוקר לשיחות טלפון של שכנים מבוהלים ברחוב. שראו את הגרפיטי. אני איש ציבור וביקורת היא עקרון חשוב בדמוקרטיה כל זמן שהיא ניתנת בזירות הלגיטימיות. הכניסה לבניין בו אני מתגורר היא לא אחת מהן. שכניי, אשתי וילדיי לא צריכים לסבול מזה. עברו את הגבול. הצעדים אותם אנו מבצעים אינם פרו חילונים או אנטי דתיים, אלא תוצאה של תפישת עולם שאומרת שכל תושב ברמת-גן יקבל מענה על הצרכים שלו. גם החילונים וגם הדתיים.  מי שרוצה לגור בעיר שיש בה משחק סכום אפס שילך לגור בבני ברק או אולי בתל אביב. רמת-גן תמיד הייתה עיר של כולם ותמיד תהיה עיר של כולם ולא ניתן לקיצונים משני הצדדים להפריע לנו".

המשטרה עצרה כעת בתום סריקות, תושב אור עקיבא  בחשד  שתקף את ראש העיר

במוקד 100 התקבל הבוקר דיווח על חשד לתקיפת ראש עירית אור עקיבא בידי תושב העיר שנמלט מהמקום.

בתום סריקות נעצר כעת תושב העיר בן 64 בחשד כי תקף את ראש העיר,  יעקב אדרי ברחוב הרצל סמוך לביתו (לא נזקק לטיפול רפואי).הנסיבות והרקע נבדקים, במסגרת החקירה שנפתחה

צעיר בן 17 נהרג בתאונה קטלנית בכביש 40 צומת מלאכי קסטינה.

סמוך לשעה 8:30 אירעה תאונת דרכים קטלנית בכביש 40 צומת מלאכי קסטינה, בין רוכב אופנוע ומשאית, צעיר שמחר יום הולדתו ה- 17 נהרג במקום.גלעד אורבך. מתנדב זק"א לכיש שטיפל בזירה, אמר: “מדובר במראות קשים, רוכב אופנוע צעיר שמחר חוגג את יום הולדתו ה – 17 יצא מביתו עם האופנוע הספיק לנסוע כ- 200 מטר והתנגש בחלק האחורי של משאית. כשהגעתי לזירה ראיתי אופנוע מרוסקת בתוך המשאית ולצד המשאית במרכז הכביש את הרוכב כשהוא סובל מפציעות קשות מאוד וללא הכרה, ביחד עם הצוות הרפואי התחלנו בפעולות החייאה אך לצערי לאחר זמן קצר אושר מותו של הנער במקום, מתנדבי זק"א קרית מלאכי ביחד עם אביו של המנוח טיפלו באיסוף הממצאים בזירה הקשה. נסיבות התאונה נחקרת ע"י המשטרה.

בישראל יש כור גרעיני ולא פעם התרחשו בו תקלות ותאונות. האם ישראל יכולה להתמודד עם השלכות של אסון גרעיני?

לפני 64 שנים הוקמה בנגב הקריה למחקר גרעיני – אתר סודי שלא רק מה שמיוצר בו מסווג, אלא גם אופן האחזקה והטיפול במתקנים הרגישים והמזדקנים. בעשור האחרון בוצעו שדרוגים משמעותיים בכור כדי להאריך את חיי מערכותיו, אבל בעשורים שקדמו לשיפוץ אירעו בקריה למחקר גרעיני שורה של תקלות ותאונות. שכללו בין היתר פליטות רדיואקטיביות ממערכת האוורור שעל גג אחד המכונים, תקלות נרשמו במעבדות, זיהום חמור במערכת הקיטור – המערכת המרכזית. בנוסף, בריכות ניקוז ושיקוע לשפכים רדיואקטיביים שנמצאות סמוך לכביש הראשי גלשו וגרמו לזיהום האזור. הטיהור נמשך כשנה. תקלה נוספת שהתרחשה: תנור להתכת עופרת רדיאקטיבית מזוהמת פעל ללא מערכת אוורור מתאימה, ובמקרה קשה אחר – גוש אורניום התלקח ושחרר גזים רעילים לאוויר.

– פעמיים בעבר חולקו לתושבי דימונה כדורי לוגול – כדורים שנועדו לצמצם נזק בריאותי שנובע מקרינה רדיואקטיבית. הכדורים חולקו לאזרחים המתגוררים סמוך למכונים למחקרים גרעיניים בדימונה ובשורק.

– בקריה למחקר גרעיני מדברים על ניהול סיכונים ועל העובדה שהם פועלים שם בסטנדרטים הגבוהים ביותר, כולל שיתופי פעולה בנושאי בטיחות עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. לדברי עוזי עילם, מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית לשעבר "מה שקרה בצ'רנוביל, בגלל המבנה המאוד לא מוצלח של הכורים הרוסיים – זה לא היה אטום. ומה שהוכח כטוב, כור עם מעטפת של פלדה ובטון, שכל מה שקורה בפנים כלוא בתוכו", לדבריו, "גם הכור בקמ"ג בנוי כך שהכל כלוא בתוכו".

– על פי החשיפה של מרדכי ואנונו ב-"Sunday Times", זה מה שידוע על מבנה הכור הגרעיני הישראלי: מכון מספר 1 מכיל למעשה את כיפת הכור. גובהה כעשרים מטרים – ומתחתיה, בעומק האדמה, נמצאת ליבת הכור. עוצמתו כ-24 מגה-וואט: לא גדול, אבל מספיק כדי לייצר 10 פצצות גרעין בשנה.

– במכון 3 מייצרים את מוטות הדלק שמניע את הכור – ולידם מכון 8 שבו מייצרת ישראל אורניום מועשר, שמשמש כחומר בקיע לפצצה. אורניום מיוצר בו בצנטריפוגות – ממש כמו שעושים האירנים. במכון 9 מייצרים אורניום מועשר בשיטה שונה ייחודית, באמצעות לייזר – פיתוח ישראלי ייחודי. במכון 4 מטפלים בפסולת הרדיואקטיבית של הכור לפני הטמנתה באדמה.

– אחד המתקנים המרכזיים והמסווגים ביותר הוא מכון 2: שש קומות מתחת לאדמה מייצרת ישראל פלוטוניום שממנו עושים פצצות אטום. במכון הזה נמצא גם חדר הבקרה שמפקח על הייצור ועל בטיחות המתקן. מתי מעט מורשים להיכנס אליו.

– במבנה התת קרקעי, בקומה 4, מייצרים גם טריטיום – חומר שמשמש לבניות פצצות תרמו-גרעיניות שעוצמתן רבה יותר מפצצות אטום פי 10 מזו שהוטלה על הירושימה. על פי הערכות של מומחים בעולם, לישראל יש כ-200 פצצות אטום. (החדשות12 באישור הצנזורה)

אמש: ליקוי ירח חלקי נצפה בשמי ישראל

הלילה (רביעי) נצפה ליקוי ירח חלקי בשמי ישראל, כתוצאה מכיסויו על ידי צל כדור הארץ. בשעה 23:00 נכנס הירח לחרוט הצל המלא של כדור הארץ, ובשעה 00:30 הגיע הליקוי לשיאו – כאשר חציו העליון של הירח הואפל כולו בחרוט הצל המלא, וחלקו התחתון – בחרוט הצל החלקי. לאחר מכן החל הצל להתמעט בהדרגה, עד ליציאה מוחלטת ממנו – בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר. * הפעם הבאה שבה צפוי להתרחש ליקוי ירח חלקי תחול באוקטובר 2023, ואילו ליקוי ירח מלא יתרחש רק בספטמבר 2025.

במטרה להוריד את העומס: רכבת ישראל מתחילה בפיילוט במסגרתו ישולבו קרונות לנסיעה בעמידה לטווחים קצרים

כחלק מסל הפתרונות הנבחנים ברכבת ישראל, כמענה לעומסים הכבדים ברכבות, יחלו ביום ראשון ברכבת ישראל לפיילוט ראשון מסוגו, בשיתוף פעולה ותיאום עם משרד התחבורה ובהתאם לאישורו הסופי, במסגרתו ישולבו שלושה קרונות דו קומתיים מוסבים לנסיעה פרברית, ומותאמים לנסיעה לטווחים קצרים. * הקרונות ישולבו בקו הפרברי (בנימינה-רחובות), על בסיס ניתוח התפלגות זמני הנסיעה, שהעלתה כי זמן הנסיעה הממוצע בו עומד על כחצי שעה. * במסגרת הפיילוט, פורקו הכיסאות והשולחנות מהקומה התחתונה, ובמקומם הותקנו מושבים מתקפלים בכמות זהה, ומאחזי יד לנסיעה בטוחה גם בעמידה. הקומה העליונה נשארה כשהייתה. השינוי יאפשר הגדלת מספר הנוסעים בכל קרון בכ-20 אחוזים, וכן כניסה ויציאה מהירה מהקרונות. (ישראל היום)

פוליטי

סקר: לא ניתן יהיה להרכיב ממשלה ביום שלאחר הבחירות – אלא אם כן מדובר בממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן; בתרחיש של איחוד בשמאל ישראל-ביתנו מקבלת 11 מנדטים

חודשיים לבחירות ושבועיים לסגירת הרשימות: מסקר החדשות12 שפורסם אמש עולה, כי הן בימין והן בשמאל לא יוכלו להקים ממשלה אלא אם כן מדובר בממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן, או לחילופין תתבצע עריקה משמעותית של חברי כנסת מהמחנה היריב. לפי הסקר בליכוד (שהתאחד עם כולנו) שומרים על יתרון של מנדט אחד בלבד על כחול-לבן, המפלגות הערביות מתחזקות ומגיעות למקום השלישי עם 11 מנדטים, וישראל ביתנו במקום הרביעי עם 10 מנדטים.

– לפי הסקר, גוש הימין מגיע ל-40 מנדטים בלבד, ובצירוף החרדים 55 מנדטים. גוש השמאל מגיע ל-44 מנדטים, ובצירוף החרדים 59 מנדטים בלבד. * ליברמן שמנהל קמפיין אנטי יהודי ודתי, צפוי כאמור לגדול לעשרה מנדטים, אולם במידה והוא יצטרף לממשלה ללא החרדים הרי שגוש הימין יגיע ל-50 מנדטים בלבד, וגוש השמאל ל-54 מנדטים בלבד. * א"כ, האפשרויות להרכבת ממשלה, הם ממשלת אחדות, אך העובדה כי בשמאל הבהירו כי לא יצטרפו לממשלה בראשות נתניהו צפויה להקשות גם על מהלך כזה.

– לפי הסקר איחוד בין מפלגות השמאל – העבודה, מרצ וישראל דמוקרטית של אהוד ברק – יחליש את הגוש במנדט. במקרה כזה, על פי הסקר, רשימת המפלגות המאוחדת תזכה ל-15 מנדטים (עליה של מנדט אחד), בעוד כחול לבן תאבד שני מנדטים (מ-30 ל-28). במצב כזה ישראל ביתנו עולה ל-11 מנדטים ומגיעה למקום השלישי יחד עם הרשימה המשותפת.

– הסקר בחן גם אפשרות לאיחוד של מפלגות הימין בראשותה של שקד, ובמקרה כזה תקבל המפלגה 12 מנדטים, ובכך גוזלת שלושה מנדטים מהליכוד (28). כחול לבן שומרת על כוחה בתרחיש כזה (ומובילה על פני הליכוד).

– לפי הסקר לו הבחירות היו מתקיימות היום, להלן מפת המנדטים החזויה: הליכוד-כולנו במקום הראשון עם 31 מנדטים (לעומת 39 מנדטים כיום); כחול לבן – 30 (35); הרשימה המשותפת – 11 (10); ישראל ביתנו – 10 (5); יהדות התורה – 8 (8); ש"ס – 7 (8); העבודה – 6 (6); הימין החדש – 5 (0); איחוד מפלגות הימין – 4 (5); ישראל דמוקרטית (ברק) – 4; מרץ – 4 (4)

– לפי הסקר לו הבחירות היו מתקיימות היום, והייתה כוללת ריצה משותפת של מפלגות השמאל, להלן מפת המנדטים החזויה: הליכוד-כולנו במקום הראשון עם 31 מנדטים (לעומת 39 מנדטים כיום); כחול לבן – 28 (35); ריצה משותפת למפלגות השמאל – 15 (10); הרשימה המשותפת – 11 (10); ישראל ביתנו – 11 (5); יהדות התורה – 8 (8); ש"ס – 7 (8); הימין החדש – 5 (0); איחוד מפלגות הימין – 4 (5)

– לפי הסקר לו הבחירות היו מתקיימות היום, והייתה כוללת ריצה משותפת של מפלגות הימין, להלן מפת המנדטים החזויה: כחול-לבן במקום הראשון עם 30 מנדטים (לעומת 35 מנדטים כיום); הליכוד-כולנו – 28 (39); ריצה משותפת למפלגות הימין – 12 (5); הרשימה המשותפת – 11 (10); ישראל ביתנו – 10 (5); יהדות התורה – 8 (8); ש"ס – 7 (8); העבודה – 6 (6); ישראל דמוקרטית (ברק) – 4; מרץ – 4 (4)

התקדמות במגעים לאיחוד בין מרצ לעבודה – "ייתכן איחוד עד סוף השבוע"; הסיכוי לחיבור עם ברק הולך ופוחת

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ נפגשו אמש (שלישי) בתל אביב במטרה לקדם איחוד בין שתי המפלגות לקראת הבחירות הקרובות. במהלך הפגישה הגיעו פרץ והורוביץ להבנות כי שתי המפלגות צריכות להתאחד לקראת הבחירות במטרה למנוע מצב שבו יתמודדו שלוש מפלגות שמאל בין הרשימה הערבית המשותפת לבין כחול-לבן. יחד עם זאת, פרץ והורוביץ לא עסקו בשאלה פוליטית משמעותית: איך תיראה הרשימה המשותפת של העבודה ומרצ ואיך יתבצע השיבוץ של המועמדים ברשימה. גורמים בכירים בשתי המפלגות אמרו כי יו"ר "ישראל דמוקרטית" אהוד ברק אינו נמצא במעגל המגעים בין המפלגות וכי הסיכוי לאיחוד גם עם מפלגתו של ברק הולך ויורד באופן משמעותי. * מקורבים לשניים אמרו כי במהלך הפגישה אמש הגיעו פרץ והורוביץ להסכמות בנושאים עקרוניים ואידיאולוגיים. ההערכה בשתי המפלגות היא, כי האיחוד בין שתי המפלגות יצא לדרך והוא יסתיים בימים הקרובים, אפילו עד סוף השבוע. (ידיעות אחרונות)

בעבודה קוראים לברק לפרוש מהמרוץ – "לא רק שהוא לא תורם לגוש, הוא אף מחליש אותו"

גוברות הקריאות בקרב גורמים במפלגה ליו”ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק לפרוש מהמרוץ ולא להתמודד בבחירות הקרובות. גורמים בעבודה אמרו אמש: “הריצה של ברק היא אבן נגף רצינית מבחינת המחנה. לא רק שהוא לא תורם לגוש, הוא אף מחליש אותו”. לדבריהם, “אם ברק לא היה מתמודד, מפלגת העבודה הייתה מתחזקת לכיוון ה־9 מנדטים, מקום שממנו אפשר עוד לצמוח, מרצ הייתה מתרחקת מסכנת אחוז החסימה – וגם לא היה לחץ לאיחוד”. (מעריב)

בטחוני

כדי למנוע פגיעת טילי נ"ט: במערכת הביטחון מתכוונים לשתול בזמן הקרוב עצים סמוך לבתים ביישובי עוטף עזה

במערכת הביטחון מתכוונים לשתול בזמן הקרוב עצים סמוך לבתים ביישובי העוטף, במטרה להגן עליהם מפני אפשרות של פגיעת טילי נ"ט מרצועת עזה, העבודות יתבצעו במקביל לבניית המכשול הקרקעי ברצועה. – כך דווח אמש (שלישי) בחדשות 13. * כדי להחליט באילו ישובים נדרש לבצע את המהלך, ערכו בימים האחרונים קצינים בכירים באגודת עזה סיור בעוטף עזה ומיפו את היישובים שנמצאים תחת איום טילי נ"ט.

במהלך הפסגה המשולשת: ישראל וארה"ב דרשו מרוסיה – נסיגה של איראן גם מלבנון ועיראק

במהלך הפסגה המשולשת שהתקיימה בירושלים לפני כשלושה שבועות הבהירו ארה"ב וישראל לרוסיה כי כל "עסקה" על עתידה של סוריה חייבת לכלול נסיגה של הכוחות האיראניים, לא רק מסוריה – אלא גם מלבנון ועיראק, כך דווח אמש (שלישי) בחדשות 13 בשם בכירים בממשל האמריקני שמעורים בתכני הפסגה. * לפי הדיווח, ארה"ב וישראל דרשו מהרוסים במהלך הפסגה שעסקה כזו תכלול גם הוצאה של הכוחות האיראניים מלבנון – למשל מפעלי הטילים המדויקים שאיראן בונה עבור חיזבאללה – וגם מעיראק – שם האיראנים מחמשים מיליציות שיעיות בטילים ארוכי טווח שמגיעים לישראל. בנוסף, ארה"ב הבהירה לרוסיה שבכל מקרה – היא זו שתצטרך לעשות את הצעד הראשון בנוגע להוצאת האיראנים מסוריה – ורק אחר כך ארה"ב תיתן להם את התמורה שהם רוצים.

חוץ

איראן מאשרת: הספינה שנעלמה במפרץ הפרסי בשליטתנו "נענינו לקריאת מצוקה ממכלית נפט זרה. המכלית נגררה למים האיראניים במטרה לטפל בתקלה"

שעות אחרי שאבד הקשר עם ספינת נפט במפרץ ובצל איומי טהרן לנקום על מעצר המכלית בגיברלטר הודיע אמש (שלישי) משרד החוץ בטהרן כי כלי שיט של חיל הים האיראני נחלצו לעזרת "מכלית נפט זרה" במפרץ הפרסי שסבלה מתקלה ונזקקה לתיקונים. * לדברי משרד החוץ בטהרן המכלית נקלעה למצוקה בגלל תקלה טכנית בתוך המפרץ הפרסי, וכי אחרי שהיא שלחה בקשה לסיוע התקרבו אליה אנשי חיל הים האיראני ונעזרו בספינת גרר כדי לגרור אותה למים הטריטוריאליים האיראניים לצורך ביצוע התיקונים הדרושים.

– המכלית שנעלמה היא המכלית RIAH, הנושאת את דגל פנמה. ששטה בדרך כלל מדובאי לחוף המערבי של איחוד האמירויות, ומשם היא עוברת דרך מצרי הורמוז בדרך לחוף המזרחי של האמירויות. * היעלמות המכלית במפרץ הפרסי עוררה עניין בעולם בשל הבטחת המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי שארצו תנקום על מעצר מכלית הנפט בגיברלטר לפני כשבועיים – מכלית שנשאה נפט איראני בדרך לסוריה. בשבוע שעבר, כפעולת תגמול, כבר ניסו אנשי משמרות המהפכה של איראן להשתלט על מכלית בריטית במפרץ וכשלו.

טראמפ: הושגה התקדמות רבה מול איראן; מזכיר המדינה האמריקני: איראן הסכימה לדון על תוכנית הטילים; אירן: תוכנית הטילים לא נתונה למו"מ בשום תנאי

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתב אמש (שלישי) בישיבת הקבינט בבית הלבן, כי ארצות הברית רוצה לעזור לאיראן ולעבוד איתה, ולא לפעול להחלפת השלטון במדינה. לדבריו, לאחרונה הושגה התקדמות רבה במאמצים מול איראן. טראמפ לא פירט איך ובאיזה מישור הושגה ההתקדמות הזו, אך מוקדם יותר, התבטא מזכיר המדינה האמריקני בנושא, ואמר כי "איראן הודיעה שהיא מסכימה למשא ומתן על תוכנית הטילים שלה". בתגובה לדברי מזכיר המדינה, אמרה המשלחת האיראנית לאו"ם כי תכנית הטילים שלה אינה נתונה למשא ומתן "בשום תנאי ועם אף מדינה".

– כזכור, המשך פרויקט הטילים הבליסטיים לטווח ארוך של אירן, היה אחד המניעים העיקריים לפרישה של ארצות הברית מהסכם הגרעין שחתם אובאמה. אין טעם לעכב בכמה שנים את ייצור הפצצה ובאותה שעה להניח לאירנים לפתח באין מפריע את ראש החץ, שיישא את הפצצה.

– אתמול אמר שר החוץ האירני כי "אם רוצים לדבר על הטילים האיראניים, צריך לדבר גם הטילים שמספקת ארצות הברית למדינות אחרות באזור", כשהוא מתכוון לסעודיה. * בראיון לרשת NBC אמר שר החוץ האיראני כי ארצו לא מעוניינת במלחמה עם ארצות הברית, אך הבהיר כי כדי לפנות את הדרך למשא ומתן בין וושינגטון וטהראן – על טראמפ להסיר את הסנקציות מעל איראן.

דיווח: ארה"ב מחזיקה נשק גרעיני בבלגיה, בגרמניה, באיטליה, בהולנד ובטורקיה

ה"וושינגטון פוסט" דיווח אמש (שלישי) כי מסמך שפרסם גוף השייך לנאט"ו ולאחר מכן נמחק, מאשר ככל הנראה כי ארה"ב מחזיקה נשק גרעיני בבלגיה, בגרמניה, באיטליה, בהולנד ובטורקיה. מדובר במסמך שחובר לפני שלשה חודשים על-ידי סנאטור קנדי עבור ועדת הביטחון וההגנה של האסיפה הפרלמנטרית של נאט"ו ועותק ממנו פורסם אתמול בעיתון הבלגי De Morgen, וכי יש בו התייחסות לראשי הנפץ הגרעיניים – כ-150 במספר – שארה"ב מחזיקה לכאורה באירופה: "הפצצות האלה מאוחסנות בשישה בסיסים אירופיים ואמריקניים – קליינה בורגל בבלגיה, בוכל בגרמניה, אביאנו וגדי-טורה באיטליה, פולקל בהולנד ואינצ'ירליק בטורקיה". * יצויין, כי בשבוע שעבר הועלתה לרשת גרסה סופית של הדו"ח – והושמטה ממנה ההתייחסות הספציפית למקום איחסונן של הפצצות. במקום זאת מוזכרים באופן עמום כלי טיס שיכולים לשאת נשק גרעיני: "בעלות ברית אירופיות שלעתים קרובות מוזכרות כמי שמפעילות כלי טיס כאלה הן בלגיה, גרמניה, איטליה, הולנד וטורקיה".

"באוניות מסע ומטוסי מטען" | שליט קוריאה הצפונית הצליח להבריח מכוניות יוקרה לארצו

למרות העיצומים הצליח קים ג'ונג און להבריח מכוניות מרצדס בשווי של 500 אלף דולר כל אחת, במסע שארך ארבעה חודשים ב-2018, באוניות מסע ומטוסי מטען. כך עולה מדוח של ארגון המחקר העצמאי האמריקני C4ADS שפורסם אתמול (שלישי). * לפי הדו"ח ההברחה החלה ביוני 2018 בהולנד, שם הן הועברו על ידי מכוניות משוריינות ואוניות לסין משם ליפן ואז לקוריאה הדרומית ולבסוף לרוסיה. ככל הנראה משם הובלו מכוניות היוקרה על גבי שלושה מטוסים צפון קוריאנים לפיונגיאנג. (כאן)

    צרפת: שר בכיר התפטר עקב דיווח שלפיו ערך ארוחות מפוארות על חשבון כספי ציבור * השר לאיכות הסביבה בצרפת, האדם השני בחשיבותו בממשלה, התפטר אתמול (שלישי) מתפקידו בעקבות דיווחים כי הוא מנהל אורח חיים ראוותני על חשבון כספי משלם המסים. דיווחים בתקשורת ייחסו לשר פרנסואה דה רוי שימוש בכספי ציבור כדי לערוך ארוחות מפוארות לחבריו ולשפץ של דירת השרד שלו. לדבריו, הוא לא יוכל למלא את תפקידו באופן ראוי בזמן שהוא נלחם על שמו הטוב (AP)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן