Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הערב) יום שישי ה-19 ביולי 2019

כותרות המהדורה     "באמצעות מערכת הלוחמה האלקטרונית" | ספינת קרב אמריקאית השמידה מל"ט איראני שהתקרב אליה במצרי הורמוז; באירן מכחישים (חוץ)     לאחר סילוקה מתוכנית ה-F-35 האמריקאית: רוסיה מציעה למכור לטורקיה מטוסי קרב (חוץ)     בפעם השניה: מפלגות גשר והעבודה ירוצו במפלגה משותפת; הסתיימו המגעים לאיחוד בין העבודה למרץ (פוליטי)     המשטרה: האכיפה באמצעות מצלמות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    "באמצעות מערכת הלוחמה האלקטרונית" | ספינת קרב אמריקאית השמידה מל"ט איראני שהתקרב אליה במצרי הורמוז; באירן מכחישים (חוץ)

    לאחר סילוקה מתוכנית ה-F-35 האמריקאית: רוסיה מציעה למכור לטורקיה מטוסי קרב (חוץ)

    בפעם השניה: מפלגות גשר והעבודה ירוצו במפלגה משותפת; הסתיימו המגעים לאיחוד בין העבודה למרץ (פוליטי)

    המשטרה: האכיפה באמצעות מצלמות המהירות תחודש באופן מלא (חדשות)

    החדשות12: עיריית בני ברק סיכמה על מתווה במסגרתו יאפשרו עבודות להקמת המטרו בעיצומה של שבת קודש; העירייה: טרם הושגו הסכמות מחייבות (דת ומדינה)

6,100 פלסטינים הפגינו ליד גדר המערכת ברצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני: 58 פצועים (בטחוני)

דיווח: מחסן טילים איראניים בעיראק הושמד בתקיפה מהאוויר שבוצעה על ידי מל"ט

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

  מחר שבת: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות יהיו ללא שינויי ניכר.

    ראשון: מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הטמפרטורות תהיינה רגילות בעונה.

    שני: לרוב נאה, תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות עם הכבדה בעומסי החום בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

חדשות

בן 30 נפגע מרכב בסמוך לצומת נוה זוהר – מצבו קשה

דוברות איחוד הצלה – מחוז דרום: הולך רגל כבן 30 שנפצע באורח קשה טופל ע"י חובשים באיחוד הצלה לאחר שנפגע מרכב בכביש 90 בסמוך לצומת נווה זוהר.

גבריאל פרץ חובש באיחוד הצלה שהעניק לו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה סיפר: "מדובר בהולך רגל שנפגע בראשו כתוצאה מפגיעת רכב. לאחר הטיפול הראשוני שהענקנו לו בזירת התאונה הוא פונה במסוק למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע".

בן 40 נורה למוות בפרדס חנה – נקבע מותו

דוברות איחוד הצלה – מחוז מרכז: גבר כבן 40 נהרג כתוצאה מירי ברחוב הראל בפרדס חנה.

נפתלי פוקס חובש באיחוד הצלה מדווח מהזירה: "יחד עם חובשים נוספים ביצענו החייאה על מירי שסבל מפגיעה רב מערכתית. לאחר מכן למרבה הצער נקבע מותו בזירת האירוע עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל".

בן 50 טבע למוות בחוף מול קיבוץ שדות ים

דוברות איחוד הצלה – מחוז מרכז: גבר כבן 55 טבע בחוף מול קיבוץ שדות ים. חובשים באיחוד הצלה סניף פרדס חנה ביצעו בו פעולות החייאה.

משה יוסף מנוס חובש באיחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "אזרחים ששמעו אותו זועק לעזרה משו אותו מהמים כשהוא ללא דופק ונשימה. התחלתי בביצוע פעולות החייאה ולאחר מכן הגיעו צוות ניידת טיפול נמרץ שנאלצו לקבוע את מותו".

צעירה נהרגה כתוצאה מהתהפכות רכב בסמוך לצומת המוביל

דוברות איחוד הצלה – מחוז צפון: צעירה נהרגה בתאונה בסמוך לצומת המוביל.

ניסים זינאתי פרמדיק באיחוד הצלה מדווח מהזירה: "הרכב התהפך לשדה סמוך בעומק של כ-2 מטרים. הצעירה שישבה מאחור נהרגה במקום ונאלצנו לקבוע את מותה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה. עוברי אורח סיפרו לנו כי נוסעי הרכב שיצאו מהרכב בכוחות עצמם נמלטו רגלית לתוך היער הסמוך".

בן 48 שרכב על אופנוע נפצע בינוני בתאונה בסמוך למחלף ראשונים

דוברות איחוד הצלה – מחוז מרכז: רוכב אופנוע בן 48 שנפצע בינוני טופל ע"י חובשים באיחוד הצלה סניף ראשון לציון לאחר שהחליק ונחבל בגפיים בסמוך למחלף ראשונים. הפצוע פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא בצריפין.

בן 45 נפל מהחומה בסמוך לקבר דוד המלך – מצבו בינוני

דוברות איחוד הצלה – מחוז ירושלים: גבר כבן 45 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מהחומה בסמוך לקבר דוד המלך בירושלים.

מרדכי עובד חובש באיחוד הצלה מדווח מהזירה: "הפצוע כבן 45 שסובל מחבלות ופציעות בראשו ובפלג גופו העליון פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים. ע"פ הדיווחים של עוברי אורח הוא נפל מהחומה מגובה של כ-5 מטרים".

המשטרה: האכיפה באמצעות מצלמות המהירות תחודש באופן מלא

לאחר שנתיים וחצי של דיונים משפטיים וחילופי האשמות בין המשטרה ומכון התקנים, הודיעה אמש (חמישי) המשטרה כי היא תשוב בתחילת השבוע הבא להפעיל את מצלמות המהירות א-3 לצורך אכיפת חוקי התנועה. על פי המשטרה, ההחלטה באה לאחר קבלת חוות דעת שהוכיחו את אמינות ודיוק המצלמות, ולאחר שניתן אישור מפרקליטות המדינה לחדש את השימוש במצלמות. * מהמשטרה נמסר כי בהמשך יוחלט אם מי שצולם בחודשים האחרונים, כשלא ניתן היה להשתמש בתיעוד המצלמות, יקבל דוח בדיעבד.

– כזכור, במרץ 2017 הגישו מספר אזרחים תביעה ייצוגית נגד השימוש במצלמה, וזאת בטענה שאמינות מערכת המצלמות הדיגיטליות לא נבדקה לפני תחילת השימוש בה. בתחילה טענו במשטרה כי נערכו למערך המצלמות בדיקות נרחבות בהולנד, אך לאחר מכן התברר כי לא היה כך ובמהלך עדות של מהנדס מומחה אשר טען שהוא נכח בעצמו בכ-1,000 בדיקות שנעשו למערכת בהולנד. אולם, בהמשך טען המהנדס כי היה נוכח רק בתחילת הבדיקות ובהמשך אף אמר שהיה רק בעשר הבדיקות הראשונות, ולאחר מכן הודה המומחה כי לא היה נוכח כלל בזמן הניסויים והבדיקות שבסיומם קיבלה המערכת את תו התקן. לאחר גילויים אלה, החליט שופט בית משפט השלום בעכו, לזכות עשרות נהגים שהואשמו בעבירות נהיגה, כשצילומי המצלמות היו העדות העיקרית נגדם.

גרמניה הכירה באלפי ניצולי שואה מרומניה; יזכו לפיצוי כספי ולקצבה חודשית וכן פיצוי רטרואקטיבי בגובה 96-192 אלף שקל

כ-8,000 ניצולי שואה יוצאי רומניה יקבלו הכרה רשמית ממשלת גרמניה, ויזכו לרנטה חודשית ולפיצוי רטרואקטיבי 20 שנה לאחור. * מדובר ביהודים שהתגוררו ב-20 ערים ברחבי רומניה ונפגעו באופן ישיר או עקיף משיתוף הפעולה בין ממשלת אנטונסקו והנאצים, או מהגרמנים עצמם לאחר הדחתו. בנוסף, גם יורשי יוצאי רומניה שנולדו לאחר 1910 ונפטרו לאחר ה-1 ביוני 2002, יוכלו לתבוע פיצוי מממשלת גרמניה. * רשימת הערים הכלולות: יאס, בוטושאן, טרגו מורש, גלץ, פוקשאן, טקוץ, רומן, פייטרה ניימץ, ברלד, ווסלוי, אלבה יוליה, קוסטאנצה, טרגו ניימץ, הרלאו, בוזאו, רומניקו סראט, שטפנשט, קריובה, פאשקן, בקאו

– ניצולים אלה או יורשיהם, יזכו מעתה לפי תבחינים שיגובשו בין הממשלות לסכום של 200-100 יורו לחודש. הקצבה תשולם גם רטרואקטיבית ל-20 השנה האחרונות, כך שכל ניצול יקבל סכום של בין 96,000 ל-192,000 שקלים, נוסף על הרנטה שיקבל מעתה ואילך. * הסכום הכולל שתשלם גרמניה לניצולים אלה שעד היום קופחו, צפוי להגיע למיליארד וחצי שקלים. * בנוסף, 8000 הניצולים יזכו לקצבה חודשית מהרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר בסך 2,000 שקלים.חדשות

החדשות12: עיריית בני ברק סיכמה על מתווה במסגרתו יאפשרו עבודות להקמת המטרו בעיצומה של שבת קודש; העירייה: טרם הושגו הסכמות מחייבות

החדשות12 מדווח כי שלשום (רביעי) סיכמה עיריית בני ברק עם מנכ"ל נת"ע על מתווה שיאפשר את עבודות חפירת המטרו בעוד כשנתיים מתחת לעיר. לפי המתווה, העובדים שיבצעו את החפירה יהיו לא יהודים ופינוי הפוסלת יהיה רק לאחר השבת ופירי החפירות יכוסו בברזנטים כדי שהתושבים לא ידעו ולא יבחינו בעבודות בשבת.

– בעיריית בני ברק מסרו בתגובה: "השיחה עם הוועדה לתשתיות לאומיות, משרד התחבורה ונת"ע הייתה חיובית ובאווירה טובה והצדדים סיכמו ביניהם להמשיך בהידברות. עם זאת יודגש כי לא הושגו עדיין הסכמות מחייבות, אלה תתקבלנה אך ורק בכפוף לפסק הלכה שיינתן על ידי סמכות הלכתית המקובלת על כל הזרמים".

בטחוני

 6,100 פלסטינים מפגינים בגבול עזה; עשרות נפצעו

הפרות הסדר מתקיימות סמוך לגבול הרצועה בכמה מוקדים. כוחות צה"ל מנסים למנוע חבלה בגדר המערכת באמצעות גז מדמיע ובחלק מהמקרים הגיבו באש חיה. משרד הבריאות הפלסטיני: 58 מפגינים נפצעו. בצה"ל בודקים פגיעה בג'יפ צבאי ממוגן בגבול

דיווח: מחסן טילים איראניים בעיראק הושמד בתקיפה מהאוויר

ברשת אל-ערביה דווח כי כלי טיס בלתי-מאויש הפציץ את המחסן שבמחוז סלאח א-דין. עוד דווח על הרוגים משורות חיזבאללה ומשמרות המהפכה וכי הקואליציה הבינלאומית עקבה אחרי המקום. בפנטגון הכחישו אחריות לתקיפה. ישראל איימה בעבר כי לא תהסס לתקוף גם בעיראק
כלי טיס בלתי-מאויש תקף מחסן טילים איראניים בבסיס של מיליציות שיעיות בעיראק, מצפון לבירה בגדאד – כך דיווחה היום (שישי) רשת אל-ערביה. עוד דווח כי היו נפגעים בתקיפה, בהם לוחמים משורות משמרות המהפכה של איראן וחיזבאללה. טרם ידוע מי אחראי לתקיפה, שהתרחשה בשעות הבוקר המוקדמות במחוז סלאח א-דין.

צבא עיראק אישר את דבר התקיפה, אך לא פירט אילו יעדים בבסיס הופצצו. לפי ההודעה הקצרה שמסר, מל"ט השליך רימון על הבסיס, מה שהוביל לפציעתם של לפחות שני אנשים. גורם ביטחוני אמר לרויטרס כי בבסיס היו שני פיצוצים, אחד מהם במחסן נשק השייך למיליציה הנתמכת בידי איראן.

בפנטגון הכחישו כי הם עומדים מאחורי המתקפה, ואמרו כי הם "מודעים לדיווחים" על התקיפה המסתורית, אך הדגישו כי "הכוחות האמריקניים לא מעורבים". ישראל הזהירה לא פעם כי היא לא תהסס לפעול גם בעיראק כדי למנוע מאיראן להציב טילים שיכולים לאיים על שטחה, זאת בנוסף לפעילות שהיא מנהלת לסיכול ההתבססות האיראנית בסוריה (וואלה)

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 11 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

פוליטי

בפעם השנייה: מפלגות גשר והעבודה ירוצו במפלגה משותפת; הסתיימו המגעים לאיחוד בין העבודה למרץ

61 ימים לבחירות, חיבור ראשון בגוש המרכז-שמאל: מפלגת גשר שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות חברה רשמית למפלגת העבודה, והשניים ירוצו יחד במפלגה משותפת. * הסכם זה דומה לזה שנעשה בבחירות 1999 בין יו"ר העבודה דאז אהוד ברק לבין יו"ר גשר דאז דוד לוי – שהביא להקמת מפלגת "ישראל אחת" שניצחה את הליכוד.

– יו"ר גשר לא תצטרף למפלגת העבודה אלא תחבור יחד עם מפלגתה לרשימה משותפת, לאחר שפרץ הבטיח שמפלגת העבודה לא תתאחד עם מפלגות נוספות. השניים אמורים להחליט על שם חדש לרשימה שאיתה ירוצו בבחירות. ייתכן שהשם החדש ישלב את שמות שתי המפלגות, כמו העבודה-גשר. וככל הנראה מפלגת העבודה כבר לא תתמודד בבחירות הקרובות עם האותיות אמת בקלפי. * על-פי הסכם המיזוג בין שתי המפלגות, לוי-אבקסיס תוצב במקום השני ברשימה אחרי עמיר פרץ. היא צפויה לקבל עוד מקום אחד או שניים משוריינים בעשירייה הראשונה וכן שריון נוסף בעשירייה השנייה.

– בעקבות האיחוד הודיע יו"ר העבודה עמיר פרץ רשמית ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ, כי לא יהיה חיבור בין שתי המפלגות. פרץ הסביר להורוביץ כי הוא החליט להתמקד במשיכת המצביעים ממחנה הימין. בשיחות סגורות הודה גם שהחיבור עם ברק לא יתאפשר.

– במפלגת מרצ מתחו ביקורת חריפה על האיחוד בין מפלגת העבודה וגשר "עמיר פרץ חוזר על הטעות של אבי גבאי ומרסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל. במקום איחוד גדול הוא בחר בשריון קטן". יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר: "מרצ בראשותי פתוחה לחיבורים וצירופים, אך מוכנה ומאורגנת לריצה לבד, בפתק אחד שכולו מרצ".

– במהלך המשא ומתן שניהל לאיחוד עם מרצ התנגד יו"ר העבודה, עמיר פרץ לדרישת המפלגה להתחייב שלא להיכנס לממשלת נתניהו. אמש כתב פרץ: "לא נשב בממשלה של נתניהו תחת כתב אישום! אין לי כל כוונה לרוץ לנשיאות. אנחנו מחוייבים להחלפת השלטון הרע והבאת תקווה לעם ישראל". אולם מאוחר יותר שינה את עמדתו ומסר: "לא נשב עם נתניהו. נקודה".

מחלוקת על המקומות ה-11 עד ה-14 ברשימה המשותפת מעכבת איחוד מחודש

ועדת הפיוס שפעלה לפתור את המחלוקות בין ארבע המפלגות הערביות הודיעה אתמול (חמישי) כי היא כשלה בניסיון לגבש הסכמות שיובילו להקמתה מחדש של הרשימה המשותפת. העיקרי במגעים בין המפלגות נגע למקום ה-12 ברשימה המשותפת. בל"ד תבעה כי חבר מטעמה ישובץ במקום ה-12, אך הוועדה קבעה כי יש לשבץ בו חבר ממפלגת חד"ש, ואיש בל"ד ישובץ במקום ה-13. בוועדה ציינו כי אם סוגיה זו היתה נפתרת, גם שאר הסוגיות שהיו במחלוקת היו נפתרות.

– על אף כישלון הוועדה, בארבע המפלגות ציינו כי המשא ומתן יימשך בניסיון לגבש רשימה משותפת, אך הוסיפו כי הן החלו להתכונן גם לתרחיש שהמגעים ייכשלו. בין התרחישים שנבדקים – ריצה בשתי רשימות, כפי שהיה בבחירות האחרונות, או הצטרפות תע"ל לרשימה משולשת לצד חד"ש ורע"ם. במצב כזה תשקול בל"ד שלא להתמודד בבחירות הקרובות. (הארץ)

סקר מעריב: גוש הימין-חרדים 57 מנדטים; גוש השמאל-חרדים 59 מנדטים; האופציה: ממשלת אחדות

מסקר מעריב ו-103 שנערך אתמול לפני ההודעה על האיחוד בין מפלגות העבודה וגשר עולה כי ההיתכנות המסתברת ביותר להקמת ממשלה חדשה אחרי הבחירות, תורכב ממשלת אחדות, או לחילופין מעריקה של מפלגה מאחד הגושים ליריבתה. מאחר ושתי הגושים לא מצליחים להשיג רוב של 61 מנדטים. לפי הסקר, גוש הימין מקבל 42 מנדטים, השמאל 44, החרדים 15, הערבים 10, וליברמן 9. במקרה שהעבודה ומרצ היו מתאחדות, עדיין יהיו כל התוצאות זהות, למעט מפלגה מאוחדת של העבודה ומרצ – 13 מנדטים (לעומת 11 כשהן רצות בנפרד). כחול לבן תרד במקרה זה ב־2 מנדטים, כלומר תמונת הגושים לא משתנה גם אז.

– ע"פ הסקר לו הבחירות היו מתקיימות אתמול, להלן מפת המנדטים החזויה: הליכוד-כולנו במקום הראשון עם 32 מנדטים (לעומת 39 מנדטים כיום); כחול לבן – 29 (35); הרשימה המשותפת – 10 (10); ישראל ביתנו – 9 (5); ש"ס – 8 (8); יהדות התורה – 7 (8); הימין החדש – 6 (0); העבודה – 6 (6); מרץ – 5 (4); איחוד מפלגות הימין – 4 (5); ישראל דמוקרטית (ברק) – 4

מדיני

התחממות ביחסים בין ישראל לבחריין: פגישה פומבית בין שר החוץ הישראלי למקבילו הבחרייני

שר החוץ ישראל כץ קיים ביום רביעי מפגש קצר ופומבי עם שר החוץ של בחריין שייח חאלד בן אחמד אל-חליפה. המפגש התרחש במהלך קבלת הפנים של ועידת חופש הדת במשרד החוץ בוושינגטון. השניים שוחחו במשך כמה דקות, לחצו ידיים והצטלמו. מי שארגן את התמונה המשותפת היה השליח האמריקני לנושא איראן, בריאן הוק. * בין ישראל לבחריין אין יחסים דיפלומטיים אולם בשנה האחרונה חלה התחממות משמעותית ביחסים. * לפני כחודש התקיים ב-"אל-מנאמה" בירת בחריין כנס כלכלי, כחלק מ-"תוכנית המאה" של הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ.

חוץ

"באמצעות מערכת הלוחמה האלקטרונית" | ספינת קרב אמריקאית השמידה מל"ט איראני שהתקרב אליה במצרי הורמוז; באירן מכחישים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע אמש (יום ה') כי ספינת המלחמה האמריקנית USS BOXER השמידה במצרי הורמוז מל"ט איראני שהתקרב למרחק של אלף יארד (כ-900 מטר) מהספינה. – "כלי הטיס הבלתי מאויש התקרב לספינה אמריקנית שעגנה במפרץ, ומשלא נענה לאזהרות הרבות שקראו לו להתרחק – הוא יורט" * בכלי תקשורת בארה"ב דווח כי המל"ט האיראני הופל תוך שימוש במערכת אלקטרונית, וברשת CNN אף ציינו כי על סיפונה של האונייה שהו כ-2,000 חיילי מארינס. * ממשרד ההגנה האמריקני נמסר כי התקרית אירעה היום בסביבות 10 בבוקר שעון מקומי בעת שכלי השייט USS BOXER ניהל פעילות מתוכננת. וכי האונייה האמריקנית הייתה במים בין-לאומיים בעת התקרית * שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, הכחיש כי ארצות הברית הפילה כלי טיס בלתי מאויש שלה במפרץ הפרסי ואמר: "אין לנו מידע שלפיו איבדנו מל"ט".   * התקרית התרחשה בדיוק במיקום בו הופל כלי טיס לא מאוייש אמריקני לפני חודש, לאחר שלטענת איראן הוא חדר למים הטריטוריאליים של טהראן 

– מוקדם יותר פורסם באיראן תיעוד מכלית הנפט עליה השתלטו כוחות איראניים מוקדם יותר השבוע, באשמת הברחת נפט. התיעוד כולל צילומים מסיפון האוניה ועליה אנשי משמרות המהפכה. לדבריהם, הם נענו לקריאה מהמכלית באזור מצרי הורמוז שסבלה מתקלה טכנית. הם גררו אותה למים הטריטוריאליים של איראן ואז התברר שהיא מבריחה מיליון ליטרים של נפט. * מחלקת המדינה של ארצות הברית מסרה כי "על איראן לשחרר מיד את המכלית שנתפסה במפרץ הפרסי ואת אנשי הצוות שלה". בהודעת מחלקת המדינה נאמר כי "ארה"ב מגנה בתוקף את ההתנכלויות המתמשכות מצד חיל הים של משמרות המהפכה לכלי שיט, ואת פגיעתו במעבר הבטוח במצרי הורמוז". * מעצר המכלית מגיע לאחר שבתחילת החודש עצרה בריטניה סמוך למצר גיברלטר, מכלית המובילה נפט איראני, בחשד שעשתה את דרכה לסוריה, על אף העיצומים שהוטלו על משטר אסד.

– בתוך כך, ארצות הברית הטילה סנקציות חדשות על חמישה אנשים ושבעה גורמים הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית, ולא להפצת נשק. בהודעת משרד האוצר של ארה"ב נאמר כי העיצומים הוטלו על חברות שבסיסיהן בסין ובבלגיה.

לאחר סילוקה מתוכנית ה-F-35 האמריקאית: רוסיה מציעה למכור לטורקיה מטוסי קרב

גורם רשמי בכיר ברוסיה אמר היום (חמישי) שמוסקבה מוכנה למכור מטוסי קרב מדגם Su-35 לטורקיה לאחר שארה"ב סילקה את אנקרה מתוכנית ה-F-35 שלה בעקבות החלטתה לרכוש מערכת נגד טילים מרוסיה. * SU-35 (סוחוי 35) המדובר הינו מטוס קרב על-קולי מדור 4++ שפותח על בסיס SU-27. משקלו 19 טון, מהירות טיסה מקסימלית 2,500 ק"מ וגובה טיסה מרבי של 20,000 מטר. הטייס הבודד יוכל לתפעל תותח אווירי בקוטר 30 מ"מ ולשאת חימוש של פצצות וטילים של עד שמונה טונות.

ארגנטינה הגדירה גם את האגף המדיני של חיזבאללה כארגון טרור

ממשלת ארגנטינה הכניסה אתמול (חמישי) את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. זאת, לאחר שהנשיא, חתם על צו בלילה הקודם. על אף שנעשו ניסיונות להחריג את הזרוע המדינית של הארגון מהרשימה, החליטה הממשלה לכלול ברשימה את כל חלקי הארגון. * יְחִידַת המידע הכלכלי של ממשלת ארגנטינה הורתה להקפיא את הנכסים של חברים בארגון חיזבאללה ואת אלו של הארגון עצמו. נמסר בהצהרה. הקפאת הנכסים מעבירה מיד את ארגון חיזבאללה לרשימת הגופים ובני האדם הקשורים בטרור, ומגדירה את הארגון ארגון טרור, כך מסר מקור בממשלה המעורה בפרטי ההליך.

– לפי גורמים רשמיים בארה"ב ובארגנטינה, חיזבאללה פעיל במה שידוע כאזור המשולש של ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי. רווחיו של הארגון מאזור זה מסייע לו לממן את פעילותו בחלקים אחרים של העולם. * בשעות הקרובות צפויה הממשלה בבואנוס איירס לבקש שיתוף פעולה נגד חיזבאללה מממשלות ברזיל ופרגוואי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן